Hadde du booket returen med AMS-SVG før MCO-AMS er det store sjanser for at det hadde gått i orden. Det kalles Origin & Destination-restrictions. Altså at enkelte billetter kun er tilgjengelige for enkelte kombinasjoner. Man kan omgå det ved å gjøre ting i riktig rekkefølge.
jeg hadde samme problem, på tredje agent fikk jeg billetter, men det gjenstår å se om det blir billettert da jeg fortsatt venter, fikk beskjed om at det kunne gå opp til fem dager.
Ok, forstår deg da som at dette legget er låst grunnet at AMS er en destination restriction fra Delta sin side? Mao ikke noe hensikt å ringe inn på ny å få lagt inn? Tenkte/håpet kanskje det var noe systemmessig som gjorde at det var mulig å få lagt til i en 2 .gang i etterkant
Siden det er KL-flighten du sliter med er nok dette knyttet til KLM, ikke Delta. Vil tro KL har lagt inn sperre som sier at den AMS-SVG kun er ledig med avreise AMS (Eventuelt EU), og da ikke dukker opp ved søk når du allerede har MCO-AMS i bookingen. Skal ikke utelukke at noen klarer å få ordnet det, men når den ikke dukker opp ‘rett frem’, så er det nok noen restriksjoner inne i bildet. Skaden er i grunn skjedd, og du må håpe at det dukker opp ‘frie’ billetter, evt billetter som er akseptable med MCO som avreisested. Hva som faktisk er mulig i ettertid kan kun SAS svare på, men vær oppmerksom på at du kan finne ledige billetter på AMS-SVG som ikke lar seg booke ved endring av din eksisterende booking, uten at SAS gjør noe feil eller at agentene er kunnskapsløse. La oss si du finner KL1175 på dine datoer. En test for å være et steg nærmere er å teste om denne dukker opp i kombinasjon med longhaul-føighter fra USA. Hvis den gjør det kan det godt være du får lagt den til. Hvis den ikke gjør det er det trolig restriksjoner på billetten, men det eneste du taper på å prøve er litt tid. Mitt beste EB-tips er å fikse alt i det bookingen gjøres, og det er bedre å bruke fem min ekstra på å trikse med rekkefølgen, da mye kan fikses på denne måten, heller enn å endre ting i ettertid, som ofte er vanskelig og tar lang tid. Usual suspects om det ikke går direkte leg-for-leg er 1. Søke deler av reisen sammenhengende. F.eks. A-B og B-C er kun ledig ved søk A-B-C. Dette kan i utgangspunktet klargjøres før man ringer inn, ved å søke på nett 2. Stokke om på rekkefølgen flightene legges til i bookingen. Hvis B-C ikke dukker opp når A-B er lagt til kan man prøve med B-C før A-B. 3. SK fra LHR må ofte legges til i feil rekkefølge. Det samme gjelder VS
Takk for utfyllende forståelig svar, får gjøre et forsøk å få lagt til etterhvert, evt bare booke for cash..
Xiamen har sluppet en del biz billetter fra AMS via XMN til DPS, CGK, KUL osv i fellesferien neste år opptil 2-9 også med retur i august mnd. Ikke booket selv, har varsel bare
MF flyr også fra CDG. Det er gjerne verdt å søke derfra også. MF flyr til destinasjoner som BKK, SGN, HAN PHN, PEN, MLE, OKA som alle er gode utgangspunkt for en ferie om alternativene listet over ikke er av interesse. Hele rutekartet: https://www.flightconnections.com/route-map-xiamen-airlines-mf
Har prøvd å dummybooke en del av MF flightene som kom opp i søket nå, men alt feiler ved betaling. Ser ut til at dette ikke faktisk er tilgjengelige billetter, dessverre
Jeg fikk gjennom en reservasjon for tre passasjerer i business da jeg testet tidligere, fullførte dog aldri betalingen.
1-2-1 på mange av flyene. Øst-asiatiske selskap pleier å levere jevnt over et bra soft-produkt. Da jeg fløy med dem i eco intra-Asia i fjor lå det klart avis, vann og pute i setet mitt siden jeg var STE+.
her var det masse ledig. Bare synd å dra fra norsk sommer til vinter på den sydlige halvkule. Man kan få flight helt fra AMS til SYD.
5 seter ledig i business fra BGO og/eller OSL til BKK 27. Januar. KLM hele veien med mellomlanding i AMS.
Er også mye ledig i April og Mai til GIG, Rio de Janeiro. Finner opp til 9 seter i biz class på enkelte AF flygninger
Jeg fikk plutselig varsel i appen nå, men i stedet for en endring på noen timer ble jeg booket om til Air Europa med retur to dager tidligere enn planlagt. Det er helt og totalt uaktuelt for min del.
Den feilen har vært på SAS i nesten ett år, så de får ikke fyllt poengreisene til BKK før dette er fikset.