Hjelp til å finne bonusbilletter / Tips om ledige billetter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Rapolo, 27. sept 2023.

  1. Gremory

    Gremory Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Konge, takk! Bra manus den der!
     
    holmen liker dette
  2. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    3,650
    Bonuspoeng:
    93
    Det er strengt tatt presisert fra SAS at det IKKE er endringer i *A-bookinger og bruk av CT. Alt er som før 03.10.23.
     
  3. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    1,691
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har drevet selv for å finne bonusseter, og klarer det nokså greit. Selve søket går fint, men jeg bruker så mye tid på telefon med SAS for å finne ut om rutene går eller ikke - og i vinter brukte jeg uhorvelig mye tid der rutene ikke går.

    Hva er ekspertenes erfaring med Swiss business og tilgjengelighet fra ZRH og GVA til feks USA? Jeg finner en del ledig i aktuelt tidsrom direkte, eks ZRH-ORD eller GVA-JFK. Jeg finner rutinger fra Norge til både ZRH og GVA med LH, LX og SK, men ikke hele reisen. Fra GVA må det nok en overnatting til uansett.

    Er dette noe som trolig går an å lappe sammen?
     
  4. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    3,650
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan fint lappe sammen det du finner A-B, B-C, C-D til å bli A-B-C-D. Merk at tidspunktene må klaffe og at det er ulik minstetid mellom flighter på ulike flyplasser , også avhengig av hvilket selskap som tar deg til/fra. Det er også i blant noen segmenter som ikke vil kombineres med andre, men det vet man ikke før man sjekker.
     
  5. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    1,691
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat det siste har jeg opplevd veldig mye med de selskapene involvert her, LH/Swiss og TAP. Derfor jeg lurte.
     
  6. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    3,650
    Bonuspoeng:
    93
    På en helt ny booking er det enklere enn ved endring av en eksisterende. Om det ikke går å legge til alle segmenter i kronologisk rekkefølge kan du be dem legge til LH-segmentene først, deretter de andre.
     
  7. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    613
    Bonuspoeng:
    93
    Heisann! Har "lurket" på dette forumet omtrent hver dag i to måneder nå og blitt skikkelig bitt av bonusjeger-basillen. Takk for at dette finnes og alt man kan lære av innleggene her inne.

    Vurderte å lage en egen post, så bare si i fra om det kanskje er like greit, men tenkte jeg kunne høre her først :)

    Er så heldig at jeg har fått billetter til F1 på Hungaroring neste sommer, og har hotell booket 18.-22. juli 2024 (som kan endres). Har også kjøpt Full-Flex billetter hos DY, siden de allerede hadde ute direkte begge veier, men de var selvfølgelig svinedyre. Lurte derfor på om det kunne vært en god anledning å etterhvert avbestille de og heller ta min første bonusreise?


    Avreise: Oslo-området (gjerne Torp eller Gardermoen)
    Destinasjon: Budapest
    Reisedato: 18.-22. juli 2024
    Lengde: 5 +/- 2
    Antall reisende: 3 voksne
    Reiseklasse: Ikke viktig, men hadde vært gøy å prøve business hvis det er litt spesielt på denne strekningen
    Short-Haul kan være eco: Ja
    Maks antall flighter: 2 (kanskje 3?)
    Preferanser: Ikke for lange transitter hvis det ikke er i en by man samtidig kan oppleve litt i på fornuftig måte

    Å fly rett inn til Budapest er jo kanskje det enkleste? Men har også sett at det går hurtigtog fra Wien til Budapest, så det er kanskje et alternativ å reise på den måten (men "ingen" flyr direkte fra Oslo til Wien?). Finnes det andre bra alternativer?

    Har FP2, ikke usannsynlig at jeg når FP4 før booking på nyåret evt, og CT bruk utgår vel siden vi er 3?
     
    indahla liker dette
  8. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,273
    Likes mottatt:
    5,564
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen star alliance flyr direkte OSL-BUD. Austrian flyr direkte OSL-VIE, men har ikke tilgjengelige bonusbilletter i det aktuelle tidsrommet (som jeg kunne se.)

