Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. jonss

jonss Metaprokrastinator

Likes mottatt:
    1,313
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion hotell Admiral, Bergen
    Status: Gold/plat på syvende året
    Rom booket: Deluxe
    Oppgraderinger: Suiten
    Romnummer: 622
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Trengtes ikke.

Fikk noe uventet to netter på den beste (eneste?) suiten på Admiral. Den var helt super. Fantastisk utsikt og lekker innredning. Gjestebad ;)
    Super service.
    Får du denne til en god pris vil du ikke angre.

IMG_5488.jpeg

livinspeed, Flymunda, DJasko and 5 others like this.
  2. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,475
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Tyholmen, Arendal
    Status: Lifetime Platinum
    Rom booket: Standard dobbel
    Oppgraderinger:Ja, deluxe dobbel
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Brus fra minibar

Opphold registrert i app, men medlemskap tydeligvis ikke koblet på reservasjon ved innsjekk. Fikk ved opplysning av telefonnummer uoppfordret oppgradering til deluxe-rom og bedt om å bare forsyne meg av brus fra minibar hvis utvalg var en enkelt Cola Zero. Hyggelig rom med fin utsikt, ok frokost.

-----

Hotell: Quality Hotel The Weaver, Gøteborg
    Rom booket: Standard dobbe
    Oppgraderinger:Ja, til superior
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Tok med noen brus fra resepsjonen, voucher i restaurant

Ble fortalt ved innsjekk at hotellet var fullbooket og det derfor ikke var mulighet for videre oppgradering, stemte med app-tilgjengelighet. Massiv gjeng med kinesere som skulle sjekke inn samtidig som manglet alt som heter køkutyme, men det var ikke hotellets skyld og resepsjonen beklaget seg mye mer enn behøvet for andres mangel på folkeskikk. Litt kålete ved at restauranten ikke var en del av hotellet (?) så man ikke fikk satt regning på rommet, men fikk brukt voucher. Fikk rom langt opp i 18 etg, men var ingenting å si på vanntrykket i dusjen. OK frokost, men igjen preget av kinesere med total mangel på folkeskikk.

----

Hotell: Comfort Porsgrunn
    Oppgraderinger: Nei
    Lengde opphold: 10 netter
    Andre fordeler: En brus her og der

Som fortalt i Q&A-tråden både bestilte jeg samtidig som en kollega via vårt reisebyrå på hver vår kant, og sjekket inn omtrent samtidig - kollega på automat-stasjon og jeg personlig i skranke. Fikk null opplysninger annet enn frokosttider, mens kollega på automat med første års gull-status ble belønnet for bryet med suite? God seng med godt utvalg av puter, men temperaturen på rommet lot seg ikke regulere og spratt tilbake til 22 grader som for meg er uholdbar søvn-temperatur - kan heldigvis åpne mini-vinduet (bare spør om rom mot øst for minimum støy). Pluss for nattlys på toalett, men trekk for å kun ha hovedbrytere til lyset på siden av senga lengst unna, siden rommene er så utrolig mørke fra før av uten maks belysning.

haifinn, petrate, Maggie and 3 others like this.
  3. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,776
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion The Hub, Oslo
    Status: Platinum
    Oppgraderinger:Ja, deluxe dobbel
    Andre fordeler: Brus fra minibar, sein utsjekk til 1430.

Fint opphold på rom 906 med balkong vendt ut mot Jernbanetorget. Mykje folk på hotellet, både turistar og konferansefolk. Men ikkje problem med kø eller trengsel.

4. polarexpressen

polarexpressen Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Home Hotel Gabelshus
    Oppgraderinger: Ja, deluxe dobbel
    Andre fordeler: Brus fra minibar. Sein utsjekk til kl 17.

Noen år siden jeg besøkte dette hotellet. Rommene har fått en etterlengtet oppgradering og fellesarealet har blitt utvidet. Kveldsmaten er en god deal. Én ting jeg savner fra forrige gang: de hjemmelagde vaflene på fika er byttet ut med industriell sjokoladekake i langpanne – har inntrykk av at det gjelder flere av Home-hotellene. Alt i alt et sjarmerende hotell som lever godt opp til merkevaren "Home".

