Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Quality Hotel Ramsalt, Bodø
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Ja, Deluxe
    Romnummer: 614
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann

3de gang på rad med samme rom, det kan vel ikke være tilfeldig? Fint hjørnerom og velkomsthilsen på rommet. Et lite minus med hjørnerom er litt ekstra støy når det blåser mye, og det gjorde det denne natten (27 m/s over Saltstraumbrua på vei til Bodø).

Frokosten har dessverre tapt seg siste halvår, i hvert fall baconet som var mer kokt enn stekt. Skulle ønske Ramsalt kunne kopiert baconet fra Comfort i samme by, og sendt oppskriften på speileggene, som var bra, i retur (alltid gummiaktige på Comfort). Eggerøren var heller ikke Quality.

upload_2025-2-13_23-41-9.png

upload_2025-2-13_23-41-58.png

EndreD, haifinn, btm and 5 others like this.
  2. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Home Hotel Savoy
    Oppgraderinger: Ja, Superior
    Romnummer: 415
    Lengde opphold: 2 netter

Ok gjensyn med dette hotellet, valgt pga. lokasjon og tilbudspris 1000kr per natt, spesielt god deal om man utnytter fika og kveldsmat. Nøkkelkort klart i konvolutt med navn til statusgjester, så innsjekk tar ikke noe tid. Savnet strykejern på rommet, men løste behovet med å sløse litt varmtvann for å lage damp på badet. Stille og rolig inne på hotellet, men lett å våkne når trikk og søppelbiler begynner å kjøre utenfor. Perfekt sprøtt bacon og grei eggerøre til frokost = fornøyd selv om jeg bare rakk 5 min til frokost hver av dagene.

3. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,078
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Oslo airport
    Oppgraderinger: Ja, etter å ha maset
    Romnummer: 1010

Booket her utelukkende pga pris. Spurte ved innsjekk hvilken romtype det var og til svar at det var standard rom og en litt merkelig frase: vi har ikke oppgradert deg, men om du har lyst skal jeg se hva jeg får til. Endte igjen i nederste gangen blant alle møterommene. Tror det er familierom. Irriterende ellers at de begynte klokken 02:30 å tømme glassflasker utenfor. Rakk ellers ikke teste frokosten

4. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Comfort Square, Stavanger
    Oppgraderinger: Ja, premium - sendt hyggelig mail to uker før og spurte om tidlig innsjekk.
    Romnummer: 527

Kona er ute med jentene, guttungen hos svigermor mens jeg og minstejenta er på hotell i egen by for at matfatet skal kunne komme innom og amme ved behov.

Fint rom - om enn litt enkle senger. Rimelig rom, og rimelig standard. Fin utsikt fra 527, og hyggelig betjening. Helt greit frokost, den har blitt bedre de siste årene!

5. TravelAddict

TravelAddict Nytt Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Quality Hotel Olavsgaard
    Oppgraderinger: Usikker, tror ikke det
    Romnummer: 406
    Andre fordeler: Sen utsjekk

En natt på hotellet pga sportsarrangement i nærheten. Trengte noen timer ekstra dagen etter. Sendte mail til hotellet dagen før, fikk svaret nesten umiddelbart om at sen utsjekk var greit. Sen utsjekk ble bekreftet ved innsjekk, men likevel så virket ikke kortet lenre enn til 11 dagen etter.

Møtt av hyggelig personalet, men ingen annerkjennelse av status. Måtte spørre etter brus selv dagen etter. Kupong i appen ble benyttet til maten samme kvelden. Maten var dessverre en stor skuffelse. Mulig jeg var uheldig den kvelden, men ikke noe jeg kommer til å gjenta hvis jeg ender opp på hotellet igjen.

Alt i alt, et greit opphold for å ha en seng å sove i, ikke noe mer enn det. Pluss for gratis parkering og hyggelige ansatte.

Flymunda, haifinn, Maggie and 3 others like this.
  6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,204
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Quality Pond Stavanger
    Oppgraderinger: Deluxe
    Romnummer: 202
    Andre fordeler: -

Sendte en mail i forkant for å spørre om et rom med to senger. Fikk et hjørnerom i andre etasje, første etasje med rom i et bygg på 10-12 etasjer. Kort vei til frokosten som var helt grei. 2500kr/natta på et hotell i ingenmannsland som føltes nesten tomt er ganske stivt.

