Hjelp til å finne bonusbilletter / Tips om ledige billetter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Rapolo, 27. sept 2023.

  1. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,097
    Likes mottatt:
    5,940
    Bonuspoeng:
    183
    Rekkefølgen på hvordan segment søkes opp kan påvirke søkeresultatet. Dersom du f.eks. starter i OSL kan du prøve å be om VIE-PVG før OSL-VIE. Det er tidvis også ulik tilgjengelighet for nye bookinger vs. endring av eksisterende reise, i slike tilfeller kan enkleste løsning være å avbestille og starte på nytt.
     
  2. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    562
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Takk, jeg prøver igjen.

    • Den første agenten var norsk, fant reisen, men ville ikke booke (mente for øvrig at hele reisen var riv, ruskende gal, og at jeg hadde misbrukt systemet ved å søke opp leg for leg(?)).
    • Agent nr 2 var svensk, fant ikke bookingen, lot meg høre på musikk i 10 min før hun la på.
    • Agent nr 3 var mer giret, og fant litt av hvert, men tilgjengeligheten fra OSL stoppet forsøket.

    Sånn går no (arbeids)dagan
     
    Last edited: 03. juni 2024
  3. trippeltriumf

    trippeltriumf Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    13

    Risiko for monsun og regnting tenker jeg vi lever med om man kommer seg til Maldivene i business :)

    Kan legge til at bookingen som jeg postet ble etter noen dager kansellert av Turkish. Har i dag satt opp en ny reise via CT telefonen så får vi se om disse billettene blir stående. Er fortsatt unormalt(?) god tilgjengelighet til Maldivene med Turkish.
     
    btm liker dette
  4. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,190
    Likes mottatt:
    1,083
    Bonuspoeng:
    113
    siden tråden delvis heter "hjelp" så prøver jeg meg.

    brodern og jeg prøver å sy sammen en tur i uke 25.
    jeg trenger hjelp å finne en ok BIZ rute for 2 fra SFO og hjem til BGO rundt 20-22/06.
    anyone?
     
  5. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,425
    Likes mottatt:
    3,756
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er det 6 ledige i business med SAS CPH-HND den 20.juni for de som vil starte sommeren med en tur til Tokyo.
     
    Preference, Jeanette, haifinn and 2 others like this.
  6. torfje

    torfje Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Har en retur fra SIN-FRA-BGO med LH nå i juni. Per nå ingen ledige bizz billetter. Noen med tips og triks i booka hvordan man kan oppgradere med EB poeng? Hvor lenge før avgang blir bizz seter frigjort for booking om det er ledig?
     
  7. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,190
    Likes mottatt:
    1,083
    Bonuspoeng:
    113
    sjekka awardfares nå, og 6 av 7 seter i biz er lagt ut for i morgen. iiiingenting lenger frem, så muligens kun 1 døgn før?
     
    torfje liker dette
  8. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,692
    Likes mottatt:
    7,858
    Bonuspoeng:
    183
    Tips hentet fra Facebook gruppe.

    Kom mye seter med Austrian til og fra BKK i Februar/Mars - opptil 9 seter dersom tilgjengeligheten stemmer..

    Matcher bra med vinterferie.

    Skjermbilde 2024-06-18 165350.png
     
  9. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,009
    Likes mottatt:
    2,958
    Bonuspoeng:
    113
    Så denne posten på Facebook selv. Røyk akkurat på en bestilling for samboer og barn osl-bkk t/r i vinterferien. Nå må jeg bare få skaffet nok poeng til å reise selv. Satser på at jeg får sydd sammen reise for 1 pers senere når vi er i sky team. I verste fall så får jeg kjøpe en norse light billett og sende all bagasje med samboer. :p
     
    Lars J liker dette
  10. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,883
    Likes mottatt:
    1,991
    Bonuspoeng:
    113
    Takker, plukket et par billetter i vinterferien fra Wien, disse burde vel kunne holde.
     
