Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har i hvert fall sendt en mail til gull mailen for å spørre om det var riktig at dem nektet meg alkoholfri drikke i baren. Neste morgen (lørdag, tommel opp for det!) fikk jeg svar at jeg hadde rett. Jeg svarte (med kopi til hotellets resepsjon) at jeg ble nektet denne fordelen på Skifer. Jeg fikk en kort beklagelse fra gull mailen. Hotellet valgte å ikke reagere på det.

Jeg har i hvert fall tenkt å ta meg tid til å skrive en vurdering om hotellet på Google/Tripadvisor. Jeg vet ikke om gull mailen bryr seg så veldig mye om det?

2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Er nok ikke sikkert de oppdager det, nei.

Og de har uansett ingen mulighet til å koble Google/TA rapport med medlemsnummeret ditt.

Jeg ville bedt om en kompensasjon - feks 10.000 poeng. Som er beskjedent.

3. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg mente egentlig at jeg er usikker om gull mailen bryr seg om en skriftelig klage fra meg. Kompensasjon eller ikke, det er egentlig ikke viktig for meg. Men jeg hadde gjerne likt at disse fordeler fremdeles kommer uten at man havner i en ubehagelig situasjon der man må be om det.

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig på det siste. Og heldigvis er det som regel slik.

Jeg ville heller sendt til sentral NC kundeservice, som er raske og service innstilte.

De er positive på gull og platinum mailene også - men mitt inntrykk er at de mailadressene ikke leses så ofte. I motsetning til hvordan det burde være, selvsagt.

5. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Xpress Youngstorget
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom (poeng)
    Oppgradering: Nei
    Romnummer: 912 (først 608)
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Ingen brukt.

Kan ikke anbefales, i hvert fall ikke det jeg antar er den gamle delen som ikke er oppusset. Første tildelte rom hadde ikke bare åpenbart avslått ventilasjon, innluft-ventilen over sengen var tettet med plast bak grillen! Gikk ned og klaget, og fikk et annet rom. Der var ventilene åpne, men faktisk luftstrøm var like ikke-eksisterende. Uten avtrekk på bad var det også merkbart at det var noe utett med sluken i dusjen som luktet litt. Da klokken nå var blitt over 01:00 orket jeg ikke å gå ned enda en gang, så slo meg til ro med at dette rommet hadde vindu mot bakgården som jeg kunne la stå vidåpent for å få litt luft. Etter en brå oppvåkning med falsk brannalarm kl 08:40, klaget jeg igjen og de lovet å sette vaktmester på saken, men det ble ingen bedring før jeg dro neste morgen igjen.
    IMG20220618005139.jpg

Baldrick, Ololsen, markus and 6 others like this.
  6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,138
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Square Stavanger
    Status: Platinum
    Rom booket: 2x Standard dobbeltrom (poeng) + venteliste
    Oppgradering: ett rom til Superior
    Romnummer: 222 og 469
    Lengde opphold: 2 netter + 1 natt
    Andre fordeler: Nei

Etter at jeg klarte å kansellere alle rommene da jeg bare skulle kansellere ett, så var planen å bo i en lånt båt i Stavanger gjestehavn. Alt var utsolgt i Stavanger disse dagene. Men, jeg fikk tak i bonusnatt første natten, og så etterhvert for natt nr to også. Hadde booket et annet hotell langt avgårde for siste natten, så vi hadde et sted å bo. I tillegg sto vi på venteliste for siste natten.

Fikk oppgradering på det ene rommet. Rommet var større enn standard, men hadde utsikt inn i atriet, så gardinene var stort sett igjen. Da var det omtrent som å bo i en betongbunker i en kjeller. Men, jeg sov godt. Det andre rommet hadde sjøutsikt. :cool:

Ble oppringt og fikk beskjed om at vi kunne bo i samme rommene siste natten også, for alt for mye penger. Men, veldig mye mer praktisk enn å flytte. Så da ble vi.

Frokosten var helt ok, men trangt om plassen.

Gangavstand fra Vågen, og hyggelige folk i resepsjonen.

