Hvordan generere mye trafikk på kredittkort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Helikopter, 27. april 2014.

1. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Men i alle dager...hva er dette for mikke mus policy?? Kan ikke tro annet enn at vipps må registeres som kontantuttak da...skal bli spennende og se om det samme skjer meg.

2. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis Vipps blir registrert som kontantuttak, så skal man i teorien ikke få Trumfpoeng. Da skal vel også rentene begynne samme dag?

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig

4. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    3,948
    Bonuspoeng:
    113
    Har enda ikke gidda å legge inn noe annet enn mitt Trumf VISA i Vipps-appen da jeg sikkert kan telle gangen jeg bruker appen i måneden på en hånd. Sjekka e-fakturaen nå, og rentedatoen er som vanlig bruk (altså ikke kontantuttak).

Kan godt hende Ikano/Shell MC gjør det forskjellig, men DNB/Trumf VISA gjør i alle fall ikke det. Men jeg syntes det høres merkelig ut egentlig, om de skulle gjøre det.

5. mobie

mobie Medlem

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    På siste faktura fra Ikano/Shell MC så er Vipps transaksjoner merket som "Kjøp".

6. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har forsøkt å overføre penger til utland med AmEx og samtidig få transaksjonen registrert som et kjøp? Vet det er mulig med PayPal, men det er ikke mulig å benytte i dette tilfellet.

7. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,049
    Bonuspoeng:
    113
    Med Bank Norwegian sitt kredittkort fikk jeg først ingen poeng ved bruk gjennom Vipps (heller ingen renter på beløpet), men den siste tiden har jeg fått poeng på bruken via Vipps!

8. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Er så heldig at jeg har hatt utlegg på 15-20k hver helg i vinter på mitt Amex i forbindelse med noe frivillig 'arbeid'. Utleggene har jeg fått refundert mer eller mindre umiddelbart. Ny CT bør være i boks etter påske. Synd jeg ikke har Plat-kort, kun Premium.

Har ikke nok inntekt til å få Plat, men kan det være at de ser på omsetningen også i forbindelse med oppgradering av kortet?

9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,673
    Bonuspoeng:
    293
    Det er iallefall verdt å argumentere med det. Når du bruker det mye og har pen betalingshistorikk burde de ta hensyn til det ved en søknad om Plat.

10. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hjelper jo også endel hvis du har DnB som hovedbank og også forsikringer der :)

Ursa liker dette
  11. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Ring og spør. Funket for meg. Har altfor dårlig lønn, men har en del utlegg i jobb. Etter 2-3 mnd med Premium fikk jeg platinum. Merk spør du på mail får du umiddelbart avslag av en eller annen grunn..

Xflipper liker dette
  12. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Til dere som spekulerer i dette. Hverken mCASH, MobilePay eller Vipps har åpnet for støtte av AmEx. Nettopp på grunn av for lite sikkerhetstiltak rundt AmEX-transaksjoner og den store kostnaden det faktisk er å ta betalt med AmEx.

Hva gjelder kjøp gjort med Trumf Visa eller SAS EuroBonus MasterCard så registreres transaksjonene som et varekjøp, men med MCC-kode for Quasi-Cash. I følge SAS EuroBonus MasterCard gir de ikke poeng på slike transaksjoner. Det er ofte også samme beløpsgrenser ved slike transaksjoner, som ved kontantuttak. Disse beløpsgrensene er fastslått av kortutsteder. Veldig ofte 5 000 KR i uken.

13. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Det høres jo "fornuftig" ut.

Noen som kan bekrefte eller avkrefte at Mobilepay overføring med Shell mastercard gir/ikke gir poeng?

14. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som har forsøkt å handle på Elkjøp like før fakturaen på kortet genereres og deretter levere tilbake produktet senere som en del av Elkjøps fornøydgaranti? Jeg går ut i fra at du da skrives poeng, men ikke trekkes poeng igjen neste måned?

15. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,564
    Bonuspoeng:
    113
    jeg har flere gange handlet på Elkjøp og betalt med mitt amex, for så å returnere varen og få pengene utbetalt til min banko konto.

16. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Blir de utbetalt din din konto eller til ditt kort? Og har du gjort det i Norge? Hvilke varer?

17. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,564
    Bonuspoeng:
    113
    utbetalt til min konto, blot at informere om at du ønsker pengene retur til bank konto. har kun gjort det med diverse småvarer.

18. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Om så er, så er det ikke noe problem å svi av en del titals tusen for deretter å levere tilbake varen og opptjene poeng.

19. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke ødelegg karmaen din nå!

20. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,564
    Bonuspoeng:
    113
    tjaaaa, som alt annet her i livet - alt med måte.....

Del denne siden