Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,402
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Oslo
    Status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Ingen
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Ingen (sen innsjekk?)

Ankom etter restaurant var stengt, men før baren var stengt. Fikk ikke lov å bruke restaurantkupong i bar, og ikke på en brus fra minibar/resepsjon heller. Spurte ved innsjekk og frokost om å få sjekke ut 30-60 minutter etter fristen. Det var ikke sjanse. Følte ikke den skarve statusen gav noe her dette oppholdet. God frokost, da.

2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,866
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Christiania Teater
    Status: Gull
    Rom booket: Suite
    Oppgraderinger: Nei
    Romnummer: 320 - The Director
    Andre fordeler: Sen utsjekk, velkomstkort og snacks

Benyttet meg av tilbudet med suiter for 2500,- som er en veldig god deal, så var ikke noe å oppgradere til. Men fikk en skikkelig kul suite. Hotellet har en ny fløy som de kaller "Behind the curtain" med tematiserte rom som spiller på hotellets tilknytning til teateret.

Servicen var veldig bra i resepsjonen, men ikke så bra ved frokosten. Ingen glass eller tallerkener ble ryddet underveis. Frokosten var også veldig dårlig sammenlignet med hvordan det har vært tidligere. Varmrettene var kalde og størknet og kaldrettene varme og størknet. Åpenbart ikke nok folk til frokost i fht mengde mat satt ut. Vi var til frokost rett før 10, og frokosten stengte 11. Ble også feilaktig avkrevd for minibar vi ikke hadde brukt. Ordnet seg etter en mail til hotellet, men dette bør de ha kontroll på.

Liker hotellet veldig godt, men frokosten som de har vært kjent for, bør de kvalitetssikre.

kjeeli, tobeornot999, Ololsen and 6 others like this.
  3. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,278
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort HEL
    Rom booket: Standard dobbel
    Oppgraderinger: Familierom
    Romnummer: 1025
    Andre fordeler: Brus fra resepsjonen

Nå er det nærmere enn Radisson på OSL fem hoteller på HEL i tillegg til Clarion Aviopolis som ligger litt unna. Hvorav tre jordbær (fire med Aviopolis). Prøvde Comfort. Det er samme bygning som Clarion bare inngang motsatt side. Svært hyggelig innsjekk og utsjekk. Oppgradering til fint rom og mineralvann (trodde det var borte for gull?). Frokosten er hos Clarion. Den holdt ikke helt mål (stort støyende rom og dårlig mat, herunder en som stekte omeletter på pulver). Men comfort var veldig bra. Første natt som bare LTG etter at ikke rekvalifiserte for platinum, men fikk mer platinum behandling enn pleide å få.
    Romkart som viser 10 etasje hos Clarion og Comfort.
    IMG_4936.jpeg
    En titt gjennom to glassdører til Clarion.
    IMG_4939.jpeg
    Flyplassutsikt fra rommet.
    IMG_4937.jpeg

kjeeli, btm, Ololsen and 6 others like this.
  4. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: The Hub, Oslo
    Status: Lifetime Platinum
    Rom booket: Superior dobbel x2 på poeng
    Oppgraderinger: Deluxe dobbel + ingen
    Andre fordeler: Ingen

Byttet opphold i Jean Michel Jarre-billetter for å blåse litt poeng. Ble anerkjent med status ved priority-innsjekk og fikk vårt rom oppgradert til deluxe-rom i 5 etg med utsikt mot torget, men ingen andre fordeler. Utrivelig dårlig luft på rommet og air condition hadde ikke hatt effekt når vi kom tilbake, men jeg var ikke videre interessert i rombytte nærmere kl 02. Stort rom som var veldig lydtett ut mot omgivelsene (trikken hører man uansett), Holmen kan nok lagre alle eiendelene sine på den store benken på badet - men det er mangel på oppheng til hånd-håndkle. Fin frokost som alltid her og med en liten folkemengde ble det også en tur innom omelett-stasjonen. Følget i rom 2 var også fornøyd.

