Har blitt litt inspirert av diverse reisebrev her inne. Noen som vetom det slippes siste liten billetteri premium eller business til karibien nå i juli/aug.? Er det noe poeng i å lete etter dette?
jeg fant 5 biz til DPS i 2027, men klarer ikke å finne hjemreise. Det er disse jeg søker: CDG-SGN CDG-SIN CDG-BKK AMS-CGK AMS-DPS AMS-NRT er det noe annet jeg burde søke eller noe tips?
Hvor mange personer er det snakk om? Reise du alene bør det være enkelt å komme seg hjem med SV, enten direkte fra DPS eller fra CGK og via JED/RUH.
Familietur til Orlando i påska? 4 biz med Virgin (A350-1000), ARN-MCO-ARN (via MAN utreise og LHR hjemreise) Torsdag 18 Mars - Lørdag 27 Mars. (Må bookes på sas.se) Sjefen trakk i bremsen, værsågod neste
Ikke at det er umiddelbart i nærheten, men feks fra DEL bør det være greit med 5 stk i biz. Hjalp nylig et annet forummedlem med hjemreise derfra nå om noen uker. Eventuelt så har det tidvis vært godt tilgjengelighet med AF fra både SIN og BKK på ukurrante tidspunkt. AF virker til å slippe litt seter 3-4 mnd før avgang på fligther med dårlig belegg.
Litt på siden, men hva tenker dere ang mellomlanding på JED. Prøver å sette sammen tur til TYO, men finner kun Saudia via JED (og noen andre flyplasser i Asia før TYO/OSA)…
Flyplassen i seg selv er flott, og det er enkelt med mellomlanding der. SV-loungen har det du trenger, men det er ofte i kaldeste laget der (som mange plasser innendørs i Midtøsten). Så lenge du holder transitt under 12 (?) timer, er det ikke behov for noe papirarbeid. Produktet SV leverer i luften er også veldig bra, spesielt om man flyr 787 på langdistanse. Bra mat, du kan spise når du vil, bredt utvalg av alkoholfrie drikkevarer, godt utvalg av underholdning, ordentlig komfortsett/toalettmappe/pleieproduktsett/fasilitetssett eller hva man nå skal kalle det (amenity kit) på norsk. Er du av typen som må ha 5 glass med alkoholholdige bobler er det derimot ikke ruten for deg. Sikkert viden kjent, men de serverer ikke alkohol. Noen av avgangene fra Europa står med A320, men disse har ordentlige seter som kan legges helt ned (2-2-konfig). Det har også begynt å fase inn A321XLR, disse har 1-1-konfig med dør. (Reisebrev om sistnevnte kommer om godt to uker). Det eneste store minuset med produktet de leverer er at de kun slipper bonusbilletter for 1 seter per flyvning.
Takk for fyldig svar. Det settes pris på selv om jeg har flydd med de noen ganger allerede. Det jeg egentlig spør om er om det trygt i disse tider å mellomlande i JED?
JED ligger på «riktig» side i Saudi Arabia, så jeg vil si det er relativt trygt. Har selv mellomlandet i JED to ganger i mars i år.
Hvis noen vil fly med KE på både 789 (Apex suites) og 781 (Ny prestige suites) er det ledig fra AMS til CGK via ICN 24. mai neste år.
Jeg prøver å sy sammen en reise… noen som har eller vet at det er mulig å fly JED-CGK-DPS-NRT uten visum med bagasjen sendt helt fram? OSL…JED har jeg flydd før, derfor jeg ikke spør den delen. Har også flydd CGK-ICN uten visum, men aldri CGK-DPS-NRT. Kommer inn med Saudia og videre med Garuda hvis det har noe å si
Du må ha indonesisk visum for å fly innenriks CGK-DPS. Det er enkelt å ordne visum på forhånd. https://evisa.imigrasi.go.id/web/visa-selection Det koster rundt 300 kr for et B1 visum. Et par dager før ankomst registrerer du deg (elektronisk ankomstkort) på nettsidene (husk å oppgi referanse til visumet i ankomstkortet). Når du kommer til immigrasjonen kan du bare scanne passet i e-gates, så kommer du gjennom uten å stå i kø etc (Det fungerte hvert fall bra for meg i forrige uke) og går til domestic transfer. Bagasjen vet jeg dessverre ikke i akkurat dette tilfellet.