Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Quality Hotel Ålesund
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Suite
    Romnr: 519
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann
     
    Flymunda, NoLimit, holmen and 3 others like this.
  2. oleidole

    oleidole Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Da ser jeg om det blir av seg selv i appen, eventuelt får jeg høre ved innsjekk om oppgradering er mulig, takker :)
     
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion Hotel Tyholmen
    By: Arendal
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard på poeng
    Oppgradering: Nei
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Tja. Tar vel sikkert en cola i morgen tidlig

    Ingen oppgradering på tross av ledige rom i høyre kategori ved bestilling i forrige uke. Uansett ikke noe jeg gidder å krangle med resepsjonisten om, da det ikke er deres feil.

    Hotellet er nå fullt pga Canal Street Arendal. Hadde det ikke vært fint om Strawberry fikset så man blir autooppgradert ved bestilling ved alle hotell istedenfor bare en håndfull?
     
    haifinn, holmen, petrate and 5 others like this.
  4. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,571
    Likes mottatt:
    14,016
    Bonuspoeng:
    183
    Ved poengbooking så gjelder vel ikke "Garantert oppgradering"?

    -Som PLATINUM-medlem er du garantert oppgradering til neste romkategori uten ekstra kostnad, så lenge det er ledige rom når bookingen din registreres, samt om hotellet har mer enn én romkategori*. Fordelen kan ikke kombineres med fordelen “Garantert rom” og “Garantert bonusnatt”.
     
  5. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    1,631
    Bonuspoeng:
    93
    Jo det skal gjelde. Garantert rom og garantert bonusnatt er noe annet. Det er dog så utallige mange fravik fra denne garantert oppgradering til at Strawberry bør endre ordteksten til oppgradering kun ved tilgjengelighet. For det er det som faktisk praktiseres. Det er ordet garantert som jeg ikke liker da det svært ofte ikke gjelder om hotell er fulle. Samme gjelder fordelen garantert sen utsjekk til kl 18. Den er nesten verre å få enn oppgradering
     
  6. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    393
    Likes mottatt:
    875
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Tønsberg
    Status: Gull
    Rom booket: Moderat dobbeltrom på trippelkampanje
    Oppgradering: Superior dobbelt på natt 2
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Mineralvann, tilbud om sen utsjekk

    Ante ugler i mosen når alle oppholdene i appen kun sto som "hotellrom", så inspirert av @HaraldOslo prøvde jeg å besvare velkomst-SMS uten at jeg fikk noe svar. Var smekk fullt når jeg kom, og det virket som om status ikke hadde dukket opp før de søkte opp bookingen og beklaget veldig at de var tom for oppgradering, men at jeg selvfølgelig måtte benytte alle andre fordeler. Han kunne heller ikke se SMSen jeg sendte (men fikk svar der kl 15 dagen etter). Veldig serviceinnstilt kar i resepsjonen trykket litt rundt og fikk ordnet superior til natt to via en dummy-booking så det ikke skulle gå ut over triple poeng. Han tipset også om kommunal parkering 100m unna da parkeringshuset var fullt og jeg ikke gadd å betale 570kr natta - endte i stedet på 11,- fordelt på 2 døgn :) Ikke prima å havne i bygget ved siden av om man legger seg tidlig, men fikk i alle fall gratiskonsert av CC Cowboys selv om det ikke er blant favorittene.
    Sjappa var som sagt smekk full, så jeg gadd ikke prøve på frokost etter å ha kikket inn i frokostsalen.

    Blir spennende å se om det blir like mye krøll i august:p
     
    Upsaker, Emma, holmen and 1 other person like this.
  7. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,481
    Likes mottatt:
    25,228
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort Gøteborg.
    Status: Platinum.
    Rom booket: Standard på poeng.
    Oppgradering: Ja, til superior med utsikt.
    Lengde opphold: 2 netter.
    Andre fordeler: Sen utsjekk, mineralvann under oppholdet.