5. Audi_a4

Audi_a4 Gladlaks

Likes mottatt:
    214
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Comfort xpress Youngstorget, Oslo
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: Standard dobbelt
    Oppgraderinger: nei, frivillig nedgradering til compact dobbelt
    Romnr: 1002
    Andre fordeler: tideleg innsjekk

Trengte ei seng i Oslo i helga, og då falt valet på comfort xpress på Youngstorget for godt under 1000 lappen. Vart endring i planane, so kom til hotellet alt kl9 om morgonen. Hadde mine tvil til å få eit rom så tideleg, men den utruleg hyggelege og hjelpsame resepsjonisten trylla fram det einaste ledige rommet på hotellet, eit compact dobbeltrom i 10. etasje. At det vart ei nedgradering spelte inga rolle, kallet etter ein dusj og ei seng var størst! Ved utsjekk møtte eg igjen den hyggjelege resepsjonisten som nok ein gong beklaga for nedgraderinga. Hotellet i seg sjølv er jo heilt greit for ei natt eller to, men betjeninga trekk verkeleg opp!

6. Norhawk

Norhawk Nytt Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Quality Tønsberg
    Status: Sølv
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Antall netter: 1 natt
    Andre fordeler: Restaurantkupong kr.75

Parkering i underetasjen er praktisk, riktignok dyrt, 429 kroner fra 16.30 - 08.30.
    Det trengs å shine opp rommene, slitent vegg-til-vegg teppe, kun 1 dusjdør på badet, resultat er mye vann utover badet.
    Stor pluss for god seng.
    Frokost, helt på det jevne.

Ololsen, livinspeed, Emma and 2 others like this.
  7. Audi_a4

Audi_a4 Gladlaks

Likes mottatt:
    214
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Comfort grand central, Oslo
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: Standard dobbelt
    Oppgraderinger: nei
    Romnr: 201
    Andre fordeler: brus

Denna gongen er eg skuffa over Grand Central. Grunna snø vart flyet frå Førde international kanselert, så turen starta med ein busstur til Florø og fly derifrå. Kom meg til hotellet og møtt med kommentaren “hadde du kome tildlegare so skulle du sjølvsagt fått oppgradert, men no er det for seint”. Klokka var 17.30 på detta tidspunktet, så vil ikkje sei at eg ankom hotellet veldig seint. Fekk eit heilt standard hotellrom med utsikt rett i ein vegg.. Er verkeleg eit i-landsproblem å klage på slikt, men eit i-landsproblem er framleis eit problem!

Olf, livinspeed, petrate and 4 others like this.
  8. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,974
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality hotel Ålesund
    Status: platinum lifetime
    Rom booket: standard
    Oppgraderinger: Deluxe
    Romnummer: 237
    Andre fordeler: min vann og kupong

Hyggelig innsjekk med påminnelse om å ta med meg flaske fra kjøleskapet. Da resepsjonisten hørte jeg skulle en tur ut på byen så sa han jeg måtte komme innom han på slutten av kvelden så skulle han ordne nattmat til meg og joda han fiksa panini når jeg kom inn igjen på natta no charge. Tok det vel på restaurantkupongen.

Meget fornøyd med rommet også. Eneste kritikk er frokosten som jeg må si har tapt seg siden sist. Nesten ikke noe brødvarer, pulvereggerøre, kjøpepannekaker, drikke fra noe kjipe dispenser greier for å nevne noe.
    IMG_5580.jpeg IMG_5581.jpeg IMG_5583.jpeg

9. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,631
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Villa Copenhagen
    Rom booket: Standard King
    Antall netter: 2
    Andre fordeler: Restaurantkupong og noen tørre kjeks som velkomsthilsen på rommet

Hadde høye forventninger til hotellet, både basert på anmeldelser og prisen. Rommet var fint, selv om det hadde vært greit med en oppgradering til litt mer plass. Bassenget var et absolutt høydepunkt, fint sted å være når sola skinner, og de som jobbet der var virkelig serviceinstillte. Frokosten var ganske middels, kaffe og juice som minnet om kantina på jobb, og et utvalg av varmmat som overgås av de fleste basic Scandic i Norge. Betjeningen slet også med å holde rent og rydde, til tross for under halvfull frokostsal begge dager. DJ i lobbyen fredag, men han hadde kjøpt lydanlegget på temu :rolleyes:

runguru, livinspeed, GlennDi and 7 others like this.
  10. miles_guy

miles_guy Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Stengesungsbaden, Sverige
    Rom bestilt: Standard
    Netter: 1
    Fordeler: Bestilt via Spenn, som ga gratis tilgang til spa for 2 personer. Ble overrasket fordi hvis du bestiller med penger, må du betale ekstra for spa-inngang. Standardrommet var imidlertid ikke veldig bra.

livinspeed, DJasko, haifinn and 4 others like this.
  11. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    29,433
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort Hote Grenlandsporten
    Rom booket: Standard King
    Antall netter: 1
    Andre fordeler: Gratis brus og håndskrevet kort m/sjokolade ved ankomst.

