Hjelp til å finne bonusbilletter / Tips om ledige billetter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Rapolo, 27. sept 2023.

  1. larsmagnus

    larsmagnus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som har tips til hvorfor setene 16. og 18. juli ikke dukker opp hos SAS? Slik jeg har forstått det søker AH direkte i SAS sitt API.
    Hjemreisen AH finner dukker heller ikke opp hos SAS.

    Takk for svar!

    (På utgikk etter seter OSL-SEZ i Juli)

    upload_2024-4-14_20-13-23.png
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,078
    Likes mottatt:
    5,915
    Bonuspoeng:
    183
    Treff med mer enn 2 seter i business hos ET er ofte "ghost availability". Disse vises litt av og på i søket og vil ikke kunne bookes.
     
    Leon liker dette
  3. larsmagnus

    larsmagnus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for svar! Virker som det samme gjelder eco(?).
    Noen som vet hva som forårsaker "ghost availability" hos AH? (Kun nyskjerrig)
    Ha en fortsatt fin kveld!

     
  4. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    295
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Prøver å få til en langhelg i Istanbul, og har funnet en bra retur i Biz via ARN, men sliter litt med utreisen. Det går jo direktefly (OSL-IST) med Turkish, men disse finner jeg ikke i søket, hverken ECO eller Biz. Vet noen hvorfor, og om de evt slippes av og til?

    Trenger altså hjelp til å finne en bonusreise OSL - IST, enten på kvelden den 8. mai, eller passende tid den 9. mai. Finner bare med den tidlige avgangen til SAS 06.00 til CPH-så-IST, og da blir det så tidlig og lenge i loungen at min bedre halvdel antagelig setter mer pris på å fly direkte i økonomi for cash.

    Bør jeg i så fall booket Turkish eller Pegasus for cash?
    Alternativt booke bare CPH-IST, og satse på at SAS slipper flere bonusplasser for OSL-CPH innen avreise? (Kjøpe en avbestillbar enkeltreise dit som backup da)
     
  5. fridolin

    fridolin Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    9.mai 15.35 via MUC, videre 19.40 til IST
     
  6. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    295
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for forslaget! Ser det bare er ECO tilgjengelig på det flyet, så da frister det heller å betale 1700 kr på å fly direkte enn å fly omvei for 24k poeng
     
    fridolin liker dette
  7. larsmagnus

    larsmagnus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Ser på mellom-amerika tur i Juli. Har funnet gode flyvninger hjem, men sliter med å finne utreise.
    Er det mulig å finne OSL-PTY med utreise 10 eller 11. juli? 2 pax. Aller helst biz. Night layover kan gå så lenge det ikke er CDG.
     
  8. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    261
    Bonuspoeng:
    53
    OSL - IST 10. juli & IST - PTY 11. juli ledig i biz for 2 personer med layover.
     
  9. larsmagnus

    larsmagnus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for svar!
    Har prøvd å booke den, men CT-telefonen sa det ikke var mulig å knytte sammen to reiser med TK.
    Spurte om det i diskusjonstråden her i går og flere som bekreftet.
    Noe annet der ute?
     
  10. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,952
    Likes mottatt:
    7,166
    Bonuspoeng:
    183
    Disse fire pluss tilknytningsfly. For alle sammen, muligens med unntak av Lufthansaflighten må du nok dra ned kvelden før og ta inn på hotell. For Turkish sin del så må du finne tilknytningsfly med noen andre enn Turkish, siden de ikke liker at du mixer og matcher. Det innebærer altså en ekstra mellomlanding.

    Screenshot_20240424-211406.png
     
  11. larsmagnus

    larsmagnus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8

    Takk!! Settes stor pris på, har du trua på 1t og 50min mellomlanding i usa?
     
  12. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,952
    Likes mottatt:
    7,166
    Bonuspoeng:
    183
    Du må gjennom immigration, hente bagasje, levere denne på bagdrop (som regel en egen en for transferpassasjerer) og så gjennom security, så det kan bli hektisk. Men folk sier at immigration går fortere for tiden med Mobile Passport Control da.

    Mulig alternativet fra CDG via Bogota sånn sett er bedre.. det tar jo også kortere tid, men dårligere flyselskap og CDG er en håpløs flyplass å mellomlande på. Men usikker på hvor mye det har å si hvis dere uansett må overnatte der..

    EDIT: En annen ulempe med CDG er at direkteflyet OSL-CDG den 10. juli går 06:45 og lander 09:10. Teknisk mulig siden layover er under 24 timer, men upraktisk med mindre du ikke bryr deg om tidlig fly og har lyst på et snaut døgn i Paris. Du kan jo så klart også mellomlande en plass på veien til Paris og dra litt seinere på dagen.
     
    Last edited: 24. april 2024
  13. larsmagnus

    larsmagnus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Ja det blir på håret.. Har sett meg ut akk den ruta hjem (via BOG og CDG), har flere vonde minner fra CDG så frister jo litt mer med LH bort ja.
     
    Last edited: 24. april 2024
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,952
    Likes mottatt:
    7,166
    Bonuspoeng:
    183
    Synd Lufthansa har sluttet å fly med F-kabin til BOG. Det var jo en av de enkleste destinasjonene å finne LH F :( Copa har bare ett fly om dagen fra ATL også, så ved forsinkelser blir det vel dagen etter med mindre de booker om til Delta.

    Dette er forøvrig direkteflightene (minus Turkish) jeg kunne finne fra Europa til Istanbul den 10. som faktisk burde la seg kombinere med Turkish videre:

    Screenshot 2024-04-24 at 23.06.09.png

    Hvis SAS har bonusbilletter på direktefly til Krakow, Warsawa eller Athen da.. Forøvrig så fikk jeg treff på ATH-IST-ATL med Turkish den 11. men med avreise 03:55 fra Athen er vel det for spesielt interesserte ;)
     
    Last edited: 24. april 2024
  15. larsmagnus

    larsmagnus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Takk igjen. Ja det er synd, skulle gjerne snappet opp F dit. Lite bonus direkte med SAS i juli gitt (rart med det hehe). Blir fort et issue med antall legs også, har sydd sammen en rute med 9 legs nå. Skal vel en del til å få den gjennom hos TLL, men gir det et forsøk i morgen. Sett noen på forumet har klart det tidligere
     
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,952
    Likes mottatt:
    7,166
    Bonuspoeng:
    183
    Vil tro beste mulighet for å bytte til LH F til PTY for tiden er FRA-MEX og så Copa videre, men det krever vel litt flaks.
     
  17. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    568
    Likes mottatt:
    1,585
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ledig ANA F LHR-HND 6 november. Jeg er allerede på den flighten, og @paramberg reiser dagen etter.

    Så om noen vil slenge seg på en tur, book før noen andre tar den :)

    upload_2024-4-25_18-16-43.png
     
    Nordlands and holmen like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,831
    Likes mottatt:
    32,908
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor har jeg ikke mere fri :(
     
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,078
    Likes mottatt:
    5,915
    Bonuspoeng:
    183
    Thai har lagt ut en del ekstra bonusbilletter til/fra BKK i sommermånedene. Størst utvalg fra CPH og ARN, men finnes også avganger OSL-BKK med opptil 9 ledig i business:

    upload_2024-4-26_14-58-20.png
     
    Calling, Kjetil L, Liza and 6 others like this.
  20. hphp

    hphp Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    33
    Interessant! Ser du om den fortsatt er ledig, eller er jeg for sent ute? Hvor har du søkt for å få den opp?
     

Del denne siden