Hjelp til å finne bonusbilletter / Tips om ledige billetter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Rapolo, 27. sept 2023.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,560
    Likes mottatt:
    63,286
    Bonuspoeng:
    293
    Avreise: BKK eller et annet sted i "nærheten"
    Destinasjon: OSL
    Reisedato: noen dager etter 6/3
    Lengde: enveis
    Antall reisende: 1 voksen
    Reiseklasse: minst C
    Short-Haul kan være eco: Ja
    Maks antall flighter: 17
    Preferanser: helst bonusbillett hele veien, men kan kjøpe tilslutning om reisen starter et annet sted enn BKK, eller ender et annet sted enn OSL.

    Hadde planlagt en tur til Vietnam om 2 uker, men reisefølget må avlyse pga dødsfall i familien.

    For to dager siden gikk jeg oppgradert oss til utreise med Thai F, og jeg tenkte jeg skulle se om jeg klarer å finne en retur, så jeg får brukt F-billetten min, og ta en kortere tur på egenhånd.
     
  2. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    3,649
    Bonuspoeng:
    93


    upload_2024-2-23_13-11-36.png

    upload_2024-2-23_13-14-28.png
     
    Insomnia4u and holmen like this.
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,560
    Likes mottatt:
    63,286
    Bonuspoeng:
    293
    Rapolo liker dette
  4. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    3,649
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel på grunn av problematikken med ‘riktig’ type SAS Plus-kategori, men normal work-around om det finnes leg for leg er jo å starte med SK-flighten, så legge på langstrekket.
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,560
    Likes mottatt:
    63,286
    Bonuspoeng:
    293
    Hun jeg pratet med var veldig effektiv og dyktig, og løste alt på null komma niks. Fikk plus selv om BKK-CPH ble lagt inn først. Så alt løste seg! :)
     
    Rapolo liker dette
  6. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    3,649
    Bonuspoeng:
    93
    To ledige seter med ANA The Room 4. mars, med retur 7. mars.


    Det er også to ledige seter med TG lørdag 23.03 fra CPH/ARN og 24.03 fra ARN for de som ikke har fått landet påskeferien.

    Edit; ANA-billettene fra LHR er nå borte, det samme er billettene fra CPH/ARN den 23.03

    upload_2024-2-26_8-53-45.png
    upload_2024-2-26_8-55-51.png


    upload_2024-2-26_8-56-43.png
    upload_2024-2-26_8-58-1.png
     

    Attached Files:

    Last edited: 27. febr 2024
    Liza, oslo.to.unknown, Kidnet and 3 others like this.
  7. namk

    namk Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    upload_2024-2-27_13-59-33.png

    Ser ut som mønsteret ditt ikke helt stemte :(
     
  8. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,880
    Likes mottatt:
    8,506
    Bonuspoeng:
    183
    Da har de nok fortsatt blokkert billetter for sommerferien, så da må du bare vente, plutselig kommer de ;)
     
    namk liker dette
  9. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,880
    Likes mottatt:
    8,506
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut til at det er mulig ta med hele familien til USA(Atlanta) i starten av skoleferien. 4 seter hver dag i slutten av Juni

    Skjermbilde 2024-02-28 082243.png
     
    Jeanette, CLT, jgroneng and 8 others like this.
  10. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på å prøve og booke en overraskelsestur til familien neste påske. Påsken 2025. Samboer er ikke så glad i å bytte en masse fly og greier og det kan jeg være med på siden vi har en liten en på ca 15 mnd og en på snart 14.

    Ser at Ethiopian flyr til Seychellene og Zanzibar, det er jo steder det fint må kunne gå an og tilbringe påskeferien. Ellers er jo Maldivene og Mauritius også alternativer.

    Ser at det ofte er to billetter som slippes på rutene OSL-ADD-SEZ/ZNZ, kjenner dere til om Ethiopian slippere flere bonusbilletter til disse destinasjonene senere, slik at jeg kan booke en tur når de første billettene slippes ca 330 dag er før avreise, og den siste senere?
     
    Last edited: 29. febr 2024
  11. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    613
    Bonuspoeng:
    93
    Endelig fått meg CT, og mer enn nok poeng, så nå er jeg klar for å gå fra teori til praksis - legge inn en bestilling med S*-alliance før det forsvinner. Trenger litt hjelp:

    Avreise: OSL
    Destinasjon: CUN/MEX
    Reisedato: 6. desember +/- én uke
    Lengde: 7-20, men retur før 23. desember (har to uker+ ferie å benytte)
    Antall reisende: 2 voksne
    Reiseklasse: C
    Short-Haul kan være eco: Ja
    Maks antall flighter: X
    Preferanser: Prøver gjerne litt forskjellig, men det bør ikke være alt for kranglete reisevei, det blir første "stint" for å overbevise min fremtidige kone om at alt bonusmaset er verdt det :p

    Tenkte én uke i Cancun for å bare slappe av, og så gjerne noen dager i en spennende og ny by før eller på hjemreise, f.eks MEX.

    Har selv sett på OSL-MUC-IST-CUN med TK på utreisen, men ligger ikke de beste datoene tilgjengelig. Det er nok også i grenseland for kronglete reisevei, men håper med Business Class og god lounge på IST at det er en hyggelig opplevelse.

