Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,511
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel The Hub, Oslo
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Nei
    Romnummer: 1205
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Sein utsjekk

Slitt og litt kjipt rom med knirkete seng og varmt klima. Spurte om upgrade ved innsjekk, mem lite å hemte der til tross for to sifra antall netter budd her siste 6 mnd og gullstatus. Ellers stor forskjell i folkememgde ved frukosten om ein kom 07 eller 09. Føratnevnte var absolutt å foretrekke.

livinspeed, Flymunda, Maggie and 4 others like this.
  2. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Stavanger Comfort hotel square
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Ja, deluxe
    Romnummer: 239
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Oppfordret til å ta med mineralvann

Helt ok opphold. Skulle videre tidlig, så trengte ikke sen utsjekk.

livinspeed, Flymunda, Maggie and 3 others like this.
  3. TravelAddict

TravelAddict Medlem

Likes mottatt:
    308
    Bonuspoeng:
    53
    Hotell: Farris bad, Larvik
    Rom booket: Ocean Breeze
    Romnummer: 291
    Lengde opphold: 4 netter
    Andre fordeler: kupong

Mye av påsken ble tilbrakt på Farris bad. Kombinasjon fritid og jobb. Første gangen på Farris bad. Helt grei opplevelse. Ved innsjekk ble ikke status nevnt på noen som helst måte. Spurte om det var mulig med en liten oppgradering for å få et rom med direkte utsikt til havet. Fikk et kort svar tilbake om at det ikke var mulig. Ingen forklaring hvorfor. Sjekket på nettet om det var fullt, noe det ikke var. Kun laveste kategori var fullbooket. Hotellet og spa var bar på ingen måte preg av at hotellet var overfylt. Så det var skuffende. Ble ikke oppfordret til å ta brus, trengte ikke sen utsjekk.

Frokost var grei, ingen overflod av utvalg. Mulighet for å steke seg vaffel, som var det eneste søte alternativet i tillegg til croissant. Gode egg, grei kaffe. Litt trege med å rydde unna. Maten i baren og restaurant var ikke mye å skryte av. Overpriset og smakløst. Fant ut at maten på Molo rett ved hotellet var mange hakk bedre. Anbefales.

Alt i alt helt greit opphold, men ingen vip service, fikk det jeg betalte for. Lite andre spa alternativer i Norge, så kommer nok til å reise tilbake for spa opplevelsen men ikke servicen og maten. Farris 1.jpg Farris 2.jpg Farris 3.jpg Farris 4.jpg Farris 5.jpg Farris 6.jpg

Ololsen, haifinn, livinspeed and 8 others like this.
  4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,309
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort Cph.
    Status: Lifetime Platinum
    Rom booket: Standard dob.rom på poeng.
    Oppgraderinger: Ja, til suite
    Romnummer: 1120.
    Lengde opphold: 1 natt.
    Andre fordeler: Ikke behov.

Booket kanskje mitt siste poeng opphold på flyplassen i København. Trengte bare en god natts søvn etter en sen landing fra Praha og før turen videre til OSL dagen etter. Prisen har dessverre økt siden sist – fra 10 000 til 15 000 bonuspoeng. Ble likevel oppgradert til suite for tredje gang på rad, uten å ha så mye som blunket til resepsjonen. Kommer virkelig til å savne denne poeng dealen, nå som Petter har ødelagt sitt gamle fordelsprogram.
    comfort 1.jpg

tobeornot999, Ololsen, EndreD and 6 others like this.
  5. Castro

Castro Nytt Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Quality hotel Waterfront, Ålesund
    Oppgraderinger: Ja, junior suite
    Romnummer: 250
    Lengde opphold: 1+1 natt
    Andre fordeler: Ingen behov.

Ikke prøvd frokost, men ok treningsrom.

Jeg vet de har noen studio rom med mikro på dette hotellet. Når resepsjonisten dro opp romkort spurte jeg derfor om de hadde ett slikt de kunne oppgradere meg til. Hun svarte at jeg allerede var oppgradert til junior suite, som er hakket over(?) og hadde mikro. Det viste seg riktig nok at rommet ikke hadde det, men det var ingen krise, så tok ikke bryet å spørre igjen. Fint opphold og jeg lurer på om dette blir mitt nye go to i Ålesund o_O

Ololsen, TravelAddict, Hilde and 5 others like this.
  6. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    942
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hotel Brosundet, Ålesund
    Status: Gold
    Rom booket: Superior
    Romnummer: 2010
    Andre fordeler: Nei

Liten generalprøve i påska for å se hvordan det var å fly med pjokken på 7 måneder før vi reiser på langtur om en måned. Ba om sprinkelseng på rommet og fikk det.