Tar nok heller 4 netter på Grand Central kontra 1 natt her resten av året, men nå var det bare her det var ledig...

kjeeli, btm, holmen and 4 others like this.
  5. TravelAddict

TravelAddict Medlem

Likes mottatt:
    308
    Bonuspoeng:
    53
    Hotell: Strømstad Spa & Resort
    Status: Platinum
    Rom booket: 2 x Standard på poeng
    Oppgraderinger: Ja, på det ene rommet til suite
    Romnummer: 2507 og 1414
    Andre fordeler: Sen utsjekk, tidlig innsjekk, mineralvann, 2 for 1 spa og kupong

Hadde lagt planer i Strømstad denne helgen og prisene på alle hoteller var ganske så stive. Her ville de ha 3200kr for vanlig dobbeltrom og suite fra 4500kr. Det var heller ingen bonusnetter, men det ble ordnet uten problemer da jeg ringte inn. Spurte om tidlig innsjekk og sen utsjekk på forhånd. Utsjekk var grei, men ingen mulighet for tidlig innsjekk. Da vi kom ca kl 13 var begge rommene klare. Ble oppgradert til suite selv om hele hotellet var helt utsolgt da jeg sjekket både dagen før og dagen vi kom. Så det var veldig raust. Alt i alt et greit opphold. Suite var mer som leilighet, veldig enkel standard, men stort og rent. Fint hotell område, hyggelige ansatte og god om noe kaotisk frokost da hotellet var helt fullt.

Last edited: 15. juni 2025
    haifinn, Ololsen, Flymunda and 4 others like this.
  6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Villa Copenhagen
    Rom booket: Standard (poeng)
    Romnummer: 3176
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk, mineralvann

Veldig bra frokost som alltid :) Litt skuffet over at jeg ikke ble oppgradert siden Villa Copenhagen for min del har vært flinke til å oppgradere ved tidligere opphold. Hotellene er nesten helt fulle i København denne uka pga diverse arrangementer, inkludert Copenhell som jeg skal på, men tror ikke det var helt utsolgt her.

Last edited: 18. juni 2025
    kjeeli, Flymunda, livinspeed and 6 others like this.
  7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Admiral Hotel København
    Rom booket: Standard (poeng)
    Romnummer: 565
    Lengde opphold: 4 netter
    Andre fordeler: Sen utsjekk, gratis mineralvann

Ble ikke oppgradert her heller, mest sannsynlig pga smekkfullt København og innsjekk rundt midnatt. I forbindelse med bestilling av sen utsjekk fikk jeg uoppfordret en unnskyldning for manglende oppgradering og beskjed om at de burde ha klart å oppgradere meg til suite på tross av meget fullt hotell. Synd nattevakten ikke hadde fått den beskjeden da :rolleyes:

Last edited: 22. juni 2025
    kjeeli, DJasko, Flymunda and 4 others like this.
  8. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,866
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality hotel Expo
    Oppgraderinger: Ja, til studio-appartment
    Romnummer: 351
    Andre fordeler: Ba om tidlig innsjekk noen dager i forkant, og fikk det uten problemer.

Måtte bruke opp noen poeng, samt sikre meg en kvalifiserende natt før ny periode, så da ble det en liten tur til Fornebu. Perfekt med barn. Masse sykkelstier, grønne sletter å løpe på, strender og lekeplasser.

Første gang jeg har blitt oppgradert her, så virker faktisk som om Strawberry nå har fått litt fokus på å anerkjenne medlemsfordeler. Sto også i appen at rommet var oppgradert og til hvilken kategori.

Det første rommet vi fikk var vi ikke fornøyd med rengjøringen av, og ba om å få et nytt rom. Dette ble håndtert svært profesjonelt av resepsjonen, og de tilbød til og med å flytte tingene våre.

Hotellet er jo enkelt, og det er på ingen måte noe luksus, men sengene er gode og frokosten er også helt innafor.

kjeeli, Hilde, Ololsen and 8 others like this.
  9. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,392
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Comfort Copenhagen airport
    Status: Platinum lifetime
    Oppgraderinger: superior
    Romnummer: 1116
    Andre fordeler: vannflaske

Overnatter du på Kastrup så er det Strawberry som gjelder. Ankom sent og sloknet på rommet med en gang. Frokosten var kaotisk denne gangen og det var særs grisete ved bordene. Kaffen tas i gullstua istedet.

kjeeli, livinspeed, Emma and 2 others like this.
  10. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    908
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hotel Føroyar
    Oppgraderinger: Executive suite
    Romnummer: 107
    Andre fordeler: Ikke behov for denne gangen

Spontant anerkjent status og oppgradert ved innsjekk. Med unntak av to spesialsuiter er dette den beste kategorien hoteller har å by på. På denne suiten var alt i minibaren (snacks, mineralvann, øl, vin...) inkludert så det var ikke behov for platinumfordelen. FIkk også en voucher på en gin&tonic i baren (kunne også bestille noe annet), i tillegg til platinum voucheren på 125 DKK. Frokost i andre etasje med fin utsikt over Torshavn. Velutstyrt trimrom.

