Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. Randi111

Randi111 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Quality Airport Hotel Værnes
    Status: Platinum
    Rom booket: Compact dobbeltrom
    Oppgraderinger: Juniorsuite
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann

Ble ønsket velkommen av en venlig resepsjonist. Ble oppfordret til å få en mineralvann. Rommet var forhåndsbetalt. Da jeg skulle sjekke ut var det samme person i resepsjonen som da jeg kom. Uten å bla opp på pc, sa hun at alt var betalt. Like vennlig ved utsjekk. Frokosten var helt grei.

kongenamundsen, Earl, EndreD and 7 others like this.
  2. Randi111

Randi111 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Home Hotel Bryggeparken, Skien
    Rom booket: Compact enkeltrom
    Oppgraderinger: Juniorsuite
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Nei

Hyggelig velkomst, og utsjekk. Kylling til middag ene dagen, den var nydelig. Svin andre dagen, ikke så bra. Også suppe begge dagene som var veldig god.

EndreD, livinspeed, Flymunda and 6 others like this.
  3. Randi111

Randi111 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Comfort Hotel Børsparken
    Rom booket: Standar dobbeltrom
    Oppgraderinger: De påstår det, til standard 2 enkeltsenger..
    Andre fordeler: Nei

Skulle bare sove der en natt etter Holmenkollstafetten, så skulle bare ha ett billig Rom. Står det mellom Børsparken eller et annet hotell, velger jeg alltid Børsparken. De har et samarbeid med Oslokollega som blandt annet gir tidligere kriminelle en ny sjanse. Var nesten ikke på hotellet. Husker ikke hvordan frokosten var, så da imponerte den nok ikke, men var nok heller ikke av de værste.

EndreD, livinspeed, Flymunda and 5 others like this.
  4. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,816
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: quality airport Sola
    Status: Gold
    Rom booket: Standard bonus og jobb booking
    Oppgraderinger: Ingen
    Lengde opphold: 1+1 natt
    Andre fordeler: nada

Booket 1 std rom for meg selv i forb med jobbreise.
    Booket også 1 bonusnatt til natten før sammen med kone og sønn på 8.
    Mailet resepsjon at dersom det passer for de kan jeg ha samme rom begge netter om det er lettere for hotellet.
    Betalte 300,- for ekstraseng i resepsjonen, kom opp til std rom og ingen seng.
    Nesten ikke gjester her, så litt skuffa over manglende oppgradering da jeg alltid pleier å få det her.
    Gikk ned i resepsjon hvor de mente det var seng på rommet…. Etter at jeg sa det manglet, så skulle de fikse asap.
    Har bodd, og bor nok også mye her videre, men spes når jeg har med guttungen på 8 hadde jeg blitt glad om de i resepsjonen tok litt ekstra vare på. Fikk rom på baksiden med vindu til parkeringen dao_O

et lite Ps; be om rom nær heisen. Går du på en smell og får rom i enden klokker du fort inn 500 skritt fra heisen til rommet:D

EndreD, livinspeed, Flymunda and 3 others like this.
  5. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,392
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Comfort Copenhagen airport
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: superior
    Oppgraderinger: nei
    Romnr: 923

Hyggelig velkomst av resepsjonist, men ikke mulig med oppgradering pga fullt hotell. Hun gav meg istedet 2 vannflasker og pose med sjokolader. Fint hjørnerom, men sluket i vasken var nesten helt tett og iløpet av natten rant det vann ned fra air conditionen som gjorde gulvet klissvåt. Heldigvis traff det ikke senga.

frokost helt ok til Comfort å være

EndreD, TravelAddict, Maggie and 3 others like this.
  6. chippen

chippen En glad globetrotter

Likes mottatt:
    400
    Bonuspoeng:
    53
    Hotell: Clarion Hotel Oslo
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: ja, til Junior Suite
    Romnr: 685

Bestilte denne under Crazy Sale og betalte 1500,- for rommet.
    Kjekk oppgradering til junior suite, men problemer med AC gjør at hele hotellet er særdeles varmt.

