Hjelp til å finne bonusbilletter / Tips om ledige billetter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Rapolo, 27. sept 2023.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,561
    Likes mottatt:
    63,309
    Bonuspoeng:
    293
    I retrospekt burde jeg kanskje ha ringt opp på nytt, all den tid han måtte ha opplæring av meg for.å.booke om billettene. Men, det løste seg.

    Men, når SAS krever at man ringer CT-telefonen for å booke med CT, da bør den ikke sendes videre til vanlig ks kl 14 på en hverdag..
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,354
    Likes mottatt:
    19,618
    Bonuspoeng:
    293
    Er vel en eller annen slags lastbalansering som slår inn vil jeg tro..
    Eller prio for statuskunder som loses inn til første ledige agent og ikke går inn i vanlig kø..
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,561
    Likes mottatt:
    63,309
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, men da må de ikke svare at man har ringt feil nr.. :rolleyes:
     
    Insomnia4u liker dette
  4. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,296
    Likes mottatt:
    2,261
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje litt offtopic, men hjelp meg med å forstå dette:

    upload_2024-1-7_12-39-14.png

    Hvorfor tilbys ikke det ledige C-setet fra CPH på alle alternativene?
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,930
    Likes mottatt:
    22,622
    Bonuspoeng:
    293
    Det er antageligvis ikke ledige poengbilletter i riktig klasse (i), på de andre flightene.
     
    The_Dude liker dette
  6. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,296
    Likes mottatt:
    2,261
    Bonuspoeng:
    113
    Du tenker på fare bucket / bokstav? Det er jo ledig i Plus på alle - ligger SAS virkelig så langt bak f.eks Aeroplan på dette?
     
  7. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    3,650
    Bonuspoeng:
    93
    Om det er ledig i plus (ikke klasse i), løser du dette ved å ringe inn og først få lagt på OSL-CPH i plus og deretter CPH-ORD i biz I. Dette er samme oppskrift som ved *A-bookinger.

    Problemet til SAS er vel først og fremst at de ikke tilbyr blandede klasser ved booking på nett. Hos *A er ikke premium økonomi en gyldig klasse, men det er det jo på rene SAS-bookinger.
     
    The_Dude liker dette
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,354
    Likes mottatt:
    19,618
    Bonuspoeng:
    293
    Så SAS har både pluss og business på intra-europa?
    Det kan man kanskje sjekke ved å avstemme samme datoer mot united tilgjengelighet.

    F er vel plus award om jeg ikke husker feil.
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,930
    Likes mottatt:
    22,622
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan få både F og I på SAS Plus innad i Europa ja. Tidligere har jeg blitt fortalt at F på kort ikke kan kombineres I på long haul og dermed ikke fått booket om til business på long haul fordi bookingen startet som F (Plus). Kan selvsagt være feilinformasjon fra kundeservice.
     
  10. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93

    Jeg har fått samme beskjed, men da var det bare å kjøre agentrulett så løste det seg.
     
    Upsaker liker dette
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,354
    Likes mottatt:
    19,618
    Bonuspoeng:
    293
    Er vel nærliggende å tro at det er akkurat dette som slår inn i eksemplet over.
    Det kan vel kombineres, men må gjøres manuelt.

    Mulig det er et større problem på Star-reiser? Her er det jo stadig problemer med å koble Plus på eksisterende reiser selv om det finnes plus tilgjengelig og bookbart på nett.
     
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,309
    Likes mottatt:
    6,459
    Bonuspoeng:
    183
    F-klasse er interkontinental SAS Plus Bonus og tilhørende tilslutningsbilletter til slike reiser. Ved ombooking til SAS Business må det også være ledig I-klasse på tilslutningen, da F-klasse-billetten man allerede sitter på i utgangspunktet ikke kan kombineres med I.

    Utfordringen med å legge til SAS Plus (I) på Star-bookinger er delvis relatert. Veldig mange av bonussetene SAS legger ut på short haul Plus har origin/destination-restriksjoner, som gjør at tilgangen nulles ut om det ligger andre flyvninger inne i bookingen.
     
    Are liker dette
  13. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    112
    Bonuspoeng:
    43
    Avreise: OSL
    Destinasjon: HNL, KOA eller OGG
    Reisedato: 18.06 hjem 15.08 - fleksibel innenfor disse datoer men håper å bli borte mellom 3-4 uker.
    Lengde: Tur/retur
    Antall reisende: 2 voksen og 2 barn (5 og 9)
    Reiseklasse: alt går, men har mye poeng og 2CT
    Short-Haul kan være eco: Ja,
    Maks antall flighter: 5
    Preferanser: Kan fint ha layovers om reisen er god

    Er dette i det hele tatt mulig i sommerfeiren? Setter stor pris på tips til hvordan det eventuelt kan løses?
     
  14. coccifera

    coccifera Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    13
    TK har nettopp lagt ut billetter fra mars til og med oktober for sin nye rute IST-MEL. I skrivende stund er det 1 ledig biz og 3 eco gjennom hele sommerferien. Sikkert noen her som kan få nytte av den informasjonen. Avgang kl 17, så ikke bra timing for OSL-IST, men OSL-FRA-IST-MEL kan være en grei rute.
     
