Hjelp til å finne bonusbilletter / Tips om ledige billetter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Rapolo, 27. sept 2023.

1. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,640
    Bonuspoeng:
    113
    Det virker som om det meste av Delta-tilgjengelighet som ligger ute nå er ghostseter. Lite til ingenting lar seg booke online eller per telefon.

Leon, Teknolai and testflyver like this.
  2. testflyver

testflyver Medlem

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    33
    Skuffende.. satt akkurat og vurderte om jeg skulle ringe inn for å få lagt på retur på en reise jeg har forsøkt å få komplett i lang tid, da det endelig kom opp et alternativ med Delta. Testet booking online av en av segmentene og fikk denne:

upload_2025-7-30_14-37-55.png

Tror jeg snart blir gal av mengden feil fra SK IT, og hvor vanskelig det er å finne billetter.

Teknolai and bighc like this.
  3. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    493
    Bonuspoeng:
    63
    masse ledige business-seter til NY 5. august, fra Oslo. Sikkert mange andre dager også. (og diverse muligheter i pluss og business tilbake også dagene etter)

upload_2025-7-30_14-51-21.png
    Synd det er såpass mye mindre østover.

biaop liker dette
  4. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, blir waitlisted på alt, så lar seg ikke booke.

5. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Nå ser det også ut som all den tilgjengeligheten med Delta har forsvunnet igjen. Var det noen som fikk til å booke noe?

6. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Tviler, jeg prøvde mange kombinasjoner rundt kl 11:30 idag, og ble waitlisting på alt på telefon, evt. feilmeldinger online.

7. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,427
    Bonuspoeng:
    113
    Forsøkte en times tid her også, men det gikk aldri gjennom... synd, fikk opp håpet en liten stund der.

testflyver liker dette
  8. Ildfuglen

Ildfuglen Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Leter etter enveisbilletter til to personer fra Mellom-Amerika til Oslo i slutten av juni 2026, businessclass. Har lagt opp søk på Awardfares fra 25.-28.juni fra både SJO og MEX (de to foretrukne flyplassene) til både OSL, AMS og CDG. Men jeg får null resultater. Noen som vet om dette skal være spesielt vanskelige strekk å finne billetter på, eller hva årsaken kan være? Skulle tro disse billettene var sluppet nå?

9. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,269
    Bonuspoeng:
    93
    Høysesong + attraktiv reise + VM I fotball.

Prøv å se om du finner fly til USA, og deretter til Europa. Feks til JFK eller ATL, for deretter å fly til LHR/AMS... Bare et forslag.

10. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,829
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo generelt ikke super tilgjengelighet på bonusbilletter i C, og hvis man er så spesifikk på datoer som her, er det jo enda vanskeligere.

11. larsmagnus

larsmagnus EBG

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Heisann,
    Jobber med å finne tur til karibien i starten av 2026, business, 2pax.
    Kan vurdere biz én vei og eco én vei.

Mulige destinasjoner er for eksempel Aruba, Curacao, Barbados, Martinique, St Lucia osv.
    Reiselengde: 6-10 dager.
    Reiseperiode: hele februar og mars 2026.

Dette må jo sies å være veldig fleksibelt? Tenkte derfor dette skulle bli enkelt, men overraskende dårlig tilgjengelighet.

Har awardfares diamond, men savner muligheten for å søke etter t/r turer, er jo avhengig av tilgjengelighet begge veier. (Kanskje dette lanseres i kveld :D)?

Legge inn varslinger i awardfares er også en krevende jobb, må legge inn varsling per dag manuelt til hver destinasjon?

Tips til å finne tur, eller konkrete forslag?

Takk!

12. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,227
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er slik og jeg har gitt opp, jeg venter nyttår, da faller dommen over SAS i forbindelse med den endringen som skjer da. Så hvis det ikke blir bedre da, så setter jeg poengene inn i andre programmer og flyr heller billig kortdistanse med skyteam etter dette om ikke forholdene med SAS blir bedre, for det nytter ikke å spare opp poeng en ikke får brukt på reiser som planlagt.

Så SAS har to problemer:

1. Dette er viktigst, det er såpass dårlige websider for poengbooking, at det i praksis har blitt meningsløst å engang prøve å booke der uansett. En kan til en viss grad søke online og booke via telefon, men da må en krangle med en agent, som prøver å sette på gebyrer på en booking som ellers ikke er mulig å gjennomføre. Dette er på grunn av bugs i datasystemene deres som agenten som en salgsperson den er later som ikke eksisteter. Da blir ideen om å banke poengene på ett annet flyselskap bedre ide, og markdet er vid åpent for ett selskap med bedre IT systemer til å utkonkurrere SAS Europbonus i Norge som sådan.