Tror Platinum hjalp mye på ventelisten siste natten.

Baldrick, Ololsen, Flymunda and 4 others like this.
  7. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Quality Hotel Uteinvik, Ulsteinvik
    Rom booket: Standard dobbeltrom (poeng)
    Oppgradering: Superior dobbelt
    Romnummer: Husker ikke :D
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Spurte ved check-in om det var alt de kunne gjøre. Så fikk jeg en deluxe rom med balkong og utsikt. Cola Zero ble hentet uten at jeg måtte be om det. Brukte også Voucher på Restaurant

Sammenlignet med andre hotell i kjeden var de helt på toppen når det gjelder medlemsfordeler. Det var forfriskende å oppleve, siden mange hotell i Norge antageligvis ikke tar det med oppløæring av sine ansatta allvorlig.

Fint hotell, fantastisk rom, hyggeligge ansatte. Restaurant standard (samme burger alle plasser, bare med lokal navn^^), men OK. Frokost uten vaffel/pancake gir personlig trekk :D Skal ikke klage for poengene jeg brukte :)

Ololsen, Jorgen44, Maggie and 2 others like this.
  8. bjornjohansen

bjornjohansen Fly og fly avsted …

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Quality Hotel Grand Larvik
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Suite
    Romnummer: 502
    Andre fordeler: Voucher i restaurant

Hverken status, oppgradering eller andre fordeler ble nevnt i resepsjonen, så gleden var stor når jeg kom på rommet og befant meg i en stor Kon-Tiki-inspirert suite.

Servicen i restauranten var kjapp og hyggelig, og det var null stress å bruke voucher fra app i restauranten. Solid pris på maten, men den var i hvert fall veldig god.

9. Greenbull

Greenbull Nytt Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Clarion Hotel Colletion Odin Gøteborg
    Rom booket: Superior dobbeltrom
    Oppgradering: Suite
    Romnummer: 302
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Ingen

Hotellet ser ut som det er ombygd fra leiligheter(?), kanskje derfor det er et collection hotell. Inngang til hotell rett til trapp og heis, lobby i 2.etg. Forsåvidt velstelt og fint i lobby, rufstet og ustelt i bakgården. Ikke helt clarion-følelse for meg. "Suiten" var en liten ordinær toroms. Ingenting spesielt, men deilig med eget soverom og stor parkeringsplass til barnevognene i gangen. Komfyr, kjøleskap, frys og micro som vi ikke benyttet. Bang&Olufsen CD og kasettspiller i stua Deilig med kveldsmat når man har med småbarn. Pannekaker og bacon til frokost Pluss for treningsmuligheter i 1.etg. Personalet var serviceminded, helt som forventet!

Beklager rotet på bildene :D

Edit: Lagt til plantegning for 3.etg. 306 ser ut som det største rommet (hjørneleil.)

Attached Files:

Last edited: 26. juni 2022
    Baldrick, Ololsen, eventyrer and 9 others like this.
  10. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Skal bo 6 netter her om noen uker. Så heilt ok ut . reiser med barn så blir greit med kveldsmat

11. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel & Congress Oslo Airport
    Oppgradering: Ja, Deluxe twin
    Romnummer: 1011
    Andre fordeler: Voucher brukt på litt snacks i baren, brus fra resepsjon.

Helt greit for en natt, enkelt å komme seg til og fra med buss fra OSL. Hyggelig mottakelse og ble oppfordret til å ta en flaske brus fra resepsjonen som gull-medlem. Oppgradering ble ikke nevnt, så det var en overraskelse når jeg kom frem til rommet. Ingen air-condition her, men på bakkenivå var temperaturen ok med vindu på gløtt. Rakk ikke restauranten så det ble bare en liten pose potetgull til kvelds. Mener frokosten var litt bedre sist jeg bodde her for en del år siden, men fortsatt bra mye godt å velge i.

Baldrick, Ololsen, Flymunda and 7 others like this.
  12. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Oslo
    Oppgradering: Nei
    Romnummer: 972
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk, et par vouchere brukt på lunsj i bar, mineralvann fra minibar.

