Hvordan generere mye trafikk på kredittkort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Helikopter, 27. april 2014.

1. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som ser at Vipps man har gjort via trumf-visakortet har blitt registrert på TRUMF-kontoen i det siste?
    Jeg har vippsa til kamerater (som er blitt trukket fra trumf-visaet), men kan ikke se at det er registrert på trumfkontoen under kjøpshistorikken ...
    andre kjøp på det samme kortet er derimot blitt registrert...
    Tar kanskje litt tid? Ser at tidligere summer jeg har vipset er blitt registrert.

2. knujoh79

knujoh79 Har jeg tid til alle disse turene..

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    8
    Det fins vist de som ikke har problem med å få nok poeng Link

Hadde man fått til det samme med Eurobonus AmEx blir det vel grovt 293.000.000 EB poeng, og en CT :)

TommyL, mariusbb and Insomnia4u like this.
  3. danielh

danielh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som kan bekrefte/avkrefte at vipps med sas master card funker for å bonus?

4. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Har fungert for meg
    Rettelse: Det har fungert / fungerer fortsatt etter hva jeg forstår for min del når jeg bruker Shell Mastercardet (så ikke sas mastercardet, men vil ikke tro at det skal være noe forskjell her)

Ursa and danielh like this.
  5. danielh

danielh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Vet du om det er en mulighet å se nøyaktig hvor EB bonuspoeng kommer fra?:) Altså hvor mye poeng per transaksjon feks

6. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Nei, kjenner ikke til noen oversikt utover den du finner på trumf.no samt poengoversikten på sas.no.
    Trumfpoeng for mastercardet (shell i hvert fall) overføres en gang i måneden som en felles transaksjon.

7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    dnb saga master card viser poeng for vert kjøp på regningen. Men var vel ikke det du var ute etter :p

8. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    For de med håpefulle utenlandsstudenter:
    Sjekk om studiestedet lar deg betale semesteravgiften med kort, selv er årets SAS Amex CT allerede i boks, og det engelske studiestedet tok ikke gebyr.

Ursa liker dette
  9. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Hmm. Plutselig sluttet Shell Mastercardet mitt å fungere på mobilepay og vipps. Dette på tross av at det er godt med kreditt på kortet og at det fungerte i terminal tidligere idag.

Noe som opplever tilsvarende problemer?

edit: retta opp i noen feil.

Edit2: Fant ut av det. Det var jeg som hadde hatt for mange transaksjoner på kortet som gjorde at det ikke gikk gjennom. Vipps/mobilepay går tydeligvis som det som er omtalt som et "nettkjøp" som man bare kan ha 10 stk av per 30 dager... Så da vet man det!

Last edited: 22. febr 2016
  10. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Virker jo helt på trynet at man kun kan ha 10 nettkjøp i løpet av 30 dager...

11. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Brukte Shell MC på ferie i utlandet, går kun ann og ta ut 10000(usikker på eksakt beløp) per mnd i kontanter. Grensen kunne heller ikke endres. Helt ubrukelig kort bortsett fra 1%trumf mener nå jeg

12. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Bruker det selv kun til fylling av drivstoff

mariusbb and Xflipper like this.
  13. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    På hva, Shell MC?

14. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, slik jeg forsto @kalleballer så virket plutselig ikke Shell MC på MobilePay og Vipps grunnet grense på 10 transaksjoner (nettkjøp) per 30 dager...

Jeg benytter selv MobilePay på Rema, og kan garantere at jeg overstiger 10 transaksjoner i måneden der... Så en slik begrensning er litt "tungvindt"...

15. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor kommer dette fra? Jeg leser ingenting i noen vilkår for kortet at det er maks 10 nettkjøp pr 30 dager...høres jo helt rart ut!

16. martilso

martilso Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Vet noen om det er mulig å betale årsavgift for bil med kort hos vegvesenets trafikkstasjoner?

17. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Man kan betale GET-abonnementet sitt med Visa og MC. Sjekk fakturafanen på get.no.

kristtorp liker dette
  18. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Ser ikke slik ut, på Skatteetaten sin nettside så er det kun mulighet til å lage faktura med KID.

Takk for tips, har hatt GET i flere år, men ikke lagt merke til nettbetaling løsningen.

19. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    De tar kun debetkort.

20. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg tok kontakt med Shell Kundeservice og spurte hvorfor jeg ikke lenger fikk brukt kortet på vipps og mobilepay og ble da fortalt at disse transaksjonene gikk som "nettkjøp" var det begrensning på det.... 10 stk per 30 dager.

Når jeg ser på nettsidene deres ser jeg riktignok ikke en slik begrensning når det gjelder nettkjøp, men kontantuttak derimot står det at det er nevnte begrensning: http://shellmastercard.no/produktinformasjon/prisliste

Så kan det være at trekk fra enten vipps eller mobilepay telles som et kontant-uttak?

Edit: Nå som jeg er ute av perioden med 10 vipps/mobilepay-transaksjoner i løpet av siste 30 dager funka det fint å bruke det igjen.

Del denne siden