2. Hvis du reiser til andre steder enn USA, så er det svært dårlig tilgjengelighet på bonusreiser, så skal du andre steder utenfor Europa så er ikke SAS noe å satse på per i dag, så en bør da heller kikke på å banke poengene på andre flyselskaper, og ha kredittkort som gir deg den muligheten, eller si at "Cash is the king" og med det reise totalt fritt mellom aliansene med enn kredittkort som gir deg de fordelene du trenger på flyplassene uavhenig av hvem du flyr med.

Jeg lever i håpet om at det blir bedre senrere i høst med de justeringene i programmet som kommer da, men blir det ikke bedre så er det farvell SAS, takk for LTG, men nei takk til å fly med SAS med mindre at jeg av praktiske årsaker må gjøre det. Med kreittkortet så får jeg også lounge på OSL uavhenig av hvilket flyselskap jeg flyr med uansett, så da trenger jeg ikke SAS "fordelene" når jeg kun reiser med håndbagasje når jeg flyr. Så per dags dato så setter SAS seg selv sjakk matt, om de ikke skjerper seg da.

Last edited: 04. aug 2025
    tobeornot999, biaop and testflyver like this.
  13. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,902
    Bonuspoeng:
    113
    En oppdatering på Awardfares i løpet av den siste måneden har gjort det mulig å lage en alert for flere destinasjoner og dager i ett. Kjempelett å velge dato-range fra og til i en kalender. Har dog ikke fått en eneste ønsket alert siden jeg forbedret oppsettet med den ny funksjonaliteten fra sikkert 150+ alerts ned til 6-7 totalt..

14. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan setter du det opp? Jeg antar det er hva de kaller "Flex Alerts", men jeg har ikke funnet ut hvordan man lager det. Sitter med 100+ alerts for reiser fra Europa til Karibien som dekker en periode på tre uker og kan helt klarte spare meg for mange av disse med et slikt oppsett.

biaop liker dette
  15. larsmagnus

larsmagnus EBG

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Lurer på samme, hvordan setter man opp disse?

Virker som det er flere som ønsker seg tur ja..!

SundalBonus liker dette
  16. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,902
    Bonuspoeng:
    113
    Nei det er Live alerts. Bare sett opp som før, men legg til flere destinasjoner eller utreiseflyplasser. I kalenderen holder du shift for å velge flere datoer. Var ganske selvforklarende egentlig

SundalBonus liker dette
  17. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,902
    Bonuspoeng:
    113
  18. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,793
    Bonuspoeng:
    183
    Tilgjengeligheten til BGI er veldig god om du er ok med biz ut og eco hjem. VS har garantert ledig for to pax fra LHR/MAN rundt de datoene du vil reise. KLM/SAS har et hav av flighter fra Norge til LHR/MAN.
    KL har også nylig(?) åpnet en rute til BGI og jeg har sett en del ledig her også, men ofte med married segments og lite direkte fra AMS i biz.

Edit: Eksempel
    MAN-BGI 12.03 Biz
    BGI-MAN 21.03 Eco

Edit 2: Ser du har fått booket deg til BGI. God tur!

Last edited: 05. aug 2025
    Leon liker dette
  19. larsmagnus

larsmagnus EBG

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18

Takk!

Ja jeg fant disse. Endte med å booke BIZ med KLM via AMS til, men fant også setene fra LHR/MAN med virgin.
    Ble eco med virging via MAN hjem!

Følger med og oppgraderer hjemreise hvis det skulle dukke opp noe:)

Rapolo liker dette
  20. NubiFlyer

NubiFlyer Medlem

Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    18
    Booket i dag; SVG-AMS-LHR-MCO ut og retur MCO-AMS (med Delta). Agent klarte ikke finne siste leg fra AMS-SVG selv om det var 5 direkte flights her på aktuell dato som lot seg booke på sas.no i aktuell klasse (business). Han fant kun 2 av 5, og det var de to morgenflightene som går før vi lander i AMS..Er det noe form for sperre som kan dukke opp som gjør at han ikke fant de øvrige, jeg søkte samtidig som vi gikk gjennom bookingen på telefon på både sas.no og awardfares selv og fikk opp ledige seter..? Vil det nytte å ringe inn på runde 2 å få lagt kun denne flighten? Finnes det noe form for "omvendt" married segment som kan blokkere?

Del denne siden