Hoi! Her har jeg mye å gå på ser jeg. Alt i alt kommer jeg bare til beskjedne 11 land, men hvis det teller å kjøre tog gjennom et land, så kan jeg plusse på 1 og er oppe i 12. Alt i Europa. Til gjengjeld så har jeg reist utrolig mye i Norge, og vært ofte i de få landene jeg har vært i, så det er da i det minste noe. Men dette skal jobbes med, så bare vent
Jeg har vært i 27 land. dette er ekskludert skottland, men inkludert Hong Kong og Macau. Disse må man jo inn og ut av gensekontroller og får stempel i passet, så de må med synes jeg. Nedtur da forrige HKG tur kun ble en liten, løs papirlapp istedenfor ordentlig stempel! Jeg har enda ikke vært i Sør-amerika, og synes ikke Egypt er helt Afrika, så har mye igjen. Av og til tenker jeg at det hadde vært greit å være mann. Ikke alltid like greit å være kvinne på reisefot, spesielt ikke alene (og så er jeg litt pingle ). Ser for meg at en del land, spesielt i Vest-Asia, kan bli trøblete.
Cassie (27) fra USA holder på å fullføre lista. teenvogue.com/27-year-old-woman-cassie-fastest-person-travel-globe expedition196.com instagram.com/cassiedepecol
Studenten her diskar opp med eit klassisk eksamenstriks - ingen grunn til å lese spørsmål skikkeleg....
Har passert 40 land, men hvis jeg teller med "uoffisielle" som Skottland, Hong Kong, Cook øyene o.l. så er det vel oppunder 50.
Nord-Korea var først og fremst magisk, spør du meg. Kanskje det nærmeste du kan komme en tidsmaskin? Har planer om å publisere et reisebrev med noen bilder fra turen, stay tuned
Okej... Antarktis gir en bra cred. Og en litt dårlig cred. Det er jo litt sånn - må man egentlig dit? Samtidig må man. Ellers ser jeg bare hvor sykt mye folk her har reist og er in awe (eller hva søren det heter)
Er det noen som skal innom Nord Korea med det første? og kunne være behjelpelig med å ta med noe hjem for meg?
Har vært i 67, men satser på å øke med rundt 5 hvert år. I mine øyne er det mellom 193 og 198 land litt avhengig av hvordan man teller. Teller de 193 FN-landene, de to observatørlandene (Vatikanstaten og Palestina), samt tre land som er anerkjent av mange (Vest Sahara, Taiwan og Kosovo). Å telle feks Skottland som et eget land er jo ganske håpløst, de har jo nettopp hatt folkeavstemning hvor konklusjonen var at de ikke skulle bli et eget land.
Flykartet mitt, antall land vet jeg faktisk ikke, vil tro et sted mellom 40 og 50. Ikke for galt før fylte 20!
Her på dette forum lyder dette lidt som når Trump lover at bygge en mur. It is going to be Great, the best... Og kommer nok samtidig med muren også.
Er dette en tur? I så tilfelle tror jeg at det ville vært et stort ønske fra forumet med et saftig reisebrev fra turen...