Hjelp til å finne bonusbilletter / Tips om ledige billetter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Rapolo, 27. sept 2023.

  1. larsmagnus

    larsmagnus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Tusen takk, sett pris på gode svar og tips!
    Jeg skal titte litt utover i påsken. Mulig det kommer ett innlegg med "malen" fra første post etterhvert hvis jeg ikke lykkes på egenhånd. Ha en flott søndag og påske!
     
  2. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    199
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg trenger hjelp med følgende reise:

    Avreise: OSL
    Destinasjon: CUZ
    Reisedato: 4. juli 2024 +/- 4 dager
    Lengde: 7-8 måneder (retur medio/ultimo feb 2025)
    Antall reisende: 2 voksne & 2 barn
    Reiseklasse: Biz eller Eco (helst Biz)
    Short-Haul kan være eco: Ja
    Maks antall flighter: 4
    Preferanser: Avianca har en direkte flight mellom BOG-CUZ. 1 pri er denne ruta. Om det ikke er ledig til CUZ er LIM 2. valg.
    Vi kan reise i 2 puljer, så det trenger ikke å være 4 ledige billetter på samme flight eller samme dag
     
    Last edited: 24. mars 2024
  3. MagnusM

    MagnusM Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg begynte bonusopptjening sommeren 23, som har skutt fart takket være tråder i denne forumet og facebook, og er klar for å bestille første bonusreise. Har 165k poeng + CT.

    Avreise: OSL
    Destinasjon: HND/NRT
    Reisedato: Påske 2025, relativ fleksibel på utreisedato, gitt at varighet er 14-20 dager, og dekker hele påsken mtp fridager. Altså utreise 7-10 dager før påske og hjemreise slutten av påsken, eller utreise i starten av påsken og hjemreise 7-10 dager etter påsken, for eksempel
    Lengde: 14-20 dager
    Antall reisende: 2 voksne
    Reiseklasse: biz
    Short-Haul kan være eco: Ja
    Maks antall flighter: Ingen øvre grense, men foretrekker så få som mulig, og kortest mulig mellomlandinger.
    Preferanser: Veldig fleksibel, men som nevnt over, foretrekker kortest mulig reisevei der det er mulig. Ønsker også å unngå LO, MS og andre "kjipe" flyselskap.

    Jeg er klar over at billettene ikke er sluppet enda, men ønsker å være klar når det skjer, er villig til å bestille awardsfares for å sette på varslinger når dato er, men er litt usikker på når det vil være? Jeg har sett på billetter som er sluppet for medio februar 2025, og finner VIE-ZRH-NRT, men det krever fly VIE-OSL kvelden før og overnatting. Finner derimot OSL-FRA + FRA-ZRH som har 2t30m layover før det samme flyet ZRH-NRT går, men får jo da ikke booket long-haul.

    Mine to spm er derfor, kan jeg booke VIE-ZRH-NRT, og deretter endre til OSL-FRA-ZRH-NRT? Og når bør jeg sitte klar, altså når blir disse billettene vanligvis sluppet, f.eks for 4. og 5.april? Ser på en oversikt at SWISS slipper 300 dager før, men disse billettene er jo for 332 dager før.
     
  4. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    219
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skal ta med min sønn til BKK vinterferien 25, og har følgt med på slipp av billetter på de offisielle slippdatoene, med tanke på antall dager.. Vert ok tilgjengelighet med Austrian, og mye med Turkish og Air India. Thai har vert litt så der, etter hva jeg har funnet. Eva var jo drømmen, men siden de bare slipper 1 sete, er jo ikke det realistisk.
    Fikk meg et abonnement på Seat.aero, og det funka som bare det.. Helt til rett før "min" dato, søndag 23 februar 25. Helt tørke nå, både på Seat.aero, og når jeg søker på sas sin *A søk..
    Ser dere som har andre søkekanaler noen bonusbilletter i den tiden, til BKK?
    Avreise er fra SVG, men søket og varselet er fra LHR, IST, VIE, FRA og CPH.
    Har sett noe med Egypt Air, men det frista ikke..
     
  5. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    266
    Likes mottatt:
    803
    Bonuspoeng:
    93
    Har funnet en melkerute som innebærer revenue billetter T/R SVG - OSL evt T IST-SVG

    24/2 OSL-MUC-VIE 0605-0830 1115-1255 LH C
    24/2 VIE-MUC-ICN 1355-1455-1540-1050 LH C
    25/2 ICN-TPE 1350-1530 OZ C
    25/2 TPE-BKK 2045-2340 EVA X

    1/3 BKK-TPE 0215-0650 EVA X
    1/3 TPE-MNL-IST 1530-1750-2200-0555 EVA C + TK C
    2/3 IST-OSL TK X 1440-1640

    Som du ser er det for mang legs her, så du må benytte VIE trikset og få reise direkte OSL-MUC etter at langstrekket fra Wien er lagt til.
     
    EgilSk liker dette
  6. larsmagnus

    larsmagnus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Hei igjen Molde og alle,
    Håper hele forumet har hatt en super påske!

