Hjelp til å finne bonusbilletter / Tips om ledige billetter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Rapolo, 27. sept 2023.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,338
    Likes mottatt:
    5,275
    Bonuspoeng:
    183
    Avreise: OSL
    Destinasjon: BKK
    Reisedato: Februar
    Lengde: +/- 2 uker
    Antall reisende: 2 voksne + infant
    Reiseklasse: Biz
    Short-Haul kan være eco: Ja
    Maks antall flighter: 2 legs hver vei
    Preferanser: Nei

    Har billetter til MIA i denne perioden, men siden vi skal dit nå i november og dollarkursen er hårreisende, er det kanskje greit å se mot asia ;) Orker ikke mange legs med en som nærmer seg 2 år. Flere legs kan gå, om det legges inn en overnatting. Takknemlig for forslag :D
     
    Rapolo liker dette
  2. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    vet ikke om infrant trenger en billett eller nei, men f.eks antar at dere har kun 2pers.
    Søk: OSL-IST og IST-BKK og omvendt, det kommer flere alternativ hos SK, LH, TK og TG i Februar
     
    Jeanette liker dette
  3. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    3,650
    Bonuspoeng:
    93
    Thai åpnet nylig en ny rute BKK-IST-BKK, denne starter i desember og frem til nå har bonustilgangen (biz) på disse flightene vært ut av en annen verden.

    Per dags dato finner du 2 biz-billetter på IST-BKK-IST på alle avganger i februar (bortsett fra hjemreise 09.02).
    TG901 IST-BKK 16:30-05:35+1 A359 (flytid 09:05)
    TG900 BKK-IST 23:45-06:05+1 A359 (flytid 10:20)

    Ulempen er at utreisen er litt tidlig om man vil dra med direktefly fra Oslo. TK har tilgjengelige biz-billetter 2., 8., 11., 12. og 13. februar, men denne lander 17:55 i IST. 09.02 er det ledig i økonomi med ankomst IST 00:05 som gir kortere mellomlanding.

    Hjemover er det enklere med første avgang mot Oslo 09:00. Det er kun tilgang i økonomi ref SAS.no på disse og på alle datoer mellom 15.02 og 21.02. Det er også tilgjengelig i økonomi 23., 26., 27. og 28. på 15:15-avgangen fra IST.

    Jeg har opplevd at SAS-agenten har funnet, og fått booket uten waitlist, TK-biz som ikke har vist tilgjengelig på SAS.no, så det er verdt å sjekke med dem om det er noe biz hjemover.
     
    Cumulus, Jeanette and Insomnia4u like this.
  4. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,338
    Likes mottatt:
    5,275
    Bonuspoeng:
    183
    Hva?? Jeg må tydleigvis har blitt elendig på å søke! Bare brukt awardhacks denne gangen dog. Tusen takk for kjempebra tips! Da skal jeg få ordnet en reise regner jeg med!

    Edit: Prøvde å søke nå, men fant ikke OSL-IST-BKK i biz selv på de dagene du nevner det er ledig. Antar det er fordi man må overnatte i IST?
     
    Last edited: 12. okt 2023
  5. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    268
    Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
    Du må søke opp OSL-IST og IST-BKK hver for seg og deretter ringe inn og bestille. Evt. Bestille IST-BKK online og ringe inn og legge til tilslutning.
     
    Jeanette and Rapolo like this.
  6. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,531
    Likes mottatt:
    25,829
    Bonuspoeng:
    183
    Avreise: OSL.
    Destinasjon: BKK.
    Reisedato: 22.des.
    Returdato: 2.jan
    Antall reisende: 2voksne.
    Reiseklasse: Helst Biz.
    Short-Haul kan være eco: Ja.
    Maks antall flighter: 3 legs hver vei
    Preferanser: Nei

    Noen som kan sjekke ut denne med SA? SK har ingen bonusbilletter tilgjengelig på nevnte datoer.
     
  7. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    3,650
    Bonuspoeng:
    93
    Søket på SAS.no viser ikke kombinasjoner med mellomlanding over 10 timer, ei heller kombinasjoner hvor man har to forskjellige bookingklasser på et strekk (Utreise eller hjemreise). Som nevnt av cooolcatz må du ringe inn for å bestille. Denne er dog såpass enkel at de fleste agenter bør få det til.
    Usikker på hvordan systemene deres funker, men om de ikke finner ved søk A-Å så er det bare å gi dem flightnummer og tidspunkt så snekrer de sammen.
     
    Jeanette and Insomnia4u like this.
  8. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    3,650
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du kan reise 22.12 kan du kanskje også reise 21.12 på kvelden. Nå kjapt finner jeg ingenting med maks 3 flighter hver retning, men her er i det minste et alternativ.

    21.12 OSL-CPH SK461 18:05-19:20 - SK Biz
    22.12 CPH-WAW LO460 07:00-08:25 LO Eco
    22.12 WAW-IST LO133 09:20-13:55 LO Eco
    22.12 IST-BKK TG901 16:30-05:35 TG Eco

    Evt

    21.12 OSL-CPH SK461 18:05-19:20 - SK Biz
    22.12 CPH-WAW LO460 07:00-08:25 LO Eco
    22.12 WAW-IST LO135 12:50-17:30 LO Eco
    23.12 IST-BKK TG901 16:30-05:35 TG Biz

    02.01 BKK-IST TG900 23:45-06:05 - TG Eco
    03.01 IST-ZRH TK1907 08:25-09:45 TK Biz (A330)
    03.01 ZRH-CPH LX1272 17:25-19:10 LX Biz
    03.01 CPH-OSL SK1472 20:55-22:05 SK Biz
     
    Insomnia4u, Cumulus and Maggie like this.
  9. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,338
    Likes mottatt:
    5,275
    Bonuspoeng:
    183
    Reiser dere fra kidsa på julaften? :D
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,069
    Likes mottatt:
    33,352
    Bonuspoeng:
    293
    Noen er hjerteløse :D
     
  11. vippern

    vippern Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Prøver å bestille min første bonusreise med formål om å oppleve mest mogleg flytid i F. Reisemål er ikkje so veldig viktig då det er flyopplevelsen som er i fokus. Ønskjet er å gjennomføre reisa ein gong i November for 2 stk. Vi er veldig fleksible på reisetidspunkt og kan reise på kort varsel.

