Fikk så utrolig god hjelp og kjapp avklaring på min forrige forespørsel her, så prøver meg med litt eksperthjelp igjen
ray:
Avreise: OSL
Destinasjon: SEZ
Reisedato: Tidlig desember 2024 (rundt 7. des f.eks)
Lengde: 10 dager +/- 7
Antall reisende: 2 voksne
Reiseklasse: Helst C/Business
Short-Haul kan være eco: Ja (men burde vel være C det også for å få den beste loungen i ADD?)
Maks antall flighter: X
Preferanser: Bare mest mulig behagelig (og gjerne kort) reise
Det viktigste spørsmålet her går egentlig på hvordan jeg kan/burde løse det mtp poeng. Selve reisen ser grei ut å booke hos SAS, med enten Ethiopian via ADD, eller Turkish via IST, eller en blanding av begge for å prøve mer
Problemet er at jeg bare har 105k poeng akkurat nå. Et alternativ er å booke en vei for disse 105k poengene, og kjøpe for penger den andre veien, men jeg trenger muligheten til å flytte eller avbestille hele reisen, da det for reisefølget ikke er heeelt sikkert at vi kan få fri i desember.
Har fått et tilbud fra en som sier han kan kjøpe den ene veien for meg, men er litt usikker på dette. Er det ikke veldig risikabelt at noen andre bestiller for deg, mtp at de kan avbestille når som helst? Og hvis jeg vil gjøre endringer eller avbestille må jeg gjøre det via denne personen hver gang? Hvis det ikke er så utrygt som jeg skal ha det til virker jo prisen ganske bra vs å bestille billettene for penger, spesielt hvis man tenker "C".
Setter pris på god råd!
Vis alt...