Hjelp til å finne bonusbilletter / Tips om ledige billetter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Rapolo, 27. sept 2023.

1. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,269
    Bonuspoeng:
    93
    En strategi er jo å betale 750 kr per pers for å legge på retur, men en dyr en. Hvis du er fleksibel i forhold til når neste sommer, så er det bare å håpe på at uteisen ikke blir tatt for retur blir lagt ut. Som også er en strategi. Så blir kanskje utreise lørdag tatt, men utreise mandag er ledig når retur slippes? Ja 2 dager kortere tur, men 3 750 kr spart...

Du kan også vente og håpe på at AFKLM har et stort slipp til og booke datoer som passer.

Personlig venter jeg på at jeg finner t/r i en booking. Det gjør prosessen veldig ryddig.

2. Froland

Froland Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    33
    Personlig så tar jeg kostnaden med å booke tur først for så å ringe inn retur når den dukker opp.

Forstår at 750,- er en stor økning fra 150,- tidligere, men hva utgjør det egentlig på f.eks. en reise i business som hadde kostet 50000,- og en da får 2% ekstra gebyr på dette. Forstår at det er dette SAS ønsker vi skal tenke og bare svelge merkostnaden og at det er en risiko i tilfelle en ikke finner retur senere.

Nordlands liker dette
  3. biaop

biaop EBG

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    43
    Har blitt spammet ned på email fra awardfares i dag. Mye ledig AMS og CDG til KUL, CGK, BKK rundt de dagene påsken starter.

Edit: gjelder fortsatt. Får daglig mail om Europa hub til Asia hub rundt påskestart. Men ingen retur enda.

Last edited: 23. juli 2025
    Shyneno liker dette
  4. rgn

rgn Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har lyst å gi min mor en tur til New Zealand i bursdagsgave. Hun skal snart gå av med pensjon og bodde der tidlig i tjueårene. I plus eller tilsvarende, men helst business. Er det mulig å finne det? Hvis ja, tips?

furlong, Shyneno and jgroneng like this.
  5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,345
    Bonuspoeng:
    183
    Vanskelig å si noe om tilgjengelighet uten met info som når, kun 1 pax, reisevandt, ok med mange mellomlandinger etc, men jeg kan gi tips om ruteføring.
    Jeg forutsetter at du finner seter til hubbene i Asia selv. LAX er det relativt grei tilgjengelighet på.
    Delta flyr LAX-AKL, Korean ICN-AKL, China Eastern flyr PVG og HGH til AKL.
    Søk ut fra disse for å finne ruter.
    Evt kan du prøve via Australia, MEL, SYD og BNE. Garuda har noe dit, samt dobbel pris på Vietnam.
    Kjøp deg et abonnement på Awardfares, så er det bare å sette igang

6. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183

Ser ut som A350 nå er byttet ut med 787, noe som gir flere seter, men kjipere config

DJasko liker dette
  7. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,269
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var kjipt altså. Da de annonserte ruten gikk de ut med at det blir A350 på ruten.

https://www.virgin.com/about-virgin...-returns-to-mexico-with-new-flights-to-cancun

Da går de tilbake på det.

Jeg tipper denne ryker på en avbestilling for vår del da, om det kommer et stort slipp en eller annen gang ila høsten. Da prioriterer vi heller Asia eller Afrika, muligens også et annet sted i Karibien.

8. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,794
    Bonuspoeng:
    183
    De har også endret på rutetidene. Avgangen fra London er senere på dagen, det samme gjelder da for returen.

DJasko liker dette
  9. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,269
    Bonuspoeng:
    93
    Du har helt rett. Bør det ikke komme et varsel i appen? Det har det ikke gjort her... Slipper jo overnatting hvis vi må godkjenne ny tid og dermed kan få feeders samme dag... Eller?

10. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, ser det.

Akkurat det er positivt, burde være mulig og slippe en overnatting på LHR, om vi gidder fly 787 configen da.. har fått booket sete på A rekka som gir litt privatliv iallefall. Beholder bookingen, samtidig som jeg vil følge med om det dukker opp noen bedre alternativer tilsvarende datoer, med ST er ikke det sikkert

11. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,662
    Bonuspoeng:
    183
    Varslet kommer først når SAS har behandlet endringen på sin side, kan ta flere uker.

biaop and DJasko like this.
  12. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,794
    Bonuspoeng:
    183
    Flightene viser med nye tider på 'mine reise', men ingen tegn til at det har vært endring. Regner med det kommer om ikke lenge. Forhåpentligvis trigges det mulighet for å endre selv online med feks AF eller KLM på langstrekket.

Jeg får ikke valgt seter på netsidene til VS på den 'nye' VS-flighten. Står bare 'this flight is operate by another airline'.

DJasko liker dette
  13. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,269
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar begge.

Jeg får valgt sete når jeg velger next flight så kommer den på LHR-CUN strekket. Men får ikke godkjent setet før jeg har godkjent ny flytid...

Lov å håpe om at mulighet med AFKLM kommer, men er ikke det kun på schedulechange med flights som flys av AFKLM? Var det jeg trodde. Får vente å se. Beholder bookingen enn så lenge.

14. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,014
    Bonuspoeng:
    183
    Godt man har dette forumet som følger med. Det er jo en tragisk setekonfig hvor man ikke engang får sitte sammen. Blir avbestilling her også.

paramberg, DJasko and biaop like this.
  15. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,794
    Bonuspoeng:
    183
    Er det ikke gøy å få prøvd denne kabinen også før den forsvinner?

16. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,014
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis jeg dro alene, helt klart. Men på tur for å feire en rund dag for madammen, med min siste CT kanskje noensinne - overhodet ikke :)

Cumulus and 1884derby like this.
  17. ingard

ingard Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for svar. Akkurat i dette tilfellet er det veldig lite ledig returer på VS 330 dager ut. Legger de kun ut utreiser så langt fram?

18. ingard

ingard Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Det er bittelitt sure penger kanskje, men litt enig med deg faktisk. Vanskelig nok å finne 5x biz billetter når man ønsker og kan dra. Finner uansett ikke så mange returer 330 dager ut så mulig man blir tvunget til dette uansett

19. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,078
    Bonuspoeng:
    93
    Ledig i business med SAS i morgen, CPH-HND 12:45.

Får jeg selskap?

20. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,031
    Bonuspoeng:
    183
    Til info er det super mye ledig med Delta fra AMS til så å si alle byene i USA. Opptil 7 ledige billetter i pinseuka i mai feks både t/r. Også videre fra USA over til Seoul, Shanghai m.m :) Har ikke sjekket andre mnd enn mai:)

Hawaii og:)
    IMG_4669.png

Baldrick, Calling, JonasHH and 2 others like this.

Del denne siden