Skulle på håndballcup i Sandefjord, og med kampoppsettet passet dette hotellet perfekt. Vi benyttet åpningstilbudet på 1.000 kroner og brukte hotellet hovedsakelig som et sted å sove. I løpet av helgen tok vi dagspa ved Farris Bad og så Champions League-finalen på hyggelige Larvik Mikrobryggeri rett over gaten.

Bilen ble ladet gratis på hotellet, og frokosten var overraskende god til å være et Comfort-hotell. Ekstra hyggelig var det at resepsjonisten tok seg tid til å beklage at oppgradering ikke var mulig på grunn av fullt belegg. Totalt sett et svært godt opphold til prisen.

12. miles_guy

miles_guy Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Quality Hotel Vänersborg, Sverige
    Reservert rom: Standard
    Oppgraderinger: Ja, til familierom
    Overnattinger: 1
    Fordeler: Bestilt via Spenn og ble oppgradert til et stort familierom. Barnevennlig sted med mange barn som lekte rundt, minigolf og et fint boblebad. Svømmebassenget er imidlertid svært lite.

Flymunda, livinspeed, Maggie and 2 others like this.
  13. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,916
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Quality Hotel Skjærgården (Langesund)
    Status: Gull
    Reservert rom: Standard 2 enkeltsenger (90cm) + ekstraseng for barn
    Oppgradert: Ja, til familierom med dobbelseng (160cm)
    Nedgradert: Ja, til Compact 2 enkeltsenger (90cm)
    Overnattinger: 1
    Fordeler: 125 kr restaurantkupong som ble brukt til takeaway-dessert. Sen utsjekk kl 16

Hotellet i Langesund er et veldig familievennlig hotell med et helt ok badeland ved siden av. Hotellgjester har tidlig tilgang til badelandet fra kl 9, mens det åpner for allmenheten kl 16. Det er riktignok ingen sklier som er åpne så tidlig, men for barna er det jo gøy å bade uansett. Man kan svømme mellom inne og utebasseng året rundt.

Her er det en interessant historie..
    Jeg er en ganske solid mann, og hjemme har vi 180-seng. King size lenge leve. Jeg pleier derfor å bestille rom med 2x90cm hvis alternativet er en dobbelseng på 160cm. Vi møter opp, får beskjed om at vi har blitt oppgradert til familierom. Jeg spør hva slags seng det er, og de sier at det er en 160cm dobbelseng. Beklager, da virker det ikke for oss. Kan vi få et rom med to enkeltsenger, kanskje et deluxerom? Beklager, det er fullt, lar seg ikke gjøre, computer says no, osv.
    Så vi blir tildelt et annet rom, som viser seg å være et Compact. Altså en NEDGRADERING fra hva vi opprinnelig bestilte.

Sjekker nettsiden når vi er på rommet og det er både standardrom og deluxerom ledige, så jeg skjønner ikke hvorfor vi ble nedgradert.

Har sendt epost til hotellet i dag for å fortelle min historie og høre hva som lå bak dette. Jeg vet at gullstatus ikke er garantert oppgradering, men når det tross alt er ledige rom så burde vi jo i det minste ikke bli nedgradert. En trøst får være at det ser ut til at de justerte prisen vi betalte ned til ny romkategori. Er spent på om jeg da får trumf som forventet eller hva de finner på.

Hvis man har tatt et aktivt valg om å bestille to enkeltsenger så burde man heller ikke bli oppgradert til dobbelseng. Det kan være mange årsaker til at folk vil ha enkeltsenger. Ikke første gang jeg har opplevd å gå fra enkeltsenger til dobbelseng, så nå pleier jeg å spørre hva slags seng jeg har fått hvis jeg får oppgradering. Sparer meg å gå ned igjen og bytte til et annet rom.

