Skulle så gjerne ha postet denne i Vellykkede bookinger-tråden, men jeg snublet på målstreken ved at jeg hadde for lite poeng. En beklagelse til hun som brukte en time med meg på telefon, selv om hun innså at det var noe av det første hun burde sjekket. Nå i etterkant skjønner jeg logikken, men jeg tenkte helt feil når man skulle begynne å regne på effekten av flere CTer.
Hovedargumentet mitt ovenfor konemor for å få lov til å drive på med poenghobbyen var at hun kunne få reise "hvor som helst" i business, hvorpå hun svarte at hun ville til Maldivene. Når jeg faktisk kom litt ned i hobbyen/kaninhullet så viste det seg raskt at flere billetter i business til MLE ikke vokser på trær - og i hvert fall hvis man ikke følger med når billetter slippes. Så når @trippeltriumf meldte om vellykket booking i mai 2025 så hev jeg meg rundt på Awardhacks.se og sas.no for å se om jeg kunne finne noe. Hvis trippeltriumf kunne leve med risiko for monsun og regntid så skulle vi også det!
Fant mye, men irriterende nok var det de to siste leggene som ble lagde problemer (waitlistet/OD) hver gang. Forsøkte både å booke hjemreise først, og utreise først. Forsøkte forskjellige flyselskap og flyplasser. Til slutt fant kundemedarbeideren en reise fra Istanbul til Skandinavia som lot seg booke. Tilslutningsfly med SAS til min hjemby blir ikke sluppet før om to-fire uker uansett, og *A-alternativet fikk hun ikke lagt til.
Lang intro, men her er en ferdig planlagt reise for 4 pax i Business til Maldivene neste mai - om noen vil ha den. Var fornøyd med å finne noe som gav 7 netter, selv om hjemreisen ikke er av det mest barnevennlige slaget.
Poeng: 140.000 per person
Skatter og avgifter: 3004 per person (usikker på om dette inkluderte de 450,- i bestillingsgebyr)
Utreise
- 29.4.25 BGO-FRA (LH783) 13:05-15:15 A319
- 29.4.25 FRA-IST (LH1304) 17:20-21:20 A321
- 30.4.25 IST-MLE (TK734) 02:20-12:20 A330
Retur
- 07.05.25 MLE-IST (TK735) 22:20-04:40 A330
- 08.05.25 IST-ARN (TK1789) 11:55-14:30 A321neo
Jeg har fått ganske mye ut av forumet her de siste to årene, så jeg håper noen her får glede av disse billettene i stedet.
Vis alt...