Hjelp til å finne bonusbilletter / Tips om ledige billetter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Rapolo, 27. sept 2023.

  1. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    974
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93

    Antar dette er som alltid, enten man nå booker SAS, Widerøe eller *A. På noen avganger finnes bonusbilletter, på andre avganger ikke.
     
  2. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,024
    Likes mottatt:
    2,996
    Bonuspoeng:
    113
    Glemte å søke direkte OSL-BKK og BKK-OSL istad, her vises det endel tilgjengelighet i september begge veier. Så ruten er mulig å få til med kun 1 stop i BKK også.
     
  3. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    610
    Bonuspoeng:
    93
    Trenger litt hjelp til forslag på ruter jeg burde vurdere å sette opp varslinger på. Er så heldig at jeg har LX First fra YYZ-ZHR-OSL den 9. august.

    Avgang YYZ er 9. august 16:25.

    Vil forsøke å få LH F på utreisen, ca én uke før. Mye vil ha mer! Drømmen er FRA-MEX, et par dager i MEX, betalt fly til CUN, og så CUN-YYZ med bonusbillett for å begynne hjemreisen i LX F.

    Backup plan er foreløpig LH F til BOS/EWR eller lignende, og så rett videre til YYZ for noen dager i Canada. Men f.eks Mexico hadde vært mye kulere - ønsker ikke sommerferie i USA.

    Har sett på følgende alternativer på Awardfares ved å skru på Air Canada Aeroplan , og avgangen kl 10:25-15:25 hadde jo vært perfekt om den bare kom frem nøyaktig én time senere, fordi den da er innenfor 24 timers regelen, og én dag i Toronto hadde vært kult. Ingen sjans på å få godkjent 25 timer eller? :p Screenshot 2024-07-02 at 18.20.54.png

    Kan disse være tilgjengelig for EuroBonus allerede, selv om de foreløpig bare ligger i Aeroplan søket? Kanskje United flyvningene? Hadde vært gull å ha lagt inn en eller annen bonusrute CUN-YYZ allerede nå, for da er alt som "mangler" en FRA-MEX mulighet i LH F i løpet av et tidsrom på +/- 2 dager rundt 1. august - og det tenker jeg burde være mulig :oops:

    Andre forslag til LH F opplevelser + litt ferietur som kan passe inn med YYZ-ZHR retur mottas også med takk, men er nok mest giret på den ruten jeg tenker på over ^ :D
     
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,307
    Likes mottatt:
    6,455
    Bonuspoeng:
    183
    Unntak for 24 timers-grensen skjer kun … unntaksvis … ved kansellering/rutendringer ol.

    AC som kan bookes gjennom EuroBonus finner du i EB-søket. Air Canada har dynamisk prising og stort sett alltid ledige billetter i eget program. Tilsvarende gjelder United, så der gjelder det å kontrollere tilgjengelighet i andre program.
     
    Preference liker dette
  5. Mehi

    Mehi Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Første gang jeg prøver dette. Dersom det ikke er noen ledige bonusreiser ennå, vil det komme flere, eller er løpet kjørt?
    Avreise: KRS eller OSL
    Destinasjon: HND
    Reisedato: Midten av desember
    Lengde: en vei
    Antall reisende: 1 voksne
    Reiseklasse: Economy
    Maks antall flighter: 3
     
  6. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    610
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan fortsatt dukke opp i tiden frem mot desember. Sett opp varsel på awardhacks.se (gratis), og evt Awardfares om du er villig til å betale litt.
     
    Mehi liker dette
  7. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    882
    Likes mottatt:
    2,766
    Bonuspoeng:
    93
    Fant disse mulige rutene ledig, men forstår om du tenkte på å fly SAS CPH-HND, det er jo billigere poengkostnad for SAS plus/business enn disse *A rutene i eco. Med SAS blir det gjerne plutselig åpnet mer en periode fram i tid, samt tilfeldig på noen datoer når noen avbestiller. Følg i så fall med nøye på forum, f.eks. denne tråden, eller sett opp varsel på en tjeneste som @Preference foreslår.

    Bookbar på nett 11.des KRS-OSL-FRA-ICN-HND (SK/LH/OZ/OZ)
    Bookbar på nett 11.des OSL-MUC-HND (LH/LH)
    Bookbar på nett 15.des OSL-WAW-NRT (LO/LO)
     
    Mehi, Preference and trygveat like this.
  8. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    610
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk! Da har jeg riktig varsel på Air Canada. Hvordan kan jeg kontrollere tilgjengelighet for United? Ser jo at det er et selskap med ruter som kan gi meg mange muligheter
     
  9. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    964
    Likes mottatt:
    3,620
    Bonuspoeng:
    93
    Søk via Aviancas LifeMiles eller Air Canadas Aeroplan for å sjekke tilgjengelighet hos United. Merk at faktisk tilgjengelighet kun kan verifiseres på telefon til SAS.
    Når det gjelder EB-billetter på Air Canada-flighter er min erfaring at AC slipper billetter tett på avgangene om det er ledige seter i kabinen. Det er derfor verdt å følge med frem til du skal reise.
     
    Preference and trygveat like this.
  10. sopranoss2

    sopranoss2 Medlem

    Innlegg:
    152
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    18
    Prøver i denne tråden. Var på tur til å bestille billett t/r Tromsø-London (fotballtur) Et par timer etter jeg hadde funnet billetter til 30 000, var plutselig returen ikke tilgjengelig, dvs til en helt annen sum poeng. Dere med litt mer erfaring, er det mulighet for returen dukker opp igjen til 15 000p, eller er det toget gått?
     
