Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,278
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Brosundet
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior på poeng
    Oppgraderinger: Ja, junior suite
    Romnummer: 5005
    Lengde opphold: 3 netter
    Betalt: 75k poeng

IMG_4314.jpeg
    IMG_4331.jpeg
    Brosundet holder seg svært bra. Prøvde Sjøbua, som i hvert fall for meg er en ny restaurant. Den drives av Brosundet og ligger litt rundt hjørnet. Grei mat, men ikke helt på topp hverken mat eller servicemessig. Nesten tomt en lørdags kveld.
    IMG_4322.jpeg
    No 5, restauranten på selve Brosundet var imidlertid fortsatt sitt gamle jeg. Bedre mat der og hyggeligere.
    IMG_4334.jpeg

Ololsen, Baldrick, EndreD and 7 others like this.
  2. TravelAddict

TravelAddict Medlem

Likes mottatt:
    308
    Bonuspoeng:
    53
    Hotell: Clarion Arlanda Stockholm
    Rom booket: Standard på poeng
    Oppgraderinger: Første rommet nei, etter hvert suite
    Romnummer: 1241
    Lengde opphold: 1 natt
    Betalt: 20k poeng

Kom sent til Stockholm (etter 23) og valgte å ta første natta på flyplassen for å bruke opp noen poeng og for å kunne legge oss raskest mulig etter en lang dag. I reservasjonen minnet jeg hotellet på at det var veldig viktig at rommet var uten dun pga sterk allergi. Det står også i min profil hos strawberry.

Ved ankomst ble det kommentert at rommet var på bonuspoeng. Ingen annen annerkjennelse av status, ingen oppgradering eller tilbud om vann/brus. Vi skulle bare sove og videre i morgen så jeg tenkte at det spilte ingen rolle. Jeg dobbeltsjekket at rommet var uten dun, noe hun bekreftet det var. De hadde videreformidlet beskjed. Vi kommer til rommet og vil raskest mulig legge oss. Merker at jeg får en allergisk reaksjon. Sjekker dyner og puter, joda, alt var av dun. Ringer resepsjonen som beklaget for ulempen. De skal sende noen til å bytte. Etter 40min uten at noen kom begynte tålmodigheten min å ta slutt. Dette burde ikke skje! Ringer igjen. En hyggelig mann legger seg helt flat og sier han ikke skjønner hvorfor ingen har ordnet opp i dette enda. Han tar tak i det, ber oss forlate rommet og ordner suite til oss. I mellomtiden tilbyr han på det vi måtte ønske fra baren nede. Veldig hyggelig det, men for min del var skaden allerede skjedd, allergisk reaksjon er ikke over på et øyeblikk.

Jeg vet at menneskelig feil kan skje, men på et sånt hotell bør det ikke skje. Blir nok Radisson neste gang vi skal overnatte på Arlanda.

Rommet var greit nok, manglet flaskeåpner. Frokosten var tidlig tom for mye, de ønsket ikke å hente det jeg ba dem om enda det var 40 min igjen av frokost. Arlanda 1.jpg Arlanda 2.jpg Arlanda 3.jpg Arlanda 4.jpg Arlanda 5.jpg Arlanda 6.jpg Arlanda 7.jpg

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Hotel City, Göteborg
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Nei
    Romnummer: 334
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Ikke så langt, men har planer om å be om sen utsjekk

Valgte dette hotellet hovedsaklig fordi de jeg skal hit med allerede hadde booket her. Ingen anerkjennelse av status og igjen oppgradering. Det ligger et ønske om rom høyt oppe i Strawberry sine systemer fra gammelt av og siden mitt og ett rom til i tredje etasje er de eneste som ikke er under oppussing i tredje etasje så kan det være det gikk foran :p Uten at jeg vil si tredje etasje er spesielt høyt oppe selv om det er toppetasjen.