Ololsen, Flymunda, EndreD and 2 others like this.
  7. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    991
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Amerikalinjen
    Rom booket: Standard på poeng
    Oppgraderinger: Superior? med balkong vendt mot operaen
    Andre fordeler: Brus, sen utsjekk til kl 14:00-

Vær obs på at det står at frokost varer til kl 11:00 i helg, men i praksis så ryddes alt inn kl 10:30

Ololsen, livinspeed, Flymunda and 5 others like this.
  8. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    991
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Riviera
    Oppgraderinger: Ocean Front junior suite med stor balkong
    Andre fordeler: Mineralvann, sen utsjekk til kl 15:00 som vi ikke brukte.

Har alltid blitt oppgradert på dette hotellet til enten suite eller junior suite. Tilgang til pool området på taket er nå inkludert. Koser meg alltid på Riviera:)

9. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    18
    Dette var nytt for meg! Skal legge turen innom Børsparken neste gang. Har ikke hatt en natt der på 8 år etter en dårlig opplevelse for like mange år siden. Bort nesten utelukkende på Comfort Grand Central, men hvis prisen er riktig prøver jeg Børsparken neste gang.

Hotell: The Pier Gøteborg
    Rom booket: 2 netter på poeng, 2 netter på tilbud
    Oppgraderinger: Ja, fra std double til en slags studio apartment.
    Lengde opphold: 4 netter
    Andre fordeler: Nei. Forsynte oss litt av minibaren, ellers ingenting.
    Rom: 902

Flott hotell. Genialt med gratis ferge over til sentrum hvert 15. minutt! Gjør at dette litt usentrale hotellet plutselig er supersentralt, men tilbaketrukket. God frokost, fint treningsrom og ellers nye og fine rom. Hyggelig personale!

Spielhaug, EndreD, Ololsen and 4 others like this.
  10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,069
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion The Pier Gøteborg
    Status: Lifetime Platinum
    Rom booket: 2 x Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: en suite og et deluxe

Booket for foreldre og et par venner. God verdi for noen poeng som snart går ut.

EndreD, Ololsen, livinspeed and 4 others like this.
  11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,069
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Villa Copenhagen
    Status: Lifetime Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom (queen) med poengromgaranti
    Oppgraderinger: virker ikke sånn selv om resepsjonen momlet noe om superior. Det var ledig deluxe king ved innsjekk, men de var visst forbeholdt noen på standby som muligens ville betale for dette.
    Andre fordeler: utsjekk til kl 16

IMG_6622.jpeg
    IMG_6623.jpeg
    IMG_6626.jpeg

Last edited: 20. juli 2025
    Spielhaug, EndreD, Grooo and 8 others like this.
  12. Audi_a4

Audi_a4 Gladlaks

Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Quality Expo, Fornebu
    Rom booket: Standard x2
    Oppgraderinger: ja, til x2 superior
    Romnr: 297 og 397
    Andre fordeler: Mineralvatn

Trengte ei natt på hotell i hovudstadsområdet. Valet falt på Quality Expo. Storfornøgd med opphaldet, flott og roleg område og lett tilgjengeleg parkeringsplass til bilen. Begge romma vart oppgradert frå standard til superior (hjørnerom). Kort busstur inn til Oslo om ein har behov for det. Her bur eg gjerne fleire gonga!

livinspeed, EndreD, Emma and 6 others like this.
  13. Audi_a4

Audi_a4 Gladlaks

Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Quality Olavsgaard
    Rom booket: Compact dobbeltrom x2
    Oppgraderinger: Ja, til x2 superior
    Romnummer: 415 og 419
    Andre fordeler: Resturantkupong, mineralvatn

Måtte ha nok ei natt i hovudstadsområdet, og ville prøve noko nytt so valet falt på Olavsgaard. Begge rom vart oppgradert frå compact til superiorrom. Flotte nyrenoverte rom i øvste etasje. Vart middag på hotellet, ein buffet som ikkje var mykje å skryte av. Lite utval, og generelt mykje som mangla: ikkje smør til brødet, lite tilbehør anna enn poteter og overkokt brokkoli, og ein tacobuffet som mangla både lefser og anna.. Til 370kr per pers var eg skikkeleg skuffa. (Resturantkupongen gjor det heile noko billegare men framleis ikkje mykje å rope hurra for.)
    Frukosten var derimot meget bra!!

