Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,324
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion Trondheim
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: 2x billigste dobbeltrom, for poeng
    Oppgraderinger: Begge rom oppgradert til superior
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Mineralvann, hotell kupong på 150 x2 pr natt og en hyggelig melding + 2 sjokolader i en liten "koffert" på rommet

Litt lunken resepsjonist. Sa ingen ting om oppgradering, verken han eller jeg - gidder ikke å tigge face to face i resepsjonen.

I forkant sendte jeg mail og sa at jeg gleder meg til oppholdet og at jeg er LTP og ville sette pris på upgrade. Fikk surt svar om at det kanskje ville skje dersom noe tilfeldigvis var ledig ved innsjekk. Ikke Strawberry sitt beste øyeblikk :p

Appen viste ingen oppgradering på forhånd, men først etter innsjekk.

Da hadde ikke resepsjonisten sagt noe heller. Bare delt ut random nøkkelkort til 4 og 6 etasje for mitt reisefølge og meg selv.

Men rommet er fint! Veldig fornøyd, men igjen kunne kanskje Strawberry tjent på å være litt mer frempå, fortalt om en oppgradering, og om ikke før: i alle fall ved innsjekk.

Som flere andre kjeder jeg har topp-status i er gode på. Og blir målt på, viser spørreundersøkelse i etterkant. Typ: "was your status recognised?"

20250807_230312.jpg

Hilde, TravelAddict, EndreD and 7 others like this.
  2. Stianoh

Stianoh Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Farris Bad
    Status: Platinum Lifetime
    Rom booket: Standard med poeng
    Oppgraderinger: Breeze med balkong
    Romnr: 291
    Andre fordeler: Tok mineralvann i minbaren. Sen utsjekk til kl. 14

Det var ikke ledig bonusrom, men siden jeg var Platinum kunne jeg få booke likevel siden det var ledige standardrom.

Sendte en e-post til hotellet om det var mulig å få oppgradering av rommet, og fikk beskjed om at de hadde holdt av et "Breeze med balkong", men at det kunne være mulig å få oppgradert mer ved innsjekk.

Ingen anerkjennelse av status ved innsjekk, og han sa heller ikke noe om at rommet var oppgradert. Gikk opp på rommet og så at det var Breeze med balkong. Gikk ned og spurte om det var mulig å få et rom med badekar. Det var visst ikke ledig, selv om jeg selv hadde sjekket at jeg kunne booke det.
    Etterlyste kuponger til restauranten og fikk da utdelt 3stk selv om det bare var to netter. Fikk betalt med alle tre samtidig, så det ble omtrent bare tips å betale for lunsj :)

Erlingni, Hilde, TravelAddict and 6 others like this.
  3. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort Hotel Copenhagen Airport
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard to enkeltsenger (bonusnatt)
    Oppgraderinger: Ja, til superior dobbeltrom
    Romnummer: 1142
    Andre fordeler: Mineralvann og liten velkomstgave

Da var de siste bonuspoengene mine brukt, greit gjensyn med dette hotellet. Ny lukket gang til Clarion er ferdigstilt så man kan gå innendørs til metro, tog og flyterminal. Fikk tatt med en mineralvann ved innsjekk, men det stod også allerede en flaske og 2 sjokolader på rommet som en liten velkomstgave.

Fikk som ønsket rom langt unna heis, som bråker litt, og i tillegg god utsikt mot flyplass. Ikke noe "ekstra" på disse rommene, men de har alt det mest nødvendige der man forventer det. Eneste å utsette var litt dårlig drenering i dusj.

Hoppet over frokost på hotellet, dro inn til sentrum for å få en bedre omelett og kaffe på søndag og på mandag ble det pannekaker i SAS lounge før frokostfly til AES.
    upload_2025-8-13_16-25-4.png

upload_2025-8-13_16-25-24.png

upload_2025-8-13_16-26-25.png

Hilde, TravelAddict, EndreD and 7 others like this.
  4. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,055
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Grand, Kristiansund
    Status: Gold
    Rom booket: Superior med poeng
    Oppgraderinger: Nei
    Romnr: 213
    Lengde opphold: 1 natt

Booket enda ei natt med poeng fra @Darkcho
    Ingen oppgradering denne gangen, også ble det noe rot med bookingen så min status ikke kunne legges til likevel så fikk heller ingen voucher å bruke i appen.
    Hotellet var fullbooket så hadde nok ikke blitt oppgradering uansett.
    Fikk akkurat samme rom da!:D
    Frokosten like dårlig!:p Klokken 10.00 sharp så ble alt ryddet bort. Kun kaffen som sto igjen:rolleyes: Noen tyskere som ikke ble så happy for det:p