Vurderer å booke hotell og bli igjen en natt til alene fra lørdag til søndag, da blir det neppe samme hotell. Er Avalon bra? Ellers var jeg jo fornøyd med Clarion Hotel Post sist jeg bodde der

Ololsen, Baldrick, livinspeed and 3 others like this.
  4. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Airport Hotel Værnes
    Rom booket: Standard to enkeltsenger, for poeng
    Oppgraderinger: Ja, junior suite
    Romnummer: 543
    Betalt: 10k poeng
    Andre fordeler: Mineralvann, gratis parkering, velkomstgave på rom

Nøkkelkort lå klart, proaktivt tilbudt mineralvann. Oppgradering ble ikke nevnt ved innsjekk. Fint rom i nyest oppussede del, helt i enden av gangen. Ellers positivt med personlig hilsen og velkomstgave på rom. Savnet stikkontakt nær sofa, det hjalp ikke at stikkontakt under skrivebord ikke virket. Savnet også en knagg å henge håndduk på nær dusjen.

Valgte å spise i hotellrestauranten, men angret morgenen etter da magen reagerte på noe, mistenker salat/dressing.

20250315_194333.jpg
    20250315_194358.jpg
    20250315_194919.jpg
    Smågodt i hvit pose 20250315_194513.jpg

livinspeed, Flymunda, Ololsen and 3 others like this.
  5. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort Hotel Xpress Youngstorget, Oslo
    Rom booket: Compact dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, standard dobbeltrom
    Romnummer: 661
    Betalt: 712,-
    Andre fordeler: Nei

Enkelt og greit opphold, fikk rom i nyoppusset del. Mer stille og praktisk romløsning, men ville savnet nedfellbart skrivebord om jeg hadde hatt behov for å jobbe.

20250316_184323.jpg

livinspeed, Flymunda, Ololsen and 4 others like this.
  6. Stianoh

Stianoh Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Clarion Hotel Oslo
    Status: Lifetime Platinum
    Rom booket: Standard(på poeng)
    Oppgraderinger: Nei. Deluxe til slutt
    Romnummer: 251
    Lengde opphold: 2 natt
    Andre fordeler: tok to stk mineralvann i minibaren.

Ingen anerkjennelse av status ved innsjekk. Måtte også vise ID. aldri måtte gjøre tidligere.
    Kom inn på rommet og så at det ikke var gitt oppgradering, selv om jeg hadde sjekket før innsjekk at det var ledige rom i Deluxe.
    Spurte om det var mulig å få oppgradert rom, men fikk bare en kjapp kommentar om at dette ikke var en garantert fordel lengre, kun dersom det var ledige rom, og det var det ikke. Ga da beskjed om at jeg akkurat hadde sjekket og at det var ledige deluxe rom. Da fikk jeg plutselig rom likevel. Pinlig å måtte "diskutere" foran andre gjester.
    Valgte dette hotellet siden jeg har inntrykk av at de ofte gir gode oppgraderinger her i tråden. Ikke en god opplevelse.

7. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,843
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Sommerro
    Rom booket: Standard(på poeng)
    Oppgraderinger: Superior
    Romnummer: 306
    Andre fordeler: Tok en brus fra minibaren samt benyttet resturantkupong i Ekspedisjonshallen

Flott hotell med god atmosfære

8. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Admiral Copenhagen
    Rom booket: Standard på poeng
    Oppgraderinger: Duplex Loft
    Romnummer: 662
    Betalt: 25k poeng

Anbefales.

Supert utvalg av vin i vinbaren/restauranten. Fikk brukt voucher på glass vin uten mat.

Champagne tilgjengelig til frokost (lørdag, usikker om det skjer alle dager), samt bra utvalg ellers.

10 min til fots til Kongens Nytorv og metro til flyplassen.

Liker også Villa Copenhagen, men dette er mye bedre deal til 25K.

