Hvor får jeg kjøpt XXXXX med best mulig EB-opptjening?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bor_i_en_koffert, 09. jan 2017.

  1. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    En ulempe jeg ser med denne kan være kapslene! Kan ikke komme på at jeg har sett denne type kapsler i butikk...

    Sjekket litt på ViaTrumf, og det er ikke lett å finne alternativer...
     
  2. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Jepp, samme her. Vurderer å bite i det sure eple og kjøpe noe litt mer "vanlig", men det verker jo litt å ikke få Trumf..
     
    Xflipper liker dette
  3. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sporer helt av, men den beste måten å brygge én kaffekopp på raskt er sannsynligvis med Aeropress. Får du kvernet bønnene hos din lokale kaffepusher er det gjort på 2 minutter, beregn et minutt mer hvis du skal kverne selv (og litt mer penger).
    399 kr, 5,5% hos KitchenTime.

     
    Baldrick, tomatle, Ursa and 1 other person like this.
  4. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Tror faktisk jeg har sett denne før, men jeg er ikke noen connoisseur innen kaffe akkurat så jeg vet ikke om jeg har lov til å kjøpe dette...?
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er lov å foreta klassereise i kaffeverden også, trenger ikke stoppe ved flybilletter og champis :)
     
  6. deleder

    deleder Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ikke gå i bonusfella og kjøp ting som er dobbelt så dyrt fordi du får et par trumfkroner. Da har man tapt!


    Hva med denne? http://www.glapris.no/no/artiklar/martello-espresso-maskin-black-obh.html

    Evt så starter du søket her. Drit i Trumf. Regn alltid ut totalpris inkl Trumf.
     
  7. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke jeg heller, og det er det fine med Aeropress. Selv om man gjør alt "feil"; tar kaffe litt på øyemål, ikke er fullt så nøye med tiden, og bruker gamle bønner, vil du fortsatt få et godt resultat.

    Gjør man det litt nøyere, kjøper seg en liten vekt med god oppløsning på eBay til under femtilappen, slår på stoppeklokken på mobilen og stikker innom nærmeste kaffepusher to-tre ganger i måneden og kjøper ferske bønner ferdigkvernet til Aeropress-malinsgrad, har du plutselig gått mange, mange hakk opp fra kapselkaffe og enhetsprisen er fortsatt lavere.

    Jeg har et sånn sett liggende både på kontoret og hjemme. Knallfornøyd, og du er ikke låst til kapselprodusentene og deres valg. Å prøve ulike bønner, kjenne ulike smaksprofiler og utforske ulike regioner og deres særpreg kommer bare som en bonus på toppen. Som Are sier, det er lov å foreta klassereiser flere steder. :)

    (Nå er jeg heeeelt på viddene her.... Gir meg nå.)
     
  8. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Øyelaser med bonuspoeng er visst vanlig. Hva med andre inngrep?
     
  9. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Har en kompis som skal kjøpe seg ny bassgitar. Er det noen muligheter for noen poeng utover vanlig Amex-bruk her?
     
  10. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer sterilisering, og synes jeg fortjener noen bonuspoeng for det.
     
    Clippr liker dette
  11. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Delvis relatert - en TR på FlyerTalk om sterilisering; http://www.flyertalk.com/forum/25556772-post25.html
    (Hele greia er også hysterisk morsom og anbefalt lesing)
     
    bor_i_en_koffert and DanH like this.
  12. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
  13. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Søk ett studie på Universitetet, søk studielån i forbindelse med det, også setter du pengene renne inn på konto. IKKE BRUK DISSE PENGENE..., så når året er omme og du skal betale, så tar du hele greia 103.950 kroner i ett sveip... Woops så har du fått Companion Ticket :)
    [​IMG]
     
    Last edited: 14. febr 2017
    Petter B-C and Upsaker like this.
  14. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Så lånekassen tar Amex?
     
    vegardg liker dette
  15. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    En annen lignende metode er "manufactured spending" eller "Credit Card churning". Dette går ut på å flytte pengene på riktig måte slik at det ser ut som om du har brukt mye penger, uten å egentlig ha brukt mye penger på kortet :)



    Denne fyren her sin video er også helt genial på å beskrive det jeg mener :)

     
    Last edited: 15. febr 2017
  16. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Bortsett fra at Lånekassen ikke lar deg betale verken med AmEx eller PayPal, så er dette en særdeles dårlig plan i mine øyne.

    En ting er å gjøre "kreative" transaksjoner på et kredittkort på lovlig vis, men det du foreslår her stiller i en annen klasse. Først er det ødeleggende for Lånekassen, som er en særdeles gunstig og generøs ordning for studenter, men i tillegg tar du faktisk en studieplass fra noen som har lyst til å studere.

    Nesten på grensen til usmakelig å oppta en studieplass som noen har lyst på og som i stor grad dekkes over skatteseddelen bare fordi du vil ha en billig flybillett...
     
    Last edited: 15. febr 2017
    xraycat, Sindre, Bolle and 5 others like this.
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Her trenger jeg litt hjelp av ekspertisen;
    Jeg skal handle ny barnestol til bilen og da passer det jo bra at flere nettsteder nå selger den vi vil ha til kampanjepris. Så til saken; Jeg finner den til 3998,- ett sted og der vil jeg få 20 EB-poeng per hundrelapp når SAS MC kampanjen starter i morgen. Så finner jeg den ett annet sted til 4188,- men de tilbyr i tillegg 8 % Trumf-bonus av dette og her kan jeg også betale med SAS MC i morgen.
    Hva er gunstigst? Hvor mange EB-poeng vil 8% Trumf-bonus av 4188,- bli og forsvarer det den høyere prisen på 190,-?
     
  18. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    ca 24 poeng pr kroner for de ekstra 190kr.....
     
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Så 4560 poeng for 190,-? Det burde vel være grei skuring det da.
     
  20. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville slått til, men jeg ville aller først kontrollregnet. :)

    (4188*0,08*14)/190
     

Del denne siden