Ja, mulig man kan booke frem i tid og endre til tidligere dato (funket siste perioden i *A), men usikker på om dette fungerer i SkyTeam.
Hei! Jeg har det siste året spart opp litt poeng (128k), i tillegg til en CT som jeg må bruke før året er omme. Drømmer om en tur til Japan til våren (etter påske), så har sjekket litt på Award Finder siden til SAS, men så vidt jeg kan se så finnes det ikke ledige bonusbilletter etter 31. januar 2026. Betyr dette at alt etter dette er "utsolgt", eller at det blir lagt ut flere billetter senere? Finnes det alternativer via SkyTeam partnere? Er ikke lett å finne ut av partnerbookinger. Jeg er helt fersk i dette gamet så dere får unnskylde om dette er veldig basic spørsmål
Kjøp deg et abbonement på Awardfares. Det gir deg mer pekepinn på hva som er ledig av partnerreiser. Du vil finne mer (om ikke mye mer) på partnerreiser enn det SAS flyr selv For SAS-billetter kan du bruke Awardhacks.se, gir bedre svar enn SAS sine egne sider
Generelt er turer til Japan vanskelig å skaffe, spesielt i business. For å fly dit med SAS må man nesten sitte klar 330 dager i forveien, og selv da er det ingen garanti at de slipper seter. Gjør som Spielhaug sier og let på Awardfares med skyteam, sett opp noen alarmer rundt de datoene du ønsker. De 200 kronene i måneden er vell verdt det så snart man finner en reise. Husk å søk fra hubs i europa for bedre treff, (CDG, AMS, LHR etc.) Og ha andre destinasjoner en kun Tokyo (osaka osv.). Hvis du reiser økonomi er nok sjansen litt bedre for å finne noe. Selv med alt dette er det ingen garanti å finne noen billetter som passer.
Er det så at alle fortsatt sliter med denne ved Skyteam søk. Har vært slik snart 2 uker hos meg. Vet den svenske siden virker da.
Takk for tips! Tenkte ikke på å sjekke fra andre hubs i Europa. Ser det er muligheter å komme seg bort med business, men bruker mesteparten av poengene der da (99k med CT). Kanskje verdt for å oppleve business når jeg først ha muligheten, og så heller bare kjøpe en vanlig billett hjem igjen.
Ja, ser det er mulig på andre tider av året, men ikke da jeg ønsker å reise. Burde ha startet denne prosessen for lenge siden skjønner jeg.
Det skjønner jeg ikke. Bonusreiser med SAS sine partnere er samme pris året rundt, eller er det noe jeg har misforstått? Eller tenker du på reise med partnere som tar dobbel pris? Sånn sett har det ikke noe med når på året du reiser eller hvor tidlig du booker.
Slik jeg forstår det er så er prisen høyere med enkelte flyselskap, og med mindre jeg misser noe (som er nokså sannsynlig), så finner jeg bare flyvninger med Vietnam Airlines i perioden (mars/april) jeg søker.
Jeg tror det han mener er at om han hadde vært tidligere ute med planleggingen, hadde han kanskje funnet en reise med et annet selskap enn Vietnam Airlines.
Etter at sas har klart å rote det til med to bookinger så langt, er det eneste alternativet jeg finner for å komme oss dit vi vil å fly fra og til DUS. Er det noen som har testet hvor streng SAS er på feeder? DUS er jo ikke akkurat en hub.
Førjulstur CPH-BKK. 4+ pax i eco ut 28. nov - 4 biz 6.des tilbake. Må bookes tur-retur på nettsiden. Kanskje man kan ringe inn hvis man bare ønsker returflighten ?