Last edited: 16. aug 2025
    TravelAddict, EndreD, Darkcho and 5 others like this.
  5. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,278
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Admiral København
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Deluxe waterfront
    Romnr: 520

Fint hotell på sommeren langs vannet. Fin oppgradering til sjøutsikt. 5. og 6. etasje har skråtak, så mindre vindu og høyere opp på veggen. Frokosten hadde gode råvarer og omelettkokk, men kaffesituasjonen må de jobbe med. De reklamerer med barrista-kaffe, men fikk noe skvip fra en maskin som smakte melkepulver.
    IMG_5328.jpeg IMG_5329.jpeg

6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,324
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Vesterbro (København)
    Rom booket: Compact double
    Oppgraderinger: Standard double

Nothing special.

Belligenheten er bra og sentral, hotellet har det nødvendige, er rent og ryddig men byr heller ikke på noe mer enn det.

Testet ikke frokosten, prioriterte å sove ekstra og dra direkte på jobb for litt morgenmad der i stedet.

20250821_084034.jpg

7. Eni99v

Eni99v Nytt Medlem

Likes mottatt:
    123
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Quality Hotel 33, Oslo
    Rom booket: Billigste
    Oppgraderinger: Ja, suite

Oslo var stappfullt så det ble "33" som en utvei. Slik sett greit nok siden T-banen ikke er for langt unna. Fikk oppgradert til en grei suite, men dessverre var denne vendt mot en motorvei som bråka ganske mye. Lurer på om det begynner å bli gamle vinduer.

Jeg ville heller hatt et standard rom enn rom mot denne motorveien som ligger rett ved siden av.
    2025-08-22_15-27-59.png 2025-08-22_15-27-50.png 2025-08-22_15-27-42.png 2025-08-22_15-27-26.png

8. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hotel Oleana (Bergen)
    Rom booket: Standard double
    Oppgraderinger: Superior double
    Romnr: 204

oleana.png

Hotellet var stappfult som hele Bergen sentrum denne helgen. Var festival og mye på gang. Ikke et ord om noe som helst under innsjekk, men kunne se i appen etter innsjekk at vi hadde blitt oppgradert. Ett av de merkeligste rommene jeg har bodd på noensinne, med en rundt glassdusj midt i rommet. Burde tatt bilde.. Hele hotellet er litt funky med mye lilla tepper og litt harry/trashy bilder på veggene. Godkjent frokostbuffet! Kunne bodd her igjen til prisen som var 1-2k lavere enn Scandic/Radisson.

Var veldig deilig med større rom da vi valgte å ta noen kjappe måltider på rommet mellom slagene i bryllupsfeiring :D

9. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,055
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Hotell, Harstad
    Oppgraderinger: Ja, Deluxe rom
    Romnr: 501

Skulle egentlig ikke bo mer på Strawberry, men rimeligere å kjøpe poeng enn å betale scandic sin UiT pris.
    Det som er hyggelig hos quality er at alle husker meg og jeg blir kjent igjen:) Oppgradert til øverste kategori, deluxe rom - gjorde innsjekk i selve appen. Bodd på rommet her noen ganger før:) Frokosten er veldig bra.

IMG_5067.jpeg IMG_5068.jpeg IMG_5069.jpeg IMG_5070.jpeg IMG_5071.jpeg

EndreD, TravelAddict, Ololsen and 9 others like this.
  10. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,278
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort, HEL
    Oppgraderinger: Ja, hjørnerom i øverste etasjen mot flyplassen
    Romnr: 1026

IMG_5534.jpeg
    Håndskrevet hilsen til Flymunda og sjokolade på rommet. På et comfort hotell. Til et skarve gullmedlem. Samme hyggelig damer i resepsjonen som i juni. Frokosten er hos Clarion ved siden av. Lurer på om dette er beste comfort hotellet.

EndreD, Hilde, Kalsnes and 8 others like this.
  11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Farris Bad
    Rom booket: Standard (garantert bonusnatt)
    Oppgraderinger: Breeze
    Romnr: 313
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk, velkomstlapp og sjokolade, sen utsjekk

Tredje siste opphold i prosjekt bruke opp bonuspoeng før nyttår. Fornøyd med oppgradering på tross av at garantien om dette faller bort når man bruker garantert bonusnatt. Vi fikk dog ikke balkong denne gangen. Mulig sort spabånd også var en platinumfordel, men tror alle hotellgjestene får dette nå, i motsetning til sist vi bodde her.