Paalf, Flymunda, haifinn and 5 others like this.
  7. dingyling

dingyling Nytt Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Clarion Hotel Draken
    Oppgraderinger: Deluxe
    Romnummer: 2001
    Andre fordeler: Sen utsjekk, mineralvann, 2 for 1 på spa, restaurantkupong

Grunnet godt timet konsert i Gøteborg fikk jeg og kompisen oppleve et hotell stappfullt av par som skulle feire valentinsdagen. Lang lang kø i innsjekk, men var godt fornøyd med en god oppgradering til et hjørnerom i 20. etasje. Ingenting å utsette på oppholdet. Booket rommet under 1000 kroners-tilbudet, så følte jeg fikk god valuta for pengene. God frokost.

Baldrick, EndreD, Paalf and 8 others like this.
  8. okolbu

okolbu Nytt Medlem

Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Amerikalinjen
    Status: Platinum (for life)
    Rom booket: Standard på poeng
    Oppgraderinger: Suite
    Romnummer: 305

Solid oppgradering for et standardrom som bonusnatt. Som alltid god frokost.

Status: Platinum (for life)
    Rom booket: Superior
    Oppgraderinger: Suite
    Romnummer: 305
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Mineralvann x 3

Samme rom som bonusnatten en uke tidligere. Veldig fint rom og muligens det største av Fortuna-suitene. Synes dog det bråker altfor mye fra trikken, så vil heller
    ha et rom høyere opp i en lavere kategori om det blir valget neste gang.

Baldrick, Hilde, EndreD and 11 others like this.
  9. Paalf

Paalf Nytt Medlem

Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Clarion Hotel The Hub, Oslo
    Oppgraderinger: Ja, suite
    Romnummer: 1030

Var spent på første opphold etter endringer. Har bodd en del her tidligere og har sort sett fått oppgraderinger som Platinum (med 1. unntak grunnet fullt hotell - noe som er helt innenfor for min del). Ingen annerkjennelse av status ved innsjekk og ingen oppgradering viste det seg, når jeg kom på tildelt rom. Dette var dessverre som forventet, men jeg sendte likevel en mail til resepsjonen med spørsmål om oppgraderings policy etter endringene i Strawberry Club (hotellet var helt tydelig langt fra fullt). Fikk raskt et veldig hyggelig svar med at det var blitt gjort en feil og at de kunne komme opp med kort til et nytt rom. Det viste seg at jeg da ble oppgradert til en suite som "plaster på såret" - noe som var en hyggelig gest. Så kudos til The Hub for å anerkjenne status (etter litt oppfordring :)) og følge opp på en bra måte.

Baldrick, EndreD, haifinn and 9 others like this.
  10. TravelAddict

TravelAddict Nytt Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Clarion Oslo
    Oppgraderinger: Ja, usikker til hva, deluxe?
    Romnummer: 959
    Andre fordeler: Mineralvann, sen utsjekk

Nytt opphold på Clarion gjennomført. Sendte mail dagen før om forespørsel om sen utsjekk. Fikk raskt svar tilbake om at det ikke var noen problem.

Det eneste jeg ble spurt om i resepsjonen var om vi hadde vært på hotellet tidligere. Ingen anerkjennelse av status, ingen påminnelse om andre fordeler som platinum. I min profil hos Strawberry så står det fast at jeg ønsker rom i øvre etg med utsikt. Så det hadde vi fått. Rommet var fint, litt rar utforming, men rent og pent med veranda. Fint med veranda andre årstider, lite bruk for den denne helgen. Frokosten synes jeg hadde tapt seg litt i forhold til tidligere. Ingen varm grøt, ingen bær eller frukt salat. Allerede kl 9 var det ganske tomme fat flere steder. Noe ble ikke fylt opp resten av frokosten, som marmelader til osten, mens andre ting, som eplejuice på flaske tok det lang tid før de fant frem igjen.

Jeg har likt Clarion veldig godt tidligere, vært favoritten min i Oslo. Etter å ha prøvd Thon Rosenkrantz så kommer jeg nok til å gå mer og mer over til Thon.

