Hvordan generere mye trafikk på kredittkort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Helikopter, 27. april 2014.

1. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Henger meg på her ;) Burde gå fint med 500K. Jeg fikk etter flere tlf, og de snakket med supervisor mens jeg var på vent.

2. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Kan det være at det ligger andre kriterier også inne? Generelt sett når det gjelder kredittvurdering så blir jo også alder, bosted og andre ting tatt med i vurderingen.

3. Joachim

Joachim Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Mener det har blitt nevnt tidligere, men fant ikke igjen posten:

noen som vet om en måte å få betalt restskatt med amex (så hadde CT vært i boks...)?? :eek::mad::p

4. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Dersom jeg betaler et reisebyrå via Paypal, hva skjer da med reiseforsikringen som er inkludert i AMEX, fortsatt gyldig?

5. Helikopter

Helikopter Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Hmm godt spørsmål. På regningen står det bare "PAYPAL *FIRMA", Vet ikke om det står noe i betingelsene til AMEX at det ikke kan være via betalingsformidler? Men det blir jo litt som å si at en SAS reise ikke er godkjent siden den er kjøpt gjennom Momondo f.eks

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Er pengene trukket fra amex ville jeg aldri tenkt meg at det skulle være noe problem..

7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
  8. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Snakket med amex i dag vedrørende en annen sak og spurte i samme slengen. I utgangspunktet gjelder reiseforsikringen også ved kjøp gjennom Paypal. Men damen fortalte at det er tilfeller hvor varekjøp blir registrert som kontantuttak og forsikringen faktisk ikke gjelder. Uvisst hvordan man kommer seg ut av en slik tvist om man skulle trenge forsikringeno_O

9. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Kan en transaksjon igjennom Paypal bli registrert som et uttak?

10. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    I følge amex selv, ja. Mulig det kommer an på hvordan transaksjonen behandles av mottaker, men det kan jeg ingenting om.

11. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det er sikkert riktig at det kan bli registrert som kontantuttak, men jeg har brukt PayPal veldig mye siden jeg fikk mitt Amex og har alltid fått poeng for de handlene jeg har gjort gjennom PayPal. Og her snakker vi om flere ti-talls belastninger hver måned med mange forskjellige mottakere. Og viss man får EB-poeng så blir det i alle fall ikke registrert som kontantuttak.

Xflipper and GinTonic like this.
  12. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir registrert som kontantuttak på PayPal dersom man først overfører til sin PayPal-konto og så betaler med pengene som står på PayPal-kontoen.

13. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Makes sense.

14. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Er det slik at man fortsatt får poeng for bruk av vipps på shell mastercard?

15. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,804
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er 95% sikker på det. Betalte 4500kr på Vipps forrige veke, og er ganske sikker på at poenga som kom inn inkluderte dette.

Joffer liker dette
  16. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Ble nettopp fortalt av DNB på Facebook messages at man med et MasterCard fra DNB med SAS EuroBonus-opptjening vil tjene poeng på varekjøp (Elkjøp etc.), men ikke på overføringer til privatpersoner.

17. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
  18. paulus

paulus Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har et spørsmål ang. innskudd til tippeselskaper. La merke til at Betsson, NordicBet og flere andre bookies har satt ned avgiften for kortinnskudd fra 2,5 % til 0%, noen som har klart å tjent poeng med dette? Da går det jo an å f. eks legge inn med kredittkortet, og ta ut med Skrill (forutsatt at du har en Skrill-konto koblet opp med kontoen) og deretter ta pengene ut fra Skrill. Har ikke prøvd dette selv pga. har kun BankNorwegian-kortet og her sier vilkårene at betalingskortet ikke skal brukes til betaling av innsats for deltagelse i spill, veddemål eller annen form for gambling (herunder på Internett).

Har forsåvidt tenkt tanken om at visst jeg ikke bruker det på nettstedet bryter jeg ikke teknisk sett ikke vilkårene. Eller tar jeg feil? Har værtfall ikke begitt meg ut på dette.. Noen som har kredittkort der det ikke står noe om bruk av kortet til tipping osv.?

Har også tenkt på å kjøpe gull på nettet, fant en side som tar alle typer kredittkort og tilbyr en gullpris innen 1 % av spotpris. SIden heter Bitgold. Vet ikke om noen har prøvd dette. Er jo en viss risiko med tanke på at prisen kan synke. Men tror det går an å tjene en del poeng på dette om man ikke kjøper og selger på helt feil tidspunkt. Transaksjonen utføres i euro eller dollar tror jeg, men har sendt en mail til BankNorwegian om de tar mye i valutagebyr. Viss ikke regner jeg med å teste å kjøpe litt gull i morgen.

Last edited: 22. juni 2016
  19. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    Norske kredittkort vil automatisk ble avvist av spille sitene, da bankene har sperret for slik bruk. Du kan sette penger rett inn til Skrill fra noen kort, men du vil deretter ikke få ført de pengene inn på noen spille siter derifra pga Skrill har samme type sperrer for uttak av innskudd gjort med Norske kort. Dette vil forøvrig også bli sett på som kontantuttak & ingen poeng.
    Om du skulle lykkes med noen kort direkte til spillesite så vær obs på at Skrill konto, spillekonto & bank bør ha samme valuta. Alle aktørene her pleier ta brutale valuta skrell.

Man fikk alltid godskrevet maks poeng for kjøp av paysafe / Ukash kort etc fra Narvesen.
    Disse kan brukes direkte mot alle spillesiter, men tror det er strammet litt inn på muligheten til å kjøpe slike med norske kredittkort nå.
    Uansett om du lykkes med slike kjøp, så må verdien så settes inn på spillesite, så Skrill, så til din bank...
    Endel spille siter godtar heller ikke umiddelbart at du tar ut penger på en annen måte enn du satte de inn.
    Noen siter godtar uttak direkte til din bank, men noen banker vil faktisk automatisk nekte å godta innskuddet, siden det kommer fra en spillesite.
    Du kan kjøpe Paysafe & sette direkte til Skrill, men vær obs på at de tar 7% gebyr av hele summen.
    Dra fks Diners for 100K & kjøp paysafe, og du får 15K EB poeng, men verdien av disse vil lynkjapt spises opp av gebyrer & valutatap.

Alt i alt vanskelig å tjene noe på dette, om du da ikke faktisk spiller opp en brukbar gevinst midt i løypa.

Last edited: 22. juni 2016
  20. Mr.FastTrack

Mr.FastTrack Medlem

Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Når det gjelder Skrill. Greit nok at du ikke opptjener poeng, men teller det for eks. mot omsetningskravet for CT hos american Express. Hvis du for eks. bruker skrill kontoen til å kjøpe ting på nett?

Del denne siden