    Målet for i sommer blir SEZ. Er dermed på jakt etter to billetter OSL-SEZ, noe fleksibel på dato. Avreise fra 12. juli til 23. juli, hjemkomst mellom 19. juli og 30. juli. Med mal:
    Avreise: OSL
    Destinasjon: SEZ
    Reisedato: 12. juli - 30. juli
    Lengde: 7-12 dager
    Antall reisende: 2 voksne
    Reiseklasse: Eco eller biz
    Short-Haul kan være eco: Ja
    Maks antall flighter: 3-4

    På awardhacks, som jeg trodde bare var et API-kall til SAS sin *A søkmotor får jeg opp seter hjem 27. juli. Men disse dukker ikke opp når jeg søker manuelt hos SAS (?). Hvis denne turen eksisterer mangler jeg i såfall "kun" utreise.

    Jeg tar mer enn gjerne i mot flere alternativer. Setter STOR pris på svar og hjelp! Ha en fin uke folkens.

    Mvh larsmagnus
     
    Last edited: 01. april 2024
  7. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    199
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som kan finne ledige billetter på denne enveisreisen?

    Avreise: OSL
    Destinasjon: IST
    Reisedato: 21. juli 2024
    Pax: 4 stk
    Klasse: Helst Business, men Eco går også
     
  8. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    298
    Likes mottatt:
    260
    Bonuspoeng:
    63
    Bare ECO og dårlige tider om du ikke elsker å henge på ARN :p
    Screenshot 2024-04-03 at 13.48.15.png
     
    Duxton liker dette
  9. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    682
    Likes mottatt:
    2,288
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan åpne seg noe med LH når det blir <85 dager til.

    Men om du ikke kan bake det inn i en videre bonusreise ville jeg sterkt vurdert å bare kjøpe rimelige betalte billetter direkte med DY (2099,-) eller TK (2931,-). Jeg har flydd OSL-FRA-IST et par ganger med LH i business og vil kun velge den ruten over TK øko direkte igjen om den er rimeligere eller kan bakes inn "gratis" i en videre bonusreise.
     
    Duxton liker dette
  10. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    199
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg så den ruta om ARN i Eco, men agenten fikk ikke booket den..
     
  11. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    199
    Bonuspoeng:
    43
    Takk, da skal jeg sjekke om det åpner seg noe senere.

    Så også på å kjøpe direktefly, da det gir mulighet for noen dager i Istanbul også. Men, vi er 4 pax og med mye bagasje, så det blir det en dyr enveis i M klasse
     
    Nordlands liker dette
  12. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    682
    Likes mottatt:
    2,288
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får bare opp T klasse øko(?), hvor PrimeFly gir 30kg per person og *SA gold gir 20kg ekstra, det kan være fordelt på flere kofferter. Jeg som nesten utelukkende reiser med håndbagasje synes det er mye da. :oops:

    For mer bagasje tror jeg kanskje Air Baltic er billigste betalte alternativ (via Riga), cirka 200 EUR grunnpris med 1x23kg og 30 EUR per ekstra 1x23kg, opptil maks 5x23kg per person.
     
  13. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Book CPH-KRK via IST på nett:
    upload_2024-4-4_14-53-48.png
    Ring inn og legg til OSL-CPH:
    upload_2024-4-4_14-54-46.png
    hvis du har OSL-CPH-IST-KRK billett betyr det at det blir billigere i forhold til poeng og når du sjekker inn kan du be om å sjekke inn til IST og du vil hoppe over siste fly IST-KRK
     

    Attached Files:

  14. namk

    namk Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    et par noob spørsmål:
    1. om jeg booker en T/R nå med bonuspoeng med CT, det må være mulig å endre senere mot kanskje et gebyr?
    2. hvilken tlf bruker dere for å booke? husker jeg hadde et nr til SAS Tallinn før, men de har vel stengt det kontoret?
     
  15. namk

    namk Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ser de har kommet nå, CPH - YYZ i hvert fall, men veldig få eller ingen retur altså YYZ - CPH, de kommer de også etter din erfaring? :rolleyes:
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,186
    Likes mottatt:
    59,583
    Bonuspoeng:
    293
    1. Ja, du kan endre i etterkant. Koster 150 kr per person om det er Star Alliance booking.
    2. 64 81 60 99 er CT-nr nå.
     
    Jeanette and namk like this.
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,275
    Likes mottatt:
    8,268
    Bonuspoeng:
    183
    I tillegg til det @holmen sier:
    For at du skal kunne endre reisen, så må CT fremdeles være gyldig. Dvs en reise bestilt med CT som utløper 31.12.24, kan ikke endres i 2025 uten at CT fjernes fra bestillingen
     
    namk liker dette
  18. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Så...
    SAS ut av SA 1 september, kommer litt i veien med et ønske om å reise til Japan i oktober.
    Hva tror dere guruer er beste strategi?
    Vente til last minute og satse på at SkyTeam er oppe og går da? Eller håpe på at noen flere billetter skal dukke opp når programmene mot høsten oppdateres?
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,834
    Likes mottatt:
    22,195
    Bonuspoeng:
    293
    Booke det du kan nå, så eventuelt endre hvis det dukker opp noe bedre. Det bør ikke våre noe i veien for å kombinere Star Alliance og SkyTeam på samme PNR i overgangsfasen.
     
    Insomnia4u liker dette
  20. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Så... overvåke, og hvis noe dukker opp bare ta det.
    Litt synd gitt at planen var mer eller mindre vente få dager i forveien og nappe første tilgjengelig førsteklasse med LH :p
     

Del denne siden