Trenger anbefalinger/tips til en direkte rute fra ORD til Europa i biz. Har ikke mye kjennskap når det kommer til flygninger fra USA, så setter pris på tilbakemeldinger. Blir å bestille retur om noen dager for en reise som tar sted ca. 360 dager fra nå. Det er nok ikke alt for mange seter som har blitt sluppet, men vil bare vite hva jeg skal se etter for å eventuelt endre reisen hvis det kommer ut noe bedre i framtiden.
Nå er det selvfølgelig full FOMO her og bitter på meg selv for at jeg ikke bare tok en booking og risikerte 250 kr i avbestillingsgebyr, men... Så på en flygning i sommer fra Aalborg til BGO. Har sjekket jevnt og trutt og det har vært 7 bonusbilletter LENGE. Da jeg sjekket nå, så er det ingen på strekket CPH - BGO. Rimelig sikker på at ikke 7 stk er booket siden i går (på AAL - CPH er det fin tilgjengelighet). Regner med at det ikke har hjulpet at jeg jevnt og trutt har søkt for å sjekke at de fortsatt var tilgjengelige. Er det noen sjanse for at det åpnes opp igjen seter? Kan jeg evt høre med gullmail om de gidder å åpne seter, eller er det tapt? Må ha akkurat den avgangen. Flygningene jeg så på er 10. juli, så vet ikke om algoritmene har et eller annet på 2 mnd frem i tid.
Det har hendt meg flere ganger, både som gull og diamant. Kun én gang etter pandemien riktignok. Men det er mulig. Kanskje ikke ved en vanlig booking, men definitivt hvis det skjer noe som gjør at du blir forsinket til destinasjon osv.
Mistenker at det er justert en plass for å maksimere inntjening i fellesferien. Ser ut som betal-pris også er økt, muligens ved å stryke tilgjengelighet i lavere bookingklasser, tror kanskje det er en sammenheng at det må være mulig å kjøpe klasse A/P for å kunne booke Plus Bonus f.eks. Mulig det blir frigitt igjen senere dersom de har mye ledig, men ville ikke gamblet på det.
Avreise: OSL Destinasjon: Tokyo. Helst Haneda, men Narita går også greit. Reisedato: 22-23 Juni Antall reisende: 2 Reiseklasse: Business Short-Haul kan være eco: Ja Maks antall flighter: Ser ut til å være lite ledig rundt datoene, så skal ikke være kresen. Har retur, men mangler utreise. Tipper det dukker opp litt mer etterhvert som det nærmer seg, men det hadde vært greit å fått i orden en tur allerede nå og heller forbedret etterhvert. Ser det ligger ute billetter VIE-NRT den 23, men av det jeg har funnet for å komme oss til VIE så har dessverre ikke SAS funnet det samme.
Sjekket alternativ for å fly OSL-VIE dagen før, deretter VIE-NRT den 23? Fins massevis i både eco og biz.
Noen som har sett ok rutinger til EWR/JFK eventuelt IAD 3. - 4. eller 5. oktober fra Norge? Hadde en finfin VIE-FRA-EWR, men denne forsvant. Returen har jeg kontroll på, det er en open jaw.
Antar du mener business? Vil tro du fikk opp ruting med FRA-EWR med United, som man nå får opp varsel på star-søk "We currently have problems displaying flights from United Airlines", men mulig det likevel kan bookes per tlf. Ser bare VIE-GVA-JFK 3. og 5.okt. Sannsynligvis dukker det opp LH business 85 dager før. Og så er det godt mulig det blir sluppet flere eller noen avbestiller SAS ARN/CPH-EWR når det nærmer seg.
Akkurat nå tror jeg muligens vi booker i økonomi med LH og satser på det kommer business 85 dager før. United har jeg faktisk ikke sjekket.