  11. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    443
    Likes mottatt:
    932
    Bonuspoeng:
    93
    Heisann!

    Har en liten solotur til ICN som venter på meg om 14 dagers tid. Rute pdd:
    29. Juli: OSL-MUC, MUC-PEK, PEK-ICN
    5. August: ICN-WAW, WAW-OSL

    Jeg har dog veldig lyst innom LAX og helst på veien bort. Nok timer til å ta en tur til byen. Finner til stadighet ledighet med OZ på ruta LAX-ICN, men STORE problemer med å "connect the dots" så jeg ender opp i LAX på noenlunde fornuftig vis i forkant.

    Har brukt flightconnections og søkt leg for leg på awardhacks i dagesvis uten å finne noe jeg er fornøyd med..

    Kommer meg f.eks til østkysten ganske greit men eneste jeg da finner vestover er melkeruter innom Canada.

    Fant MAD-SAL og SAL-LAX men fikk det ikke helt til å gå opp.

    Noen som har noen "out of the box" tips til å komme meg til LAX rundt 29. juli?
     
  12. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,392
    Likes mottatt:
    5,544
    Bonuspoeng:
    183
    Sommertips; mye ledig CPH-BOS-CPH nå i sommer ettersom de har rullert inn A359 der. Opptil 6stk Biz på enkelte avganger.
     
    eddbra, Insomnia4u, holmen and 3 others like this.
  13. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    204
    Bonuspoeng:
    43
    Prøver her igjen, etter å ha ringt inn til Sas et par, tre ganger og jaget spøkelsebilletter i godt over 1 time hver gang. Blir så satt på hold og så legger de bare på. Småfrekt spør du meg.

    Forespørsel 1:
    Avreise: OSL
    Destinasjon: IST
    Reisedato: 19. 20. eller 21. juli
    Enveisbillett
    Antall reisende:2 pax
    Reiseklasse: Business ,Eco går
    Maks antall flighter: 2

    Forespørsel 2:
    Avreise: CUZ eller LIM
    Destinasjon: OSL
    Reisedato: 14,15,16,17,18,19 eller 20.februar 2025
    Enveisbillett
    Antall reisende:4 pax
    Reiseklasse: Business
    Short-Haul kan være eco: Ja
    Maks antall flighter: 4
    Helst ikke night layover
     
    Maggie liker dette
  14. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,498
    Likes mottatt:
    3,990
    Bonuspoeng:
    113

    Er du villig til å gå opp til 3 segmenter, så kan du prøve denne her til IST:

    upload_2024-7-16_13-24-13.png

    upload_2024-7-16_13-24-25.png

    SK848 / SK748 / TK1424
     
    Duxton liker dette
  15. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,498
    Likes mottatt:
    3,990
    Bonuspoeng:
    113
    Her kan du prøve den her:

    upload_2024-7-16_13-57-47.png
    upload_2024-7-16_13-57-59.png
    upload_2024-7-16_13-58-23.png

    Veldig bra tilgjengelighet hos Copa til/fra Panama City, så hvis det likevel skulle friste med opp mot 24t layover i Panama og eller Bogota, så skal det være muligheter til det.
    Ingen tilgjengelig fra CUZ til BOG som passer med longhaul til LHR.

    CM400 / CM413 / AV120 / SK810
     
    Duxton liker dette
  16. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    204
    Bonuspoeng:
    43
    Takk, men SAS greier ikke å booke denne. TK flighten kommer opp som waitlisted og går ikke å legge til.
     
    induktans liker dette
  17. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Ønsker å komme meg fra BGO til OSL på poeng fre 23. aug. Lite tilgjengelig ila dagen direkte, men finner en grei mulighet ved å fly via SVG. Klarer jeg å få booket nr 2 + 3 i en sammenhengende booking på tlf iom at det er tilgjengelig i plus? Slipper jeg i så fall gebyr, siden den ikke kan bookes på nett? Betaler da bare 5k EB + skatter og avgifter? upload_2024-7-21_21-53-37.png upload_2024-7-21_21-54-24.png upload_2024-7-21_21-54-40.png

    upload_2024-7-21_21-53-37.png

    2
    upload_2024-7-21_21-54-40.png
    3

    upload_2024-7-21_21-54-24.png
     
  18. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    882
    Likes mottatt:
    2,766
    Bonuspoeng:
    93
    Det er bare å prøve, om de krever gebyr kan du takke nei. Du må i tilfelle ha SAS MC fly premium for å få det for 5k EB da det bare er ledig i Plus på den andre avgangen.
     
  19. did1did

    did1did Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Prøver meg på litt hjelp fra forumet! Ser etter en tur rundt juletider. Aller mest ønskelig å finne noe til BKK/HKT, men også åpen for andre "varme" destinasjoner i Asia eller Afrika, om noen har gode forslag:D

    Viktigste er å finne noe i Biz, for å få one last ride med *A

    Avreise
    : OSL (eventuelt BGO)
    Destinasjon: Ønsker helst BKK/HKT, eventuelt
    Reisedato: fra 15.des og frem mot julaften
    Lengde: to uker
    Antall reisende: 2 voksne
    Reiseklasse: Business (eventuelt F:rolleyes:)
    Maks antall flighter: :cool:
     
  20. strikerbird

    strikerbird Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Er det mulig å bestille United med Eurobonus vis telefon?
     

Del denne siden