Attached Files:

Ololsen, EndreD, livinspeed and 6 others like this.
  9. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Hotel Hasle Linie, Oslo
    Rom booket: Standard dobbeltrom for poeng
    Romnummer: 227
    Betalt: 10k poeng
    Andre fordeler: Mineralvann, sen utsjekk

Glemte å ta bilder, men ikke veldig interessant med standard rom. Ikke noe oppgradering eller velkommen tilbake, etterspurte det heller ikke. Bestilte for øvrig først kl17 samme dag. Bra rom med et lite unntak at romtermostat ikke virket å gi noe særlig effekt, var komfortabel sovetemperatur men når jeg skulle jobbe dagen etter forble det kjølig selv om jeg satte termostat til 23 grader. Også litt kaldt gulv på bad.

10. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,086
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Home Hotel Bastion
    Rom booket: Standard (poeng)
    Oppgraderinger: Suite
    Romnummer: 618

Mini-weekend i Oslo.

Ønsket å prøve dette hotellet siden det er fin verdi. 1333 Trumf -> 20k poeng og hotellet tilbyr både Fika og middag.

Ved innsjekk lå kortet allerede klart. Resepsjonisten opplyste om at vi hadde fått tildelt suite.

Sittedel med sofa + bord men så ikke TV fra dette området.
    Stor seng (meget god) med TV foran.
    Bad med boblebad + dusj.
    Ingen utsikt.
    Men for prisen, lite å utsette..

Fika kun 1 kake men den var god.
    Middag meget skuffende. Forventer jo ikke gourmetmat på Strawberry-hotell men dette var stusselige greier. En smakløs grønnsakssuppe, svinekjøtt med saus, potetbåter og frosne grønnsaker.

Hadde spist en meget god lunch på Asia Aker Brygge så var heldigvis ikke alt for sulten.

Frokost typisk Strawberry men mye mindre utvalg enn f.eks på The Hub.

Til 20k poeng syns jeg uansett dette ga fin verdi til tross for en skuffende middag.

Ololsen, haifinn, livinspeed and 5 others like this.
  11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,536
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Hotel Karl Johan
    Rom booket: Standard - Dobbel
    Oppgraderinger: Ja, Superior, kanskje?
    Romnummer: 324
    Andre fordeler: 2x Flaske vann
    Betalt: ca 1500 kr.

Kona skulle på noe jobb-greier, og ba meg booke hotell. Så kunne jeg også få være med. (Sikkert bare for å få mine medlemsfordeler :D)

Stor rom langt inne i en gang, med utsikt mot en bitteliten "bakgård". Vel, vi var ikke der for utsikten! Standarden er vel nærmere Ila landsfengsel enn Four Seasons, men duger for en natt.

Både dusj og badekar, og hyller på badet! Varmekabler med god varme var det også, og det var digg, for det var behagelig kaldt på rommet.

Kona sier at frokosten var god.

PXL_20250324_202830031.MP.jpg PXL_20250324_202836763.MP.jpg PXL_20250324_202901205.MP.jpg PXL_20250324_203117380.MP.jpg PXL_20250325_062226097.MP.jpg

PXL_20250324_202815398.MP.jpg

McBuljo, livinspeed, Flymunda and 5 others like this.
  12. holmen

Likes mottatt:
    75,536
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Quality Hotel Expo, Fornebu
    Oppgraderinger: Ja, Superior, kanskje? Hjørnerom.
    Romnummer: 422
    Betalt: 10.000 poeng

Overnatting for å løse noen logistikkutfordringer, bruke opp siste rest av Strawberry-poeng, og kunne ha med hunden på hotell.

Ganske stort rom, med fin utsikt over fjorden. Badet var relativt lite, men man kunne dusje og sitte på do samtidig. Det synes kanskje noen er positivt?

