Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    267
    Likes mottatt:
    1,645
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Copenhagen airport
    Status: Lifetime Platinum
    Rom booket: standard for poeng
    Oppgradering: Superior
    Romnr: 623
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: sen utsjekk og mineralvann etter diskusjon...

    Ble tatt imot av resepsjonist som nok ikke har fått opplæring i fordelsprogrammet til Strawberry. Da jeg spurte om sen utsjekk til klokken 14 fikk jeg svar at det var ikke bare bare å gi dette, men om jeg absolutt måtte ha det kunne jeg spørre på nytt morgenen etter. Etter å få forklart at som platinum har jeg vel dette inkludert så fikk jeg det likevel. Spurte om flasken med mineralvann så skulle han ha betalt for den... Rommet var ellers rent og pent og i god standard. Frokost ok, men ikke noe mer.
     
    EndreD, Upsaker, livinspeed and 3 others like this.
  2. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    884
    Likes mottatt:
    723
    Bonuspoeng:
    93
    Ble oppgradert til samme rommet:)
     
  3. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,380
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Park Trondheim
    Status: Gull
    Rom booket: standard dobbel for poeng
    Oppgradering: Junior Suite(spurte ved ankomst)
    Romnr: 203
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk(10) sen utsjekk(14) og mineralvann til meg og fruen alle 3 dager.

    Meget fornøyd med service, rom og lokasjon.:)
     
  4. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    267
    Likes mottatt:
    1,645
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Runway
    Status: Lifetime Platinum
    Rom booket: standard for poeng
    Oppgradering: Nei
    Romnr: 2009
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann

    Resepsjonist sa hun hadde ordnet meg et større rom, men for meg var det bare et standardrom(Stod slik i appen også). Spurte om sen utsjekk til klokken 14.00, men det var ikke mulig på grunn av fullt hotell. Da jeg nevnte at som platinum så er jo denne fordelen garantert så bare trakk hun på skuldrene og ristet på hodet. Frokosten syntes jeg også hadde tapt seg bitte litt siden forrige besøk.
     
    EndreD, GlennDi, eventyrer and 6 others like this.
  5. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    267
    Likes mottatt:
    1,645
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality hotel skjærgården
    Status: Lifetime Platinum
    Rom booket: standard på 3X kampanje
    Oppgradering: Superior hjørne
    Romnr: 305
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: mineralvann og restaurant kupong

    Tok med guttongen på hotell og badepark. Ble overrasket over å få oppgradering her da de ikke har noe særlig med høyere romkategorier. Spiste middagsbuffet i restauranten son var helt middels. Utslitt etter badingen dagen før så klarte vi utrolig nok å sove over hele frokosten så fikk ikke testet den.
     
    livinspeed, haifinn, Emma and 2 others like this.
  6. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Hotel Arlanda Airport
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard med poeng (20.000)
    Oppgradering: Suite i 11. etasje med soverom, bad (badekar og separat dusj), stor gang og separat romslig stue med ekstra toalett. Fin utsikt over rullebanen og flytårnet
    Romnummer: 1100
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann fra minibar, restaurantkupong

    Oppgradering til suite var synlig i appen kort tid etter booking og har stått der siden. Veldig hyggelige i resepsjonen ved ankomst hvor hun spurte om det stemte at det var bonusopphold en natt og fortalte at vi skulle bo i en flott suite.

    Fint basseng, treningsrom og sauna. Veldig deilig at det er inne i selve terminalområdet (mellom terminal 4 og 5). Flott hotell ved mellomlanding over natten. At frokosten åpner allerede 04:00 er også fint hvis man har tidlig flight. Såpass fint rom at vi ikke gadd å dra inn til byen.

    IMG_8771.jpeg IMG_8772.jpeg D92B0336-5925-41A7-B654-C436A7DD1D2E.jpeg IMG_8773.jpeg IMG_8774.jpeg IMG_8775.jpeg IMG_8776.jpeg IMG_8777.jpeg IMG_8778.jpeg
     
    EndreD, DanH, livinspeed and 12 others like this.
  7. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Hotell Brosundet
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Jr Suite
    Romnr: 302
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann (glassflaske), lå en pose med digg sjokolade på rommet, håndskreven voucher til restauranten

    Meget pent hotell, kommer gjerne hit igjen - kan også være en veldig god deal for å få brukt poeng de gangene det er ledig! (20 000 poeng)
    Herlig utsikt fra både rom og frokost

    Frokosten var "bare" ok+ ifht resten av standarden

    Parkeringshuset de har samarbeid med er helt horribelt, 250kr døgnet for en plass som er så liten at om noen står ved siden av så kommer du deg ikke ut/inn av bilen (overdriver faktisk ikke her), dette kunne nesten vært en attraksjon i seg selv, tror du at du er god til å kjøre bil, så kan du ta en tur inn hit og revurdere! :D

    20230710_202025.jpg 20230710_202114.jpg 20230711_075716.jpg 20230711_075328.jpg 20230711_075340.jpg 20230711_075340.jpg 20230711_075345.jpg 20230710_201414.jpg 20230711_081934.jpg
     
    EndreD, KRS, Flymunda and 8 others like this.
  8. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Quality Hotel™ Waterfront
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Deluxe
    Romnr: 229
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann (plastflaske i resepsjonen, fikk "beskjed" om å ta med når jeg sjekket inn)

    Ganske standard greier, helt grei frokost, men de hadde gått tom for smør, ingen krise men det burde man vel kunne løse når det er sikkert 10 matbutikker innenfor 1km?