    Booket to bonusrom over to netter i Gøteborg på poeng som er 40K poeng som har en verdi på 2664,- Prisen i kroner var ca 10K, så meget god utnytelse av poeng på ny. Comfort fungerer helt greit og fornøyd med et begge rom fikk oppgradering.
     
  8. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,481
    Likes mottatt:
    25,228
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Stenungsbaden Yacht Club.
    Status: Platinum.
    Rom booket: Standardrom på 3x kampanje.
    Oppgradering: Ja, til suite.
    Lengde opphold: 1 natt.
    Andre fordeler: Sen utsjekk, mineralvann under oppholdet, restaurantkupong x2!, Spa 2for1.

    Booket på sist trippelkampanje. Oppgradert til en meget flott suite med 3 soverom og egen badstu. Ble fortalt at det var hotellets største suite og eneste med badstu.
    Et veldig bra opphold hvor vi også fikk med oss bbq aften og et meget flott spa anlegg. Frister til gjentagelse, kan trygt anbefales:) Må bare slenge med et bilde av badstuen, første gang jeg har hatt det på et hotelrom.
    20230719_153008.jpg
     
    Last edited: 28. juli 2023
    Kalsnes, EndreD, NorFlight and 13 others like this.
  9. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion Hotel Ernst
    By: Kristiansand
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior på poeng
    Oppgradering: Juniorsuite
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Gratis Mineralvann

    Ble oppgradert til Juniorsuite (vistes som "Suite" i appen 3 dager før ankomst). Ifølge nettsiden til hotellet så har de både ett- og toroms juniorsuiter, men dette var førstnevnte. Litt synd siden vi har med en toåring, men fin størrelse på rommet ellers :)

    Jeg hadde også booket et standardrom til mine foreldre for poeng. Dette ble ikke oppgradert, men det er jo ikke noe jeg forventet og er heller ikke noe jeg har vært borte i spesielt ofte. Kudos til hotellet at de uoppfordret ga oss rom ved siden av hverandre. (Det var to separate bookinger)
     
    Last edited: 28. juli 2023
    EndreD, Flymunda, haifinn and 7 others like this.
  10. KingBogen

    KingBogen Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    67
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Hotel Brosundet
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior (eneste ledige)
    Oppgradering: Suite
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Sen utsjekk

    Bestilt kvelden i forveien og våknet med mail om oppgradering til Suite. Stort og fint rom. Selv om det var badekar på rommet, så anbefales virkelig booking av badekarene som står ute ved spaavdelingen. Bra frokost.
     
    EndreD, Flymunda, Emma and 4 others like this.
  11. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,571
    Likes mottatt:
    14,016
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Strømstad spa
    Status: Platinum.
    Rom booket: Standard for 25k poeng.
    Oppgradering: Nei, men ja..
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Restaurantkupong i app

    Går ikke å booke for poeng selv, må ringe Strawberry. Stod kun Hotellrom i app, ikke type rom.
    Da vi kom på hotellet fikk vi beskjed om at det var fullbooket-ingen oppgradering. Ikke tilbud om mineralvann, eller hilsen på rom. Måtte etterspørre en Ramløsa, som jeg fikk i resepsjonen etter vi hadde sjekket inn på rom. Ikke minibar på rom.
    I 17-18 tiden begynte vaskepersonell å rengjøre superior deluxe rommet ved siden av vårt standardrom.
    Gikk da ned i resepsjonen og spurte om vi kunne bytte til dette rommet. Fikk da beskjed om at noen andre gjester skulle ha dette rommet, men at de flyttet fra et annet superior deluxe rom som de av en eller annen grunn ikke ville ha. Det endte med at vi overtok rommet til dem. Flott rom med god plass, eget soverom og balkong.
    Baren på hotellet var under pari. Skitne glass og tallerkner på nesten alle ledige bord. En håpløs bartender, som ikke kunne holde unna køen, eller mixe drinker. Han måtte se på oppskriften to-tre ggr for hver eneste drink. Han greide å glippe shakeren når han skulle lage min drink. Hele greia smalt i gulvet. Måtte kutte garnityr for hver eneste drink- feil blandingsforhold i våre drinker. Smakte kun sourmix av drinkene. Huff.
    Restauranten var godkjent, forholdsvis kvikk servering og maten var grei. Minus for lunka suppe til forrett.. orka ikke klage.
     