PXL_20250325_203056352.MP.jpg

PXL_20250326_064719856.MP.jpg

Heisen har akkurat overlevd Y2K..
    PXL_20250325_203537437.MP.jpg

McBuljo, livinspeed, Flymunda and 5 others like this.
  13. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,511
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Amaranten Hotel, Stockholm
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom for poeng
    Romnummer: 567
    Lengde opphold: 2 netter
    Betalt: 50k poeng
    Andre fordeler: Sein utsjekk

Oppholdet starta med å finne raude strekar på begge dynene samt laken. Trur ikkje det var blod, men fekk det rask skifta ved å henvende meg i resepsjonen. Ellers ok hotell med grei beliggenhet nær undergrunnsbane i Stockholm. Ok bar som vi rakk eit par drinkar i før vi reiste ut på middag. Frukost i samme område morgonen etterpå var eit salig kaos, trudde virkelig ikkje at det budde så masse folk på hotellet! Var forøvrig samme kaos begge dagar.

Litt trekk for treige heisar samt at vi måtte programmere nøkkelkort på nytt for å få sein utsjekk til tross for at dette vart nevnt ved innsjekk.

Ololsen, livinspeed, Flymunda and 3 others like this.
  14. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Hotel Waterfront, Ålesund
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, Jr.Suite
    Romnummer: 466
    Betalt: Cirka 1300,-
    Andre fordeler: Mineralvann

Nytt opphold her, var vel 1 år siden sist. Fikk en av hjørnerommene i front nå som var fint, skulle gjerne bodd 1 natt til da det ikke ble tid til så mye annet enn soving. Synes det var litt stivt med 299,- for parkering over natten utenfor.

20250327_161714.jpg

livinspeed, EndreD, Flymunda and 3 others like this.
  15. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,394
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Clarion Copenhagen Airport
    Oppgraderinger: Ja, Superior
    Romnummer: 1116
    Betalt: DKK 1187,-
    Andre fordeler: Mineralvann, rest kupong, sjokolade

Bra opphold som det pleier å være på dette hotellet. Spiste lakserett i restauranten som var god. Nydelig frokost. Eneste kritikk var horribelt dårlig vanntrykk i dusjen på dette rommet.

livinspeed, Flymunda, Emma and 2 others like this.
  16. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,310
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Square, Stavanger
    Oppgraderinger: Ja, Deluxe
    Romnummer: 239
    Betalt: 2085 NOK
    Andre fordeler: Mineralvann

En natt i SVG. Booket forrige uke da de hadde X2 kampanjen. Visste jeg kom sent og trengte kun et enkelt rom. Valget falt på denne pga pris, da resten av Strawberry hotellene var mye dyrere.

Akkurat i det jeg parkerer i garasjen, ringer hotellet kl. 22 og de ville bare sjekke om jeg kom. Jeg landet mye tidligere, men tok en treningsøkt med en venn, så drøya litt.

Da jeg kom til lobby var det en hyggelig kar som informerte om Upgrade og ba meg forsyne meg i baren med hva jeg ville av drikke.

Rommet var et stort hjørnerom, med en sovesofa og mye vinduer og et veldig stort bad med både dusj og badekar. Da jeg booket ba jeg om et rom i en høy etasje, men fikk kun 2. etg. Størrelsen på rommet kompenserte.

Var fysen på mat, men da det var sent var nesten alt steng. Bortsett fra foodora foodora funker alltid og jeg fikk låne bestikkav hotellet :)

Selv om alt annet, både personal/service og størrelse på rom, var knallbra trekker jeg 3 av 5 stjerner for elendig seng. Første og mest sannsynlig siste gang her. God natts søvn og seng er tross alt det viktigste. Blir faste Clarion lenger bort i gata neste gang.

Totalt 2 av 5 stjerner.