afirm, wilco, kjeeli and 11 others like this.
  11. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Amerikalinjen, Oslo
    Rom booket: Superior Loft Balcony
    Romnummer: 706
    Lengde opphold: 4 netter
    Andre fordeler: Sen utsjekk, drikke fra minibar
    Betalt: 2000 kr/natt med 10 times business

Hadde en alternativ booking til 1613 kr/natt på Xpress Youngstorget, men tenkte det var verdt 400kr mer for frokost, bedre rom og kortere vei til Ekebergsletta. Også første gang på dette hotellet. Litt skuffende måtte jeg vente 30min før rom var klart ved ankomst litt etter kl 15. Ble ikke tilbudt annen romtype, men fikk i det minste en ispinne mens jeg ventet.

Fint rom, men savnet minst en stol på balkongen, f.eks. 702 hadde 2 stoler og et lite bord ute. God seng, med dobbeldyne. Fint bad, men ikke varme i gulv. Kun 1 heis går til 6 og 7.etasje. Likte godt frokosten, servering av kaffe, appelsinjuice og 1 valgfri rett ved bord + bra buffet. Grei plass rundt bordene og fikk bord med en gang hver dag. Av mindre pirk stod det i strawberry app at frokost skulle være åpen til 10 på hverdager og 11 i helg, men de virket å rydde kl 10:30 alle dagene. Også litt utplukket i buffet etter kl 10.

20250625_155315.jpg
    20250625_155324.jpg
    Snapchat-1932939895.jpg

EndreD, kjeeli, Ololsen and 9 others like this.
  12. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,278
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Edge, Tromsø
    Status: Livstidsgull
    Rom booket: Standard på poeng med rabatt
    Oppgraderinger: Ja
    Romnummer: 10 etasje

Ønsket velkommen tilbake og fikk et fint rom nesten øverst. Ledig bonusrom med rabatt på kort varsel. Edge er fortsatt bra.

kjeeli, Ololsen, livinspeed and 2 others like this.
  13. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,392
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Quality hotel Waterfront, Ålesund
    Oppgraderinger: ja, junior suite
    Romnummer: 267
    Andre fordeler: mineralvann

Fikk svært hyggelig velkomst av resepsjonisten som tydelig anerkjente statusen denne gangen. Jeg hadde på forhånd bedt om rom i den nyåpnede fløyen og det hadde jeg fått kunne hun fortelle samt de oppgraderte meg til Jr. suite.

Frokosten var helt basic, men ok. Hvorfor går alle ansatte rundt med dyrehorn på hodet forresten?
    IMG_4659.jpeg IMG_4660.jpeg IMG_4661.jpeg IMG_4662.jpeg

EndreD, kjeeli, livinspeed and 5 others like this.
  14. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,055
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Draken, Gøteborg
    Oppgraderinger: Ja, Deluxe rom
    Romnummer: 2622
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Nei, forutenom voucheren hver dag som ikke ble brukt.

Ble anerkjent ved innsjekk, hun skulle ordne med oppgradering av rommet vårt. De hadde misset meldingen om sprinkelseng. Men kunne ordne det for 100,- kr natta. Er kun Strawberry kjeden som tar ekstra betalt for det…

Fint hotell! Typisk Stordalen hotell. Ikke særlig fan av booking av frokosttid når du reiser med kid hvor man enten starter dagen 06 eller er heldig å få sove utpå til kl 08. Da blir det litt vanskelig å skulle planlegge rundt booking av frokost tid..

Frokosten her var ikke noe å rope hurra for med tanke på utvalget. Eggerøren er selvfølgelig laktosefri, ingen speilegg, ingen laks :(

IMG_4213.jpeg IMG_4208.jpeg IMG_4209.jpeg IMG_4211.jpeg IMG_4212.jpeg

EndreD, haifinn, kjeeli and 6 others like this.
  15. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,055
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Hotel Strand, Gjøvik
    Rom booket: Superior
    Romnummer: 347
    Andre fordeler: Nei, forutenom voucheren hver dag som ikke ble brukt.

Booket på poeng fra @freddyen
    Ok hotell med god frokost. Ligger i Gjøvik sentrum, omringet av parkeringsplasser som vil ta 500-600 kr døgnet til info :p
    Ligger p-plass ved Kiwien rett ved som tar 54 kr døgnet, tips om man kommer med bil til hotellet her.