Det viste seg ved utsjekk at de trodde jeg var sølv-medlem (som jeg var når jeg bestilte), så vet ikke om jeg da også gikk glipp av en mulig oppgradering ved innsjekk. Uansett bra fornøyd med rommet og at det ikke var noe problem å få et par timer tidlig innsjekk. Eneste å utsette på var at mens temperatur på air condition / ventilasjon kunne stilles ned til akseptable 18 grader, savnet jeg å kunne stille opp viftehastighet da det var alt for svak luftstrøm til å faktisk få nedkjølt hele rommet til denne temperaturen. Ellers fint med hotell i rolig område, og sen god frokost for å komme seg til hektene mellom lange dager på Ekebergsletta :)

Attached Files:

Baldrick, Ololsen, Flymunda and 8 others like this.
  13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,138
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion Hotel Oslo
    Oppgradering: ja, junior suite
    Romnummer: 785
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk og sen utsjekk

Langhelg i forbindelse med Tons of Rock. Oppgradering synlig i appen på forhånd, stort og fint rom for tre dager. Veldig hyggelige i resepsjonen. God frokost, også godkjent av kona. Pluss for at Koie Ramen er rett rundt hjørnet (men det kan ikke hotellet ta ansvar for)

Baldrick, Ololsen, Flymunda and 7 others like this.
  14. Jorgen44

Jorgen44 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Comfort Hotel Børsparken
    Rom booket: Moderat dobbeltrom (My Summer Treat gavekort)
    Oppgradering: Ja
    Romnummer: 601
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk og sen utsjekk

Brukte My Summer Treat gavekortet da prisene var ganske heftig i forbindelse med alle arrangementer i Oslo i helgen. Forventet ingen medlemsfordeler, men vi fikk tidlig innsjekk, sen utsjekk og oppgradering til et ganske så stort standard rom med sittegrupper og pen utsikt.
    Veldig bra for 850kr natta:D

Baldrick, themichael, Earl and 7 others like this.
  15. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Folketeateret
    Oppgradering: Superior
    Romnummer: 710
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk, sen utsjekk, mineralvann

Første gang på Clarion Folketeateret, sikkert ikke siste. Resepsjonen hadde sjekket oss inn på forhånd, var gode på å informere om praktisk og fordeler og fikset sen utsjekk uten noe fuzz.

Hadde håpet på bedre oppgradering enn superior, men var veldig fornøyd når vi så rommet (eller balkongen). Det må være den beste balkongbeliggenheten i bygget for den soltørste, med kjempestor balkong vendt mot Storgata og The Hub, med strålende sol hele dagen og kvelden begge dagene. Dessverre fungerte AC på rommet ekstremt dårlig, så her ble det godt og varmt inne også.

Taco til kveldsmat på fredagen var innafor. Men: Måtte nesten krangle meg til en flaske brus i loungen, da servitøren mente bestemt at fordelen om gratis brus kun gjaldt mineralvann og ikke brus, det trakk litt ned på helhetsopplevelsen. Testet ikke kvledsmaten på lørdagen.

16. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion The Hub
    Oppgradering: Deluxe
    Romnummer: 1111
    Andre fordeler: Sen utsjekk, mineralvann

Var ganske folksomt og mye kø i resepsjonen ved innsjekkstid (som det jo alltid er på The Hub virker det som), men tomt på Priority check in, så jeg gikk dit.

Var kanskje 5-10 minutter før 15:00 og hun sa at rommet ikke var klart enda. "Ok, vet du cirka når jeg kan forvente at det er klart? Nå er klokka snart 15 og innsjekkstid, blir det klart til da f.eks.?" spør jeg, og får servert en småfrekk "Nei det er umulig å si, det er ikke noen tikkende klokke her på skjermen som sier at rommet blir klart om 5-4-3-2-1". Javel.... Sa jeg fint kunne vente litt, så vi satt oss i lobbyen før jeg gikk tilbake litt etter 15 og sjekket igjen.

