Hjelp til å finne bonusbilletter / Tips om ledige billetter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Rapolo, 27. sept 2023.

1. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    93
    Men kan de bookes på tlf?

2. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,227
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, agenten i andre enden sliter også med denne feilen, så håper de får fikset det snart, men dette har pågått veldig lenge nå. SAS Business Class kan trikses til med å booke den samme flyvningen på partnersøk, også få SAS til å refundere overskuddet av poengene som du brukte på partnertabellen, siden det er en ren SAS Flyvning. Problemet for flere er at siden det er sånn som det er nå, så får det ikke ann å booke SAS Premium aka SAS Plus med partnere enda, så får en ikke tak i SAS Plus reiser fra Asia inntil denne datafeilen i systemene deres er fikset, for det er helt på trynet at en må trikse og mikse sånn rundt for å få presset igjennom en booking i systemet til SAS da, og sørlig siden problemet har vart så lenge som det har gjort til nå :oops:

Last edited: 07. aug 2025
    biaop liker dette
  3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,829
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje vi kan begrense denne tråden til det den er ment å omhandle - konkret hjelp til å finne billetter eller tips om tilgjengelige billetter. Vi har flere andre tråder som omhandler diskusjon om bonusreiser, SAS IT og what not. :D

yki, Eddie47, tobeornot999 and 8 others like this.
  4. marlan76

marlan76 Medlem

Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Trenger litt hjelp til å se om det er mulig å komme seg bort en tur i januar, Biz til to voksne ett barn, kan "worst case" fly eco en vei.. Ønskemål er +25 grader, helst til Karibia. Avreise TRD.
    Har forsøkt selv en periode, og Chatflights, uten hell. Chatflights fant til Lima, som også er omtalt her inne, men det er ikke særlig aktuelt. Chatflights skrev noe om at det kommer til å bli bedre når SAS fikser slik at man kan booke Delta igjen. Men dette er noe ikke jeg har fått med meg.
    Anyone?

Leon liker dette
  5. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Jamaica? Det er ledig i biz fra LHR den 11.jan og retur 19.jan - alt i biz. Alternativt retur den 21/22.jan, men da i eco.

haifinn liker dette
  6. marlan76

marlan76 Medlem

Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Ja, har funnet den jeg også. Men sliter med connection fra TRD. Er det forresten slik at alle legs må være i samme klasse, eller gikk de tilbake på den?

7. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,769
    Bonuspoeng:
    183
    Det bør være veldig overkommelig å komme seg til Karibia. CUN, MBJ, BGI, SXM er alle destinasjoner med god tilgjengelighet, spesielt om du er ok med eco eén vei. Det blir mest sannsynlig biz ut (dag) og eco hjem (natt). Søk fra LHR/MAN/AMS/CPH/OSL, så ser du hva du finner fra TRD når du har funnet langflightene dine. Min erfaring fra SVG er at KL har ledig på de fleste flightene fra Norge til AMS vinterstid.

Alternativet er å fly til USA med en ren SAs-booking, og deretter videre med betalte billetter av eget ønske. Da er det større sjanse på biz begge veiene.

Leon and haifinn like this.
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mye tilgjengelighet på Vietnam airlines. Men der må du betale dobbel poengpris da. Og skal du prøve direkteruta fra Køben, må du enn så lenge også begynne der (spør du fra TRD så finner de ikke fordi det ikke er biz fra TRD til CPH, fra 1 oktober blir det bedre).

9. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,265
    Bonuspoeng:
    93
    Delta har ofte i perioder god tilgjengelighet i bonus biz fra østkysten i USA til Karibien. Man kan få poengreiser den veien også. En bekjent gjorde det nylig.

Rapolo liker dette
  10. marlan76

marlan76 Medlem

Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Har sett denne også, men som du sier så har jeg ikke funnet noe på biz TRD-CPH. Men antok dette hadde noe med tilgjengelighet å gjøre. Hvorfor tror du det blir bedre etter de går over til de ny klassene 1/10?

11. marlan76

marlan76 Medlem

Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Kjapt spm. Hvorfor finner jeg 8 biz billetter fra CUN til AES(!) via AMS med KLM. Men ingen fra CUN til AMS på samme dato? Sunnmøringene spesielt ettertraktet i Mexico?

larsmagnus liker dette
  12. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,902
    Bonuspoeng:
    113
    Married segments

yki liker dette
  13. MagnusM

MagnusM EBG

Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    13
    Forsøker å finne en tur til Australia. Søker fra huber i Europa til huber i Asia, deretter fra de hubene videre til diverse flyplasser i Australia.

Når jeg først finner begge deler, er det bare å ringe inn for å koble de sammen slik man har kunnet tidligere? For deretter å koble på feeders. Mener å ha hørt at dette ikke har vært mulig i skyteam å sy sammen reisen på den måten

14. heioghaa

heioghaa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Noen tips til business billetter for 2 t/r OSL-BKK?
    Ønsker helst å reise rundt 13.11.25 og retur rundt 23.11.25.

Men, kan og reise hele november dersom det er vanskelig.

Prøver å finne billetter via awardfares, men ser meget skrøpeligt ut.

Takker på forhånd!

15. biaop

biaop EBG

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har sikkert ikke funnet noe nytt. Men jeg finner returer med AF og KLM fra BKK spredt over hele november. Men ingen biz utreise. Massevis av eco utreiser da.

16. heioghaa

heioghaa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk :)
    Ja, det kan være en mulighet. Går det ann og mikse økonomi til BKK og retur i biz på samme CT?

17. biaop

biaop EBG

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, men en sånn mixed class billett kan ikke bookes på nett. Du må ringe kundeservice og booke hele reisen over telefon. Ha alle flighter klart foran deg, og fulle navn på passasjerer. Navn på passasjerer må staves, og helst på det fonetiske alfabetet. Ha det også klart når du ringer. Og ikke aksepter gebyr. Booking via telefon kommer med gebyr kun når reisen ellers kunne ha blitt booket på nett, med det kan jo ikke denne.

18. Havnissen

Havnissen EBG

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    13
    Om du oppgir EB-nummer til passasjerer så finner de info og du slipper risikoen med feilstavet navn på billett

biaop and WingmanWizard like this.
  19. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    I teorien i det minste, de har prestert å stave mitt navn feil selv med EB-nummer. Med kompetansen enkelte har der inne går vel det kanskje på at de ikke kan kopiere og lime inn?
    Men ja, du bør jo være safe når de sitter med navnet foran seg.

20. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,769
    Bonuspoeng:
    183
    @biaop, her tar du dessverre feil. Reiser med mixed out- og inbound kan bookes på nett, så lenge hele out/inbound er i samme klasse. Dette dukker opp ved søk online.

upload_2025-8-14_15-14-52.png

Last edited: 14. aug 2025

Del denne siden