Ellers så er jeg skuffet over at de nå tar 20 kr per håndkle hvis man vil låne flere håndklær. Tidligere var dette gratis, og det var kjekt å kunne ta med et ekstra håndkle til badelandet. Jeg ønsker ikke å bruke samme håndkle for å tørke bassengvann med kjemikalier og etter jeg har dusjet meg ren. Det rekker jo ikke å bli tørt mellom dusjene heller. I min erfaring er slike smågebyrer begynnelsen på slutten, for de støter fra seg lojale kunder som nå begynner å se etter andre alternativer.

Softice-maskin og popcorn er nå kun for konferanser, ikke for gjester? Det var jo også en liten nedtur.

EDIT: Jeg sendte de en vennlig epost og fikk en forklaring om at mange rom var sperret på grunn av problemer med varmtvann, og de tilbød en kompensasjon på 500 kroner. Så det ble et fint plaster på såret og skal forsøke de igjen senere.

Last edited: 03. juni 2026
    Flymunda, haifinn, petrate and 4 others like this.
  14. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,475
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Grimstad
    Oppgraderinger: Familierom i 8etg
    Andre fordeler: Mineralvann

Når sjansen bød seg på å teste en natt på hotell som åpnet samme dag sier man ikke nei, spesielt i en by man tidligere har bodd i 15 år. Ble umiddelbart anerkjent som platinum, nevnt oppgradering og oppfordret til å ta med noe å drikke. Stiv pris på buffeten på 375,- som gjorde at jeg sto over, men frokosten var god. Usikker på om det er buffet hver dag eller om det går over til a la carte senere. Ellers et bygg med "new hotel smell", rommet var stort og fint med mye vinduer.

Tok en evighet å få lunk i dusjen (som for øvrig spruter over hele badegulvet, hvorfor må vi ha det i 2026?), men tipper det er fordi jeg var førstemann på akkurat det rommet. Avtrekket på badet var også helt krise til nybygg å være, jeg dusjer ikke verken varmt eller lenge men luftfuktigheten var skyhøy. Synes også det er dumt at de ikke gikk for en nattlys-funksjon på badet så man slipper å gå inn i selveste sola om man må en tur i løpet av natten.

Gode, men faste senger med supre puter og dyner. 20260603_191842.jpg 20260603_191856.jpg 20260603_191900.jpg 20260603_191908.jpg

Last edited: 04. juni 2026
    Flymunda, haifinn, Emma and 3 others like this.
  15. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Clarion Helsinki
    Oppgraderinger: Deluxe (ett hakk opp).
    Lengde opphold: 5 netter
    Andre fordeler: Mineralvann

Vi sendte mail en uke i forkant om at vi ankom sent (02:00), og at vi ønsket en babyseng slått opp på rommet. De svarte aldri på mailen, og hadde heller ikke satt opp sengen, men kunne trøste meg med at "ja, vi ser at det stod en merknad om babysengen i systemet"... Ene i resepsjonen begynte også å diskutere med meg den ENE dagen jeg tok med en brus, han mente gratis mineralvann kun betød vann med og uten bobler....

Masse ledig på hotellet hele oppholdet, ville kanskje forventet å rykke opp to hakk.

Kjekke og hyggelige på staff sånn ellers. Veldig fine folk i restaurant og på frokost - selv om sistnevnte var litt kjedelig. Dårlig Strawberry-bacon, og lite utvalg av pålegg. Pluss for god eplejuice. Vi var alle ganske lei den frokosten på dag 3.

Rare åpningstider på basseng i toppetasjen, men vi fikk testet det ut iallfall. Sauna var ødelagt, med skruer og spikre som stakk ut. Den fikk jeg mail i etterkant om at de hadde reparert.

Renhold var helt OK. Fikk ikke nye kaffepods, og det var ikke allverden til støvsuging, men sengene var redde og håndklær byttet.

Har tidligere booket inn både foreldre og svigerforeldre på Clarion Helsinki, men det blir nok et annet hotell neste gang. Ikke verdt prisen.

Flymunda, haifinn, livinspeed and 3 others like this.
  16. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    13,739
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Hotel Grand Larvik
    Status: Blue
    Rom booket: Compact enkeltrom
    Oppgraderinger: Ja, til Standard rom
    Andre fordeler: Nei