Hjelp til å finne bonusbilletter / Tips om ledige billetter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Rapolo, 27. sept 2023.

  1. Mra056

    Mra056 Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for raskt svar.

    Jeg forhørte meg også med SAS på CT-telefonen om det gikk an å booke BKK - CPH/ARN/FRA med Thai airways, men det så ut til å være den samme utfordringen der. Altså at det står at biz billetter er tilgjengelig, men ikke var mulig for de (i SAS) å reservere/booke. Det stopper liksom litt opp der. Hun mente at det skyldtes en teknisk feil hos Thai airways, men jeg synes det er rart at økonomi er kurant å reservere, men ikke biz?

    En mulighet er jo å reservere i økonomi, så være på utkikk etter biz senere, for så å endre, men hvor realistisk er det egentlig?
     
  2. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    364
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Vanligvis veldig kurant, men idet sekund SAS forlater Star Alliance er du nok stuck med de billettene du har booket. Du får ikke booket det lange strekket selv på sas.no og evt ringt inn og lagt på BGO-legget etterpå? Utløser potensielt 2x150kr i gebyr, men det er småpenger i det store bildet i min bok.
     
  3. Mra056

    Mra056 Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Skjønner. Problemet er at CT er brukt ved booking av utreise, og jeg har ikke nok poeng til å selv å booke det lange strekket. Nei, jeg er enig i at 2x 150 kr i gebyr ikke er så mye, men jeg får ikke gått videre med bookingen uten å gå via CT-telefonen.
     
  4. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    782
    Likes mottatt:
    2,762
    Bonuspoeng:
    93
    2 seter i TG biz på BKK-ARN 31.03 00:05-07:00 for de som ikke har en smidig hjemreise i påsken.

    Usikker på MCT på ARN, men om man skal videre til OSL klarer man kanskje denne videre til OSL, i biz;
    upload_2024-3-6_9-1-42.png
     
    trygveat liker dette
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,097
    Likes mottatt:
    5,939
    Bonuspoeng:
    183
    1t 30m er standard for I/I på ARN. Ingen unntak som lavere MCT mellom TG og ET.
     
  6. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    392
    Likes mottatt:
    453
    Bonuspoeng:
    63
    Er i markedet for 2*ANA F, kan egentlig være avreise når som helst. Alle tips settes stor pris på!
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,861
    Likes mottatt:
    35,383
    Bonuspoeng:
    293
    Vanskelig for tiden, er mitt inntrykk. Med to. Ville sjekket mellom Japan og Nord Amerika. Uten at jeg har oppdaterte datapunkt/søk.

    Jakter du 2 pax i F og er fleksibel ville jeg lett etter LH og tatt en kort reise et sted med retur i C elle F alt etter hva dere finner.
     
    Bettan liker dette
  8. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    392
    Likes mottatt:
    453
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, planen er i utgangspunktet LH F, til nød Thai F, nå i vår. Men dukker det opp ANA F*2 så hadde det vært øverst på listen, all den tid vi har flydd LH F en del ganger nå. Innser det kan bli vanskelig.
     
  9. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    917
    Likes mottatt:
    303
    Bonuspoeng:
    63
    Leser på nett at det iallfall høsten 2023 bare ble sluppet ett sete på TG F. ER det fortsatt slik, eller har noen funnet to seter i år? Slippes evt seter tett opptil avreise?

    OT: Er Asiana A350 mye bedre enn LH i C icn-fra selv om LH har andre etasje i 747-8? To som reiser sammen.
     
  10. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,275
    Likes mottatt:
    8,268
    Bonuspoeng:
    183
    Har du reist i andre etasje før? Hvis ikke vil jeg anbefale å gjøre det mens du ennå kan. Reiser dere 2 har ikke LH sine 2-2 seter så mye å si
     
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,861
    Likes mottatt:
    35,383
    Bonuspoeng:
    293
    Asian har bedre seter, og vel så god mat og servering som LH- men som det nevnes ovenfor. 2 etasje på en 747-8 er en spesiell opplevelse.

    Lounge er det samme.
     
  12. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    917
    Likes mottatt:
    303
    Bonuspoeng:
    63
    Det ble Asiana siden vi aldri har flydd med dem tidligere og vi begge har flydd andre etasje et par ganger.

