Ok det er i såfall feil av vedkommende i innsjekkingen. Reglene er helt klare, det lengste strekket skal definere bagasjekvoten på hele reisen. Da er det bare å legge ut for bagasje og sende inn claim i etterkant så blir det refundert.
Det er for øyeblikket 1 (altså én) ledig plass i SAS Business til ICN 30.09.2025.Tilbake er det bra tilgjengelighet: 2025-10-06 2025-10-08 2025-10-10 2025-10-11 2025-10-13 2025-10-27 Jeg har desverre ikke tid selv...kanskje noen her gleder seg?
Ny mulighet for en egotrip til Seoul. Blir litt lengre, men har man tid, så er det vel ingen her inne som klager over to uker i Asia for 48 000 poeng i Business? Fint å se at det i hvert fall er noe muligheter på kort varsel.
Nå at vi er i SkyTeam, vil det være helt umulig å reise 2 stykker for 2/3 uker til Japan typ juli 2026 i Business? Tidligere var det ikke vanskelig å skaffe noe med en så lang horisont, nå ser det mørkere ut uten Lufthansa og lignende. Hva er beste strategien utenom varsling på Awardfares som jeg allerede har?
Ikke helt umulig, men vanskelig langt i forveien. 1-2 uker før er vanligvis best bet i den perioden, og returen må eksempelvis gå fra ICN e.l.
Ja, før var det mulig å planlegge lenge i forveien, nå ser det lite sannsynlig. Route er ikke så farlig egentlig, så lenge vi får tak i noe når det nærmer seg
Jeg og en kompis tok turen nå i sommer, vel å merke i August. Så ikke mye tilgjengelighet ila sommeren, men la merke til at det dukket opp i ny og ne. Så er jo utfordringen å finne en retur av noe slag som passer.
Er det 355 eller 350 dager før SAS legger ut bonusbilletter på egne fly? Eller noe helt annet? Skal forsøke å booke OSL-AMS/CDG/LHR i midten av september 2026.
Forsøkt å finne bonusbillett til Japan for å løpe marathon i Tokyo 1/3/26. Per dags dato uten hell. Noen tips her? Kan gjerne dra en uke i forveien om nødvendig, eneste krav er vel at man lander minst et par dager i forveien. Router gjerne via flere legs om nødvendig.
AMS-DPS-NRT 25. februar kan være en mulighet, men det er i økonomi og en solid omvei for å komme seg til Japan. Hvordan fikk du ordnet deg startnummer til Tokyo btw?
Keen på tur til Mumbai, men der er det ingen bonusreiser i det hele tatt å oppdrive. Får også en snål feilmelding når jeg prøver å søke etter reiser for poeng fra CPH. Noen som skjønner hvorfor?
Egentlig bør Amex avvikle CT-ordningen fordi det er å markedføre en billett som er totalt urealistisk å kunne få dradd nytte av for to pers, så de bør heller se på det å gi en flatsum med poeng om en får en omsetning på 150 000 kroner på ett kalender år. Det er mer mulig enn å reklamere for varen slik den er nå.
Det at folk ikke klarer å bruke den, betyr ikke at den er urealistisk å bruke. Det er jo mange her inne som booket masse billetter med CT hvert år. Jeg er en av dem. Hele dette bonusopplegget baserer seg på at man har enkel tilgang på noen billetter, også er det mulig å utnytte systemet til det fulle og booke reiser som er lange, spennende, og i eleverte klasser. Tipper det er relativt enkelt å finne bonusbilletter i Eco, og bruke CT på dem. (Jeg har ikke prøvd, så jeg vet ikke) Som vi sier på jobben: Når kunder mener det er noe galt med softwaren de bruker, så er det i 87% av tilfellene brukerfeil.
Kan noen forklare hvorfor jeg ikke får opp OSL-AMS når det er ledig OSL-AMS-FRA-CDG-LHR ??? Dette er SAS sitt partnersøk.
Det er sannsynligvis snakk om married segments eller «origin/destination availability», med økt tilgjengelighet på reiser med mellomlanding i AMS. Ser tilsvarende ved søk OSL-FRA samme dato:
F*** married segment! Jeg forsøker å komme meg til CPT. KQ flyr fra AMS, CDG og LHR (og LGW). Når jeg finner passende fly til CPT fra en av disse, er det ikke noe ledig fra OSL. Dag 1: finner billetter AMS-CPT men ikke OSL-AMS. Men finner OSL-CDG. Dag 2: finner billetter CDG-CPT men ikke OSL-CDG. Men finner OSL-AMS. ...