Hjelp til å finne bonusbilletter / Tips om ledige billetter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Rapolo, 27. sept 2023.

  1. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    Ja det er fortsatt mulig, så lenge det er tilgjengelig.
     
  2. strikerbird

    strikerbird Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Hvordan finner jeg det uten å ringe inne?
     
  3. fly

    fly Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Du kan sjekke tilgjengelighet hos United på Air Canada eller Avianca LifeMiles sine nettsider. Eventuelt bruke Aeroplan-filteret på Awardfares dersom du har det..

    Har en booking til USA som jeg sikkert har endret 10 ganger de siste månedene, og hver gang jeg har sett tilgjengelighet på enkelt-legs med United på Air Canada sine nettsider har jeg kunnet booke dem med Eurobonus-poeng..
     
  4. ingard

    ingard Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Hei alle sammen. Jeg har søkt masse, men klarer ikke helt å finne siste flighten fram til DAD så trenger hjelp fra dere kloke hoder :)

    Avreise: OSL
    Destinasjon: DAD
    Reisedato: 7,8 eller 9 feb 2025
    Lengde: enveis
    Antall reisende: 5 pers (2x voksne, 3x barn 8,9,13)
    Reiseklasse: I
    Short-Haul kan være eco: Ja
    Maks antall flighter: 3-4
    Preferanser: Tar gjerne lengst mulig mellomlanding så lenge jeg slipper å ha med vinterjakka :>
     
  5. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    334
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    43
    Avreise: OSL
    Destinasjon: Japan
    Reisedato: Sent april eller mai
    Lengde: t/r 7-12 dager
    Antall reisende: 2
    Reiseklasse: I
    Short-Haul kan være eco: Ja
    Maks antall flighter: 3
    Preferanser: Har en venninne som skal på turne i Japan, så tenkte å ta turen. Men sliter med at hun selvfølgelig skal på turne på de verste turistdatoene
     
  6. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    882
    Likes mottatt:
    2,766
    Bonuspoeng:
    93
    Her kan du finne ledig nesten hver dag mot slutten av april med LH MUC-KIX, du kan/må søke og bestille VIE-KIX på nett og så få endret / lagt på tilslutning fra ditt avreisested (OSL?). Men det er litt tidlig utreise, og sen hjemreise, så kan hende du må ha overnatting i MUC, ZRH eller VIE uansett. Tror bonusbilletter på fakirfly OSL-MUC vanligvis slippes nærmere avgang, men det vil du ikke få endret til etter overgang til Skyteam.

    Ser også noen reiser via CAI og DEL, men det vil ikke vært mitt førstevalg. Også noen enkeltbilletter med ANA og EVA.

    Så kan du også vente og følge med hver dag for når det blir sluppet flere SAS bonusbilletter, men kan være greit å sikre et alternativ nå :)

    F.eks.
    Utreise 1 - 27.apr OS111 VIE-MUC, LH743 MUC-KIX
    Utreise 2 - 28.apr OS111 VIE-MUC, LH743 MUC-KIX
    Utreise 3 - 29.apr OS111 VIE-MUC, LH743 MUC-KIX

    Retur 1 - 7.mai LH743 KIX-MUC, OS116 MUC-VIE
    Retur 2 - 6.mai LX161 NRT-ZRH, OS566 ZRH-VIE
     
    Jomik, Cumulus and oslo.to.unknown like this.
  7. AirbusA380

    AirbusA380 Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei
    Lurer på en tur til New York innen utgangen av 24 da jeg har en CT og ganske mange poeng som går ut. Ser det fort er rundt 150000 poeng pr vei, har dette blitt veldig mye dyrere den senere tiden? Mener jeg tidligere har sett dette til mye lavere sum?
    Evt noen som har tips til datoer som kan gi en del lavere poeng bruk?
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,709
    Likes mottatt:
    872,396
    Bonuspoeng:
    293
    Det må da være mulig å finne billetter t/r til NYC for 130 000 poeng + CT i høst … når er tanken å reise?
     
  9. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    1,743
    Bonuspoeng:
    93
    150.000 poeng for en vei til New York kan ikke stemme. Er det ordinære billetter for poeng du har sett på kanskje? Er det SAS bonusbilletter du ser etter må du se etter den gule prikken når du bestiller. Hvis ikke blir det blodpris
     
  10. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    6,059
    Bonuspoeng:
    183
    Tror du har misforstått noe her. Her er pristabellen for bonusreiser med *A-selskaper. https://www.sas.no/eurobonus/poeng/fly-med-poeng/star-alliance-poengtabell/

    Som du kan se, koster det kun 130000 ebp tur/retur i businessklasse pr. pers. Om du reiser alene, koster det kun 65000 ebp ved bruk av CT.
     