    Mener å ha lest om krøll med å booke sas plus til London som tilslutning ut i den store verden. Men gjaldt det bare TG F, eller er det en utfordring med BR (Eva) i business også?
     
  13. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,338
    Likes mottatt:
    5,232
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde et lite prosjekt her med å få familien til Orlando i månedsskiftet juli/aug. Finner ingen umiddelbare gode løsninger eller flighter. Nærmeste så langt er via Atlanta og kjøring derfra (men det er jo også et godt stykke)

    Noen tips?
    Og ja det er selvfølgelig ikke det ideelle tidspunktet for å dra dit, men det er en veldig spennende fotballkamp som finner sted der ... :p
     
  14. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,097
    Likes mottatt:
    5,939
    Bonuspoeng:
    183
    Utfordringen er der uansett hvilket selskap man skal videre med, da veldig mange av bonussetene SAS legger ut er forbeholdt de som skal reise direkte A-B. Ved nybestilling kan man komme seg rundt ved å be agenten booke short haul-segmentet før videreforbindelsen søkes opp.
     
  15. larsmagnus

    larsmagnus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Hei alle,

    Leter etter poengbilletter for førstkommende sommer, er jeg altfor sent ute?
    *A søket hos SAS finner tilnærmet null billetter, det eneste jeg finner er en og annen rute enten "bort" eller "hjem". Ser etter to billetter, går helt fint for oss å reise eco. Ser på destinasjoner som BOG, SEZ, BKK og CUN.

    Takk for svar og tips!
     
  16. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    266
    Likes mottatt:
    803
    Bonuspoeng:
    93
    Finner ledige plasser til alle destinasjoner i sommer ved å søke langruter fra IST, AMS, VIE, LHR, FRA tur retur både i eco og business. Så søk opp langruter først og sy sammen en rute som passer før du ringer inn og bestiller.
     
    larsmagnus liker dette
  17. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Du delte svært få detaljer om avreisested, datoer og varighet på oppholdet, men TG har åpnet ny direkterute OSL-BKK f.o.m. juli.

    12.07 TG OSL-BKK 1415-0615 biz
    21.07 TG BKK-OSL 0055-0725 biz

    Det er også tilgjengelighet for retur med 2 pax i biz på disse datoene: 22, 24, 25, 27, 28, 29, 30, 01, 02, 03.

    Om du bruker malen i første post, vil det være lettere å gi deg komplette ruteforslag som passer med dine ønsker.
     
    larsmagnus liker dette
  18. larsmagnus

    larsmagnus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for svar! Når du skriver "søk opp langruter", mener du da å bruke *A-søket fra flyplassene du nevner til reisemålet, også finne t/r poengbilletter med SAS fra OSL til flyplassen i etterkant? (For deretter å ringe inn og spørre om agenten kan sy sammen ruten?)
    Synes *A-søket er rimelig buggy, og får ikke opp så mange konkrete ruter på awardfares uten premium, er kanskje value å kjøpe premium der for en mnd?
     
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,275
    Likes mottatt:
    8,268
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er riktig. Og husk det trenger ikke være T/R til de flyplassene som nevnes. Du kan feks fly OSL-FRA-BKK-IST-OSL
     
    larsmagnus liker dette
  20. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Om du begrenser deg til å søke f.eks. BOO-CUN vil du få omtrent null treff. Istedet søker du på *A-søket f.eks. IST-CUN og får treff på business class der. Så søker du opp tilknytningsflightene i etterkant.
    Mulig du får treff på BOO-IST, men du kan også søke OSL-IST, og så BOO-OSL.

    Bruk gjerne https://www.flightconnections.com/route-map-star-alliance
    og tast inn ønsket reisemål i "To:" feltet, så vil du se alle mulige avreiseflyplasser for long haul strekket ditt.

    Bruk også https://awardhacks.se/Star istedetfor SAS' *A-søk, så vil du kunne søke opp til 14 dager i slengen, samt filtrere ut en del uønskede treff. Siden søker direkte opp mot SAS og vil vise real-time tilgjengelighet, i motsetning til sider som Awardfares som viser cachede resultater med mindre du gjør et direkte søk.
     
    Preference and larsmagnus like this.

Del denne siden