Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,278
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hotel Kämp, Helsinki
    Status: Gold lifetime
    Rom booket: Deluxe på poeng (laveste kategori)
    Oppgraderinger: Ja, premium (som er samme rom bare lenger opp, men fortsatt inn mot bakgård)
    Romnr: 917
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Voucher 13 euro

I prosjekt bruke opp jordbær-poeng før nyttår gikk 40.000 poeng med til Kämp. Som synes å mene at det er det gamle erverdige 5-stjeners hotellet i Helsinki. De er i ferd med å avslutte oppussingen. Rommene er i Britannia-stil. Flotte bad med håndklær med monogram og størrelse og tykkelse som bør tilfredsstille enhver amerikaner, veldig bra og gjennomtenkt elektrisk opplegg og ventilasjon (som man hverken merker eller hører), og turndown service med matte og tøfler ved sengen. Og veldig proffe folk. Noen detaljer som ikke er helt der som dørhåndtak. Ganske stil crash mellom resten av hotellet og frokostsal i skandinavisk minimalisme. Grei frokost med servering av kaffe og varmmat (mye av menyen mot tillegg) ved bordene, men svært langt unna hotel Norge/Thon Lofoten/Britannia generelt på frokosten. De bygger om restaurantene, men pop-up varianten var klart ikke i slaget til middag matmessig, om en servicemessig. Jeg er ikke helt typen som klarer å komme opp med alle mulige behov for å mase på concierge eller resepsjonen, så da er kanskje er sånt sted bortkastet. For utsikt, middag (i hvert fall før gjenåpner den normale restauranten) og frokost ikke verdt turen, men svært proft og gjennomtenkt hotell.

Kan bare bookes på poeng ved å ringe jordbær, som så setter over til Kämp, hvor man snakker seg gjennom oppholdet.

Ololsen, EndreD, Emma and 4 others like this.
  2. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,055
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort hotel Copenhagen Airport
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard, to enkeltsenger
    Oppgraderinger: Nei
    Romnr: 616
    Andre fordeler: Nei

Bestilte ifbm Evening of Converstation. Innsjekk fikset selv, brukte ikke resepsjonen.
    Ingen oppgradering på forhånd, skulle bare sove uansett og rommet var fint det.
    Går tørrskodd hele veien fra terminalen og til hotellet, via lobbyen til Clarion.

Ok skandinavisk frokost hvor de har det man forventer av et comfort hotell.
    Booker dette igjen hvis man trenger en overnatting på CPH og prisen er innafor.

Ololsen, EndreD, Flymunda and 3 others like this.
  3. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    991
    Bonuspoeng:
    93
    Karl Johan

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Quality Hotel Tønsberg
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: Kompakt Dobbelrom
    Oppgraderinger: Junior Suite
    Romnummer: 234
    Andre fordeler: Sen utsjekk og mineralvann. Jeg ble også oppfordret til å bruke restaurantkupong, men hadde ikke tid

Oppholdet ble bestilt på impuls samme dag og hadde en bedre pris enn når jeg har bestilt her lenge på forhånd. Neppe spesielt høyt belegg i natt med andre ord.

livinspeed, Maggie, EndreD and 4 others like this.
  5. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    991
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Sommerro
    Status: Lifetime Platinum
    Rom booket: Twin room
    Oppgraderinger: Nei (ja) Ifølge app oppgradert til standardrom selv om forskjellen bare er dobbelseng
    Romnummer: 434
    Andre fordeler: tok 1 mineralvann i minibaren. Prøvde å booke 2 for 1 på takbassenget, men fikk beskjed om at det kun gjaldt på vestkantbadet. På svar tilbake om ikke vestkantbadet var inkludert i oppholdet, så innvilges allikevel 2 for 1 på taket.