    livinspeed, EndreD, petrate and 7 others like this.
  12. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,119
    Likes mottatt:
    7,393
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort Bergen
    By: Bergen sentrum
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard på poeng (som garantert bonusnatt via kundeservice)
    Oppgradering: Nei
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Forsynte meg selv med vann.

    IMG_9164.jpeg
    Fikk rom 707 som er i toppetasjen inn mot trehusbebyggelsen på baksiden. I utgangspunktet fin plassering, men som man ser av bildet rett mot takterrassen som brukes som røykested. Rommet var helt greit. Hadde tatt med Asiana-tøfler, så ikke behov for å beholde seg til teppet. 10 000 poeng for et ok rom i Bergen sentrum booket på to dagers varsel er en svært god deal, når alle øvrige hoteller i sentrum koster 25 000 poeng. Men vet ikke om jeg ville betalt penger for å bo på Comfort.
     
    livinspeed, EndreD, haifinn and 4 others like this.
  13. Sofcha

    Sofcha EBD/NCPLATINUM

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Riviera Moss
    By: Moss
    Status: Platinum
    Rom booket: ocean front premium
    Oppgradering: Nei
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: ingen

    Hyggelig gave på rommet i anledning bursdag, som ikke var nevnt noe sted i bookingen, så her har de fulgt med i systemene sine.
    Spaanlegget var lite besøkt, 8-10 andre mennesker på det meste, noe som gjorde opplevelsen god.
    Middagen var svært god. Det trekker dog ned at servicen bar veldig preg av at dette er nytt.
    Ble først plassert på ett bord som ikke var skrudd sammen riktig. Så flyttet til en sofa hvor jeg knapt kunne se over bordet fordi jeg satt så langt ned. der satt vi bortgjemt og ventet lenge på en meny.
    Be om rom mot sjøen. Du vil høre toget der også, men vil tro de som har rom andre veien vil føle at deg dundrer gjennom rommet hver time hele natten.
     
    Peregrin, livinspeed, EndreD and 7 others like this.
  14. Stigoo

    Stigoo Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Clarion Folketeateret
    Status: Gold
    Rom booket: standard dobbeltrom eit rom på poeng og eit for pengar
    Oppgradering: Eit rom oppgradert til suite
    Romnr: 707 Kinosuiten (2 etg) og rom 629
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Tilbud om mineralvann, tidlig innsjekk / sein utsjekk
     
    livinspeed, Upsaker, EndreD and 4 others like this.
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Hotel™ Waterfront
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Superior
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Nei

    Rommene var rene, men enkle og litt slitt. Ville aldri valgt dette hotellet om det ikke var for at hotellene i 7 mils radius var fullbooket pga Coldplaykonserter, Men helt ok.

    Vi var der ca kl 13 og spurte om å få sjekke inn, men mannen i resepsjonen sa de "hadde bestemt" at ingen skulle få sjekke inn før ordinær innsjekk kl 15. Veldig ulogisk å ville ha alle til å sjekke inn samtidig når hotellet er fullstendig fullbooket. Synes dette ble for dumt, så gikk og spurte en annen resepsjonist om vi kunne sjekke inn tidlig. Det var greit mot et tillegg på 200,-. Sa jeg var gold, og da var det ok uten betaling. Håpløs kundeservice.

    Greit å parkere utenfor hotellet til 80 SEK pr natt.

