Hva skjer med EB status?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RaezoR, 14. mars 2020.

1. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Da ser jeg at SAS har lagt til de lovede segmentene og poengene (har utløp i oktober) på min konto. Så da ble diamant ganske lett å oppnå denne perioden, var faktisk ikke planen.

tobeornot999 liker dette
  2. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Ser at de er lagt til hos meg og. Ikke noe under account activity, men bare oppdatert tellerne.

3. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Utrolig irriterende at de gir bort diamantkort i øst og vest. I hvert fall for oss som har investert litt i det selv. Kjenner at motivasjonen og lojaliteten inn mot neste periode er lavere enn noen gang.

4. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,907
    Bonuspoeng:
    293
    Når de deler ut kredittkort i øst og vest, og når du starter på 52k så er det jo ikke så langt til diamanten.

For de som flyr inn gull og diamanter så kan nok det være litt kjipt.

Rscott liker dette
  5. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Sleng på 4x-kampanjen i tillegg, så har det i praksis vært mulig å oppnå diamant med en enkelt reise t/r i Europa.

jgroneng liker dette
  6. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,907
    Bonuspoeng:
    293
    Vi får håpe de er shamefull (dvs de kjenner sin egen besøkelsestid)

7. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,806
    Bonuspoeng:
    350
    De som trenger all denne hjelpen til å kvalifisere reiser jo så lite allikevel at du møter de neppe i loungen;)

Liza, Frode789, Shyneno and 9 others like this.
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. Ikke noe å fyre seg opp over. Selv om det ser dumt ut fordi "konkurransen" blir avgjort på ujevne regler hvor noen får lov til å kjøre 5 km i bil mens andre må løpe j"#¤#¤ fort for å komme over målstreken på samme tid som bilisten.

Selv passer jeg på å fly passelig nok til å holde på diamanten. Men det er ingen problemer at ikke-frequent flyers får kort, når de aldri opptar plass i fast-track, loungen eller på rad 1.

9. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Problemet er ikke først og fremst at jeg ikke unner andre de samme fordelene, selv om jeg selvfølgelig skulle ønske meg kortere kø på telefon og mer ekslusivitet ved irrops. Det som irriterer mest er at jeg gjennom året har brukt en del ekstra kroner på flex-billetter og delvis ukurante rutinger for å få nødvendig opptjening. Da smeller det litt i sikringsboksen når det ramler ned en "gave" på 18K rett før utløpet av opptjeningsperioden.

Men avslappet og rolig igjen nå :)

jgroneng, Xflipper and tobeornot999 like this.
  10. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,316
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er det egentlig som gjalt av statusforlengelser her ? Kona har sitt "sas år" fra 01.04 - 31.03 og ble degradert til sølv nå etter 30.06. Hun hadde jo opptjent selv rett før covid. Var det ikke noe mer "grace" der ?

Må jeg gi henne ny status ?

11. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,630
    Bonuspoeng:
    93
    Aha! Dette forklarer jo hvorfor jeg plutselig har fått inn flere segmenter og poeng. Fint at SAS hjelper meg med å beholde Diamant, nå er jeg oppe i 176.910 poeng - uten at det har vært mer enn en enkelt rundtur til Hamburg på 4x kampanje....

12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, de var veldig rundhåndet, helt opp til siste slutt for "sponsingen" av både poeng og flights da de på slutten av kampanjen dro på litt ekstra for å ikke se altfor mange medlemmer falle ned i nivå. Og de var åpne om at dette var viktig for SAS.

Man kan være enig eller uenig i om dette var lurt av SAS, men det er utenfor poenget i denne omgangen.

Jeg hadde re-kvalifisert til diamant allerede før det, men fikk en haug av ekstra grunnpoeng og kvalifiserende flights (uten at det står på kontoutskriften) like før forrige medlems-år gikk ut ved utløpet av mai 22 for min del.

Fordelen (for SAS), er jo at disse uansett nulles ut når det nye medlemsåret starter.

OyvindN liker dette

Del denne siden