Noko anna som trekk ned er såpe på badet. Mogleg er er litt for snobbete, men eg vil ikkje ha såpe frå merket “Tork” på badet og i dusjen på eit hotellrom. Håpa hotellet i framtida kan legge eit par kroner ekstra i såpeinnkjøp, og tilby noko anna enn billeg og kjip handsåpe ved vasken og i dusjen! (For dei som ikkje heng med: Tork er det såpemerket ein finn på 98% av landets offentlege toalett)

livinspeed, EndreD, Emma and 5 others like this.
  14. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Hotel Ramsalt, Bodø
    Rom booket: Standard dobbeltrom (superdeal)
    Oppgraderinger: Ja, til deluxe dobbeltrom
    Romnummer: 811

Første overnatting for spenn, var overraskende nok rimeligere på Ramsalt enn på Comfort. Angret imidlertid litt på valget da effekt av aircondition denne gangen var like fraværende som på Wood hotell sist sommer. Vanligvis hører man viften gire opp når ønsket temperatur er langt unna faktisk temperatur, men det skjedde ikke engang. Klagde i resepsjon, men nattevakt hadde bare en bortforklaring med at ingen hotell i nordnorge har aircondition o_O Erfaringsmessig er det imidlertid bedre kjøling på rommene på Comfort, kan i hvert fall ikke huske å ha hatt noe problem der selv om det har vært nesten like varmt ute.

Hotell: Quality Airport Hotel Værnes, Stjørdal
    Rom booket: Compact double (sommertilbud enkeltrom)
    Oppgraderinger: Ja, til deluxe dobbeltrom
    Romnummer: 644

Litt kluss ved innsjekk, som jeg har erfart før på strawberry hotell når man har flere bookinger må de fremtidige aktivt velges bort av personalet. Jeg sa fra, men ser neste booking har blitt trukket av kortet som var lagt inn likevel, får håpe de ser det når jeg kommer tilbake.

Ellers fint opphold her, liten velkomstgave med chips, melkerull og smågodt på rommet. Vet ikke om de her heller har ordentlig aircondition, men det ble i hvertfall kjøligere enn ute og levelig utenom en gang midt på natten når den hadde stilt seg tilbake fra 19 til 23 grader :p Grei nok frokost.

15. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,309
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Draken, Gøteborg.
    Status: Lifetime Platinum.
    Oppgraderinger: Ja til en flott suite.
    Andre fordeler: Mineralvann fra minibar, sen utsjekk til kl 15.00, restaurantkuponger,

Draken har en fantastisk beliggenhet ved Järntorget, med kort vei til både Haga og sjarmerende Linnégatan med sine hyggelige sidegater. Hotellet har mye karakter, svært god frokost og et imøtekommende og hyggelig personale. Takterrassen har en flott bar og byr på nydelig utsikt over hele byen. Vi var heldige og fikk en oppgradering til en romslig og nydelig suite – en opplevelse som virkelig gjorde inntrykk.
    IMG_2629.jpeg
    IMG_2637.jpeg
    IMG_2633.jpeg
    IMG_2631.jpeg

Spielhaug, EndreD, paramberg and 11 others like this.
  16. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    1,999
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Amerikalinjen
    Status: Platinum Lifetime
    Rom booket: Superior
    Oppgraderinger: Ja, til deluxe etter booking ved å ringe til Strawberry kundeservice (booket før omlegging til Spenn)
    Romnr: 209
    Andre fordeler: Gratis mineralvann, Cola Zero på glassflaske og glass med isbiter fra baren

Vi hadde akkurat ankommet Oslo, med litt jetlag i bagasjen etter to uker i Japan. Oslo er klart for Norway Cup, Ed Sheeran og masse utenlandske turister. Smekkfullt hotell. Fikk heldigvis oppgradering allerede ved booking i august 2024.
    Lite visste vi at dette skulle bli en mareritthelg.

Ved ankomst er det flere lamper på rommet som er ute av drift. Bestilt ekstraseng er ikke satt inn på rommet, og vi måtte hjelpe housekeeping med dette. Ikke optimalt når du ankommer med barn på kveldstid.

Nødbelysning aktiveres på hotellrommet kl 07.50 søndags morgen, og vekker hele familien. Lyset skrudde seg ikke av på to timer pga. en defekt med hotellets nødanlegg, i følge resepsjonen. Dette problemet har vi nå opplevd ved to separate opphold med 5 måneders mellomrom. Hotelldirektøren lovte å fikse problemet min tilbakemelding på spørreundersøkelse etter opphold i februar 2025, men dette var visst kun tomme ord.

