Hong Kong

Tråd i 'Reisemål' startet av Helikopter, 15. sept 2013.

  1. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Håper folk kan dele litt tips og triks fra Hong Kong her. Selv digger jeg byen og kommer til å reise dit så mye jeg kan.

    Vil anbefale alle å få seg et Octopus Card med en gang. Det er et flexus kort på steroider. Kan betale stort sett over alt med det, i tillegg er det billett på MTR.
    Rimowa butikken på mainland ved Holiday Inn er en veldig bra butikk. Flinke ansatte og gode priser.
    Victoria Peak synes jeg var ganske kult, væravhengig.
    Hvis du er litt nerd så er elektronikkbutikkene i Sham Shui Po kule å titte i.
    Pub til Pub på HK Island.
    Har til gode å bo på et godt og sentralt hotell. Hvis det skal være et sted i verden man kan bo fett til en billig pris må det jo være HK?
     
    Avixlo, FFlyer and tommy777 like this.
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig jeg misforstår, men billig hotell og HK hører svært dårlig sammen. Resten av sør øst Asia, ja. HK og Singapore, nei. Derimot kan du finne noen av de beste hotellene i hele verden her. Noe av den beste maten også.

    Jeg er ganske ofte i HK, og har egentlig base-camp på Shangri-La Kowloon. Det ligger rett ved Tsim-Sha Shui East MTR stasjon og har gratis shuttle busser fra Kowloon station. Men jeg har også bodd på Royal Garden (rett over gata) og ICON (rett borti gata). Alle er fjonge og fine. Synes Tsim Sha Shui området er det klart beste å bo på. Du har kort vei til restaurantene langs vannet (rett bak Shangri La), som er strålende fine. Kort vei til MTR og en sjarmerende gåtur langs Avenue of the Stars bort til fergene.

    Om du vil ha nattklubb med sjefsbra live band, ligger Sticky Fingers rett rundt hjørnet. Den store partysentralen er og Wan Chai, men det blir litt cheesy for min smak.

    Mat får du langs havna, som nevnt. Bra mat på Wooloomooloo og Avenue. Fjong lunch på den tyske pølserestauranten og pubgrub på Bulldog.

    Ellers vil jeg absolutt anbefale en fergetur ut til Lamma Island eller Discovery Bay (to ekstremt ulike steder), for å se en annen side av HK

    Shopping har du jo ved Star Ferry kaia på Kowloon siden, eller på IFC senteret på HK Central. På IFC senteret er forøvrig også ett av byens fjongeste hoteller, nemlig Four Seasons. De slåss med Ritz og The Peninsula om å være tøffest i klassen. Regn med 5-7.000,- per natt.

    ICON, Royal Garden og Shangri-La ligger på +/- 2000,- pr.natt.
     
    Avixlo, lMartin and tommy777 like this.
  3. Nilsjorg

    Nilsjorg Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Nei, Hong Kong er ikke billig når det gjelder bra hoteller :) Men det er mange rimeligere hoteller der, hvor man ikke trenger å betale skjorta om man prioriterer å shoppe.

    En opplevelse man sent glemmer er en natt på Ritz Carlton HK ;)
     
    tommy777 liker dette
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Favoritthoteller er Intercontinental ved fergekaia Kowloon. Den beste utsikten du trolig får fra et hotell, med HK Island skyline i panorama.

    Ellers pleier jeg å bruke Grand Hyatt på øya. En kompis bodde i presidentsuiten der i ca 2 år:) En helt fantastisk lounge også.

    Anbefaler hop on hop bussen for å gjøre seg kjent. Helt ut til Stanley. Flott kjøretur.

    HK har vel også verdens billigste Michelin restaurant.
     
    Avixlo liker dette
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Hyatt Regency Tsim Sha Tsui funket greit for meg en gang, fikk en god deal på club-rom, flott utsikt fra loungen og kort vei til MTRen. De har også shuttle fra Kowloon (som de andre hotellene med litt størrelse)
     
  6. Nilsjorg

    Nilsjorg Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    RC HK vinner definitivt alle konkurranser om best utsikt i HK ;)
    Men det koster... en god ide kan være å bestille en Virtuoso rate via classictravel.com om man ikke har status.
     
    tommy777 liker dette
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hyatt Regency Tsim Sha Tsui er en sikker vinner og har en rekke gode dealer. Ikke uvanlig aa finne priser helt ned til 1100 HKD

    Skal mye til aa slaa Ritz Carlton, men det er selvsagt dyrt, starter paa 4200+ per doegn.

    Grand Hyatt paa oeya er bra, rundt 2000 er det verdt. Stor klubb og champers hver kveld, men begrenset aapningstid.
     
  9. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Grand Hyatt har alko hele dagen inkl sparkling. Proper champ bare under evening cocktails. Men det er bra saker da!
     
    tommy777 liker dette
  10. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg lite nå Conrad rimelig godt, men billig er det ikke akkurat. Nå var jeg bare en natt i Hong Kong så har ellers lite å bidra med derifra.
     
  11. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Som flere har nevnt er ikke Hong Kong plassen for billige hoteller, men byen har svært mange gode og svært gode hoteller.

    Dersom du ikke har status hos noen av de store kjedene vil jeg anbefale Langham Place (hotell i en mindre kjede) som ligger på Kowloon siden. Hotellet ligger rett over en MTR statsjon og et større kjøpesenter med bla. en svær kino. Hotellet ligger også rett i nærheten av flere av hovedshopping områdene i Kowloon. Hotellet er meget bra (4+ - 5- i stjerneverden) og har en rimelig Michelin restaurant som heter Ming Court og flere andre rimligere spisesteder. Jeg vil anbefale å booke rom på club floor (cirka 1500 kr natta), da loungen er meget bra og har god mat, drikke og utsikt over Hong Kong. Spa, fitness og svømmebassenget på taket anbefales også varmt.

    Siden det ligger over MTR kan du nå "hele" Hong Kong tørrskodd fra hotell rommet :)
     
  12. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Dere Hong Kong-farere; Hvilket hotell er best for afternoon tea, The Peninsula eller Four Seasons?
     
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Peninsula
     
  14. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Kan jeg få be om en begrunnelse?:)
     
  15. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke tale om!!! ;)

    Jeg har vært der og på FS. FS har ikke afternoon tea som spesialitet. Egentlig synes jeg FS Hong Kong er litt overvurdert på det meste.

    Peninsula har det som en signaturrett. Og lobbyen der du sitter er i seg selv verd det, og slår FS ned i støvlene. "Afternoon tea at The Pen" er en historisk begivenhet.
     
    SASDC8 and GinTonic like this.
  16. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Thanks! Du e bæst:D
     
  17. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Thats what she said ;)

    Jeg ville for øvrig anbefale å bestille bord om du kan. Det er mytji folk som vil ha
     
    GinTonic liker dette
  18. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er immigration i Hång Kång?
    Må man søke om noe på forhånd eller får man visa ån arrival? Hvis ja til sistnevnte, hvor mange dager får man?
     
  19. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Behøver ikke søke på forhånd, og ikke noe gebyrer. Bare å stille seg i kø og vise passet som USA. Du må fylle ut et landing card.

    Husker ikke dager, men gjetter på 30.
     
  20. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Du får visum for 90 dager.
     
    Last edited: 14. jan 2015

Del denne siden