    Frokosten var overraskende god. Gitt kvaliteten forøvrig på hotellet hadde jeg trodd dette skulle være noe dårlige greier, men var helt innafor etter en fuktig kveld/natt :D
     
  16. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,119
    Likes mottatt:
    7,393
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort Bergen
    By: Bergen sentrum
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard på poeng
    Oppgradering: Ja, etter å ha spurt under innsjekk
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Minnet på å kunne ta drikke og kaffe

    Runde to på få dager. Tilordnet et standardrom. Spurte pent om å få noe mer spennende. Måtte oppgi telefonnummer for at han i resepsjonen kunne sjekke at jeg var Platinum. Fikk 614 som er et av totalt fire rom på hjørnet med balkong og fin utsikt til Bryggen, Fløien og Ulriken. Med det rommet kan jeg definitivt komme tilbake.
    IMG_9188.jpeg
    IMG_9186.jpeg
     
    DanH, Upsaker, eventyrer and 5 others like this.
  17. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,257
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Comfort CPH airport
    By: København
    Status: gold ved booking, silver for øyeblikket
    Rom booket: std dobbel award
    Oppgradering: ja, superior
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Gratis Mineralvann

    Fikk oppgradert, men skulle ha 2 rom og spurte om connecting v innsjekk.
    Dette fikset de, kudos. Ikke fullt så mye kudos at de ikke klarte å låse den opp:confused:
    Midt i ferien så litt kaos til frokost, men godt utvalg og flinke personell
     
    livinspeed, holmen, Emma and 3 others like this.
  18. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,257
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Comfort Hotel Vesterbro
    By: København
    Status: Gold ved booking, silver for øyeblikket
    Rom booket: Std dobbel award
    Oppgradering: nope
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: ble tilbudt en del bayere i baren :D:cool:

    et eventyr av en booking som skulle flyttes fra søn-man til dagen etter.
    Ikke mulig å endre i appen på dagen, ei heller via resepsjon da det var på poeng. Kundeservice stengt søndager….
    Mandagen ringte jeg inn og fikk beskjed at det var for seint, og ringte tilbake til hotellet. Tilbake til kundeservice, og nå ordnet det seg. Ba om connecting om mulig. Og presiserte at det var booket ekstraseng på ene rommet. Det ble bekreftet.
    Ankommer hotellet og tar manuell innsjekk da jeg ser i appen at rommene er i forskjellige etasjer. Får to ved siden og sier de kan sette inn ekstraseng i løpet av kvelden da vi bare vil dumpe kofferter.
    Kommer opp, og på første rom bor det folk:eek:
    Kø i resepsjonen så stikker avgårde og sender en Mail på bussen som jeg ikke får svar på (hadde jo prøvd det 2 ganger dagen før også, så vet ikke hvorfor jeg prøvde) så ender med å ringe resepsjon og forklare at vi helst ikke vil bo sammen med fremmede.
    Housekeeping er nå gått hjem så ekstraseng er litt styrete og jeg sier det ikke er viktig med to rom ved siden, og at vi kan beholde det hvor kofferter står og vi har brukt bad etc.
    Får et tremannsrom et par etg under og beskjed om å forsyne meg grovt i baren om jeg vil.
    Kommer på rommet og det lukter røyk?…
    Ser da at det er en svart plastsekk tredd over røykvarsler i taket.
    I tillegg høres ventilasjonen på dette rommet ut som man starter en gokart, så den må bare av. (Var stille og rolig på det andre rommet) Heldigvis mulighet å åpne vindu og høre hva køben byr på nattestid.
    Den brukte qtipsen i sengeenden var bare bonus….
    Stikker ned og spiser frokost nå
     
    EndreD, furlong, livinspeed and 9 others like this.
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,035
    Likes mottatt:
    33,259
    Bonuspoeng:
    293
  20. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Hotel Tyholmen
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Suite
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Opplyst om resturantvoucher og at jeg kunne finne mineralvann i minibaren
     
    livinspeed, Emma, holmen and 2 others like this.

Del denne siden