Forsøker finne flyvninger med SAS fra OSL - LHR sommerferien 2027 til 4 pax. Men ser ut som det stopper rett før fellesferien med god tilgjengelighet, nærmere bestemt så og si ingen plasser for 4 stk etter 9 juni. Det er kanskje vanlig? Noen som har erfaring med om SAS pleier slippe mer flybilletter til London i fellesferien tidligere år eller om jeg bare bør kjøpe billetter nå istedet før prisene går i taket? CTene mine går også ut 31.12 så skulle helst fått booket noe før nyttår. Setter pris på eventuelle svar med erfaringer
Euro-billetter på høyfrekvente ruter som LHR er en av de få tingene som er lett å få på poeng. Men ikke allverdens beste uttelling pr poeng når man sammenligner med cash pris og husker at man uansett må betale avgiftene i tillegg til EBP. Ulempen med at SAS er lokalkjente i Skandinavia, er at de drar opp prisene ekstra i perioder med mye ferie-fri blant folk lokalt. Da er det også naturlig at de heller selger billettene for penger enn poeng - og ikke slipper så mye bonus seter. De gjør det samme nå i skolens høstferie (uke 40 hvert år i Oslo/Østlandet), og det var latterlig høye returpriser når jeg sjekket rundt idag og tilfeldigvis må LHR-OSL på søndagen i slutten av uke 40. BA var også dyrt, men jeg endte hos dem. På dagen etter. De er favoritten min foran SAS uansett, men det er en annen sak.
Jo, du kan få grei uttelling der, men du må finne billettene som er åpne, også må du vise agenten på andre enden av tråden dette, også må agenten mate bookingen leg for leg til slik at den britiske bookingavgiften ikke slår bookingen ihjel.
Tror vi snakker om litt forskjellige ting her. Spørsmålet jeg svarte på kom fra @bakskj som ønsket billetter til London (og tilbake på man anta). Han/hun sa ikke om det gjaldt flight fra OSL, så det bare antok jeg. Britiske gebyrer eller avgifter er ikke noe problem der. Det er kun utreise fra UK, på long haul og særlig på biz/first, som blir fyrt opp med enorme lokale avgifter. I Euro biz/eco er avgiftene på LHR-OSL nokså like som de norske avgiftene på OSL-LHR.
Takk for svar så langt, lurte bare generelt på om noen har erfaringer fra tidligere år med når/om SAS slipper noe særlig billetter OSL til LHR i fellesferien og når det eventuelt pleier være. Tipper flere som meg har vært på hugget tidligere år for å booke sommerferier og kanskje har noe erfaring med akkurat dette legget fra tidligere år
I forbindelse med årets sommerferie (slutten av juni) var jeg avhengig av feeder til LHR. Det var ingenting tilgjengelig rundt 9 måneder før avreise, men det dukket opp noen muligheter ca. 6 måneder før avreise. Flytidene var ikke ideelle, så jeg endte da opp med KLM via AMS. Det kom imidlertid en del ledige billetter med SAS ca. 1-2 måneder før avreise, men orket ikke endre pga endringsgebyret.
I forbindelse med endring av egen booking til Sør-Amerika observerte jeg flere alternativer fra Norge/Europa til både SCL og EZE fra og med neste helg (12.09) og retur i løpet av uken 21.09. Langflightene er med AF/KL, og det er opptil flere billetter per avgang. Om noen har tid, fleksibilitet og lyst til en tur sørover på sparket, bør det være mulig å få til.
Er det noen som kan se hvordan belegget på SK927 (CPH-BOS) er den 16.okt, og gjerne returen SK928 (BOS-CPH) den 19.okt? Interessert i premium eller business, men ingenting har vært tilgjengelig i laaang tid.
SK927 14/10 C9 D9 Z9 J1 Y9 S9 B9 P6 A2 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 R9 K9 N9 L9 T0 O3 G9 SK928 19/10 C9 D9 Z9 J9 Y9 S9 B9 P9 A2 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 R9 K9 N9 L0 T0 O9 G9
Hvor sannsynlig er det at SAS frigir flere bonusseter på innenriksflyvninger når det er under én uke igjen til avreise? Er det lik null, eller har noen erfaringer med at det skjer, og isåfall er det et mønster?
Kommer helt an på tilgjengelighet på flighten. Er den utsolgt så gjelder det definitivt for poeng også
Er i litt samme situasjon. Har i et par måneder overvåket BGO-CDG for å finne en feeder-billett. Kan dra når som helst den aktuelle dagen; det finnes en hel mengde ulike kombinasjoner (via OSL/ARN/CPH); flyene har ikke vært utsolgte og ikke engang spesielt dyre sammenliknet med andre fly. Men ikke en eneste bonusbillett har åpnet seg; nå er det under en uke igjen, prisene har krøpet opp, og jeg begynner å lure på om det var en tabbe å ha is i magen...