  11. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    882
    Likes mottatt:
    2,766
    Bonuspoeng:
    93
    1 eller 2 personer og ønsker lengde opphold? Enkelt å finne for 1 person i hvert fall.

    F.eks. på star søk med LOT, 65000 poeng + CT (1 person):
    28.aug 10:45-18:10 OSL-WAW-EWR (ledig 2 billetter i biz)
    3.sep 22:50-1855 EWR-WAW-OSL (ledig 1 billett i biz)

    F.eks. med SAS søk, 60000 poeng med FP4 / 100000 poeng uten CT (samme kan bestilles på star-søk for 65000 + CT), se for øvrig awardhacks liste for å finne ledige datoer OSL/ARN/CPH-EWR eller CPH-JFK.
    8.nov 10:45-13:25 OSL-EWR (2 ledige i biz)
    15.nov 17:40-11:10 EWR-CPH-OSL (1 ledig i biz)
     
  12. AirbusA380

    AirbusA380 Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Tanken er å reise mellom midten av oktober til midten av november;)
     
  13. AirbusA380

    AirbusA380 Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har kun bare søkt på SAS sine sider og der får jeg opp at prisen er rundt 156000 poeng;)
     
  14. AirbusA380

    AirbusA380 Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    To personer. Ønsket reise er fra midten av oktober til midten av november;) Altså en langhelg i den perioden.
     
    Last edited: 07. aug 2024
  15. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    1,743
    Bonuspoeng:
    93
    Ledig fra Oslo i både Go og Business for hhv 30.000 og 50.000 poeng utreise 21.10 og hjem 28.10. Førstnevnte via CPH og hjem via ARN
     
  16. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    882
    Likes mottatt:
    2,766
    Bonuspoeng:
    93
    Altså 1 mnd lang tur, eller en helgetur/uke innenfor det intervallet? Her er noen alternativer fra star søk, 130000 + CT for 2 personer i biz (om du vil ha utreise til EWR og retur fra JFK f.eks. må du ringe inn for å bestille):
    21.okt SK 0710-1540 OSL-CPH-JFK (2 ledig)
    11.nov LX 1300-2030 OSL-ZRH-EWR (3 ledig)
    13.nov SK/LX 0945-1650 OSL-ZRH-JFK (3 ledig)

    30.okt LX 2045-1520 JFK-GVA-OSL (7 ledig)
    18.nov LX 1945-1510 JFK-GVA-OSL (9+ ledig)
     
  17. AirbusA380

    AirbusA380 Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    To personer. Ønsket reise er fra midten av oktober til midten av november;) Altså en langhelg i den perioden.
     
  18. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,460
    Likes mottatt:
    8,882
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det «poeng for kroner»-pris du har sett, og egentlig ikke rene bonusbilletter. Det er svinedyrt og dårlig utnyttelse av poengene.
    Hvis du vil reise med SAS:
    Bruk awardhacks.se for å finne datoer med ledige SAS-billetter, så kan du bestille de på sas.no etterpå. Disse koster 30k pr pers i Go (eco), 40k i Plus og 50k i Business. Alt t/r.
    Hvis du vil reise med Star-Alliance:
    bruk https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/ for å finne reiser.
    Disse koster 70k pr pers i Eco, 130k i Business og 175k i First. Alt t/r.

    Bruker du CT halverer du totalsummen. Dvs reiser dere 2 stk i business med SAS så blir totalen 50k. Reiser du alene med Star Alliance i business blir totalen 65k.
     
    Cumulus liker dette
  19. Doc

    Doc Nytt Medlem

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Er det awardhacks.se folk bruker for å finne bonusbilletter? Jeg finner business billetter bare til New York fra Oslo, og til ingen andre destinasjoner. Er det virkelig så lite billetter tilgjengelig, eller er det noe galt med siden?
    Hva side kommer dere til å bruke til Skyteam bonusreiser?
     
  20. Akira

    Akira På jakt etter status

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    75
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg bruker Awardhacks og Awardfares, sistnevnte fikk jeg nylig prøve ut 2 måneder gratis med Bill Kill.
     

Del denne siden