Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    25,620
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Hotel Skifer
    By: Oppdal
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard på poeng
    Oppgradering: Nei
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 411
    Andre fordeler: Sen utsjekk kl 14, brus, glemte å bruke restaurantkupong.

    Rom bestilt dagen før, superior rom var tilgjengelig ved bestilling.
    Ble ingen automatisk oppgradering fra standard rom der.
    Fikk beklagelse ved ankomst om at det var utsolgt, men at vi hadde fått et stort rom allikevel.

    IMG_9114.jpeg

    Rommet er nok i kategorien familierom

    IMG_9130.jpeg

    IMG_9131.jpeg

    Grei utsikt mot Almannberget

    IMG_9116.jpeg

    Badet fungerte fint som tørkeplass til teltet

    IMG_9117.jpeg

    5 stk ladeplasser som fort ble fylt opp

    IMG_9125.jpeg

    Kjøleelementer ble lagt i fryseren i kjelleren.

    Feil på rommet
    Stikkontakten fulgte med når jeg dro ut støpslet til vannkokeren

    IMG_9120.jpeg

    Hvorfor står kjøleskapet bare på 3, når det fungerer enda bedre på 5

    IMG_9135.jpeg

    Trykk knappen for lite vann på toaletten fungerer ikke.
    Lyspæren på venstre sengelampe virker ikke, samtidig mangler det slangeleselampe der.

    IMG_9129.jpeg

    Sa fra i resepsjonen ved utsjekk og de satte pris på det.

    Tok med meg en Fanta når vi sjekket ut, ble skuffet da jeg smakte på den senere. Den gikk ut på dato 31.mars.
    Ringte til resepsjon og ga beskjed om utløpsdatoen, sånn at de kunne sjekke resten. Da slipper noen andre å bli skuffet.
     
  2. Eni99v

    Eni99v Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Quality Hotel Waterfront, Ålesund
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard på poeng
    Oppgradering: Ja
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 229
    Andre fordeler: Sen utsjekk kl 14, mineralvann

    Fikk oppgradert til et flott rom som hadde utsikt over havna. Veldig fornøyd med rommet slik sett, men badet burde de kanskje sett på fordi det var dårlig "fall" i dusjen + manglende sluk utenfor, slik at rommet holdt på å svømme over. Så vidt jeg vet driver de et oppussingsprosjekt ut 2023 så det kan hende de fikser dette. Veldig tunge dører i inngangen til hotellet, men så har de også alternative veier inn, mener jeg. Men er ikke HC-vennlig i det hele tatt.
    Parkerte litt bortenfor hotellet med FlexiPark, som suger i forhold til Easypark. Mener det er Easypark nærere hotellet. (Mye ledig parkering i området så det er ikke et problem, selv om byen er tett)
     
    haifinn, livinspeed, Emma and 4 others like this.
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,491
    Likes mottatt:
    62,830
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Hotel Karl Johan
    By: Oslo Rock City
    Status: Lifetime Platinum
    Rom booket: Standard på 3x kampanje
    Oppgradering: Ja, superior(?)
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 623
    Andre fordeler: Vannflaske.

    Natt på hotell for å slippe reise hjem etter middag i byen. Stort rom i toppetasjen som jeg også har bodd på flere ganger før.

    Badet er som vanlig upraktisk, uten hyller for å sette fra seg toalettmappe. Men, badet er stort. Så det hadde vært plass!

    Hadde en halvtime før middag, og rakk bare å dusje før jeg dro i dag tidlig, så det spilte ingen rolle hvordan det så ut, egentlig.

    IMG_20230810_175333PXL_20230809_163640028.MP.jpg

    IMG_20230810_175314PXL_20230809_163629939.MP.jpg
     
  4. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,699
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Fosna, Kristiansund
    Status: Gull
    Rom booket: Superior to enkeltsenger
    Oppgradering: Ja?, superior med dobbeltseng
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 513
    Andre fordeler: Nei

    Helt greit hotell, stille, god seng og ok frokost (ordentlig eggerøre!) som er det viktigste. Sympatisk frokosttid 5-10 (om jeg ikke hørte feil). Meget begrenset utvalg i barception. Rom fordelt på flere bygg, men mitt rom var i hovedbygg. Litt spesielt at jeg måtte betal ett og ett rom (hadde bestilt 3 rom på 2 bestillinger), men til gjengjeld tok de Amex.
     
    livinspeed, Upsaker, Flymunda and 3 others like this.
  5. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,699
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Airport Hotel Værnes Stjørdal
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Ja, Superior dobbeltrom
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 328
    Andre fordeler: Restaurantkupong 125kr, gratis parkering

    Veldig bra for prisen 822,-. Det stod fortsatt standard rom i app og fikk ingen beskjed ved innsjekk, men rommet jeg fikk hadde 2 ekstra stoler, kjøleskap, kaffemaskin og strykebrett som stemmer med beskrivelsen for superior. Eneste å trekke på rommet var litt tull med blandebatteri i dusj som ga iskaldt vann på 38/barnesikring, og brått gikk til 40+ en del over det igjen.