    Er den beste strategien å plukke seg ei handfull av reiseruter og legge inn alerts for kvar av dei på AF? Eller finnes det enklare metodar når man ikkje er so nøye på kvar man vil reise?

    Og stemmer det at den einaste måten å bestille F er via telefon?

    Tusen takk for denne tråden. Det settast stor pris på av ein nybyrjar.
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,354
    Likes mottatt:
    19,618
    Bonuspoeng:
    293
    Finnes ingen snarvei til dette dessverre.
    I expertflyer-tiden så kunne man sjekket belegget pr flight og laget et bilde over hvor det var mye ledig, men det tror jeg ikke awardfares kan.
    Men man kan jo ta en kikk på Lufthansa sine sider og se hvor det er mange ledige i F.
    Du kan også holde et øye med United.com, de får som regel flere seter tilgjengelig enn SAS selv..

    Men gir deg en pekepinn på hva som kan slippes mot SAS..

    Det er riktig, SAS har ingen funksjon for å booke F på nett. Eneste muligheten som kanskje kan fungere er diamond chat i appen, men vet ikke om de kan booke slik diamant mailen kunne i tidligere tider...
     
    vippern liker dette
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,309
    Likes mottatt:
    6,459
    Bonuspoeng:
    183
    https://awardfares.com/schedule viser availability. Denne funksjonen lever forøvrig også i beste velgående på Expertflyer, men selvsagt ikke like interessant å betale for tjenesten uten fungerende award-oppslag.
     
    holmen, Are, Rscott and 1 other person like this.
  14. Gremory

    Gremory Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg trenger litt hjelp da jeg er veldig keen på å få booket en CT til HND for en bra tur til japan for kombi Tokyo + Ski:

    Avreise: OSL
    Destinasjon: HND
    Reisedato: Fra 01.02.2023 til 21.04.2023
    Lengde: 10-18 dager (fleks)
    Antall reisende: 2 voksne
    Reiseklasse: Business
    Short-Haul kan være eco: Ja
    Maks antall flighter: helst maks 2 mellomlandinger
    Preferanser: så bra som mulig business
     
  15. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    3,650
    Bonuspoeng:
    93
    Søk med avreise Wien og destinasjon Tokyo. Her finner du ledig i biz mange mange datoer fra og med 01.02.2024. Hjemover er det litt tynnere, men det er ledig i biz både 27. og 28. februar. Ellers er det mye ledig i økonomi hjemover også. Book det som passer på nett. Ring så inn for å legge på OSL-VIE og VIE-OSL evt sjekk om de kan ta deg direkte OSL-FRA og FRA-OSL. Merk at en del Lufthansa-flighter kan vise som tilgjengelige ved søk FRA-OSl / OSL-FRA, men ikke om man søker disse som en del av å endre en eksisterende booking.
     
    Gremory and Molde like this.
  16. Gremory

    Gremory Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk!! Setter veldig stor pris på denne hjelpen
     
    Rapolo liker dette
  17. Gremory

    Gremory Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    [EDIT: Nvm - jeg som bare hadde glemt hvor man fant bonus-billettene.. takk for meg]

    Jeg forsøker å finne disse flightsene jeg ser er der på awardhack, men finner ikke gjennom vanlig booking.. Noen tips?

    Sorry sikkert veldig noob spørsmål, men er lenge siden bonusbooking her nå

    upload_2023-10-16_15-10-29.png
     
    Last edited: 16. okt 2023
    cire913 and Rapolo like this.
  18. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    gå tilbake til startsiden, på verktøylinjen velg SAS eurobonus, velg StarAlliance Bonusreiser, så finner du det du leter etter
     
    Gremory and Rapolo like this.
  19. Gremory

    Gremory Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hvor sannsynlig er det for at man kan få FRA/OSL istede via VIE hvis man ringer? Og hvem ringer man igjen - amex ct? Nå som de har endret reglene med å avbestille/endre booking ved CT+poeng er det nice å vite om man kan få endret. Er jo ganske mye bedre med OSL-FRA-HND enn OSL-VIE-FRA-HND..

    Any tips for the noob?
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,562
    Likes mottatt:
    63,319
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ringt SAS. Pleier å si noe som dette:
    "Jeg fant billetter til XXX fra VIE på nettsidene til SAS, men jeg skal jo reise fra OSL. Kan du hjelpe meg med å fikse dette? Jeg har funnet noen flighter som kan passe: xxxxxxxxxx. Sikkert greit å slippe å fly via VIE også, kona blir så grinete når vi må fly så lange omveier for å komme frem. Og det kan jeg jo skjønne. Det er jo ikke noe poeng å fly via VIE når det går direktefly til FRA."

    Sånn ca
     
    Last edited: 16. okt 2023
    Baldrick, Travellingalf, DanH and 6 others like this.

Del denne siden