Stemmer det, jeg som blander, AF på SGN. Er vel kun VN på HAN ja, så dermed dobbel pris. Innenriks fortsatt billig til Da Nang.
Usikker på om du mener Flying Blue som i at du skal bruke Flying Blue poeng til å reise dit, eller om du ønsker å booke bonusbilletter med EB poeng? Viss det er sistnevnte så har jeg innimellom funnet noe tilgjengelighet til Sør-Amerika i business, både med AF og KLM. Problemet er at man ofte finne utreisen, men ikke noen passende retur. Det er jo selvfølgelig også ett spørsmål om det bare er du som skal på tur, eller om dere er flere.
Er det noen her inne som klarer å se om det er noe bonusbilletter i biz å oppdrive i mellom 15 juni - 20 august til Asia (Vietnam, Sør-Korea, Thailand, Japan, Malaysia f.eks.) Har en CT som går ut nå i desember som jeg må få booket...
Søkte litt i går etter det samme og finner diverse med Vietnam Airlines. Men da er jo kostnaden den dobbelte også...
Jeg tillater meg å formulere spørsmålet litt bredere: Er det i det hele tatt mulig å finne noe som helst for to personer i Business fra august 2026 og utover? Det kan være Sør-Amerika, Mellom-Amerika, Emiratene, Asia...nesten hva som helst (kanskje unntatt Vietnam Airlines og Air Europa). Opphold mellom kaskje 5 og 15 dager. Startflyplass og tilgang på feeders spiller ingen rolle. Jeg begynner ærlig talt å fortvile over SAS sitt søkeverktøy. Er det lettere å finne tilgjengelighet dersom man abonnerer på AwardFares? (Jeg har aldri brukt det tidligere.) Nå ønsker jeg bare å få brukt livets siste CT, men det er frustrerende hvor mye tid det tar å ikke finne en reise som passer.
Tilgjengeligheten har vært ganske god mellom London og Montego Bay på Jamaica med Virgin. Bestilte en tur der til neste høst. Dog lavsesong og hurricane season, men forholdsvis lave odds for at noe treffer akkurat når man er der.
Det er generelt god tilgjengelighet til JIB. NBO bør også være greit, det samme med flere av destinasjonene til VS. SXM har også være en gjenganger på forumet. Man får jo mye høyere gevinst med høy odds. For de som er i tvil; Ironi/Humor på siste del.
Apropos hurricane, fikk akkurat en epost from Virgin om reduksjon i antall flygninger til Jamaica pga. skader på infrastruktur etter hurricane Melissa. Kansellert en del flygninger i hvert fall tom. 23.feb da som jeg hadde en tidligere booking på.
Det var bare for å spille videre på Holmen sitt svar (med humor, vanskelig på nett) på det noen så ut til å bomme litt på over. Ref hen som sa det var lav odds for at en orkan skulle treffe. Klassisk bom i bruken av odds-begrepet. Regner med at vedkommende mente at det var lav sannsynlighet/høye odds. Lav odds/Gode odds = Høy sannsynlighet Høy odds/Dårlige odds = Lav sannsynlighet
Selv om oddsen er høy og sannsynligheten liten så er det fullt mulig å treffe. Vi var der forrige gang det var ekstremvær - og ikke bare hurricane som det jo er årlig - i 2012. Godt vi hadde valgt et fint hotell med all-inclusive siden vi måtte være i fellesområder eller rommet i to døgn før vi fekk sett litt mer av øya...
Jeg er glad for at vi har så mange språkinteresserte IF'ere. Her var det veldig lett å misforstå totalt hva jeg mente. Kudos til dere som utrettelig jobber for språklig presisjon på forumet og der ute. Uten deres innsats kunne vi havnet i en virkelighet hvor for eksempel bjørnetjeneste rett og slett betyr en veldig stor tjeneste!
Ny runde med søken etter biz billetter, og føyer med i rekken her om litt hjelp. Destinasjon helst Karibien, tidsrom november 2026. 3pax. Avreise fra TRD. Ser Montego Bay (og hurricane season) har blitt diskutert, men finner ikke noe særlig etter midten av oktober. Cancun er et alternativ, men så mye poeng med Air Europa. Kan det finnes andre alternativer? Er fleks fra utreise slutten av okt, med hjemreise senest 22.nov. Jeg bør kanskje aller helst bestille før 1.12, da poengsatsen blir høyere, eller?
Prøver å finne finne bonus billetter Lyon/Paris - Trondheim men SAS gir bare feilmeldinger. Er i perioden 17.-19 april som det skal reise.... Andre som har problemer med å søke billetter?