Hotell: Farris Bad
Status: Platinum
Rom booket: Comfortable
Oppgradering: Ocean Deluxe- havutsikt
Romnummer: 354
Lengde opphold: 2 netter
Andre fordeler: Kommer under her
Prolog:
Oppholdet ble bestilt via NC sin hjemmeside og bestillingen dukket opp på mine bookinger, men en dag når jeg skulle sjekke om jeg hadde blitt oppgradert en kategori iht Platinum fordelene var bookingen forsvunnet fra min side.
Etter mail utveksling med NC kundeservice fikk jeg vite at Farris hadde gått over til et nytt system, som gjorde at dette hadde falt ut fra min side på NC.
3.Juni fikk jeg mail fra Farris med overskriften: Planlegg oppholdet! Nederst på den mailen står det hvilken romtype man har, og der stod jeg fortsatt oppført med Comfortable rom. Sendte en mail direkte til hotellet angående dette og fikk til svar:
Vi har lagt inn medlemsnummeret ditt og du beholder selvfølgelig dine fordeler
6 dager før oppholdet fikk jeg en ny mail fra hotellet om at vi ses snart, og da stod det nederst på mailen at vi var flyttet et hakk opp til Ocean Superior-strandutsikt rom.
Så selve oppholdet:
Vi ankom hotellets garasje kl 13:05 med Elbilen og håpet på en ledig ladeplass, i følge Google maps skal det kun være 2 stk Type 2 -11 kW og 6 stk 3,6 kW ladere der. Men det var langt fra sannheten, her var det 25-30 ladepunkter.
Så det var intet problem å sette bilen til lading, heller ingen skilt om at den må flyttes ved fullladning. Det er en fordel hvis man skal nyte noe godt i glasset på kvelden.
Rett før vi gikk til resepsjonen sjekket jeg om de hadde ledige rom på nettsiden i en høyere kategori. Da var det ledig i Deluxe fra fre-lør men ikke fra lør til søndag.
Kom til resepsjonen og ble møtt av en blid ung mann.
Så spurte jeg om det var mulig og få Deluxe rom første natten siden det var ledig, også flytte over til Superior dagen etter.
Fikk til svar at vi kunne beholde Deluxe rommet hele helgen hvis vi ville, jepp vi slår til på den ja.
Vi hadde booket spa tid fra kl 14 og fikk utdelt et blått armbånd, har lest at svart gir tilgang til spa hele helgen. Men våres funket også hele helgen, så det ble spa besøk 3 dager på oss.
Fikk beskjed i resepsjonen at det var lov med lommeløse badeshorts for menn i spaet, og jeg som akkurat hadde kjøpt meg en ny shorts med lommer da! Men de deler ut gratis badetøy til både herrer og kvinner, så jeg fikk plukket med meg en badebukse.
I spaet var det lite folk og vi hadde stort sett sonene for oss selv når vi vandret rundt der.
På vår pitstop i Stavern før innsjekk kjøpte vi med oss frosne reker som vi skulle ha til kvelds på balkongen.
Disse var ikke blitt helt tint mens vi spaet oss, så da ble det en nødløsning med å hente lit plast i bilen og legge de på det varme badegulvet
View attachment 99587
Konemor fant ut at hun hadde glemt tannbørste og begge hadde klart å glemme tannkrem, så jeg gikk ned i spashopen for å spørre etter dette. Der kunne de kun hjelpe meg med tannkrem og henviste meg til resepsjonen for tannbørste.
Gud bedre sier jeg bare, hadde jeg først gått til resepsjonen!
Spashop tok 195 kr for tuben med Hypnotist
View attachment 99588
Mens tannbørsten fra resepsjonen var inkludert tannkrem helt gratis!
Skammer meg over den dårlige dealen jeg gjorde der.
Når rekene var tint, ble det et hyggelig måltid på balkongen med Mills majones (man tager hvad man haver
@jgroneng )
Mulig snekkeren hadde blandet noe sterkt i Farris vannet sitt, før han skrudde fast plankene her.
View attachment 99589
Siden Farris sitt system ikke synkroniserer med NC appen måtte jeg ned i resepsjonen for å spørre om restaurant kupong.
Da fikk jeg utdelt en slik
View attachment 99590
Den ble brukt på litt snacks på takterrassen, mens Amalie fra spashoppen underholdt oss med sang
View attachment 99591
Bilde fra balkongen før leggetid.
View attachment 99592
Lørdag morgen ble det frokost rundt kl 09. Men det som skulle være varmretter var kalde, det trekker ned. Det var god plass i frokostsalen på dette tidspunktet.
Så lånte vi hotellets sykler
View attachment 99593
De var litt slarkete men gjorde nytten sin for sightseeing og stolpejakt i Larvik.
Vi snudde sykkelturen ved de kranene som man skimter i bakgrunnen på forrige bilde.
Det ble mer Spa før middag
Den ble gjennomført på Pakhuset, blåskjell var digg!
Tilbake på hotellet hadde jeg plutselig iført meg den nye badebuksen Farris hadde spandert.
Vi tok en titt på kunsten som er i fellesarealet og jeg havnet plutselig her.
View attachment 99594
(Muligens litt på kanten bilde)
Her er det ingen six-pack å se, men lever godt uten det!
1 sekund etter at Konemor har knipset dette bilde veldig ufrivillig plinger heisen. Hun legger på sprang og forsvinner, og jeg ligger der å bjudar på meg selv for den unge herremannen som kommer ut av heisen. Stakkars mann tenkte jeg, men
måtte jo prøve å holde masken og sa at det var performance kunst
Frokost søndag var mer folksom, men varm mat var varmt.
Det ble spa igjen, før avreise kl 14.
Vi var meget fornøyd med oppholdet som var en feiring for at det var 20 år siden vi møttes på gaten i Oslo.
Mulig jeg tok litt av med lengden på innlegget ift resten i denne tråden, men fikk sneket inn et lite reisebrev
Her er romoversikten fra 3.etasje
View attachment 99595
Vis alt...