    Det er tilsynelatende grei tilgjengelighet med Lufthansa på star alliance søket på sas.no hvis du tåler mellomlanding i Tyskland.


    Skjermbilde 2023-10-19 kl. 13.07.31.png

    Ikke retur den 22., men også alternativer fra VIE hvis du ville ta tog.

    K
    PS: FP2-3-4 gjelder bare SAS, så du kommer ikke helt frem med det.
    PPS: (edit) Som andre svarer under er ikke dette noe jeg ville brukt poeng på, her er verdien for lav.
     
    Last edited: 19. okt 2023
    Calling and Rapolo like this.
  9. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    884
    Likes mottatt:
    2,770
    Bonuspoeng:
    93
    Synes ikke 2600,- per vei virker så ille med Norwegian (18-23.juli)? Ville vurdert å bestille betalt business med Lufthansa i stedet som fås for samme pris uten refusjon, og 1000,- mer per vei med fleksibilitet. Synes det gir dårlig verdi for poengene å kjøpe disse som bonusreise. Om det ikke blir fullbooket pga. F1 kan det hende du kan få kjøpt Lufthansa Business enda billigere senere på kampanje, de bruker for eksempel å ha 2 for 1 kampanje på valentinsdagen for reiser neste 12mnd.
     
  10. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    3,650
    Bonuspoeng:
    93
    I prinsippet kan du som nevnt over booke betalte biz billetter med LH for samme pris som alternativkostnaden for 180,000 poeng. Har du en CT burde du kunne selge 165,000 poeng + CT til 15-18 tusen. I tillegg slipper du å betale 1,493 per pers i skatter og avgifter, så alternativkosten er rundt 20,000kr. Nå skal jeg ikke legge føringer på hvordan man skal bruke poeng, men biz intra-Europa er i mine øyne sløsing. Det er heller ingen poeng i å booke økonomi med poeng (på generell basis) siden betalte billetter ofte koster det samme som poeng+stakker&avgifter.
    Legger du poeng og CT ut for salg på forumet er det helt sikkert noen som er interessert i dette, inkludert undertegnede.
    Norwegian i økonomi t/r er ca 9000 for dere tre med direktefly. Evt omtrent samme pris med hjemreise fra VIE på riktig dag, også med Norwegian.
     
    themichael liker dette
  11. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    613
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for bra svar!

    Har ikke CT enda, skal begynne på det etter nyttår, og planen er en CT tur i slutten av 2024 eller en gang i 2025 til f.eks Seychellene/Zanzibar - så kan gjerne spare business opplevelsen til da :D

    Siden det ikke er en åpenbar bra rute med kun SAS (tenker på FP) kan det hende vi bare skal beholde bookingen med Norwegian. Kostet oss 15k t/r siden jeg foreløpig må ha fleks og mulighet til å avbestille - får ikke avklart ferie før på nyåret :(

    Ser ut som om SAS har flydd til Budapest før? Hva er sannsynligheten og timeframe for om de skulle bestemt seg for å gjøre det igjen? Ville man allerede hørt noe dersom det skulle bli flyvninger til neste sommer kanskje..
     
    Rapolo liker dette
  12. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,506
    Likes mottatt:
    4,015
    Bonuspoeng:
    113
    I tilfelle pris er avgjørende og du har litt lyst på noe timer i Wien, kan du bestille Open Jaw OSL-VIE/BUD-OSL med LH/OS. Det er lettvint og billig å komme seg fra Wien til Budapest, kanskje 2:30 timer med Railjet, 20 Euro hvis du booker tidlig og et titals forbindelser per dag.
    Men man må selvsagt ha lyst og tid til det. Samtidig er Wien en fantastisk by.

    upload_2023-10-19_14-50-12.png
     
    Preference and Rapolo like this.
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,794
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilken billettkategori har du kjøpt?
    Minstemann (nå 12 år) maser om å dra på et løp og jeg vurderer Ungarn som er alternativ. Blir ikke 2024 men kanskje 2025.
     