IMG_2591.jpeg IMG_2593.jpeg IMG_2594.jpeg IMG_2596.jpeg IMG_2595.jpeg

Baldrick, Hilde, EndreD and 7 others like this.
  11. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,139
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel The Hub, Oslo
    Status: Gull
    Oppgraderinger: Ja, deluxe
    Romnummer: 1109
    Andre fordeler:

Kjapp Oslo-tur med 11-åringen. Fekk spørsmål om det var ei spesiell anledning (?), endte med deluxerom med utsikt over jernbanetorget. Rundt 2230 banka det på og to mann måtte sjekke avløpet pga lekkasje i taket på rommet under. Ellers eit behagelig opphold med lite pågang i frukostsalen som sørga for ein god start på gårsdagen :)

Baldrick, Maggie, livinspeed and 5 others like this.
  12. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    604
    Bonuspoeng:
    93
    Status: Gold x2
    Rom booket: Standard Courtyard (10 times business)
    Oppgraderinger: Superior Room (utsikt mot Oslo S)
    Romnummer: 204 og 211
    Andre fordeler: Restaurantkupong
    Kommentar: ikke så lett å booke to rom samtidig på Strawberry sine hjemmesider. Vi var to gullmedlemmer som skulle reise samtidig, men det lot seg ikke booke på to separate bookinger. Måtte derfor booke rommene samlet, men da var fritekstkommentar eneste måte å forklare at vi var to gullmedlemmer på hvert vårt rom. Forsøkte å presisere dette ved og etter innsjekk, men de klarte ikke å få det fikset. Så da endte jeg opp med Spenn for begge rommene, og at vi bare fikk aktivert én av restaurantkupongene hver dag. Måtte forklare dette til restauranten begge dagene, men etter litt backing fra resepsjonen så fikk jeg i det minste fratrekk for den andre begge dager. Spurte om mineralvann, men dette var som kjent forbedret bort. Vi spurte likevel, for når vi var på Villa CPH for to uker siden, så var mineralvann fremdeles en gode for Gull-medlemmer.

Veldig trivelig frokost. Servitørene i restauranten var de samme som vårt forrige besøk i 2023, så det tyder jo på at folk trives med å jobbe her.
    IMG_0732.jpeg IMG_0733.jpeg IMG_0731.jpeg

Baldrick, Hilde, EndreD and 8 others like this.
  13. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,483
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Farris bad
    Status: Gull
    Oppgraderinger: Superior
    Romnummer: 362 (lengst ut mot havet)
    Andre fordeler: 2 flasker farris på rommet med et velkomstkort. Vet ikke om det er standard?

Hyggelig innsjekk. Ingen anerkjennelse av staus eller beskjed om at jeg hadde hadde blitt oppgradert, men det hadde jeg altså.

Synes Farris bad har tatt seg opp litt. Litt mer dekor på rommene og de ekstra touchene som løfter det litt. Feks en kurv på badet til brukte håndklær og badekåper, og en kurv med sitteputer og pledd til balkongen. Dette var ikke der sist.

Baldrick, Hilde, EndreD and 7 others like this.
  14. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    943
    Bonuspoeng:
    93
    Farris har en veldig proaktiv resepsjonssjef. Sist jeg var der så tok jeg kontakt dagen etter fordi jeg ikke hadde fått restaurant Voucher ved innsjekk. Han beklaget veldig, og sa at han personlig har påpekt over for staben at alle fordeler inkludert oppgradering skal følges. Han skulle ta en ny runde på dette sa han. Hyggelig fyr

Baldrick, Hilde, Jeanette and 3 others like this.
  15. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,604
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Hotel The Hub
    Status: Gold
    Rom booket: Standard - Dobbel
    Oppgraderinger: Nei, ikke etter hva jeg fikk med meg
    Romnummer: 1034
    Andre fordeler: Nei

Fint opphold i Oslo i forbindelse med "Mamma Mia - The Smash Hit Musical" i Spektrum. Frokostsalen var til tider folksom, men gikk greit å få hentet mat samt få laget omelett.

La merke til at det var flere av gjestene som slet med heisene, da man må "booke" heis på utsiden for så å få tildelt en heis, og at man ikke kan velge etasje i heisen. Folk slet med å forstå systemet, og opplevde flere ganger at folk havnet i feil etasjer. Hadde ikke skadet med at det ble forklart ved innsjekk/oppslag hvordan heisen fungerer.