  15. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    613
    Bonuspoeng:
    93
    Tittel: Hjelp meg å få lov til å fortsette å være en poengnerd

    Samboer begynner å bli veldig lei av at alt jeg tenker på og snakker om er Trumf, EuroBonus, kredittkort og opptjening til CT. Men hun stiller samtidig veldig opp og hjelper meg med Amex-spend <3 Tenkte derfor å planlegge en flott første tur for oss slik at hun virkelig kan se verdien av alt maset mitt :p

    Så det jeg egentlig trenger er tips til destinasjoner og produkter som kan gi en god første opplevelse. Hun er over gjennomsnittet opptatt av renslighet, så det spiller inn. Er det noen som har litt ekstra ny kabin, eller i det minste materialer som ofte ser "nyere og renere" ut så er det et stort pluss. Har lenge tenkt på Seychellene/Zanzibar, for vi er begge glade i strand, sol og varme, men så ser jo ikke Ethiopian business så moderne ut? Og så var det visst ganske stor sannsynlighet for regn på Seychellene i desember, så da reiser vi kanskje heller dit en av de "perfekte" månedene med mindre regn.

    Avreise: OSL
    Destinasjon: Nesten alt unntatt USA egentlig
    Reisetid/lengde: Enten ca to uker i sommer, ca to uker i desember eller rundt én uke spontant før sommeren en gang.

    Antall reisende: 2 voksen
    Reiseklasse: Business+, ellers blir hun nok ikke så imponert
    Short-Haul kan være eco: Ja
    Maks antall flighter: Jo færre jo bedre kanskje, blir lettere å selge inn i første omgang
    Preferanser: Layover i nye byer gjør ingenting hvis man rekker å se litt
     
    AirMags liker dette
  16. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,273
    Likes mottatt:
    5,564
    Bonuspoeng:
    183
    Siden du ikke vil til USA så er det jo ikke så lett med SAS, som ellers er et fint produkt å vise frem til "nybegynnere", vanskelig å finne til Asia med SAS.

    Noe som slår godt an er jo å fly "skikkelig" bis fra OSL, så kanskje noe med TK eller TAP? TK sine dreamliner ser bra ut, 330 ikke så mye. Litt forskjeller er det vel på TAP også med nye og gamle fly.

    TK flyr jo til hvorsomhelst, CUN eller øyene øst for Afrika for sol? Bali var lett å finne før, men har blitt vanskeligere. TAP til Sao Tome søramerika?

    K
     
    Preference liker dette
  17. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    613
    Bonuspoeng:
    93

    Takk for innspill! Helt enig, SAS ser ut til å være et veldig fint produkt som antagelig vil passe oss veldig godt. Får FP4 innen mai også, så det hadde jo vært gull sånnsett, men synd at SAS har så mange destinasjoner til USA..

    HND er bare å glemme? Ser det finnes én business billett ute dit nå, noen flere hjemover igjen. Hva med BKK?

    Skal sjekke ut CUN og Sao Tome, takk! :)
     
  18. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,506
    Likes mottatt:
    4,014
    Bonuspoeng:
    113
    SAS har hatt to runder i fjor der dem slapp en god del award billetter i C til HND (og jeg fikk sikret meg to reiser til Tokyo i fjor på poeng). Er du fleksibel og følger litt med er det absolutt mulig å få til.
    To uker siden var det også svært mange billetter for både januar og februar.

    Til BKK var det nesten ingen. Noe billetter kom før ruten startet og dem var bort i løpet av noen timer. Deretter bare sporadisk uten fornuftig mulighet for å komme seg tilbake fra BKK.

    Ellers enig at SAS Business Interkontinentalt er et bra produkt. Hard product er definitivt bedre enn mye annet i *A (jeg tenker spesielt på LH) om du spør meg :).
     
    Preference liker dette
  19. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,501
    Likes mottatt:
    3,979
    Bonuspoeng:
    113
    Siden du nevner at dere har muligheten til å ta det litt på sparket så vil jeg anbefale å følge med på både EVA og ANA (The Room fra LHR) østover. Meget bra produkter som ofte har god tilgjengelighet tett opp mot avreise.
    Edit: Selvfølgelig avhengig av at dere reiser før SAS bytter allianse.
     
    Baldrick, Preference and themichael like this.
  20. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    263
    Bonuspoeng:
    53
    Avreise: OSL/BGO/SVG
    Destinasjon: Thailand/Vietnam/Japan
    Reisedato: September-November 2024
    Lengde: 2 uker +- 2-3 dager
    Antall reisende: 2 Voksene
    Reiseklasse: Business (Mye poeng + 1 CT)
    Short-Haul kan være eco: Ja
    Maks antall flighter: 5
    Preferanser: Åpen til det meste.

    Ønsker å få brukt litt poeng på en tur til Asia mot høsten/vinter. Jeg har ikke fått satt meg så dypt inn i dette med å finne flyvninger, så det settes stor pris på om noen snille sjeler kan hjelpe til :)
     

Del denne siden