    Bra parkeringsforhold med parkering både rett foran hotellet og i phus på "baksiden" - der var det også mulig å lade elbil for de som har sånt (4kr pr kwh) - 250kr døgnet - kostet altså det samme som de plassene på Brosundet som må være laget for rickshaw eller mopedbiler

    20230711_165709.jpg 20230711_165727.jpg 20230711_165744.jpg 20230711_195521.jpg
     
    Flymunda, DanH, livinspeed and 5 others like this.
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Sogndal
    Status: Gull
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Deluxe
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Benyttet restaurantkupong

    Ble igjen tull med overføring av antall voksne og barn (1v+3b) fra nettsiden til hotellets bookingsystem (ble til 3v). Når jeg påpekte feilen, ble vi feilaktig fakturert for ekstraseng, noe jeg tilfeldigvis oppdaget rett før avreise.
    En ny og en gammel del, samt 3 restauranter på hotellet. Vi spiste på den italienske og var veldig fornøyd.
    Pene og freshe rom, som fremdeles ser nye ut (ny del).
    IMG_4999.jpeg Gode senger!
    IMG_5001.jpeg Utsikt mot elva.
    IMG_4998.jpeg Dårlig klimakontroll og ikke kjøleskap på rommet. Manglet til og med dusjmatte. Nye touchknapper for lys og screen foran vinduene.

    Unga var svært skuffa over at de averterte popcorn- og softismaskinene ikke fungerte (eller var vel egentlig skrudd av)
    Parkering i kjeller som du må betale for (150kr døgnet)
    IMG_5005.jpeg
     
    Flymunda, Emma, DanH and 3 others like this.
  10. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,577
    Likes mottatt:
    22,640
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Hotel Hammer, Lillehammer
    Status: Platinum
    Rom booket: 2stk Standard med poeng (20.000)
    Oppgradering: Rommet jeg selv bodde på oppgradert til superior, har ikke sett det andre rommet
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann etter forespørsel

    Kveldsmat var inkludert og var helt greit.
    Kjekt å kunne lade bilen over natta i parkeringskjelleren. Parkering koster 200kr, lading avregnes separat, men ifølge appen ble lading aldri startet. Bilen var likevel 100% fult.
     
    EndreD, livinspeed, Flymunda and 5 others like this.
  11. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Dere som spør om oppgradering ved ankomst, hva sier dere?

    Er gold selv
     
  12. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    393
    Likes mottatt:
    875
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Bryggeparken, Skien
    Status: Gull
    Rom booket: Standard enkeltrom på 3x kampanje
    Oppgradering: Deluxe dobbeltrom
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Tok mineralvann fra minibar

    Ble oppgradert i app dagen før og var sjekket inn i løpet av ettermiddagen før jeg ankom, var ingen i resepsjonen når jeg ruslet inn døra så jeg rasket bare med meg ferdig utfylt konvolutt med romkort. I motsetning til forrige gang virket dette rommet lite med tanke på kategori, kan kun ha vært balkongen som gjorde dette til deluxe-rom. Stolene i sittegruppen var dog gode. Hjalp lite med balkong når det var småparty inkludert BT-høyttaler med noe mistenkelig lukt fra den over, men de ga seg tidlig. I motsetning til nye delen er det her dusj som sprer vann utover hele badet. Frokost OK, kveldsmat testet dag to, da det var en helt grei lasagne.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Flymunda, DanH, eventyrer and 5 others like this.
  13. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,200
    Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Avalon Hotel, Gøteborg
    Status: Platinum
    Rom booket: Deluxe Terrass
    Oppgradering: Penthouse suite, rom 001
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Sen utsjekk (som ble delvis trukket tilbake neste morgen..), mineralvann, 2x vannflasker på rommet samt 2x vannflasker som lå i bilen før hjemreise

    Gøteborg-tur for Coldplay konsert lørdag 08.07. Hotellkaos i byen denne lørdagen og jeg hadde glemt å booke hotell da jeg kjøpte konsertbillettene. Noen måneder før turen booket jeg et rom på Stenungsbaden Yacht Club, et Strawberry hotell 40 minutter nord for Gøteborg. 4 dager før konserten fant jeg endelig et ledig hotellrom på ett av Strawberry hotellene i byen og booket dette Delux Terrass rommet på Avalon. Jeg booket samtidig parkering inkl. lading for den nette sum av 545(!). Finfin løsning med valet parking, men ganske dyrt..

