Har du kjørt på landeveien med bil så telles det så klart, mellomlanding på diverse flyplasser teller derimot ikke.
Synes vel nesten at det er juks å telle skotland og wales som egne land. UK fremstår som et land i de fleste sammenheng, samme tenker jeg vedrørende Hong Kong og Kina, selv om skillet kanskje er noe større. Hva med Gibraltar? Jeg har faktisk ikke være i UK, men har vært der
Travel Century Club krever medlemskap og du må dokumentere hvor du har vært. Digger det. Chris Guillebeau er en av oss.
Dersom jeg har telt riktig så blir det som følger: Europa: 16 eksl. Norge Afrika: 1 Asia: 1 Så det gjenstår et par...
Måtte telle selv også. I min verden er Skottland en del av Storbritannia, som igjen er et land, så da kom jeg til "hele" fjorten land, hvorpå tretten er i Europa. Tre av disse er kun besøkt med fly, mens resten hovedsakelig bil...
Eg er på 37 - og da inkluderer eg Vest-Sahara, Skottland og England, men ikkje Fransk Guyana og Martinique. Overordna mål er 100 land før eg stryk med og minst to nye per år
Men uk stiller jo ikke felles lag i fotball for eksempel. Hvis du spør en skotte eller waliser hva de er så er svaret gitt da.. hvis man tenker sånn så er ikke England et eget land heller. Det tror jeg de har vondt for å være med på
Måtte telle og kom til 56. Har egentlig aldri vært noen greie for meg, Til det har det vært for mange repetisjoner til favorittland. Les Danmark, Frankrike, Spania, England (for å unngå UK debatten) og USA. Fikk for noen år siden en artig gave av min samboer. Et verdenskart hvor du skraper de landene du har besøkt. Henger på veggen og synliggjør hvor man bør reise for å øke den globale saldoen.
Det er vel mellom 35 og 40, litt avhengig av hvordan man definerer det. Vi reiste mye til de samme landene når jeg var ung (typ Danmark/Spania/Hellas), og jeg var en "late bloomer" når det gjelder reisegalskap etter at jeg flyttet for meg selv. Planen min i årene framover er å besøke minst fem nye land per år. Regelen min er at jeg i det minste må komme meg ut av flyplassen for at det skal telle som et besøk. Mine nye land i 2016 er: Østerrike India Malaysia Estland Chile Vietnam Namibia Pluss at jeg satser på ytterligere ett land på romjulsturen, som ikke er booket enda. Forhåpentligvis Taiwan.
Har landet et landslag i fotball e.l. så teller det for meg.. Har vært i i 45 land, men bør runde 50 neste år.. Har 30 stater i USA også.
Har bare kommet til 25. Ingen nye i år, så her må jeg skjerpe meg. Neste år blir det heldigvis minst to nye på lista.
Er kun på 22, men 11 av de landene har blitt besøkt i år og 8 av de igjen er nye land. Får enda et nytt land på tampen av året da jeg lander på Mahe, Seychellene 31. Desember. Og to nye til før midten av Januar. Har samme mål som @Herlov om 5 nye land i året. Det er ganske greit gjennomførbart.
I mitt hode er det et mål om å ha vært i like mange eller flere land enn år man har levd. Med 32 besøkte land er jeg godt innafor den regelen Når det gjelder telling forholder jeg meg til de landene som er FN-medlemmer og slenger på Vatikanstaten, Kosovo og Taiwan i tillegg, altså totalt 196 land. Storbritannia (med Wales, England, Skottland og Nord-Irland) er ett land, Danmark (med Færøyene og Grønland) er ett land, og Hong Kong er ein del av Kina. Ferdig snakka!