Hvordan generere mye trafikk på kredittkort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Helikopter, 27. april 2014.

  1. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har noen gode ideer for hvordan man kan få brukt mye penger på kredittkort? Det høres veldig enkelt ut, men uten å blakke seg helt.

    Her var det noen gode tips: http://boardingarea.com/frequentmil...spend-a-lot-of-money-and-get-most-of-it-back/

    Det går ann å kjøpe spendonkort for 1000kr + 39kr i avgift.

    Prøver manisk å legge ut så mye jeg klarer. Både for Macer men også flyreiser osv.

    Hadde jeg bare kunnet få betale husleien her, hadde jeg generert nesten 300k i året :rolleyes:
     
    Ursa liker dette
  2. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Sette inn penger hos spillselskap, som unibet, ta ut igjen uten å spille.

    Har også fått trumf poeng for reiser som er avbestillt.

    Har begynnt å betale mobilregninga med kedittkort.(Chess).
     
    Ursa liker dette
  3. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Alle mulige regninger, billån, huslån eller husleie .. Ikke alle som lar deg betale slikt med kredittkort, men jeg har hørt noen får det til. Betal for andre, familiemedlemmer, skolepenger ... Guttungen går på privatskole og det gir meg nesten 30.000 Deltamiles i året. Og Georgia tilbakebetaler halvparten av skolepengene i støtte. :)
     
    drsyk, RoadKing, Ursa and 1 other person like this.
  4. Roberto

    Roberto co-founder

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Gleder meg til dagen altinn.no tar AmEx.
     
  5. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Haha, jeg ler så jeg triller.
     
    RoadKing liker dette
  6. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Enkelte firmaer lar deg betale "regninger" på nett med Visa eller Mastercard. Hittil har jeg funnet "Talkmore", "Fjellinjen" og "Get".
    Regner med at det finnes flere der ute.
     
    Joffer, Ursa, DrLibra and 1 other person like this.
  7. Roberto

    Roberto co-founder

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for tipset om Get, @aboerr! Det blir det jo fort litt poeng av.
     
  8. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Kan legge til Chess.
     
    Ursa and tommy777 like this.
  9. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93

    Ser ikke helt vitsen med å kjøpe spendon kort for kredittkortet, man må jo fremdeles bruke disse kortene, man kunne jo da brukt kredittkortet sitt istedet.
    Eneste fordel er vel at man kan bruke de på steder som ikke tar MC eller Amex.
     
  10. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man ikke ta ut penger fra spendonkort? Eller f.eks. kjøpe noe på Elkjøp til summen og benytte seg av deres 30 dager tilbake-ting?
     
  11. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Ser at svenskene har https://www.betalo.se for å kunne betale regninger via kredittkortet. Noen som vet om dette funker på norske kort? Dette er jo et genialt og lovlig verktøy for å klare litt omsetning på kortet...
     
  12. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det fungerer mest sansynlig med norske kort, men heller tvilsomt at det fungerer med norske regninger.
     
  13. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Det koster 2,5% i gebyr for å benytte tjenesten, dvs hvis du har sasamex plat så vil du betale 1 kr for 8 EB poeng.

    Ved SAS Master Card så er det enda dårligere her vil du betale 1 kr for 4 EB, som er mindre enn hva du får hvis du kjøper poeng.

    Eneste som ville gitt meg verdi var hvis jeg manglet litt på en CT, da kunne jeg betalt noen regninger med 2,5% påslag. Men her og ville det jo vært mer fornuftig å bare bestille en fullflex billett et halvt år frem i tid og avbestille denne om noen måneder, etter at du har cashet inn CTen, poengene vil bli trukket fra på fremtidig omsettning.
     
    NoLimit liker dette
  14. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Dette har jeg lurt litt på.. ikke fordi jeg har noen planer om å svindle til meg en CT, men heller konsekvensen av en naturlig avbestilling.. Hvis jeg mangler 50 000 i omsetning på amex, og så kjøper en billett til det beløpet.. 2 måneder etter får jeg CT, men så har jeg plutselig ikke lengre behov for den bileltten og kanselerer den. Hva skjer da om det
    a) er samme år, men etter at CT er utsted? Blir CT tilbakekalt?
    b) er neste år.. får man da en omsetning på -50 000?
    c) har brukt de 10 000 eb poengene som 50 000 gir.. får jeg da et minusbeløp hos sas?
     
  15. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått refundert flere tusen på mitt Amex kort grunnet varer som er sendt i retur eller avbestillinger men aldri fått noe krav om regress på poengene.
    Har forsåvidt ikke sjekket om poengene ble trukket inn i neste overføringsperiode men har poengene først kommet inn på EB konto så står de trygt der vil jeg tro. Det samme vil jeg tro gjelder for en CT.
    Ser for meg at eneste måten "minuspoeng" kan bli trukket inn på er ved eventuelt fratrekk ved neste overføring til EB. Hvis refusjoner er større enn forbruk så vil opptjente EB poeng for den perioden være null. Kan ikke forstille meg at man opererer med minuspoeng....
     
    RoadKing and Ursa like this.
  16. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Om jeg har kansellert ting på kortet har det blitt "minuspoeng" på den aktuelle fakturaen.
     
    Ursa liker dette
  17. Fuglern

    Fuglern Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Mener du kan betale med kort hos Lindorff....da har det kanskje blitt i overkant dyrt, men om du likevel må gjøre opp en sak så bruk iallefall kortet:)
     
    Ursa and TommyL like this.
  18. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Ser man det.
    Men har det blitt trukket fra EB konton?
     
  19. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Nei de trekkes fra på fremtidig opptjening/bruk, så i det lange løp vil ikke dette "lønne seg" men trenger man litt ekstra poeng for å kunne bestille en reise så er jo det en mulighet.
     
    John in The Tower liker dette
  20. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet om spillselskaper på nett som tar Amex? Har prøvd pokerstars, betsson og Unibet uten hell...
     

Del denne siden