    Fikk mail fra hotellet dagen etter bestilling:

    "Hej,

    Tack för Er bokning hos oss den 8/7!
    Eftersom det är konsert i Göteborg den 8 juli så vill vi gärna stämma av att Ni kommer dyka upp för denna bokningen. Återkom gärna till oss med svar så snart som möjligt."

    Jeg svarte noe ala: "endelig fant jeg et hotellrom hos Strawberry, så dette rommet skal benyttes :)". Kort tid etter la jeg merke til at romkategorien hadde endret seg til "Suite" med romnummer 003 hos Strawberry. Sjekket først flere datoer frem i tid på strawberry.no men så ingen muligheter for å booke suite, deretter sjekket jeg hotellets nettside. Da fant jeg ut at de har tre suiter; Suite Vallgatan (50kvm), Suite Kungsgatan (56kvm) og Penthouse Suite (85kvm). Jeg antok at romnummer 003 var Suite Vallgatan men var ikke sikker.

    Ved innsjekk så jeg at resepsjonisten skrev romnummer 001 og han ba en av de andre resepsjonistene følge oss opp til rommet vårt, det var visst ting som måtte vises og forklares siden vi hadde fått Penthouse Suiten. Vi fikk også sen utsjekk til kl. 15:00 dagen etter.

    En av fordelene med denne suiten er at hotellets takterrasse og basseng er ekslusivt tilgjengelig for denne suiten mellom 18:00 og 12:00. Ulempen er at nevnte takterrasse er rett utenfor soverommet og åpent for alle hotellgjester fra 12:00 - 18:00.

    Søndag morgen rundt 10:00 fikk vi en telefon fra resepsjonen, de kunne visst ikke la oss beholde rommet til 15:00 likevel. Så da måtte vi ut allerede kl. 11:00, men de hadde ordnet et annet rom for oss som kunne brukes til 15:00. Min kone bemerket da at vi skulle jo kunne bruke takterrassen og bassenget alene frem til 12:00, så da fikk vi heldigvis lov til å være i suiten frem til da før vi måtte bytte rom.

    Maten var ikke noe å skryte av på hotellet. Frokosten var under middels bra, og middagen som vi spiste på takterrassen imponerte heller ikke.

    De ansatte var veldig hyggelige og vi hadde totalt sett et veldig bra opphold på hotellet.
    IMG_4358.jpeg IMG_4364.jpeg IMG_4362.jpeg IMG_4360.jpeg IMG_4359.jpeg IMG_4357.jpeg IMG_4366.jpeg
     

    Attached Files:

    Baldrick, Kalsnes, Jorgen44 and 17 others like this.
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Villa Copenhagen
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom med garantert bonusnatt
    Oppgradering: Deluxe dobbeltrom
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Sen utsjekk, håndskrevet velkomstbrev og en håndkrem på rommet

    Fra jeg booket for en ukes tid siden har vi vært innom både standard, superior og deluxe, men endte med sistnevnte. Det var bra størrelse på rommet, men bare et takvindu. Regner med at alle deluxe-rommene ligger i 4. etasje som på en måte er loftet i bygningen. I følge strawberry.no skal alle deluxe-rom ha badekar, det fikk vi ikke. Siden de har basseng lar jeg det passere. Gratis mineralvann ble ikke nevnt, men veldig glad for at vi fikk ha rommet til kl 18 i går.

    IMG_8780_2.jpeg
     
    Baldrick, furlong, markus and 9 others like this.
  15. oleidole

    oleidole Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Lurer også på det samme. Ut i fra jeg kan lese i denne tråden skjer det automatisk i appen? Må man da bekrefte noe i app, eller blir alt dette av seg selv?
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Det skjer automatisk og det er ingenting du trenger å foreta deg. Du kan stort sett se i appen før innsjekk hva slags rom du har fått tildelt.
     
  17. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Slik jeg tolker det så lurer han på hva de sier, de som faktisk spør. Man kan jo spørre f.eks om høyere oppgradering eller noe.
     
  18. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,200
    Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    «Er det muligheter for å få en oppgradering» har jeg i hvert fall benyttet ved noen anledninger.
     
    Grooo liker dette
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Det hender jo titt og ofte at ikke medlemsstatus er registrert, og da kan man jo spør pent om en oppgradering. Kanskje samtidig som man diskret gjør dem oppmerksom på gull/plat medlemsskap ved å be om gratis drikke?
     
    Maggie liker dette
  20. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Eg spør nokon gonger viss det ikkje visast noko i appen om dei har eit fint rom til meg/oss.
     

Del denne siden