Hadde plutselig en dag hjemme på mandag, så pass ble bestilt (greit å bo et sted uten passkø...).
Situasjonen i HK er fortsatt veldig betent, og hvorvidt turen blir gjennomført gjenstår å se, men planlegger ut i fra det.
Vi ankommer søndag 24/11. En dårlig dag rent protestmessig, i tillegg til at det (foreløpig) er valgdag, noe som jeg heller ikke ser for meg er positivt. Uansett, jeg hadde sett for meg å dra rett til et eller annet Disney-hotell på søndagen, og at vi holder oss i hovedsak i det området (muligens en shoppingtur til Tung Chung e.l.).
Deretter Disneyland på mandagen, og så bytte hotell til noe mer sentralt på tirsdagen før vi reiser hjem natt til fredag. Satser på ting er litt roligere da.
Torsdagen var planen å besøke Ocean Park, men ser denne stenger ganske tidlig (18:00), så usikker på hva vi skal gjøre resten av den dagen/kvelden. Ikke så spennende å dra rundt overalt drassende på håndbagasje (vanlige bagasje blir sjekket inn på HK station, Kowloon er forholdsvis usikker der).
Alternativt er det jo mulig å snu litt på det, slik at vi besøker Disneyland på torsdagen og kan dra rett til flyplassen etterpå, men da er jeg litt mer usikker på hvor vi da skal gjøre av oss når vi ankommer på søndagen.
Har sett Hong Kong Ocean Park Marriott Hotel som kan være en potensiell mulighet på søndagen (ligger rett ved ocean park, og bør være skjermet for det meste), men man må jo fortsatt komme seg dit.
Mye babbel og lite konklusjoner, men er det noen som har noen formeninger?
Last edited: 07. nov 2019