Rotete opplevelse. Ba om ett fint rom ved Innsjekk og fikk ett standardrom med utsikt til bakgården. Frokosten var kaotisk med kø for å få bord, og kø til eggestasjon. Juiceglass mangler og flere retter ble ikke fylt på.
    Vi spiste på restauranten Barramon som er listet opp under Sommerro paraplyen, men fikk beskjed at Restaurantkuppongen ikke kunne brukes der. Den hyggelige servitøren var litt fortvilet da hun daglig fikk henvendelser fra gjester om dette. Forundrer meg litt at Sommerro ikke gjør noe med det.
    Sen utsjekk var vanskelig, men de kunne strekke seg til 13:00.
    Fint hotell, men det blir nok tilbake igjen til Son eller Riviera for neste spa opplevelse.

Baldrick, Hilde, btm and 7 others like this.
  6. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,391
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Clarion Arlanda airport hotel
    Rom booket: stabdard Dobbelrom
    Oppgraderinger: Superior airport view
    Romnummer: 1150
    Andre fordeler: mineralvann.

Nok et bra opphold her. Resepsjonisten beklaget at de ikke hadde noen suite ledig og spurte om jeg hadde noen preferanser på romtype. Jeg ville jo ha utsikt mot flyplass som ble ordnet. Bra frokost.

EndreD, livinspeed, Flymunda and 2 others like this.
  7. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,391
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Quality airport hotel Værnes
    Rom booket: standard Dobbelrom
    Romnummer: 634
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Restaurantkupong

De siste 5 årene har jeg alltid ett opphold her før juletider. Inntrykket er at de er littt kjipe med oppgraderinger her. Fikk heldigvis rom i 6 etasje som er fløyen hvor de helt nye rommene ligger. Var ganske kaldt på rommet og vanskelig å få opp temperaturen. Det plaget ikke meg da jeg liker å ha det litt kjølig når jeg skal sove, men vil tro at enkelte ville ha klaget på det. Spiste burger i restauranten første kvelden, hvor jeg måtte sende pommes fritene i retur da de var fullstendig dynket i salt. Dette ordnet de fint opp i. Frokost helt ok.
    vær 2.jpg vær1.jpg

EndreD, livinspeed, Flymunda and 5 others like this.
  8. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hobo Hotel Oslo
    Rom booket: Hobo Snug Double (åpningstilbud)
    Oppgraderinger: Ja, Hobo Studio City
    Romnr: 570
    Andre fordeler: Nei, ubenyttet restaurantkupong

Fint å prøve et nytt og nyoppusset hotell, selv for kort opphold - innsjekk 23:20, utsjekk 07:10. Fikk en stund på forhånd flyttet dato for overnatting uten gebyr med å sende epost direkte til hotellet (åpningstilbud i utgangspunkt ikke refunderbart). Grei oppgradering, men dessverre kronglete å komme seg til rommet: heis fra resepsjon opp til 5.etasje, følge skilt bortover gang hvor romnummerering endret seg til 4xx (?), ny heis fra 4 til 5 og like ved den var rom 570. Den andre heisen gikk også ned til "E" men det var ikke markert om det bare er en utgang eller om man kan komme til frokostsal derfra, hadde ikke tid å teste.

Veldig god seng, med dobbeldyne. Ny tv-løsning med velkomstmelding og innebygd streaming av Netflix, Youtube etc., men likte ikke at den var montert til siden for seng med veggfeste som kan dras ut, da det bygger en del fra vegg så det ble litt trangt inntil seng. Fin dimbar belysning i hoveddel av rom, men ingen lys nær sofa.

Heller ingen vannflaske å få på dette hotellet, fant bare en notis om at de vil være miljøvennlige og oppfordrer om å drikke vann fra springen. Skulle gjerne prøvd hotellbaren, men den har bare åpent til kl 23:00 på ukedager. God frokost, ikke det største utvalget, men bra kvalitet på det som var der. Noe langtidskokt svinekjøtt i stedet for bacon, annerledes men velsmakende. Men åpningstid kl 07:00 er litt sent når man skal rekke morgenfly, jeg var der bare i 5min før jeg måtte gå for å ta flytog 07:20.