  11. aralovic

    aralovic Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    - Samme her:
    Holdt på å brenne inne med noen tusen poeng som snart utløper, så var greit å få brukt de. Problemet kom når jeg skulle bestille: 2 voksne og 1 Barn
    Måtte splitte bestillingen i to omganger, ettersom CT ble utilgjengelig med 3 reisende, og SAS sine sider var nesten umulig å få gjennomført en bestilling på. Endte med at jeg fikk booket for mann og barn, og deretter måtte booke for meg selv - Dette fungerte mye bedre i SAS appen enn i nettleser, problemet var bare returen: Ingen tilgjengelige seter i BIZ. (det var 5stk - 10 minutter tidligere) - har nok poeng

    Noen som har efaring med om disse billettene blir tilgjengelig igjen, er snakk om en returbillett fra BKK - OSL 26.02
     
    Last edited: 18. juni 2024
  12. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,009
    Likes mottatt:
    2,958
    Bonuspoeng:
    113
    CT booking fungerer visst ikke med fler enn 2 pax via web. Da må man ringe inn. Det kan se ut som om det er mulig å komme seg fra BKK til CPH samme dag (26.02) og videre til OSL eller TRF dagen etter med SAS.

    Når vi først er inne på CPH, noen som har en formening om hvilken lounge *A kommer til å benytte seg av her etter 31. August?
     
  13. aralovic

    aralovic Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Nå dukket det opp flere returbilletter i BIZ så nå sitter jeg med to bookinger på samme flight. Men jeg fikk ikke betalt, står at det må betales innen 19.06 for at det ikke skal bli kansellert, men jeg har fått reservasjonsnummer og reisen ligger i appen.

    Noen som vet om det bare er å ringe sas og oppgi kortnr?
    Samme skjedde med bookingen på mann og barn.
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,847
    Likes mottatt:
    32,916
    Bonuspoeng:
    293
    Ring, ring for all del. Når du har landet dem, så er det vel ikke noen grunn til å vente?
     
    Nordlands liker dette
  15. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    633
    Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    93
    Noen rutinerte ringrever her som klarer å hoste opp bonusbillett-ruter fra SVG/BGO/OSL til CMB i siste halvdel av juli og som ikke er med AI?
     
  16. Indo

    Indo PoengKjøper

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Første gang jeg gjør dette så vet ikke om det er rikting
    Jeg trenger hjelp:

    Avreise: Oslo
    Destinasjon: Hanoi eller Hocimin
    Reisedato: 09 / September
    Lengde: 14 +/- 3
    Antall reisende: 1 voksne
    Reiseklasse: Business
    Short-Haul kan være eco: Ja
    Maks antall flighter: 3
    Preferanser:
     
  17. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,009
    Likes mottatt:
    2,958
    Bonuspoeng:
    113
    Enkel rute:
    Screenshot_20240628_153908_Chrome.jpg
    Finnes sikkert andre alternativer, sa denne kom på første forsøk.

    Retur:
    Screenshot_20240628_154511_Chrome.jpg
     
  18. Indo

    Indo PoengKjøper

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Så hvordan bestiller man den reisen, må man ringe til sas?
     
  19. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,009
    Likes mottatt:
    2,958
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, den lar seg ikke booke online eller i app.
     
  20. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,321
    Likes mottatt:
    1,498
    Bonuspoeng:
    113
    Er det kun utvalgte avganger som kan bookes som EB reiser hos Widerøe? Her er det snakk om BGO - TRF, så regner med det ikke er anbudsrute.

    SAS' søk viser upload_2024-6-28_16-59-40.png

    Widerøes viser

    upload_2024-6-28_17-0-26.png

    Jeg skulle gjerne hatt 1700-avgangen. Kan den bookes via tlf eller på noe annet vis, eller håpe at det plutselig slippes en EB-billett ved mye kapasitet, eller er den ikke mulig å kjøpe som EB billett i det hele tatt?
     

Del denne siden