Elendig klimaanlegg, da det er langt over romtemp på rommet på natten, med termostaten skrudd helt ned.
    Det eneste som trekker opp er rent rom, personalet i resepsjonen og serveringspersonale, samt den gode frokosten med mulighet for a la carte.

Dette er et av Oslos dyreste hotell, men dette var ett av topp 3 dårligste hotelloppholdene jeg har hatt. Om du ønsker et avslappende hotellopphold, finn et annet hotell!

EDIT; Er det flere andre som har samme opplevelse på Amerikanlinjen, med nødlys på morgenen?

Last edited: 30. juli 2025
    Ololsen, EndreD, livinspeed and 5 others like this.
  17. Stianoh

Stianoh Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Home Hotel Bastion
    Rom booket: Standard med poeng
    Oppgraderinger: Suite
    Romnr: 311
    Dato: 2-3. juli
    Andre fordeler: Mineralvann. Sen utsjekk som ikke ble benyttet pga endring i planene.

Hotell: Clarion Hotel® Amaranten
    Rom booket: 2x rom Standard med poeng
    Oppgraderinger: Deluxe dobbeltrom + Superior
    Romnr: 702 + 683
    Dato: 18-20. juli
    Andre fordeler: Mineralvann.

Fikk oppgradering av begge rommene på Amaranten midt i juli på stappfullt hotell. Veldig bra! Det var dog noe varmt på begge rommene. Aircondition stod på det laveste, men fortsatt for varmt.
    Oppgradering synlig i appen på begge bookingene.
    Etter et skuffende opphold på Clarion Oslo er jeg mer positiv igjen til Strawberry etter disse to oppholdene.

Last edited: 30. juli 2025
    Ololsen, EndreD, livinspeed and 4 others like this.
  18. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,055
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Grand, Kristiansund
    Status: Gold
    Rom booket: Standard med poeng
    Oppgraderinger: Superior
    Romnr: 213

Booket på poeng fra @Darkcho
    Hotellet virket ikke særlig fullt, sjekket inn like etter kl 15. Glemte å spørre om å få dobbeltseng, så tok bare rommet jeg fikk og gikk opp. Der var det to enkeltsenger ja, og det virker veldig gammelt.

Gikk ned og spurte om de hadde rom med dobbeltseng - joda, de hadde det. Nytt rom, ny heis og ny del av hotellet. Fikk oppgradering da til superior. Litt synd jeg selv måtte ned å bytte rom for deretter å bli oppgradert. Burde hun fikset ved innsjekk:p
    Tragisk dårlig frokost, var ingen utvalg av brød, ingen egg, smaksløs eggerøre og dårlig stekt bacon:(

Rommet var greit da!:)

IMG_4726.jpeg IMG_4727.jpeg
    IMG_4728.jpeg

Last edited: 03. aug 2025
    Ololsen, Spielhaug, Flymunda and 8 others like this.
  19. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    549
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality River station, Drammen
    Rom booket: Standard dobbeltrom, med middagspakke
    Oppgraderinger: Superior
    Romnr:1315
    Dato: 1-2.aug
    Andre fordeler: ingen

Bestilte overnatting med 3-retters middagspakke for to på dette hotellet. Har gjort det tidligere og vært fornøyd.
    Tog fra Oslo med overgang til buss ved Asker. Bussen stanset like utenfor hotellet i Drammen. Rask innsjekk, betaling og bekreftelse på klokkeslett for bord i bistroen. Ingen annerkjennelse av status eller annet som skulle tilsi at de hadde registrert status. Fikk rom i øverste etasje og så i appn at vi var oppgradert til superior rom.
    Middag i The social bar &bistro var bra med 3 gode retter og hyggelig personale. Frokost neste morgen var god, som sist, med stort utvalg og åpent til kl 1100. Overnatting, 3-retters middagspakke og frokostbuffet for 1990,-kr synes jeg er en god deal.

Ololsen, Earl, Flymunda and 7 others like this.
  20. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    553
    Bonuspoeng:
    93
    Har opplevd dette på et deluxe-rom, men det skrudde seg ganske raskt av igjen.

Del denne siden