EndreD, Hilde, livinspeed and 4 others like this.
  12. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,392
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Home hotel Folketeateret
    Oppgraderinger: Ja, Kinosuiten
    Romnr: 707
    Andre fordeler: min vann

Hyggelig resepsjonist og hyggelig oppgradering. Etter Spenn ble innført og fordelene ble endret og jeg har begynt å bo litt hos andre kjeder så synes jeg fortsatt at jeg får best anerkjennelse hos Strawberry. Frokost som vanlig meget god her og spiste også kveldsmat som var vegetarschnitsel. Den var god!

IMG_4902.jpeg IMG_4903.jpeg IMG_4904.jpeg IMG_4905.jpeg IMG_4906.jpeg

EndreD, DJasko, livinspeed and 7 others like this.
  13. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,402
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Villa Copenhagen
    Rom booket: Standard King
    Oppgraderinger: Superior Plus King
    Romnr: 2137
    Andre fordeler: Velkomstlapp, kjeks, voucher (125 DKK), sjokolade og 1 drikke fra minibar.

For å ikke måtte bruke Strawberry-poeng i romjulen hoppet vi på en noe spontan tur til København. Har hatt mange opphold her, men dette var et av de bedre. De siste tre oppholdene har det ikke vært oppgradering, ingen "anerkjennelse" (er bare gull, da) og krøll med oppgjør. Når vi kom på rommet oppdaget vi at vi har bodd her før - en gang vi flottet oss med connecting room. 2137 er et veldig stort rom i en stille del av hotellet. I hvert fall når det ikke er diskotek i lobbyen.

Hadde en lett ubehagelig opplevelse med at den ferskpressede appelsinjuicen til første frokost var tydelig gjæret. De tok heldigvis tilbakemeldingen alvorlig og fjernet juicen. Neste dag var den gode juicen tilbake igjen.

Har lagt igjen sikkert 40k NOK på cirka 15 netter her i løpet av de siste tre årene, så det er rart at dette kanskje ble siste opphold på en god stund. Poengprisen var falt med 10k poeng siden våren, så jeg sitter igjen med nok poeng til et rom på et billig flyplasshotell. Kanskje jeg burde finne en flyreise slik at jeg får brukt Strawberry-poengene? :D

EndreD, Ololsen, DJasko and 5 others like this.
  14. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,392
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Comfort Express Tromsø
    Oppgraderinger: Nei, standard er beste de har
    Romnr: 701
    Andre fordeler: kaffekopp

Valgte å gå for budsjettvarianten denne gangen og til 600kr natta må jeg si jeg fikk bra verdi for pengene. Gratis min. vann og frokost er her ikke, men det er nytt, rent og moderne. Frokost fikk jeg på Scandic hotellet ved siden av.

Resepsjonisten sa jeg hadde fått det beste rommet de har som er øverste etasje på hjørnet. Gjør meg ingenting å bo her igjen.
    IMG_4925.jpeg IMG_4926.jpeg IMG_4935.jpeg

EndreD, btm, DJasko and 6 others like this.
  15. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Post, Göteborg
    Oppgraderinger: Superior
    Andre fordeler: Ingen

Bruke-opp-poeng-tur. Fikk hjørnerom i 4 etg ut mot trikkestoppet og var redd det skulle være like lytt og ristende som Grand Central, men merket absolutt ingenting. Gikk ikke an å justere ned temperaturen lenger enn 21.5, men tror aldri den faktiske temperaturen var under 24. Helt vill kø til frokost gjennom hele resepsjonen 9:30, ingen omelettstasjon som de som hadde vært der tidligere hadde hatt. Nå har jeg bare 25k igjen, så får vi se hvor de blir brukt...
    20250912_182326.jpg 20250912_182405.jpg

EndreD, Ololsen, btm and 6 others like this.
  16. Audi_a4

Audi_a4 Gladlaks

Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Christiania Theater, Oslo
    Rom booket: Standard for poeng
    Oppgraderinger: ja, til juniorsuite
    Romnr: 613
    Andre fordeler: Mineralvatn, tideleg innsjekk

Tideleg innsjekk, handskrive kort og twist på rommet - sånt sett ein pris på!
    Oppgradert til ei flott juniorsuite ifølgje appen (finne ikkje jr. suite på nettsida). Flott hotell, god frukost og eit hyggjeleg og profesjonelt personal. Heisen er treig, men det har då og sin sjarm!
    No er poengbingen tømt, rett og slett litt vemodigt.. Dei resterande 14 poenga vert no donert til Stordalen!