    For parkering står det strengt beskrevet at man bare kan parkere på oppmerkede plasser etter registrering av bilnr, men plassene er ikke merket utenom et skilt som er vanskelig å tolke på siden og baksiden av bygget. Jeg parkerte mot flaggstengene på siden av bygget og det gikk fint, ingen bot :)

    Vurderte å gå for Pizzabakeren over gaten, men glad for jeg valgte hotellrestauranten; Beste schnitzelen jeg har spist på lenge, med godt tilbehør. Ikke så ille pris heller, etter fratrekk av kupong.

    IMG20230809214352.jpg IMG20230809214404.jpg
     
    EndreD, haifinn, livinspeed and 5 others like this.
  6. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    393
    Likes mottatt:
    875
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Karl Johan, Oslo
    Status: Gull
    Rom booket: Moderat dobbeltrom
    Oppgradering: Ja, standard to enkeltsenger(?)
    Lengde opphold: 4 netter
    Romnr: 340
    Andre fordeler: Mineralvann

    Dukket aldri opp i appen, men nevnte ved innsjekk at jeg så det var ledig i alle kategorier og spurte ydmykt om muligheten for å få et bedre rom. Fikk såvidt gjennomslag til standard siden "superior og deluxe kun er forbeholdt større grupper" (hvor mange personligheter drar @holmen rundt på siden han fikk i samme tidsrom?:p). Speilet var tilbaketrukket langt bak vasken som gjorde at det ble utfordrende å barbere seg, og ventilasjonen på badet hadde en utrolig irriterende hvinelyd som aldri ga seg. Manglet en del opphengsknagger og mye sparkel på veggene.
     
    Emma, Flymunda, eventyrer and 2 others like this.
  7. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    8,316
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Hotel The Weaver
    Status: Gull
    Rom booket: familierom
    Oppgradering: nei
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Restaurantkupong 125kr.

    Ikke lett å få oppgradering da eneste rom med fire senger er familierom...
    Fikk iallefall ett fint hjørnerom, om det skyldes status eller var tilfeldig vet jeg ikke

    IMG20230811090418.jpg
    IMG20230811084256.jpg
     
    Flymunda, EndreD, haifinn and 6 others like this.
  8. Eni99v

    Eni99v Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Clarion Hotel Trondheim
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard double
    Oppgradering: Ja, til 819 "Ståle Gerhardsen Suiten"
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Gratis par cola, Restaurantkupong 125kr, velkomstgave og brev

    Supert og luftig rom med både badekar og dusj. Fin utsikt over Rockheim som glimrer om natta. Eneste minus med rommet er at baren er rett over, som gjør at man hører at stoler beveger seg på gulvet frem til stengetid. Men det var et lite minus.
    11.png
    2.png 4.png
    1.png
     
    Baldrick, haifinn, livinspeed and 8 others like this.
  9. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Clarion Collection Hotel Havnekontoret, Bergen
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior dobbeltrom
    Oppgradering: Suite, 300 - Bryggen
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Mineralvann & Velkomstgave
     
    Flymunda, Emma, Maggie and 4 others like this.
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Expo
    Status: Gull
    Rom booket: standard twin, ba om å få dobbeltrom om det ble ledig og det ble innvilget
    Oppgradering: nei
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Restaurantkupong 125kr, ba om tidlig innsjekk og sen utsjekk og fikk det. Tok selv en mineralvann i resepsjonen og sa jeg benyttet medlemsfordelen min på den.

    Ingen anerkjennelse av medlemsfordeler, og ingen upgrade, men de hadde åpenbart fått med seg at jeg var gullmedlem, for det ble aldri snakk om betaling for tidlig innsjekk og sen utsjekk.

    Helt greie, men enkle rom, og ikke så verst frokost faktisk. Bussen til Oslo sentrum stopper rett utenfor og går typ hvert 5 min, så hotellet er absolutt et greit alternativ de gangene hotellprisene inne i byen er helt hinsides.
     
  11. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    1,631
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality hotel Gardermoen
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: Moderat enkeltrom
    Oppgradering: Ja, suite
    Lengde opphold: 2 netter (fredag og søndag)
    Romnr: 3001
    Andre fordeler: Mineralvann, restaurantkupong

    Fantastisk 2 overnattinger på Gardermoen. Fikk sms om at nøkkelkortet lå klart på VIP bordet på forhånd, noe som jeg faktisk benyttet meg av da det stod 2 busslaster med kinesere foran meg i innsjekkingskø. Jeg foretrekker å sjekke inn manuelt med resepsjonist, men denne gangen var dette helt klart best. Ble oppgradert til kjempeflott suite, spiste middag i restauranten som var nydelig. I tillegg synes jeg frokosten var meget bra. Ved utsjekk lørdagsmorgen så resepsjonist at jeg hadde en overnatting neste dag og spurte om jeg kunne tenke meg det samme rommet, noe jeg selvsagt takket ja til. Da blir det vanskelig å ikke gi annet enn toppscore til dette hotellet
    upload_2023-8-16_19-48-13.jpeg upload_2023-8-16_19-48-13.jpeg upload_2023-8-16_19-48-13.jpeg upload_2023-8-16_19-48-13.jpeg upload_2023-8-16_19-48-13.jpeg
     
    EndreD, Hilde, Earl and 10 others like this.
  12. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Clarion Hotel® Aviapolis (Rett ved Helsinki flyplass)
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Suite!
    Romnr: 810
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann

    Meget pent rom, ganske bra frokost, litt begrenset utvalgt, men egen kokk som lagde speilegg/omelett etter ønske.
    Var ikke her med bil, men virket som det var ganske greie og rimelige muligheter for parkering.