20251118_231735.jpg

20251118_232407.jpg
    20251118_232421.jpg

20251118_232939.jpg

20251118_232445.jpg 20251119_070906.jpg

Baldrick, Kalsnes, EndreD and 9 others like this.
  9. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    611
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Comfort Vesterbor, København
    Rom booket: Standard på poeng (med romgaranti for Plat)
    Oppgraderinger: Ja, superioer. Fikk sen utsjekk til 15.00 pr e-post dagen før.
    Romnr: 233
    Andre fordeler: Gratis brus.

Fikk brukt de siste poengene mine her. 10 000 pr natt var nok blandt de beste dealene i Strawberry-systemet. Har ikke regnet så mye på de Spenn-greiene, men skjønt fra andre her inne at det ikke er så mye å samle på.

Hotellet her skuffer ikke. Det er et Comforthotell så forventningene er deretter, men de innfrir og litt til. For eksempel slik som at jeg fikk oppgraderinger, selv om en ikke skal få det når en booker med poenggarantien. Kommer til å savne denne muligheten som var de store fordelene med Strawberry. Nå er vel hverken oppgradering eller sen utsjekk lenger en garantert fordel og det synes på antall bookinger jeg har med dem.

10. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Olavsgaard
    Status: Lifetime platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Superior dobbeltrom med balkong
    Andre fordeler: Ingen

Ingenting nevnt om status ved innsjekk eller om oppgradering, ikke tilbudt mineralvann. Rommet hadde balkong ut mot veien, ble ikke brukt. Lå vegg i vegg med housekeeping-rommet så det var spetakkel fra tidlig, heller ikke optimalt at de skal totalrenovere rommet enten over eller ved siden fra kl 08 når man har lyst til å sove litt ekstra (men når skal de ellers gjøre det):p

Ololsen, Emma, Kalsnes and 2 others like this.
  11. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,278
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Richard With Stokmarknes
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Superior dobbeltrom med balkong
    Andre fordeler: Hilsen med sjokolade og smågodt på rommet.

Fin oppgradering til rom på enden ut mot vannet med balkong. Uoppfordret beklaget at ikke deluxe eller suite ledig, men superior med balkong med panorama-vinduer mot vannet og fjellet på andre siden er mer en godt nok. Godt over gjennomsnittlig frokost (oppdaget i ettertid at de var semifinalist for region nord for Twinings frokostkåring). Richard With kom til og med forbi inn til kai.
    IMG_6346.jpeg

Last edited: 29. nov 2025
    Hilde, livinspeed, petrate and 6 others like this.
  12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Hotel Grand Central
    Rom booket: Standard dobbeltrom (på poeng)
    Romnummer: 328
    Andre fordeler: Mineralvann

Overnatting i forbindelse med konsert. Vi bor i Oslo, men gjesterommet er under oppussing så da lot vi barnevaktene få låne vår seng. I tillegg fikk vi brukt opp siste rest av Strawberrypoeng.

Det ble beklaget så mye at oppgradering ikke var tilgjengelig ved innsjekk og for en gangs skyld stemte det faktisk.

livinspeed, Emma, Rscott and 3 others like this.
  13. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Home Hotell Tollboden
    Rom booket: Junior suite
    Oppgraderinger: Nei, ikke noe mer å oppgradere til
    Romnummer: 326
    Andre fordeler: Fikk avslag på romprisen pga forhåndsbetalt parkering som ikke ble benyttet

Ettersom turen til sydligere strøk måtte avlyses og vi er tvunget til å holde oss på østlandet den neste uken, blir det et par dager på Strawberry med madammen, vin og backgammon i stedet. Superkoselig hotell hvor vi har bodd tidligere. Veldig hyggelig betjening og god frokost. Byttet de siste jordbærpoengene i gavekort for delbetaling, men her er det jo rimelig å bo uansett.

