Siste booking gjorde jeg det. På hele reisefølget (5 stk). De klarte å stave etternavnet feil på oss alle...
Har også opplevd det samme ved å oppgi EB-nummer på samtlige reisende. Nå ber jeg de alltid lese tilbake navnene (fonetisk) etter de har «kopier» de fra EB profilen. Tragisk at det er nødvendig. Er også mulig å starte en booking selv online med en av flightene hvor man skriver inn navn på reisende osv. Kan da gå til betalingssiden uten å fullføre betalingen, åpne ny fane og gå til mine bookinger og se en ubetalt booking med reelt PNR. Tanken er da at kundebehandler skal kunne bygge videre på denne bookingen ved å oppgi PNR. Har prøvd dette to ganger men «premium» support agentene klarte ikke å finne ut av det så your mileage may vary.
Jeg ber alltid om at de sender foreløpig booking på mail mens jeg har de på tråden. Da ser man hvordan alle navn er skrevet. Så korrigerer man eventuelle feil. Da er man 100% sikker.
Så fremt man bestiller fra egen konto skal reisen dukke opp i mine bestillinger så fort reservasjonen lagres, da holder det å refreshe der mens agenten jobber.
Ønsker ikke lage ny tråd, men kan hende det blir helt gærent å poste her og, men jeg prøver. Finnes det noen bonus reiser i nye alliansen som gjør at jeg kan komme meg fra Oslo til Hurghada/sharm el sheikh i vinter? eventuelt noen forslag til et sted det er mulig å få bonus billetter til i økonomi, for 2 voksne og en to åring, blir til at vi er mest på hotellet, derfor er de 5stjerner giga hotellene i Egypt midt i blinken for oss
Saudia flyr i alle fall til Sharm el Sheikh. I enkelte perioder jeg har sett på, er det grei tilgang til bonusbilletter.
hehe ja den blir litt voldsom med en to åring.. men hører gjerne tips om noen har noe forslag eller erfaringer, helst maks 1 mellomlanding, og Max 8-9t flytur
Om jeg har bedre forslag, vil jeg nok ha kommet med dem. Dersom opplysningen under stemmer, så er det kanskje ikke så mange alternativer hvis du er ute etter bonusbilletter med ST-selskaper. Og det ser ikke ut som noen ST-flyselskaper flyr til HRG.
SSH er ikke så godt trafikkert av ruteflyselskaper, så det et vanskelig å finne gode alternativer. Et raskt Google flight søk viser at Pegasus har den korteste reisen på 8,5t. Turkish lander kl0400 så det er nok ikke småbarnvennlig. Air Baltic krever mellomlanding i Riga. Ellers er det dyrt og tar lang tid. Hvis du absolutt må til SSH, så er vel charter et bedre alternativ?
Finner dessvere ikkno biz begge veier, men har funnet en ok reise TRD-CUN, med biz til Mexico. Vi er tre pers, så lurer bare litt på fremgangsmåten jeg skal få bestilt dette. Burde jeg booke først en CT for 2 pers, for deretter reisen på nytt for 3.pers? For deretter ringe inn å legge til feeder? Og et spm til, Et par alternativer på hjemreise, via BOS eller JFK, noe jeg burde tenke over her?
Ah, derfor det ble så mye poeng ja :-/ Nei, da er det tilbake til søkemodus igjen da. Har ikke blitt så enkelt dette..
I mangel av det gamle, kjære VIE-trikset har jeg lett etter lignende muligheter til Sør-Amerika sommeren 2026. Da jeg ønsker å unngå dobbel pris med Air Europa, som forøvrig har masse ledige i BIZ, så er det KLM/AF som gjelder. Mine søk viser en del eksempler på BIZ-seter som dukker opp fra andre byer enn AMS/CDG. For eksempel har jeg funnet seter til Lima fra DUS, MAN, ARN, FRA og MUC. Alle disse med mellomlanding i AMS/CDG, men hvor direkte søk fra AMS/CDG ikke gir treff. Så det er bare å lete… Noen konkrete tips: ARN-AMS-LIM har 3 ledige seter ut 24/6 SCL-CDG har 6 ledige seter 2/7 Ser en del som spør etter muligheter for hele familien (4+ pax), og svaret til Sør-Amerika er at det er mulig men vanskelig. Savner Star Alliance og jeg savner VIE-trikset, men følelsen av tilfredsstillelse med å få til en god BIZ-reise med ST er stor