    Prisen var 40 EUR rimeligere enn hotellet som ligger "inne" på flyplassen, og dette var ca 20 min unna om du går eller 2 busstopp til 4 EUR

    Veldig grei utsikt ifht lokasjon.

    20230815_163457.jpg 20230815_163552.jpg 20230815_163637.jpg 20230815_163642.jpg 20230816_021537.jpg
     
    EndreD, Kalsnes, Flymunda and 5 others like this.
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Dette rommet har jeg bodd på, eller et helt likt ;)
     
    MariusJS liker dette
  14. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Flott rom, spesielt når man bare betalte for standard! :D
    Var også generelt rent og pent på hotellet, det er noe jeg føler dessverre varierer en del
     
  15. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    849
    Likes mottatt:
    3,790
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Flesland
    Status: Gold
    Rom booket: Superior med plass til 4.
    Oppgradering: Deluxe
    Romnr: 545
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Ingenting oppgitt

    Sein ankomst og tidlig avreise så lite behov for upgrades. Fekk sett den berømmelige blomsterpotta til @Sunnfjordingen og litt fly utanfor.

    Veldig kjekt at delvis frukost opna 0400 når vi hadde fly som gjekk 0645.

    20230811_221910.jpg 20230812_044325.jpg
     
    EndreD, Flymunda, Emma and 5 others like this.
  16. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,431
    Likes mottatt:
    4,334
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vurderer dette hotellet, men er skremt over hvor lite info det er. Ikke var det noe bilder fra stranda eller spaen, og på infosidene møter man ting som:
    upload_2023-8-17_12-50-37.png

    Hotellet har vel vært åpent over to måneder nå, og da burde man vel kunne forvente å ha både bilder og åpningstider på plass.

    Vil du si det er verdt et besøk alt i alt?

    Er spaavdeling/basseng inkludert som gjest?
     
    MariusJS, Peregrin and NoLimit like this.
  17. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Riviera Moss
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard x 2
    Oppgradering: Ocean Front Premium (?) x 2
    Romnr: 902 + 904
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Sen utsjekk

    Vi fikk to flotte rom, særlig hjørnerommet som hadde veldig gode solforhold. Fantastiske senger! Vi reiste med to ungdommer, og hadde planlagt å besøke spa. Spurte i resepsjonen, og ble lovet to-for-en på inngangen. Vi skiftet til badekåper og tok turen opp, men der viste det seg å være 18-årsgrense hele dagen, bortsett fra på kveldstid da det var 20 år. Stor skuffelse, og ganske utrolig at de ikke klarer å informere om dette noe sted, verken på nett eller ved innsjekk. Vi tok turen ut til stranden i stedet, men litt spesielt at du da må gå gjennom hele restauranten for å komme deg ut. Veldig bra frokost, men selv om det ikke var så mye folk ble det fort tilløp til kø på buffeten, tipper det kan bli trøbbel ved fullt hotell. Det manglet speilegg, men jeg kom først senere på at de kanskje har á la carte? Fikk ingen informasjon om det, men som dere har sett så har de litt å gå på der. Alt i alt et veldig bra opphold, særlig på grunn av raus oppgradering på begge rom. Ble dessuten ekstra fornøyd dagen etter utsjekk da jeg oppdaget at jeg fikk bonuspoeng for begge rom. Det er vel ikke vanlig? I tillegg hadde jeg glemt at jeg hadde bestilt på 3xpoeng, så det ble jackpot! Ble ikke like fornøyd da jeg mottok faktura på parkeringen, etter at jeg trodde jeg hadde betalt for den når jeg betalte for lading i EasyPark-appen. Det synes jeg var en dårlig løsning.
     
    EndreD, Baldrick, haifinn and 5 others like this.
  18. Sofcha

    Sofcha EBD/NCPLATINUM

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    33
    Du må betale for spa.

    Jeg ville ventet. Ikke på grunn av selve hotellet, det er fint, men for vår del var det for mye uferdig byggevirksomhet rundt og urutinerte ansatte.
     
  19. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Har du sjekket at du ikke betalte den dobbelt?
    Ville vel gått opp en alarm hos meg dersom den bare kostet en hundrelapp eller to, men så legger jeg ut en del tusenlapper i parkering i løpet av et år da :D
     
  20. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    784
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Bilan Karlstad
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Ingen
    Romnr: 113
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Ingen.

    Ikke oppgradering tilgjengelig, ikke kjøleskap på rommet og krangling i resepsjonen for å få gratis mineralvann. Mye støy på hotellet.
     
    furlong, EndreD, MariusJS and 4 others like this.

Del denne siden