  14. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    613
    Bonuspoeng:
    93
    Gold 1! Tenkte det var greit å cashe ut ordentlig (ca 5000 kr per billett) når man først skal oppleve det, samtidig gikk vi ikke for de aller dyreste billettene med tak over hodet, så satser på fint vær :cool:
     
    indahla liker dette
  15. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    613
    Bonuspoeng:
    93
    Dette ser veldig bra ut, hvor har du funnet det, er det rett på Lufthansa sine sider?
    Jeg har veldig lyst til å se Wien, elsker Østerrike, men aldri vært i hovedstaden. Så spørs egentlig bare på tid tilgjengelig den sommeren, som jeg dessverre ikke får avklart før tidligst starten av neste år. Håper på at vi kan utvide turen ved å kanskje være noen dager i Wien eller lignende først, og så reise rett derfra til Budapest for løpet, og så direkte hjem derfra på mandagen eller tirsdagen rett etter.

    Takk igjen for all hjelp, gjør meg mye tryggere på hva jeg skal se etter som realistiske alternativer, og planlegge for poengbruk (eller ikke poengbruk i dette tilfellet da :D )
     
  16. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,506
    Likes mottatt:
    4,015
    Bonuspoeng:
    113
    Fint om det var hjelpsomme :). Ja, det fins på Lufthansa sine hjemmesider. Bare å velge "Multi-City".
    Eventuelle togbilletter for Railjet får du ikke bestilt ennå, men velger man en tilfeldig dag noe måneder frem i tid er det mye ledig til i underkant av 20 Euro.

    Ellers enig, Østerrike er veldig fint å besøke. Jeg får nesten lyst på et Kaffeehaus besøk når jeg bare tenker på det. :D
     
  17. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Etter å ha forsket litt på diverse sider selv prøver jeg her om noen har lyst til å hjelpe. Bruker stort sett bare å fly rundt i Europa men neste sommer er det en event i USA som jeg kunne ha tenkt meg på, Litt avhengig av at jeg finner en kul flyreise med poeng da. Usikker på om jeg er for seint eller tidlig ute!?

    Avreise: TOS
    Destinasjon: GCC
    Reisedatoer: 5.-11. August 2024
    Lengde: Kan fint komme litt før eller ha avreise litt seinere, viktigst å få med meg hele perioden der.
    Antall reisende: 1 voksen
    Reiseklasse: Så kult som mulig, gjerne ikke ECO over dammen
    Short-Haul kan være eco: Ja
    Maks antall flighter: ubegrenset :D
    Preferanser: det gjelder å oppleve så mye som mulig av *A før det er for seint. Altså gjerne flyplasser med lounger man bør ha opplevd. Har gold også neste år. FP4, men ingen CT.
     
    Cumulus liker dette
  18. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    688
    Likes mottatt:
    642
    Bonuspoeng:
    93
    Skal prøve meg på Kuala Lumpur helga 1-3 november 2024. Men det ser ut som om det er svært få bonusbilletter å oppdrive hit. Noen som har tips til hvordan jeg kan få tak i disse når de dukker opp?
     
  19. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    3,650
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ingen selskap som slipper billetter lenger enn 1 år frem i tid.

    Her finner du en oversikt over når selskapene slipper billetter.
    https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/
     
    Skarven liker dette
  20. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Er vel ikke hverdagskost...Et par ledige seter CPH-BKK i Business den 31. januar.

    Ypperlig anledning til å rømme den norske vinteren og bli der, finner ingen retur med SAS.

    upload_2023-11-2_7-16-13.png
     
    milehigh, Baldrick, Calling and 8 others like this.

Del denne siden