7. Castro

Castro Nytt Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Quality hotel Strand, Gjøvik
    Rom booket: Superior dobbeltrom
    Romnummer: 537
    Andre fordeler: Var lysten på en mineralvann, men ble ikke spurt om det. Hentet senere uten problemer.

Ett helt ok hotell, som jeg nok ikke bor på igjen med mindre jeg må. Syntes man definitivt merker at det er noen år siden det ble pusset opp. For de som liker treningsrom var dette ganske greit utstyrt. Det merkes også på apparater og spesielt mølle, at disse ikke er av nyere type eller trenger service. Man får dog gjort det man skal og greit er det. Ikke prøvd spa anlegget. Jeg merket meg noen romkort holdere i resepsjonen som var stemplet med ett ¨oppgradert¨ klistremerke, mitt hadde ikke dette. Greit nok, man vinner ikke hver gang, selv om de hadde muligheten :p IMG_4779.JPG IMG_4780.JPG

Ololsen, Flymunda, EndreD and 7 others like this.
  8. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Residence, Sandnes
    Status: Platinum Lifetime
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, "jr suite" (større rom med sofa, kaffemaskin og badekar) etter 2 dager
    Lengde opphold: 9 netter
    Andre fordeler: Mineralvann

Jeg har vært så heldig å møte på Edgar på Panorama et par ganger og fått oppleve grunnen til at han ble dratt frem på scenen, og jeg må si jeg ble møtt med eksakt samme tone her. Vedkommende var veldig lei seg for at det ikke var tilgjengelig oppgradering, og håpet at det var OK med oppgradering om to dager, og jeg traff heldigvis på ny "innsjekk" med samme resepsjonist der hun holdt opp romkort i det hun så meg gå inn døren etter jobb og ble fulgt opp opptil flere ganger med spørsmål om jeg likte det nye rommet. Hotellet i seg selv er nokså slitent og ganske lytt, men gud bedre hvor mye energiske ansatte trekker opp - og attpåtil tror jeg vedkommende er lærling!:)

Last edited: 29. april 2025
  9. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    991
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort hotell Grand Central, Oslo
    Status: Lifetime Platinum
    Rom booket: Standard - Dobbel
    Andre fordeler: Brus på forespørsel

Overnatting lørdag til søndag. Forespurte om å få beholde rommet til kl 15:00, men fikk beskjed om at det ikke var mulig lenger enn til 13:00 denne søndagen. Gjorde dem oppmerksom på at de har ett "Lazy Sunday" konsept som innebærer at man kan beholde rommet til 18:00 samt at jeg innehar Platinum status. (litt usikker på om de tilbyr lazy sundays lenger da det er borte fra nettsiden?) Fikk ett kort svar om at det ikke var mulig grunnet fullt hotell. (Nettsiden viste ledige rom i alle klasser) Gadd ikke å krangle på det, da søndagen allikevel var en nydelig og solfylt dag, så det ble en tur på operaen istedenfor. Jeg ga derimot en tilbakemelding på feedback skjemaet.
    Synes Grand Central har en veldig god frokost til Comfort å være, men ellers ikke noe å skrive hjem om.

Ololsen, TravelAddict, Hilde and 9 others like this.
  10. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,866
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Hotel Oslo
    Romnummer: 861

Ingen anerkjennelse av status ved innsjekk. Ingen oppgradering til tross for ledige rom i alle kategorier. Oppgradering av gullmedlemmer ser det ut til at Strawberry har slutta med med noen få unntak.

Hadde gledet meg til å teste dette hotellet da jeg har hørt mye bra om det, men imponerte ikke på noen måte. Rom ut mot trikken, alt for varmt på rommet, et bad som minnet om en instituajson og en meget kaotisk frokost lørdag kl 8.30.

Måtte også fremvise FYSISK bankkkort som garanti for minibar. Det hadde jeg ikke med meg og spurte om jeg ikke kunne tappe, men nei, de hadde ikke lov til å reservere et beløp på den måten. Heldigvis kom min bedre halvdel meg til unnsetning med et fysisk bankkort, så da fikk vi lov til å sjekke inn.

Ingen vin på glass til under 170,- i baren. Det synes jeg er i overkant.

11. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,305
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel The Edge, Tromsø
    Rom booket: Dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, superior
    Romnummer: 1106
    Andre fordeler: Fikk beskjed om å ta mineralvann I minibaren om ønskelig. Benyttet også voucher i restauranten.

Et fint opphold, vært par ganger ved dette hotellet tidligere. Fikk oppgradering som ble synlig i appen først etter at jeg sjekket inn. Men i det jeg kom på rommet stod det en personlig hilsen der. Så oppgraderingen var nok planlagt før. Jeg spurte, ved innsjekk og med glimt i øyet, om jeg kunne bli oppgradert til suite, nei dessverre det er ikke mulig sa han. Men det var jo ledig, haha. Da jeg booket ba jeg om rom høyt oppe, fikk rom i 11 etg, veldig fornøyd med det.

Det var forøvrig strålende service på restauranten, kudos til hyggelig danske. Hotellet er litt slitent på enkelte områder og kunne sikkert trengt en liten upgrade snart. Sengen var god, men har sovet i bedre. Elendig trykk i dusjen i 11 etg.

Tror jeg fikk med meg at Scandic åpner nytt hotell i Tromsø ila sommeren, så da blir det å prøve ut det i stedet for Clarion, ved neste anledning.

20250504_220024.jpg 20250504_220031.jpg 20250504_220054.jpg 20250504_220050.jpg 20250504_220101.jpg 20250504_220110.jpg 20250504_222208.jpg

12. Castro

Castro Nytt Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Quality hotel Grand, Kristiansund
    Rom booket: std dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, deluxe dobbeltrom
    Romnummer: 445
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler:

Ny uke, ny overnatting.

Denne gangen hadde jeg planer om å teste Scandic, da jeg vurderer å bytte over når ny periode starter i juni. Men en natt holdt – jeg sjekket ut tidlig og gikk over gaten til Grand. Der ble jeg tildelt rom og reagerte umiddelbart på størrelsen. Det viste seg at jeg hadde fått en dobbel oppgradering – uten at de nevnte det, og uten at jeg hadde spurt. Hyggelig overraskelse! Treningsrommet her er uten tvil et av de bedre jeg har vært borti. Gratis softis skader jo heller aldri, selv om sommertemperaturene lar vente på seg her i Kristiansund :cool:

Attached Files:

13. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,392
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Clarion Bergen Airport hotel
    Status: Platinum lifetime
    Oppgraderinger: Ja, suite
    Romnummer: 232
    Andre fordeler: mineralvann, sjokokade og jordbær på rom

Hyggelig resepsjonist, kjempeflott rom og god frokost. Vanskelig å kritisere noe her. Interresant plassering av glassvegger i dusjen dog. Bilde er tatt fra stuen
    IMG_4479.jpeg IMG_4480.jpeg IMG_4481.jpeg IMG_4482.jpeg IMG_4484.jpeg

olestolen, Hilde, livinspeed and 11 others like this.
  14. Castro

Castro Nytt Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Comfort hotel karl johan, Oslo
    Oppgraderinger: Ja, deluxe og superior rom(?)
    Romnummer: 623 og 620
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk

Booket to rom med poeng. Kunne sjekke inn rundt 12:00, men endte opp med å vente et par timer på deluxe-rommet, etter anbefaling fra resepsjonisten. Det føltes å være verdt det etter å ha sett rommet.

Fikk beskjed om at begge rommene var oppgradert, men jeg sjekket aldri med venneparet jeg booket for – og i appen står det ingenting om oppgradering på deres rom o_O Uansett var de fornøyde med en gratis overnatting, og jeg fikk i det minste en solid oppgradering, ett fint opphold :cool:

Attached Files:

livinspeed, DJasko, Emma and 5 others like this.
  15. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,866
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Hotel Oslo
    Romnummer: 568

Fikk svar fra GM etter å ha svar på kundeundersøkelsen etter forrige opphold for en uke siden. Han beklaget selvfølgelig veldig bla bla bla, og håpet de kunne vise seg fra en bedre side ved en annen anledning. Svarte han at dere kan få en ny sjanse allerede om en uke - fikk jeg svar på den mailen? Nei. Viste de seg fra en bedre side? Nei. Null anerkjennelse av status og ingen fordeler mottatt.

Ikke mer Clarion Oslo for min del, og for å være ærlig er min lojalitet til Strawberry generelt nå også ganske tynnslitt.

16. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,305
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Airport Hotel Stavanger
    Rom booket: Dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, deluxe
    Romnummer: 385
    Andre fordeler: Fikk mineralvann ved innsjekk. Spurte om sen utsjekk var null stress, valgte selv kl. 13 og der var helt ok.

Hyggelig dame i resepsjonen som ønsket velkommen. Konstaterte at Strawberry medlemskap var registrert og i samme slengen sa jeg fikk høyest mulig oppgradering. På dette hotellet betydde det Deluxe Rom. Veldig romlig og fint rom, med faktisk 2 TVer. Skulle tro det var en mini suite. Badet var stort og fint. Litt flekkete sofa som kanskje trenger en liten rens, men ellers et rent og pent rom. Senga var så som så, midt på treet.

Var fint vært i SVG i går, så rommet kokte. Heldigvis kunne jeg åpne 2 vinduer og lufte godt.

Ellers var frokosten helt grei, fint utvalg men ikke så mye mer enn det.

Så noe som på slutten ødla litt for helhetsinntrykket: Hadde lyst på en latte fra automaten (medlemsfordel), spurte om jeg kunne få en kopp til å lage meg en kaffe (de hadde ikke kopper ved automaten). Ja, men jeg fikk ikke lov å ta kaffe fra automaten med melk. Jeg måtte bort til konferansedelen og hente vanlig svart kaffe. Så det endte med at jeg betalte 38 kr... *ler smiley*. Vel ok, det satt standarden da.

Dette var forøvrig siste bookingen jeg hadde gjort med Strawberry før jeg matcha med Scandic. Så fremover tester jeg litt ut Scandic. Litt synd, betyr nok at jeg ikke beholder Platinum, men det skal gå bra hvis vi skal dømme fra de siste 4-5 oppholdene vel...
    20250512_191119.jpg 20250512_191205.jpg 20250512_191213.jpg 20250512_191218.jpg 20250512_191222.jpg 20250512_191229.jpg 20250512_191243.jpg 20250512_191252.jpg

EndreD, freddyen, Emma and 5 others like this.
  17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,324
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Admiral, København
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: Standard dobbel
    Oppgraderinger: Ja, til deluxe waterfront m veranda
    Andre fordeler: 1 gratis mineralvann eller øl pr natt (Love Danmark!)

Admiralen skuffer aldri! De gjenkjenner status og oppgraderer uten unntak de gangene jeg har vært her (typ 5-6 ganger siste halvår).

Den store og litt rotete oppussingen i 1 etasje er ferdig nå, og resepsjonen har flyttet til komplett motsatt side av rommet. Nå: rett til venstre etter inngangen.

Kjempesøt dansk pige sa "jeg har oppgradert deg", og smilte fra øre til øre når hun leverte ut nøkkelkort.

Tipp topp sted å være i CPH, dette. Og billig på "gamle poeng" hos Jordbær. Aner ikke om de har holdt en god pris med Spenn, for det kommer jeg aldri til å spare på før vilkårene gjør det ok.

20250523_184726.jpg

livinspeed, Ololsen, btm and 8 others like this.
  18. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Quality Hotel Strawberry Arena
    Rom booket: Standard dobbel
    Oppgraderinger: nei
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: brukte voucher på drikke i shoppen.

Eit bra pris-alternativ til Stockholm-weekend, hotellet ligg vegg til vegg med både Strawberry Arena og Mall of Scandinavia. Fekk rom i 16 etg mot Strawberry Arena.

Tek ca 7-8 minutt å gå til Solna stasjon. Tek ca 40 minutt med tog til flyplassen og ca 12 minutt med toget inn til Stockholm C.

Hotellet har 650 rom og 1393 senger, men veldig liten kapasitet i The Social Arena i 25 etg. Heile 4 etg er frukostrestaurant, så her var da god plass under frukosten. Pannekaker med krem og syltetøy er tydlegvis er stor greie i Sverige, testa ikkje, såg for søtt ut.

EndreD, livinspeed, Flymunda and 5 others like this.
  19. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: The Hub
    Oppgraderinger: ja, deluxe
    Andre fordeler: Sein utsjekk til kl 14

Helt ok opphold, men er som vanlig rimelig kaotisk under frokosten

EndreD, livinspeed, Emma and 3 others like this.
  20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,069
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Karl Johan
    Rom booket: Standard double
    Oppgraderinger: Deluxe double

EndreD, livinspeed, Emma and 2 others like this.

Del denne siden