IMG_5759.png

IMG_5757.png

Ololsen, livinspeed, holmen and 4 others like this.
  14. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,391
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Comfort Runway
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Deluxe hjørnerom
    Romnummer: 3043
    Andre fordeler: mineralvann

Må få skryte av hotellet denne gang. Meget hyggelig resepsjonist som uoppfordret minnet meg på alle platinum fordelene og ville jeg ha sen utsjekk måtte jeg bare si fra. Spiste en burger i restauranten som var også veldig bra. Rompris var 690kr som må vel sies å være en grei deal
    IMG_5165.jpeg IMG_5164.jpeg IMG_5166.jpeg IMG_5167.jpeg IMG_5168.jpeg IMG_5169.jpeg

Baldrick, Hilde, DJasko and 9 others like this.
  15. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,391
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Comfort Copenhagen Airport
    Oppgraderinger: Superior toppetasjen
    Romnummer: 1142
    Andre fordeler: mineralvann

helt ok opphold. Kom sent og dro tidlig
    IMG_5188.jpeg IMG_5189.jpeg

Nordlands, livinspeed, holmen and 5 others like this.
  16. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,401
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Son Spa
    Status: Gold
    Oppgraderinger: Suite
    Romnummer: husker ikke
    Andre fordeler: rabattkupong - brukt på mineralvann i bar

Et opphold ifm konferanse på jobb. Må sies å være god valuta for gullmedlemsskapet når jeg ikke booket/betalte for det selv engang.

Det var et travelt program, så jeg rakk ikke prøve spa-fasilitetene. Var merkelig vanskelig å komme seg dit fra OSL. Tok flybuss til Son Stasjon, men derfra var det ingen taxi-selskaper som lot seg booke (på nett). Måtte derfor booke Uber de siste få kilometrene til hotellet.

17. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,401
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel CPH
    Status: Gold
    Oppgraderinger: Superior
    Romnummer: 1229
    Andre fordeler: rabattkupong - brukt i restaurant

Et burn-opphold for å bruke opp jordbærpoengene i familien. Passet bra med SAS sin 60%-julekalenderluke. Booket fra min kones konto, men med merknad om at jeg skulle bo der. Fikk sjekket inn og ut i app, så jeg slapp å forholde meg til resepsjonen denne gangen. Brukte rabattkupongen i restauranten, og den kom godt med når de belastet 35 DKK for en flaske med springvann.

Fikk et fint og stort rom i øverste etasje. Kunne gå innendørs fra flyplass og til hotellet. På retur kunne jeg også skrive ut bagasjelapp på hotellet. Hotellet passet perfekt til et slik opphold, men jeg vet ikke helt om det ville vært verdt de 2000DKK hotellet kostet for cash. Kan fint finne på å gjenta dette en gang til i desember.

18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Karl Johan
    Rom booket: Billigste standard rom for 15k poeng
    Oppgraderinger: Deluxe I toppetasjen
    Romnr: 623
    Andre fordeler: tidlig innsjekk og fritt valg mineralvann

Foretrekker generelt høyt rom, og ble oppgradert til rom øverst i den bakerste av de 2 hotellbyggene. Altså lengst unna selve Karl Johan, som var helt greit fordi det var endel musikk og party-støy ute i gaten ved 01 tiden da jeg hoppet i køya.

Resepsjonisten, kvinnelig og veldig hyggelig, sa "vi har oppgradert deg til et deluxe rom, så får du litt ekstra plass". Det var et understatement.

Enormt stort rom, jeg skrittet opp for moro skyld og kom til ca 60.kvm. Så stort at det hadde virket ganske tomt om de hadde latt være å slenge inn de 2 (!) sofaene I hver ende av rommet, og masse ledig gulvplass.

Bra standard på alt, lite slitasje på møbler og annet interiør, samt stor rainfall shower. Alt jeg kunne ønske meg :)

Brukte opp mine siste ever "gamle" poeng, og forlot Strawberry med et smell der altså. Bor nesten ikke i kjeden lenger, etter Spenn.

20251211_135200.jpg

20251212_084102.jpg

Baldrick, Upsaker, Rscott and 6 others like this.

Del denne siden