IMG_5140.JPEG IMG_5141.JPEG IMG_5143.JPEG IMG_5144.JPEG IMG_5145.JPEG

Baldrick, EndreD, livinspeed and 4 others like this.
  16. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,078
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Brosundet hotell Ålesund
    Status: Platinum lifetime
    Oppgraderinger: juniorsuite
    Romnummer: 410
    Andre fordeler: Vann og godteripose

Fint jobbopphold denne gangen. Litt stresset betjening som gjenratte ganger glemte at ene er glutenallergiker i følget. Fantastisk middag på kvelden hos Apotekergata 5. Frokosten var bra.
    IMG_4239.jpeg IMG_4240.jpeg IMG_4241.jpeg

Baldrick, EndreD, Flymunda and 5 others like this.
  17. DJasko

DJasko Pharmacist

Likes mottatt:
    327
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Clarion Hotel The Hub
    Status: Gold
    Rom booket: Standard - Dobbel
    Oppgraderinger: Ja, tror jeg fikk Superior
    Romnummer: 1302
    Andre fordeler: 2x Flaske vann
    Betalt: ca 1800 kr.

Booket for en stund siden da jeg og fruen var på en konsert. Etter å ha lest her sendte jeg mail i forkant og spurte om det var mulig å få et rom høyt oppe (spurte ikke om upgrade). Fikk da det jeg mener er Superior, tror ikke det er deluxe.

Ved innsjekk var det en hyggelig unge mann som sa at han ordnet meg 13. etg, uten å nevne upgrade.

Prøvde å booke Noda restaurant, men var litt sen ute til tidspunktet vi ønsket. Ved ankomst etter konsert spurte jeg resepsjonen om det finnes Early Bird frokost da Ramadan starter u dag og jeg må starte fasten kl. 5.12. Var early bird fra kl. 4 med limitert utvalgt. Han gir oss samtidig 2 flasker vann. Hyggelig gest.

Rent rom, knall utsikt. Stort utsikt. Early bird frokosten var ikke noe å skryte hjem om, men gjorde nytten sin. Var meg og en haug med KLM kabinansatte til stede kl. 4. Superhyggelige folk, hver og en ønsket meg god frokost og 'Enjoy your meal'. Skulle tro de jobbet der.

Sitter nå med fruen når hun spiser vanlig frokost. Hun er fornøyd, god omelett. The Hub leverer i dag også.
    20250228_152220.jpg 20250228_152228.jpg 20250228_152241.jpg 20250228_152308.jpg 20250228_152824.jpg 20250301_083424.jpg

Baldrick, Hilde, livinspeed and 8 others like this.
  18. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Quality Hotel Grand Royal, Narvik
    Rom booket: Superior to enkeltsenger
    Oppgraderinger: Ja, Deluxe dobbeltrom
    Romnummer: 501
    Betalt: 15k poeng

Totalt sett fint rom og greit opphold. Innsjekk var rask, måtte etterspørre mineralvann (som en kuriositet var dette utgått på dato, sjekket når jeg oppdaget at flaske hadde "gammel" type løs kork). Parkerte bil i gaten på øverside av hotellet, gratis kl18-07. Skranglete heis. Badets varmekabler var makset så det var badstue inne der når jeg ankom rommet. Romtemperatur var også stilt litt høyt.

Sov godt, litt trafikkstøy fra kl07 må man nesten forvente i en by. Frokost ok, godt brød og noe godt pålegg, men ikke så gode egg og ujevnt stekt bacon.

20250302_201415.jpg 20250302_201427.jpg 20250302_201454.jpg

Baldrick, EndreD, Flymunda and 7 others like this.
  19. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    9,215
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Waterfront Ålesund
    Rom booket: Standard på poeng
    Oppgraderinger: Ja, litt uklart til hva, men tror det må ha vært et handicap deluxe
    Romnummer: 314
    Betalt: 15k poeng

IMG_4304.jpeg
    Fint stort hjørnerom med 4 vinduer i enden ut mot sjøen. Litt kluss med første nøkkelen, men resepsjonen var veldig hjelpsomme. Aldri bodd på Waterfront før, men absolutt et sted man kan bo.

Baldrick, livinspeed, EndreD and 4 others like this.
  20. Eni99v

Eni99v Nytt Medlem

Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    33
    Var ved et sammentreff på Oldfruen-rommet igjen på årsdagen for sist besøk. Hotellet anbefales på det sterkeste og har blitt mitt stamhotell, fremfor sentrumshotellene.

Trikklinje 13 er like ved som tar deg dit du trenger til og fra Oslo S, samt at toget fra Gardermoen stopper på nord-vest hjørnet av slottsparken (Nationaltheatret stasjon) mot Sollis plass som er en liten spasertur nedover gata til hotellet.

Baldrick and Emma like this.

Del denne siden