EndreD, holmen, Emma and 5 others like this.
  17. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,667
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Comfort Hotel Trondheim
    Rom booket: Compact Standard
    Oppgraderinger: Ja, Superior
    Romnr: 432
    Andre fordeler: Liten pose godteri på rommet + Gratis mineralvann (status)

Valgte å gå for budsjettvarianten denne gangen, men fikk ikke testet denne da jeg ble oppgradert Superior. Helt grei frokost og en fin start på dagen.

IMG_6822.JPEG IMG_6824.JPEG IMG_6825.JPEG IMG_6826.JPEG IMG_6827.JPEG

livinspeed, Emma, Upsaker and 6 others like this.
  18. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Quality Hotel Expo
    Rom booket: Standard rom
    Oppgraderinger: nei
    Rom nr: 367
    Andre fordeler: Cola Zero ved innsjekk og voucher på 125,- NOK i appen.

Greit utvalg til frukosten litt dumt at skinka er på eine sida av frukostbuffen og osten er på andre sida. Litt tørr eggerøre, men den funka. Kort gåtur ifrå busstoppet som tek deg inn til Oslo sentrum på typ 15-20 minutt.

Hotell: Comfort Hotel Børsparken
    Rom booket: Compact dobbeltrom på 10 000 bonuspoeng
    Oppgraderinger: Superior room
    Rom nr: 451
    Andre fordeler: Cola Zero ved innsjekk.

Planen var å bu på Xpress Youngtorget pga ein bursdag i nærheiten, men var inne å såg at Børsparken hadde ledige standard rom var da greit å få flytta over dit sånn ein fekk litt frukost inkludert i romprisen. Litt kjedeleg utvalg, men ein blir mett! Børsparken hadde bedere eggerøre enn Quality Hotel Expo. Styr unna baconet der, veldig tjukke stykker og seigt.

Last edited: 21. sept 2025
    Emma, DJasko, Maggie and 3 others like this.
  19. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Oslo Airport
    Status: Lifetime Platinum
    Rom booket: Superior "single"
    Oppgraderinger: Ingen
    Andre fordeler: Sjokoladepose og kort på rommet, tok mineralvann fra minibar

Var kun superior som var ledig ved bestilling, ikke så mye å oppgradere til derfra. Hilsen og sjokolade på rommet, og de bare smilte når jeg sa jeg tok en brus fra minibaren - andre steder later det til at de er laget av gull. Noen bør snakke med renovatøren, jeg har satt egen alarm og trenger ikke vekkes av tømming av 3 glasscontainere før det blir lyst.

Ololsen, holmen, Emma and 2 others like this.
  20. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,919
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hotel Føroyar
    Oppgraderinger: Executive Suite
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: 2x GT-kuponger. Vinflaske på rom (kom ny når den ble drukket). Gratis minibar med påfyll.

Flott suite med lukket soveromsavdeling.
    Gratis innhold i minibar med noen kjempegode, danske håndlagde sjokolader som ble med på tur og ble fylt opp hver dag. Lokal øl i minibar og de endret litt på hvilke de satt inn, samme med sjokolade.

Møtt med et stort smil og veldig hyggelig betjening. Kunne si at vi var oppgradert og lurte proaktivt på om de skulle gå gjennom fordelene for oss.

Litt travelt og trangt i frokostsalen. God eggerøre, savnet litt mer lokalt preg på enkelte av rettene, det føles litt standard - men fremdeles god kvalitet på det meste. Suitene ligger i en ende av hotellet så du har noen hundre meter å gå til resepsjonen.

Hotellet ligger litt utenfor byen med dritbra utsikt og det finnes noen snarveier til fots på ålreite stier.

Veldig fin måte å brenne av en god slump av gjenværende poeng på!

IMG_6096.jpeg
    IMG_6093.jpeg
    IMG_6099.jpeg
    IMG_6100.jpeg
    IMG_6101.jpeg
    IMG_6102.jpeg
    IMG_6236.jpeg

IMG_6161.jpeg
    IMG_6162.jpeg

Stuttfeiten, Rapolo, Emma and 11 others like this.

Del denne siden