Hva skjer med EB status?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RaezoR, 14. mars 2020.

  1. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Vi har en tur til Taiwan og Japan i mai. Slik det ser ut nå skal Japan åpne i april for turister. Satser at det blir skikk på ting her innen den tid ellers slipper vi ikke inn:p

    Jobbreisen din regner jeg med kan gjennomføres uansett, med karantene og litt sånt:)
     
    Skarven and snus_mumrikken like this.
  2. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Me får krysse fingrane :) Jepp jobbreisa blir nok, men er mykje litt sånt :eek: Ikkje enkelt og få sleppe inn i Japan.
    Men no får ein la tråden være ontopic :D
     
    watchaddicted liker dette
  3. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg fikk også mailen. Har selv kvalifiseringsperiode 1 april til 31 mars hvert år.
    SAS ga jo forlengelse for de som ikke kvalifiserte videre fra mars 2020.
    Den fikk ikke jeg glede av da jeg faktisk hadde tjent opp nok selv til gull.
    Kvalifiserte allerede i november 2019 for ny periode april 2020 til mars 2021.

    Slik jeg tolker mailen, om man skal se strengt på det, for man da ikke 2 perioder med gratis forlengelse. Men siden jeg kvalifiserte på egen hånd for april 2020/mars 2021 så må jeg vel falle innenfor denne mailen.
    Altså for forlengelse fra april 2021 til mars 2022 og for dette mot lifetime gold?

    Forlengelsen skjer automatisk hvis du har opparbeidet deg gjeldende status ved selv å ha tjent opp kvalifiserende poeng eller flyreiser og at kvalifiseringsperioden din avsluttes mellom 31. mars – 30. april 2021.

    Jeg har selv tjent opp for april 2020 / mars 2021 og min periode avsluttes 31 mars?
     
    snus_mumrikken liker dette
  4. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er fortsatt usikker. Jeg har gitt gavegull til min kone og datter (pga omlegging i fjor fikk jeg gi bort to gull i samme periode). De har utløp kvalik i hhv mai og juni. Begge har fått forlenget gullstatus, men kun min datter har fått mail fra SAS.

    Så det virker ganske tilfeldig hvem som får mail. Og jeg sliter med å skjønne at det allerede er på trappene en ny forlengelse til 2022. Hvorfor skulle SAS i så fall annonsere det allerede nå? De har vel ikke noe å tjene på det?
     
  5. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Grunnen til at eg trur det er til 2022, min periode går ut 31.Mars. Og når den gjekk ut no i år så hadde eg godt og vel tjent opp til Diamant, og har denne til 31.Mars 2021 + grace perioden. Så kvifor all verda skulle eg då få mail om forlengelse av status når eg har tjent opp denne sjølv?
    Så min take på denne er at perioden eg er inne i no, blir oppgradert til Diamant. Og at eg frå 1.April til 31.Mars 2022 må tjene opp status sjølv igjen.
     
  6. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk forlenget diamantstatus nå i oktober uten å ha kvalifisert til mer enn gull. Du hadde i utgangspunktet nesten 12 mnd på å rekvalifisere til diamant, mens jeg bare hadde 5 mnd hvor det var mulig å fly. Det er antageligvis grunnen til at de gjorde en cut-off 28. februar 2021. Alle med utløp før denne datoen har hatt full opptjeningsperiode før pandemien.

    Men poenget er vel at ingen av oss hatt mulighet til å benytte oss av statusen i inneværende periode, så det gir jo mening at vi begge beholder status fra før pandemien.

    Men hvorfor datteren min som knapt har tjent et poeng på egenhånd, og har utløp i mai, får mail om forlengelse, det skjønner jeg fortsatt ikke :confused:
     
    Last edited: 17. nov 2020
  7. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp korrekt eg hadde nesten 12mnd på status til og med 31.Mars 2020, men må på ny opptjene status frå 1.April 2020 til 31.Mars 2021 og denne perioden vel den er jau ikkje lett, mange kansellerte/utsatte reiser. Så det er vel dette som er grunnen til forlengelse slik eg ser det.

    Men enig i kvifor dattera di får forlengelse når det står står:
    * EuroBonus-medlemmer som ikke har nådd sin nåværende status ved selv å tjene opp enten kvalifiserende poeng eller kvalifiserende flyreiser, er ikke inkludert i 12 måneders forlengelsen. Dette gjelder f.eks. medlemmer som har mottatt medlemskap i gave eller som på egenhånd ikke har tjent opp nok poeng til at medlemskapet deres kan fornyes.
     
    Rscott liker dette
  8. FlyerOslo

    FlyerOslo Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har gullkort i denne perioden takket være egen inntjening i den forrige perioden. Min kvalifiseringsperiode er fram til 30/4-21 og jeg har ikke fått noen epost om automatisk forlenging. Er det kun noen kunder som får dette tilbudet? Jeg har ikke hatt 1 Sas flyvinging i denne perioden, kun poeng fra Ax Elite og Mc.
     
    espenlampe liker dette
  9. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk mail 16.november om forlengelse
     
    OsloFlyer liker dette
  10. OsloFlyer

    OsloFlyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har ikke sette den eposten, og har tømt spam filteret mitt for noen dager siden. Håper det dukker opp en tekst på SAS sine sider.
     
  11. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hei folkens!

    Jeg ble akkurt i dag Gold medlem (første gang), og har opptjeningsperiode sept-aug.

    Jeg har noen spørsmål:

    - Hvor lenge blir jeg GOLD?
    - Får man tilsendt nye kort med en gang eller må man bestille selv?
    - Jeg har SAS premium, må jeg bestille nytt kort (det står SILVER på denne).

    Takk!
     
    Eddie47 liker dette
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulere med gull
    Du vil ha gull ut neste opptjeningsperiode + 3 mnd dvs til og med november 2022 ..
    Du må bestille gullkortet
     
  13. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for svar!

    Så lurer jeg på om dere får samme syn når dere besøker eurobonus min side på nett?


    Skjermbilde 2021-04-03 kl. 21.07.05.png
     
    Last edited: 03. april 2021
  14. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, hos meg så kommer det gullbarer flygende nedover skjermen når jeg logger inn der :eek:
     
    HaraldOslo and shadow like this.
  15. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Merkelig..
     
  16. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Sånn ser det ut for diamant ;-)

    diamant.gif
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293

    Ser ut som SAS it har slått til igjen. Min bar er også borte og gullbarrene også. Men det er ganske vanlig hos Sas. De har laget et system der informasjon forsvinner og dukker opp slik at #bonusnissejengen skal ha noe å skrive om på forum.
     
    PerFlyer, Kristian, Maggie and 3 others like this.
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    SAS hjelper de som har kvalifiseringsperiode som slutter i august, september eller oktober 2022 litt på veien med å forlenge status. Ser ut som det er en liten reduksjon i antall statuspoeng og kvalifiserte flyvninger siden forrige bolk (mai, juni, juli)

    https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt/ofte-stilte-sporsmal/?faq-category=corona-eurobonus

     
    Last edited: 20. juli 2022
    OyvindN, lokke, Meursalt and 11 others like this.
  19. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,191
    Bonuspoeng:
    163
    Men tolkes det at at gull og diamant får hhv 9K/18K poeng lagt til? Det som gir mening, og ikke opptjening nivået er der. Syens det er litt klønete formulert, men er kanskje bare meg. Uansett hyggelig gjort.
     
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, pluss 9/18 segmenter
     
    rimitone liker dette

Del denne siden