De slippes med ujevne mellomrom. Jeg bestilte 5 eco 22.11. Da var det tilnærmet ubegrenset tilgjengelighet rundt påsketider
Hei, har noen tips her? Avreise: OSL Destinasjon: BKK Utreisedato: 18/19/20. desember 2024 Hjemreisedato: 2-3 uker senere Antall reisende: 2 voksne Reiseklasse: Biz Short-Haul kan være eco: Helst ikke Maks antall flighter: 3?
Hei. Kan dere Miami utenat? Dvs OSL-MIA med beste biz over vannet? Hvilke byer bør jeg søke fra? Så får det heller blir økonomi fra OSL. Skal reise i februar.
Om du bruker VIE trikset så dukker det opp tur i biz med LH og LX på diverse datoer på awardfares Eventuelt direkt med LX fra Zürich. Har du noen spesifikke datoer?
Fant MUC-MIA 12.02, men ser retur ikke er så lett. Har prøvd å søke fra MIA til ulike destinasjoner i Europa, men kanskje via EWR eller JFK kan være mulig?
Prøv å søk til VIE, dukker opp noe på flere datoer. Spørs litt hvilken dato du vil reise. Men ved å bruke VIE trikset og så prøve å fjerne noen av de mellomlandingene som kan dukke opp ved det trikset kan det løses.
Fordi Lufthansa vil at du skal kunne fly fra MIA til VIE, men ikke fra MIA til MUC. Flyselskapene styrer billetter, tilgjengelighet og priser på en meget intrikat måte. Det er litt som at det gjerne koster med å fly OSL-AMS med KLM enn om du flyr OSL-AMS-FRA.
Er det likevel mulig å ringe inn å booke de jeg har funnet ledig biz plass på? Uten de leggene som kommer opp?
Avreise: TRD Destinasjon: EZE Utreisedato: mellom 27 desember 2024 og 6 januar 2025 Hjemreisedato: 2-3 uker senere Antall reisende: 2 voksne Reiseklasse: Biz Short-Haul kan være eco: om vi må så går det helt fint Maks antall flighter: 4 per vei, begrenset av CT… Har CT og nok poeng. Har allerede sett at Osl-vie og vie-fra-eze er mulig i C 27/12, dog ikke når man søker osl-eze. For senere reiser samt SAS fra TRD til der vi må mellomlande finnes ikke enda. Lurer litt på hva som er smartest å gjøre; bestille utreise allerede nå og legge til hjemreisen (som muligens blir fra Santiago, Chile) senere eller bare vente på at det er mulig å bestille hele turen? Det er aktuelt å fly via både Afrika og Kanada om vi ‘må’, men FRA-EZE er å foretrekke. Vi kan ta posisjoneringsfly utenom poengreisen om det hjelper oss å få en mer smidig reise. Fruen har tross alt lyst å besøke både Wien og Frankfurt…
Tja.. snakket med en i dag som ikke var så flink, men med litt guiding fra meg ordner det meste seg. Kom forøvrig til vanlig SAS ks selv om jeg ringte CT-telefonen. Han sa først at jeg måtte ringe CT, men da jeg sa jeg hadde gjort det, så fikset han biffen likevel.
Jeg er ikke så vant med kompliserte bestillinger, så jeg er ikke sikker på at jeg kan guide. Har forøvrig ikke funnet noen retur fra EZE (på testdatoer), det bekymrer meg litt. Funker ikke VIE-trikset på hjemreisen? Eller er jeg bare uheldig foreløpig? Mulig vi skal fly hjem fra Chile eller Brasil, kan gi nye muligheter.
Det er mye snakk om VIE-trikset her, men hva er beste og billigste måte å komme til VIE for meg som bare vil dit og tilbake til OSL/TRF?
Den billigste og beste måten er bare å legge til tilslutningsflight’er til/fra VIE i samme booking om det lar seg gjøre.