Hjelp til å finne bonusbilletter / Tips om ledige billetter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Rapolo, 27. sept 2023.

1. JonasHH

JonasHH Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Ikke hatt alerts på Awardfares, men opplevd en del den siste tiden at AF/KLM har hatt "ledige" seter hjem fra Karibien som ikke finnes. Kan søkes opp hos SAS, men forsvinner i det man går videre til betaling.

2. testflyver

testflyver Medlem

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    33
    Fikk varsel om disse (56 ledige biz-seter) HND - CDG med Delta, søkte det opp 30 min senere. Vet ikke om det er ekstremt raske bonusnisser som booker alt eller feil hos AwardFares eller hos SAS.. ?

upload_2025-6-17_8-16-14.png

Teknolai liker dette
  3. tmolvik

tmolvik Senior Medlem

Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk også en haug med varsler i dag morges med Delta, men alt er borte like fort som det kom, så sannsynligvis en glitch. Skal sies at jeg også fikk et par varsel fra Virgin som også forsvant og det er mindre normalt..

Teknolai liker dette
  4. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,078
    Bonuspoeng:
    93
    Hjem fra HND/NRT rundt 3./4./5./6. august?

Revenue-billett til en annen flyplass først er ikke uaktuelt.

Finner NRT->SGN/HAN og hjem med dobbel poengpris. Andre options?

5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,269
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor mange pax? Gikk tom for søk (har kun gull), men en skikkelig melkerute med 2 overnattinger:

https://awardfares.com/journey/dec793c85f042e45594d5bad2aa435ae3d9310a3

1 pax hele veien til LHR (gikk tom for søk altså, hehe). Men kanskje det dukker opp noe annet på søk fra JED? Hadde ikke flere søk for å se hva som finnes videre fra JED.

Vurder også å søke fra KIX. Relativt enkelt å komme seg dit fra Tokyo. Rakk ikke å søke noe derfra.

Fant dog mye fra NRT til CDG og AMS med 1 stopover, men da med Vietnam sol betyr dobbel pris.

Lykke til!

6. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,414
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis noen er interessert i å ta en tur til Lima slutten av januar (flere datoer mulig enn det jeg tok skjermbilde av) med retur 4 februar, så ligger den både 2 biz billetter ute med Air France og KLM.
    upload_2025-6-19_8-50-23.png
    upload_2025-6-19_8-51-1.png

upload_2025-6-19_8-48-55.png

tobeornot999, haifinn, paron and 4 others like this.
  7. rookietrader

Likes mottatt:
    1,078
    Bonuspoeng:
    93
    Årets solotur så kun 1 :)

8. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,964
    Bonuspoeng:
    113
    4 aug i biz: HND-CGK-JED-FRA. God tur!

Cumulus liker dette
  9. LufthansaKar

LufthansaKar Nytt Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Vi kom akkurat hjem fra en tre uker lang reise til Australia med en noe ukonvensjonell reiserute.
    OSL-AMS-CGK-DPS 5 pax i biz. Bestilte i November. Vi brukte så Jetstar til Sydney og tilbake fra Cairns. Hvis noen vil gjøre det samme, så må jeg advare om at Jetstar er veldig streng på håndbagasje på alle flyvninger mellom Australia og Bali - kun 7 kg og det er ikke mulig å kjøpe mer. Ideelt sett skulle vi gjerne ha lagt til t/r SYD med Garuda for å slippe Jetstar.

Lillegutt and Leon like this.
  10. Thimble5020

Thimble5020 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    13
    I søk etter en annen reise, dukket det opp 4 seter i biz OSL-BKK med AF, avreise 26. aug, til info :)

Attached Files:

Leon, NoLimit, Rapolo and 2 others like this.
  11. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,794
    Bonuspoeng:
    183
    Insomnia4u and DJasko like this.
  12. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,269
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde meg på noen kjappe søk fra USA til litt "morsomme" destinasjoner som Australia og Asia, men lite i business...

13. rookietrader

Likes mottatt:
    1,078
    Bonuspoeng:
    93
    Lørdagskveld satt jeg og søkte på litt bonusbilletter fra Asia til USA og fant MASSE fra ICN til både SEA, SLC osv osv.. kom meg til og med til ORD i business. Booka ingenting.

I dag er ALT borte i C på de rutene jeg fant..

DJasko liker dette
  14. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    4 ledige i business CPH-HND på lørdag, også mulig å få til retur i både plus og go på ulike datoer i starten av juli.

biaop, Kalsnes, btm and 5 others like this.
  15. biaop

biaop EBG

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    43
    Aner ikke hvor sjeldent dette er. Har nylig begynt å lete etter eksotiske bonusreiser. Men det er masse ledig til PTP og FDF t/r biz i påsken.

Leon liker dette
  16. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,964
    Bonuspoeng:
    113
    Karibien er ett av områdene som det har blitt enklere å finne bill til etter overgangen til Skyteam.

17. JonasHH

JonasHH Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Har også sett at det har vært bra med tilgjengelighet dit, men da jeg skulle bestille en aktuell reise viste det seg at de fleste av returbillettene var "ghost"-tickets. Dvs at de synes på Awardfares og i SAS sitt søk, men at de ikke kan bookes. Om du prøver å booke dem hos SAS får du en feilmelding med at denne reisen er veldig populær for øyeblikket, prøv igjen... Tlf kan heller ikke bestille disse for deg:confused:.
    Men håper du finner en billett som faktisk lar seg booke! Fant flere billetter på veien ned hvertfall så det burde nok være mulig

biaop liker dette
  18. biaop

biaop EBG

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    43
    Aha, skjønner. Dilemmaet mitt nå er om jeg skal prøve å booke dette, eller ha is i magen og håpe jeg finner Sør-Øst Asia t/ biz i påsken eller neste fellesferie.

19. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Asia (i business) har vært vanskelig lenge uansett når du skal reise, og spesielt rundt påske, jul og sommerferie.

Det er ikke umulig, så det er bare å følge med, men såpass vanskelig, særlig om du ikke skal reise alene, at jeg nok hadde bestilt et alternativ du kan være fornøyd med, og heller endre senere om det dukker opp noe.

Gebyrene ved avbestilling/endring er 'the cost of doing business' når man sysler med dette.

Preference and JonasHH like this.
  20. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Noen her som kan sjekke ut om det er noen ledig for 2 personer 14-15 Feb-26 hjemreise 6-7 mars-26 til MNL Manila. Må sjekke om jeg skal kjøpe poeng og Ct vis det er noe ledig her :) Og selvfølgelig i Biz..

Del denne siden