20250401_220644.jpg 20250401_220655.jpg 20250401_220703.jpg 20250401_220716.jpg 20250401_220719.jpg 20250402_082351.jpg 20250402_082327.jpg

EndreD, haifinn, Ololsen and 8 others like this.
  17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion Hotel Arlanda Airport Terminal
    Rom booket: Standard dobbeltrom (poeng)
    Oppgraderinger: Ja. Usikker på om det var til Family Premium eller Suite. Begge har to rom, så begge er vel teknisk sett suiter.
    Romnummer: 1238
    Andre fordeler: Vurderte å ta mineralvann fra minibar, men hadde hverken lyst på sprudlevann eller Pepsi

Overnatting på vei til Gran Canaria. Guttungen sovnet på flyet så vi fant en alt for liten barnevogn, trillet han helt inn på hotellerommet og fikk lagt han. Vurderte det til at vi alle var for trøtte til å ringe etter oppredning av sovesofa, så bra at dobbeltsenga var mer en stor nok for alle. Med så fint rom skulle vi i retrospekt tatt et tidligere fly til Stockholm :D

EndreD, haifinn, DJasko and 8 others like this.
  18. holmen

Likes mottatt:
    75,536
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Home Hotel Folketeateret, Oslo
    Oppgraderinger: Ja, til rom med balkong
    Romnummer: 710
    Betalt: 15.000 poeng

Bursdagsfeiring i storbyen, da er det billigere å overnatte enn å ta taxi hjem.. Og jeg jobber med å bruke opp Strawberry-poengene mine. Nå har jeg 239 poeng igjen på konto, og en booking i København på listen.

Rommet er ikke veldig stort, men har stor og fin balkong mot Storgata, med sol! Dusj, ikke badekar, er et pluss. MEN! Helt elendig trykk i dusjen. De har byttet ut dusjhodene med sparedusj, og det fører til at en dusj som kunne vært unnagjort på 3 minutter, tar et kvarter.. Så jeg tror vinningen går opp i spinningen med dette tiltaket. Bra jeg ikke hadde planer om å vaske håret. :rolleyes::p

Søsteren min fikk også oppgradering til 705, en av to-etasjes suitene. Også betalt med poeng, men hun er Gull, ikke Platinum. (Hjalp å si at hun hadde bursdag)

Ingen bilder fra rommet, det glemte jeg visst å ta.
    IMG_20250406_133253PXL_20250405_145249118.MP.jpg

IMG_20250406_133237PXL_20250405_145304040.MP.jpg

IMG_20250406_133244PXL_20250405_145520168.MP.jpg

EndreD, Flymunda, haifinn and 6 others like this.
  19. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    993
    Bonuspoeng:
    93
    Folketeateret er ett flott hotell Virker som det er mange som synes at dusj istedenfor badekar er pluss. Her er det motsatt, og jeg blir alltid overlykkelig når jeg får rom med badekar. Jeg bør kanskje legge det fast inn som ett ønske

20. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,394
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Quality Airport hotel Gardermoen
    Oppgraderinger: Ja, deluxe
    Romnummer: 2043
    Andre fordeler: vann
    Betalt: kr 945,-

Nok en bra natt her på det som p.t. er det beste Strawberry har å by på på Gardermoen etter min mening. Fikk mail i forkant at nøkkelkortet lå klar på VIP desken i resepsjonen og at jeg hadde fått deluxe rom. Frokosten er også meget bra her.
    IMG_4410.jpeg IMG_4411.jpeg IMG_4412.jpeg

EndreD, livinspeed, NoLimit and 6 others like this.
  21. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,332
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Home Gabels hus, Oslo
    Oppgraderinger: Ukjent
    Andre fordeler: Ukjent
    Betalt: 25k poeng

Glemte å sjekke inn.

Hoppet av gammel vane inn i en taxi hjem i stedet etter en fuktig kveld med kolleger. Der hvor ideen opprinnelig var å sove på et hyggelig hotell og spise en bedre frokost.

Ingen oppgradering synlig i appen, men det var i alle fall mulig å booke bonus-rom (for "gamle poeng", ikke spenn) på kort varsel 1 dag før oppholdet som ikke ble et opphold :p

Grooo, DJasko, livinspeed and 9 others like this.

Del denne siden