IMG_4268.jpeg IMG_4269.jpeg

EndreD, haifinn, kjeeli and 9 others like this.
  16. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,392
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Quality Hotel Gardermoen airport
    Rom booket: 2 standard rom
    Oppgraderinger: Ene til Suite
    Romnummer: 4039 & 4059

Selvsagt tok min kone og datter suiten, mens jeg og min sønn måtte klare oss på standardrommet. Hyggelig oppgradering.

Men de har kjipet inn på frokosten her. Mye mindre utvalg av varmmat enn før og nå er det kjøpe pannekaker istedet for de hjemmelagede. Ikke bra!

EndreD, haifinn, kjeeli and 5 others like this.
  17. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,392
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Quality Hotel Weaver, Gøteborg
    Rom booket: familierom på Spenn superdeal
    Oppgraderinger: Superior familierom
    Romnummer: 907
    Andre fordeler: mineralvann, rest. voucher

Fin velkomst der status ble anerkjent. Fikk oppgradert til et litt finere familierom samtidig som jeg fikk beskjed at hadde vi kun vært to stykker skulle de funnet noe enda bedre til oss.

Ble en tur i restauranten her da området rundt hotellet er helt dødt. Overraskende bra frokost her.

EndreD, haifinn, TravelAddict and 6 others like this.
  18. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,392
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Quality Hotel Gardermoen airport
    Rom booket: 2 standard rom
    Oppgraderinger: begge til suiter
    Romnummer: 2001 & 2059
    Andre fordeler: mineralvann, sen utsjekk

Tilbake her en natt. Særs hyggelig velkomst og ikke minst oppgradering. Resepsjonisten beklaget at suitene ikke lå ved siden av hverandre, men den sa jeg vi skulle overleve med glimt i øyet.

Frokosten samme som sist.

EndreD, haifinn, TravelAddict and 5 others like this.
  19. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    32,575
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Hotel Fredrikstad
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Suite
    Romnummer 729
    Betalt: 15000 poeng per natt
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: brus, utsjekk kl 14 etter eget ønske
    Fritekst: 2,5 uker før oppholdet fikk jeg denne beskjeden i appen

IMG_0168.jpeg

Sjekk inn knappen virket selvfølgelig ikke så lang tid i forveien.
    Det fortsatte å stå standard rom helt til innsjekk.
    Hotellet var utsolgt, så regnet egentlig ikke med å bli oppgradert.
    Ble en smule overrasket når resepsjonisten fortalte at vi fikk suiten.

IMG_0205.jpeg

IMG_0206.jpeg

IMG_0207.jpeg

IMG_0208.jpeg

IMG_0209.jpeg

IMG_0250.jpeg

Earl, livinspeed, Flymunda and 11 others like this.
  20. TravelAddict

TravelAddict Medlem

Likes mottatt:
    308
    Bonuspoeng:
    53
    Hotell: Clarion Copenhagen
    Rom booket: 2 standard rom med poeng
    Oppgraderinger: begge til deluxe
    Romnummer: 1110 og 1130

Vi hadde en veldig kort natt i København før neste fly til Oslo. Tenkte det var verdt å bruke poeng på å få sove noen timer. Vi ankom etter klokka 1 og ble møtt av ei veldig lite hyggelig dame i resepsjonen. Ingen velkommen, hun fikk mumlet frem at begge rom var oppgradert til deluxe. Ingen info om mineralvann, frokost og hotellet ellers. Ble spurt om bankkort i tilfellet vi brukte noe fra minibar. Tror det er første gang jeg ble spurt hos Strawberry. Jeg glemte igjen lommebok med alle kort hjemme og lurte på om ikke hun bare kunne bruke det kortet jeg hadde registret i Strawberry systemet. Det var visst ikke mulig. Hun var så lite serviceinnstilt. Heldigvis hadde mannen min kort så det løste seg. Vi lurte på hvor lang tid det var vanlig å bruke til terminal når vi ikke skulle levere bagasje og hadde fast track. Dette ønsket hun ikke å svare på. Henviste til flyselaskapets retningslinjer. Jeg kan på en måte forstå at hun ikke vil si noe som kan slå tilbake på henne hvis vi ikke rekker flyet, men det var måten hun svarte på. Første inntrykket var mildt sagt elendig.

Rommene vi fikk var store, det ene med fin utsikt og jeg kan absolutt tenke meg tilbake. Frokost fikk vi ikke prøvd og utsjekk ble utført av en langt hyggeligere herremann som forbedret helhetsinntrykket.

Del denne siden