Hotell: Quality Hotel Skifer (Oppdal)
Status: Gold
Rom booket: Standard dobbeltrom for 15 000 poeng
Oppgraderinger: Kun etter forespørsel. Til superior.
Opphold: 1 natt
Andre fordeler: Tidlig innsjekk kl 13, 125 kr restaurant kupong etter en unødvendig diskusjon. Spa 2-4-1 etter jeg minnet om denne fordelen
Hotellet i seg selv er ganske fint med flott design og interiør. De fleste ansatte var også veldig hyggelig og Spa avdeling anbefales på det sterkeste når man er interessert i det!
Dessverre må jeg si at annerkjennelse av statusen var dårlig. Tidlig innsjekk ble ordnet fint kvelden før innsjekk via epost. Etter jeg fikk svar, dukket også romnummeret opp i appen. Standard rom. Ved innsjekk spurte jeg om dem hadde en oppgradering tilgjengelig. Resepsjonisten spurte da om 400,- kroner per natt. Jeg sa at jeg var gull medlem og da kom dem plutselig på at dem egentlig ikke hadde noe ledig før senere på ettermiddagen. Til slutt fikk jeg oppgraderingen og tidlig innsjekk, så det var vel likevel kapasitet til det.
Superior rommet var ikke noe å skryte av. Eneste forskjell til standard rom er at man får badekar og en 160cm-dobbeltseng istedenfor to 90cm enkeltsenger. Romstørrelsen er identisk. Om det er verdt 400,- kroner ekstra?
Hotellet hadde litt begrenset kapasitet på restauranten pga ombygging i kjøkkenet, så jeg bestilte kun alkoholfri drikke i baren. Men her ble jeg nektet å bruke restaurantkupongen. «Det går bare i restauranten, ikke i baren». At det står tydelig i vilkårene i appen at kupongen kan brukes i restaurant og bar, unntatt alkohol ble ignorert. Til slutt var det tre ansatte som diskuterte med meg. Jeg kom da med forslag om at jeg kunne betale for drikke nå for å avslutte diskusjonen og at jeg kunne sende kvitteringen til gull mailen. Og ja, nå var det mulig å bruke kupongen.
Ved frokosten var det vanskelig å få plass kl 9 (vi fikk tildelt et tidsrom for bordet) og to andre gjester satt seg ved bordet vårt. Jeg må si at det var hyggelig å prate med dem, men jeg tror likevel at mange gjester foretrekker å ha bordet for seg selv. Frokosten var av lav kvalitet. Speilegget var med høy sannsynlighet frysevare (det smakte særdeles rart), bacon ble ikke fylt opp i det hele tatt og kaffen var en katastrofe. Dem brukte en slik flytende kafe konsentrat fra Friele. Sorry, men det er forkastelig!
https://www.norengros.no/friele-cafitesse
Ved utsjekk sa jeg at jeg måte betale Spa inngang for to og selvsagt fikk jeg oppgitt prisen for to, så også her måte jeg minne om statusen. Jeg brukte også anledningen til å be om vannflaska.
Om plakaten som fins i heisen fremdeles er aktuell vet jeg ikke, men jeg er ikke noe stor venn av hoteller som fremdeles dropper romrengjøring. Utsjekk kl 11 høres også litt rart ut.
Alt sammen er jeg veldig skuffet over hotellet og dem ser meg ikke igjen som overnattingsgjest. Jeg har opptjent gullstatusen ved å faktisk bo mye på Choice (uten kredittkort og lignende) og da forventer jeg noe mer. Ellers var jo kvaliteten ganske lavt. Prisen dersom jeg hadde betalt i kroner var 1 460,-, så det er i mine øyer ikke akkurat et lavprisprodukt.
View attachment 98896
View attachment 98897
View attachment 98898
View attachment 98899
Vis alt...