Jeg hadde egentlig vært inne i appen og valgt et Deluxe-rom med balkong i 13. etasje selv på forhånd, men fikk nå servert en kald og kort beskjed om at "du får ikke rommet du har valgt" og nøkkelkort i hånda hvor det sto 1111 og så forsvant hun bare uten noe videre.

Ingen fare med rommet sånn egentlig, da været hadde bråsnudd over helgen uansett og det høljet ned, men synes de kan ta seg bryet meg å informere litt og ønske skikkelig velkommen når man sjekker inn. Det føltes ikke veldig "priority" i hvert fall og ga oppholdet en kjip bismak allerede fra start.

Fikk heller aldri bedt om sen utsjekk, så dette ordnet jeg via chat i NCC-appen rett etterpå. På utsjekkingsdagen banket det på døra kl 13 hvorpå en morsk fyr konstaterte at jeg skulle jo ha sjekket ut for en time siden og lurte på hvorfor vi var der enda. Etter litt frem og tilbake fikk vi bli til avtalt tid (16:00) likevel.

Rommet var OK, det er i samme rekka som vi bodde på sist (da bodde vi på 711) med luftebalkong på hjørnet ut mot Byporten. Alt i alt en bomtur service-messig, vi skulle bare bli én natt så ikke krise - men vi velger nok ikke automagisk The Hub neste gang vi kommer til hovedstaden igjen.

Last edited: 28. juni 2022
  17. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Her gikk det meste galt. Håper du melder fra til Choice sentralt og/eller ledelsen ved hotellet!

18. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    93
    Oppfølging: Skrev tilbakemelding i spørreskjema etter dette oppholdet og fikk nå et greit svar med beklagelse og refundert poeng for en natt. Fikk også informasjon om at de har tenkt å oppgradere ventilasjonen i den gamle delen.

19. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,224
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Farris Bad
    Rom booket: Comfortable
    Oppgradering: Ocean Deluxe- havutsikt
    Romnummer: 354
    Andre fordeler: Kommer under her

Prolog:
    Oppholdet ble bestilt via NC sin hjemmeside og bestillingen dukket opp på mine bookinger, men en dag når jeg skulle sjekke om jeg hadde blitt oppgradert en kategori iht Platinum fordelene var bookingen forsvunnet fra min side.

Etter mail utveksling med NC kundeservice fikk jeg vite at Farris hadde gått over til et nytt system, som gjorde at dette hadde falt ut fra min side på NC.

3.Juni fikk jeg mail fra Farris med overskriften: Planlegg oppholdet! Nederst på den mailen står det hvilken romtype man har, og der stod jeg fortsatt oppført med Comfortable rom. Sendte en mail direkte til hotellet angående dette og fikk til svar:

Vi har lagt inn medlemsnummeret ditt og du beholder selvfølgelig dine fordeler
    6 dager før oppholdet fikk jeg en ny mail fra hotellet om at vi ses snart, og da stod det nederst på mailen at vi var flyttet et hakk opp til Ocean Superior-strandutsikt rom.

Så selve oppholdet:
    Vi ankom hotellets garasje kl 13:05 med Elbilen og håpet på en ledig ladeplass, i følge Google maps skal det kun være 2 stk Type 2 -11 kW og 6 stk 3,6 kW ladere der. Men det var langt fra sannheten, her var det 25-30 ladepunkter.
    Så det var intet problem å sette bilen til lading, heller ingen skilt om at den må flyttes ved fullladning. Det er en fordel hvis man skal nyte noe godt i glasset på kvelden.

Rett før vi gikk til resepsjonen sjekket jeg om de hadde ledige rom på nettsiden i en høyere kategori. Da var det ledig i Deluxe fra fre-lør men ikke fra lør til søndag.
    Kom til resepsjonen og ble møtt av en blid ung mann.
    Så spurte jeg om det var mulig og få Deluxe rom første natten siden det var ledig, også flytte over til Superior dagen etter.
    Fikk til svar at vi kunne beholde Deluxe rommet hele helgen hvis vi ville, jepp vi slår til på den ja.

