Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,699
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Hasle Linie.
    Status: Lifetime Platinum
    Rom booket: Standard, to enkeltsenger x2
    Oppgraderinger:Ja, til 2x Superior
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Restaurantkupong, mineralvann, senere utsjekk.

Etter senere ankomst fra Saint Martin enn planlagt, ble de siste poengene brukt på absolutt siste mulighet, 31. desember. Strawberry hadde en kampanje med 5000 poeng i rabatt, noe som ga meg to rom til en totalpris på gamle 667 trumfkroner, ikke verst.

Det er likevel litt vemodig at Strawberry, som tidligere hadde et av de beste lojalitetsprogrammene, nå i praksis er ferdig. Min Strawberry-reise startet da Norge stengte ned under covid, og det har vært litt av en reise. Jeg rakk å kvalifisere meg til Lifetime Platinum før overgangen til Spenn, og har opplevd Skandinavia på kryss og tvers:)

Noe av det som også trekker ned, er at den personlige touchen nesten har forsvunnet. Personlige hilsener og små oppmerksomheter på rommet er blitt sjeldne, og forhåndsoppgraderinger i appen har nærmest uteblitt det siste året.

Alt i alt har jeg hatt fem flotte år med Strawberry, men de neste fem blir nok betydelig færre som følge av devalueringen av lojalitetsprogrammet.

livinspeed, Ololsen, Flymunda and 4 others like this.
  2. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    3,012
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: (Dis)comfort Hotel Børsparken, Oslo
    Status: Blue
    Rom booket: Standard Double
    Oppgraderinger: Ja, to ganger (se beskrivelse)
    Andre fordeler: Nei

Hva skal jeg si... Vi behøvde et sted å bo for en natt, i forbindelse med et familiebesøk i nærheten av Oslo. Sjekket inn fra Flytoget på vei til Oslo, og fikk vite at vi var oppgradert, uten at det stod noe mer. Vi kom frem, fikk nøkler og gikk opp på rommet. Det viste seg at det var et stort rom med en køyeseng over dobbeltsenga. Ja-ja, tenkte vi, det var jo morsomt. Så dro vi ut for å treffe familie og kom tilbake åtte timer senere. For moro skyld ville vi gå opp stigen til køyesenga, og først da oppdaget vi at den senga ikke var redd opp :confused: Det var helt tydelig at noen hadde ligget der på et tidspunkt, og i tillegg lå det en tom pizzaeske i benenden...

Jeg gikk ned til resepsjonen og der beklaget de, og oppgraderte oss til et "Superior room with balcony". Det var pent gjort. Det nye rommet hadde utsikt til Operaen og en nedsnødd balkong, men det var kaldt og dårlig belyst, og slitne som vi var orket vi ikke å flytte en gang til. Heldigvis var det varmt under dyna.

Det eneste positive var frokosten, den var imponerende med tanke på at det var et Comfort-hotel.

livinspeed, petrate, Ololsen and 3 others like this.
  3. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,699
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Sommerro
    Status: Lifetime Platinum
    Rom booket: Standard på poeng(desember 25)
    Oppgraderinger: Ja til jr.suite.
    Romnummer: 401
    Andre fordeler: Restaurantkupong brukt i Cafe Lucy, mineralvann, senere utsjekk, tilgang til vestkantbadet og takbassenget/sauna.

Etter litt frem og tilbake endte det med junior suite en lørdag i desember. Resepsjonisten opplyste først at det ikke var gitt noen oppgradering, da hotellet var fullt. Jeg påpekte imidlertid at jeg så tilgjengelige rom i flere kategorier. Etter en kort avklaring med en overordnet viste det seg likevel å være ledig junior suite. Det var svært god stemning i baren i ekspedisjonshallen, med fantastiske drinker og live jazz av høy kvalitet. Hotellet har blitt et imponerende art deco-hotell, og siden jeg hadde poeng som måtte brukes opp, fremstod dette som en langt bedre deal enn The Thief.
    upload_2026-1-6_7-52-36.png
    upload_2026-1-6_7-52-53.png
    upload_2026-1-6_7-53-10.png

upload_2026-1-6_7-53-51.png

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Home Hotel Folketeateret, Oslo
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: Standard dobbeltrom (nyttårssalg)
    Oppgraderinger: Superior dobbeltrom
    Romnummer: 502
    Andre fordeler: Nei, men spurte ikke heller

Bor på hotell i egen by fordi leiligheten vår er klargjort til å ta bilder for salg. Fikk ikke bestilt med egen seng til fireåringen fordi kun standardrom var tilgjengelig på nyttårssalget, men med oppgradering og betaling av 350 kroner ekstra løste det seg. Antar man ikke får bestilt standardrom med seng fordi det ikke er plass

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Quality Hotel Tønsberg
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: Standard dobbeltrom (nyttårssalg)
    Oppgraderinger: Superior dobbeltrom
    Romnummer: 244
    Andre fordeler: Mineralvann og ble uoppfordret spurt om jeg ville ha sen utsjekk.

Quality Tønsberg er en av Strawberryhotellene som har en fast rutine rundt oppgradering og hvordan statusmedlemmer skal tas imot. Innimellom blir det til og med oppgradering til suite, dog ikke på lørdag. Hadde bare alle vært sånn..

Del denne siden