Forsøkte å booke et leg med United innenriks i USA for en måneds tid siden (avreise også i april). Fikk samme feilmelding, men ringte inn i håp om at det var bookbart likevel. Det var det ikke. Kundebehandler sa at det i praksis ikke ble kjøpt/sluppet bonusbilletter fra United til SAS lenger. Om det er sant eller ikke skal jeg ikke stå for, men det var effektivt nok til å få meg til å betale for revenue-billetter
Edit: Da har OS fått trykket på riktig knapp og strupet tilgangen til/fra BKK. Mye ledig med Austrian (OS) fra VIE-BKK-VIE. Det var vesentlig mer ledig før lunsj, så disse ser ut til å bookes i høyt tempo. Hjemover er det vidåpent. Ser det fortsatt er 9 tilgjengelige på flighten hvor jeg selv booket to seter. Utreise 13.01 - 1 - Gone 18.01 - 3 21.01 - 2 - Gone 25.01 - 4 - Gone 27.01 - 2 - Gone 30.01 - 1 11.02 - 1 17.02 - 5 - Gone 18.02 - 2+3 (to avganger) - Gone 24.02 - 2 (Var 4+2) 25.02 - 2+2 (Var 6+2) 30.03 - 4 Hjemreise 14.01 - 6+3 15.01 - 9+6 16.01 - 9+9 17.01 - 9+9 18.01 - 9 19.01 - 9 21.01 - 9+9 22.01 - 9+2 24.01 - 9+9 25.01 - 9+2 26.01 - 2+9 28.01 - 9+3 29.01 - 9+6 30.01 - 9+9 31.01 - 9+9 01.02 - 9 02.02 - 9 04.02 - 9+1 05.02 - 9+7 06.02 - 9 07.02 - 1 08.02 - 7 09.02 - 2 11.02 - 9+9 12.02 - 9+5 13.02 - 3+9 14.02 - 9+9 15.02 - 9 16.02 - 5+9 18.02 - 9 19.02 - 9+8 20.02 - 9+9 21.02 - 4+9 - Gone 22.02 - 9+1 23.02 - 4+9 25.02 - 9+3 26.02 - 9+5 27.02 - 2 28.02 - 4 01.03 - 6 02.03 - 9+1 07.03 - 8+9 - Gone 09.03 - 9+5 14.03 - 7+7 16.03 - 9+9 21.03 - 9+9 23.03 - 9+9 28.03 - 9+9
Skulle så gjerne ha postet denne i Vellykkede bookinger-tråden, men jeg snublet på målstreken ved at jeg hadde for lite poeng. En beklagelse til hun som brukte en time med meg på telefon, selv om hun innså at det var noe av det første hun burde sjekket. Nå i etterkant skjønner jeg logikken, men jeg tenkte helt feil når man skulle begynne å regne på effekten av flere CTer. Hovedargumentet mitt ovenfor konemor for å få lov til å drive på med poenghobbyen var at hun kunne få reise "hvor som helst" i business, hvorpå hun svarte at hun ville til Maldivene. Når jeg faktisk kom litt ned i hobbyen/kaninhullet så viste det seg raskt at flere billetter i business til MLE ikke vokser på trær - og i hvert fall hvis man ikke følger med når billetter slippes. Så når @trippeltriumf meldte om vellykket booking i mai 2025 så hev jeg meg rundt på Awardhacks.se og sas.no for å se om jeg kunne finne noe. Hvis trippeltriumf kunne leve med risiko for monsun og regntid så skulle vi også det! Fant mye, men irriterende nok var det de to siste leggene som ble lagde problemer (waitlistet/OD) hver gang. Forsøkte både å booke hjemreise først, og utreise først. Forsøkte forskjellige flyselskap og flyplasser. Til slutt fant kundemedarbeideren en reise fra Istanbul til Skandinavia som lot seg booke. Tilslutningsfly med SAS til min hjemby blir ikke sluppet før om to-fire uker uansett, og *A-alternativet fikk hun ikke lagt til. Lang intro, men her er en ferdig planlagt reise for 4 pax i Business til Maldivene neste mai - om noen vil ha den. Var fornøyd med å finne noe som gav 7 netter, selv om hjemreisen ikke er av det mest barnevennlige slaget. Poeng: 140.000 per person Skatter og avgifter: 3004 per person (usikker på om dette inkluderte de 450,- i bestillingsgebyr) Utreise 29.4.25 BGO-FRA (LH783) 13:05-15:15 A319 29.4.25 FRA-IST (LH1304) 17:20-21:20 A321 30.4.25 IST-MLE (TK734) 02:20-12:20 A330 Retur 07.05.25 MLE-IST (TK735) 22:20-04:40 A330 08.05.25 IST-ARN (TK1789) 11:55-14:30 A321neo Jeg har fått ganske mye ut av forumet her de siste to årene, så jeg håper noen her får glede av disse billettene i stedet.
Jeg har booket utreise med Thai biz (starten av august 2024), men har slitt med å få booket biz på returen så booket thai øko i stedet. Nå tenkte jeg å få ordnet returen, og håpet problemene med "waitlist" og lignende var løst, og når Induktans fikk booket, så tenkte vi at tilgang på SAS star alliance søket var reelt. Ser for oss retur fra BKK omtrent rundt 27 august 2024. Har fulgt med på SAS star alliance bonus-søket, og ser at nå er det ute en del billetter med Thai biz. F. eks så søker jeg på både BKK - CPH (6 ledig i biz) og BKK - ARN (8 ledig i biz) 27. august, og finner at det er en del biz billetter ledig. Tilsvarende også i noen dager før dette. Ringer SAS CT-telefonen i dag, men han finner ikke disse billettene. Han sier at han søker på reiser fra BKK til ARN/CPH/FRA, men finner ikke noe som han kan booke før i september. Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre her. EDIT : Ringte CT-telefonen i dag og plutselig fikk de til å booke, så nå er det biz begge veier!