Vi hadde booket spa tid fra kl 14 og fikk utdelt et blått armbånd, har lest at svart gir tilgang til spa hele helgen. Men våres funket også hele helgen, så det ble spa besøk 3 dager på oss.
    Fikk beskjed i resepsjonen at det var lov med lommeløse badeshorts for menn i spaet, og jeg som akkurat hadde kjøpt meg en ny shorts med lommer da! Men de deler ut gratis badetøy til både herrer og kvinner, så jeg fikk plukket med meg en badebukse.
    I spaet var det lite folk og vi hadde stort sett sonene for oss selv når vi vandret rundt der.

På vår pitstop i Stavern før innsjekk kjøpte vi med oss frosne reker som vi skulle ha til kvelds på balkongen.
    Disse var ikke blitt helt tint mens vi spaet oss, så da ble det en nødløsning med å hente lit plast i bilen og legge de på det varme badegulvet

b1.JPG

Konemor fant ut at hun hadde glemt tannbørste og begge hadde klart å glemme tannkrem, så jeg gikk ned i spashopen for å spørre etter dette. Der kunne de kun hjelpe meg med tannkrem og henviste meg til resepsjonen for tannbørste.
    Gud bedre sier jeg bare, hadde jeg først gått til resepsjonen!
    Spashop tok 195 kr for tuben med Hypnotist

b2.JPG

Mens tannbørsten fra resepsjonen var inkludert tannkrem helt gratis!
    Skammer meg over den dårlige dealen jeg gjorde der.

Når rekene var tint, ble det et hyggelig måltid på balkongen med Mills majones (man tager hvad man haver @jgroneng :))

Mulig snekkeren hadde blandet noe sterkt i Farris vannet sitt, før han skrudde fast plankene her.

b3.JPG

Siden Farris sitt system ikke synkroniserer med NC appen måtte jeg ned i resepsjonen for å spørre om restaurant kupong.
    Da fikk jeg utdelt en slik

b4.JPG

Den ble brukt på litt snacks på takterrassen, mens Amalie fra spashoppen underholdt oss med sang

b5.JPG

Bilde fra balkongen før leggetid.

B6.JPG

Lørdag morgen ble det frokost rundt kl 09. Men det som skulle være varmretter var kalde, det trekker ned. Det var god plass i frokostsalen på dette tidspunktet.

Så lånte vi hotellets sykler

b7.JPG

De var litt slarkete men gjorde nytten sin for sightseeing og stolpejakt i Larvik.
    Vi snudde sykkelturen ved de kranene som man skimter i bakgrunnen på forrige bilde.
    Det ble mer Spa før middag
    Den ble gjennomført på Pakhuset, blåskjell var digg!

Tilbake på hotellet hadde jeg plutselig iført meg den nye badebuksen Farris hadde spandert.
    Vi tok en titt på kunsten som er i fellesarealet og jeg havnet plutselig her.

b8.JPG
    (Muligens litt på kanten bilde)
    Her er det ingen six-pack å se, men lever godt uten det!
    1 sekund etter at Konemor har knipset dette bilde veldig ufrivillig plinger heisen. Hun legger på sprang og forsvinner, og jeg ligger der å bjudar på meg selv for den unge herremannen som kommer ut av heisen. Stakkars mann tenkte jeg, men
    måtte jo prøve å holde masken og sa at det var performance kunst :D

Frokost søndag var mer folksom, men varm mat var varmt.
    Det ble spa igjen, før avreise kl 14.

Vi var meget fornøyd med oppholdet som var en feiring for at det var 20 år siden vi møttes på gaten i Oslo.

Mulig jeg tok litt av med lengden på innlegget ift resten i denne tråden, men fikk sneket inn et lite reisebrev :)

Her er romoversikten fra 3.etasje

b9.JPG

Erlingni, Scrooge, Henrik and 38 others like this.
  20. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, dette tror jeg må være den beste (?) hotellanmeldelsen vi har hatt her inne. Takk for at du deler (det meste)! :D

andkri58, Flymunda, Baldrick and 6 others like this.

Del denne siden