    Retur har jeg tenkt litt på MEX-FRA-OSL med LH, problemet er vel at det ikke kan bookes før mot slutten av juni, så det kan bli spennende. Retur bør være mer "direkte" enn utreise, for jeg ser for meg at vi antagelig da bare vil komme oss raskest mulig hjem.

    Hele reisen trenger ikke være tilgjengelig i dag, men tar gjerne tips til mulige ruter og reiseplaner jeg kan undersøke litt videre på egenhånd og eventuelt sette varslinger på. Har en snill venn som lar meg låne Awardfares for tiden, og har det veldig gøy med å søke litt der :D
     
  12. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    707
    Likes mottatt:
    1,738
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som det er mulig å bestille cph-ist-cun på hjemmesiden til sas de datoene du ønsker (rundt 6.des). Og legge på osl-cph etterpå. Denne har nok en teknisk stopp en plass, så tar noe tid. Hjem kan det være hensiktsmessig å søke f.eks mex-vie og så gjøre noen justeringer etter hvert. Og da Lufthansa til Frankfurt i business. Noen opplever å få gjort om f.eks mex-fra-vie-fra-osl til mex-fra-osl.
     
    Preference liker dette
  13. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    613
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Hva tror du om mulighetene å endre fra OSL-IST senere istedenfor OSL-CPH-IST?
     
  14. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,273
    Likes mottatt:
    5,564
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nok svært vanskelig. TK legger store kjepper i hjulene for endringer. Eneste du kan håpe på er at hele reisen OSL-IST-MEX dukker opp og er tilgjengelig for nybooking.

    K
     
    Preference liker dette
  15. Aleksen

    Aleksen Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg prøver å finne to billetter til BKK-KIX den 9. mars, men akkurat nå ser det ganske tomt ut hvis man ikke ønsker noe mer enn to legs. Det optimale hadde vært å komme seg på TG672. Noen som vet hvor sannsynlig det er at det kan dukke opp noe den neste uken?
     
  16. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    3,649
    Bonuspoeng:
    93
    Fortsatt litt ledig i TG F etter forrige slipp;

    LHR-BKK - TG911 11:50-06:15(+1)
    Tir 05.03
    Tor 07.03
    Fre 08.03
    Søn 10.03
    Man 11.03
    Tir 12.03
    Fre 15.03
    Lør 16.03
    Ons 20.03

    BKK-KIX
    N/A

    EDIT; oppdatert liste 04.mars
     
    Last edited: 04. mars 2024
    oslo.to.unknown and Preference like this.
  17. skors

    skors Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    For dem av oss som var tidlig ute i januar og fikk tak i bonusbilletter til Tokyo i desember 2024 (med SAS) men mangler retur, så ser jeg at det ligger en del ute med SWISS for følgende datoer (fra Narita). Vet ikke når de ble lagt ut, men jeg hoppet på en av dem i hvert fall. Jeg klarte å få til OSL istedenfor med å ringe kundeservice.

    Hadde opprinnelig planlagt med å vente til SAS slapp sine returbilletter fra Haneda i desember. Noen som vet når dette kan forventes å gjøre?
     

    Attached Files:

    Lars J liker dette
  18. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,880
    Likes mottatt:
    8,506
    Bonuspoeng:
    183
    Virker ikke være noe spesielt mønster på når SAS slipper billetter til/fra HND, men ofte pleier det dukke opp noe 2-3-4 måneder før..
     
    skors liker dette
  19. Mra056

    Mra056 Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Avreise: BKK eller i området (tenkte å fly fra Vietnam til BKK for hjemreisen, men andre korte flights for å komme i posisjon er OK)
    Destinasjon: BGO
    Reisedato: er litt låst til uke 35 i 2024 (26.08 - 01.09), men helst i første delen av uken, hvis mulig.
    Lengde: enveis, men må knyttes opp mot utreisen for CT
    Antall reisende: 2 voksen
    Reiseklasse: C/business
    Short-Haul kan være eco: Ja
    Preferanser: helst bonusbillett hele veien hjem tilbake til BGO.

    Nybegynner (første CT og første business-tur) som har fått booket utreise med CT til Japan via BKK. Ser på hjemreise fra BKK (kjøper billett mellom Japan og Vietnam, men sliter med hjemreise på business fra BKK.

    Egentlig forsøkte vi å få booket business med Thai Airways (BKK - Oslo direkte) på returen, men selv om Awardfares/Sas Star Alliance-søket sier at det er tilgjengelig business-billetter, er de ikke mulig å booke. Fikk snakket med SAS CT-telefonen, de mente det var en teknisk feil som lå hos Thai airways, og de billettene er da ikke mulig å booke. Men det som er rart er at Thai sine økonomi-billetter så ut til å være bookbare, men bare ikke business-billetter. o_O

    Mulig jeg har glemt noen viktige detaljer her, da jeg er ganske ny i gamet, men i så fall, bare si ifra hvis dere trenger noe mer informasjon. Er takknemlig for all mulig hjelp! :)
     
    Last edited: 05. mars 2024
  20. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,880
    Likes mottatt:
    8,506
    Bonuspoeng:
    183
    Har du forsøkt BKK-CPH eller BKK-ARN ? deretter til BGO via OSL, ser ut til å være mye tilgjenglig her også(om det lar seg booke)
     

Del denne siden