Hvordan generere mye trafikk på kredittkort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Helikopter, 27. april 2014.

1. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Blir ikke å si at Wire Transfer ofte brukes av folk som ikke har helt rent mel i posen som å si at bil er noe som ofte brukes av innbruddstyver? ;)

2. Flystasjon

Flystasjon ideas is my thing

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Men jeg mener vis man overfører til kona eller samboeren osv.. Men til seg selv ville kansje bli litt mistenkelig! Men har hørt at mange gjør det!

3. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    113
    Mener jo at dersom jeg trenger cash, kan jeg overføre 50.000,- fra mitt kredittkort til min konto gjennom Vipps. Tenk kjøp av bruktbil f.eks.. Det må da være innenfor reglene @RedLine? Er vel ikke opp til bankene å bestemme hva jeg skal bruke mine penger på og hvor jeg ønsker å ta opp lån?

4. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg røper egentlig nå for dere veldig mye hva bankene ser etter, så får dere ta rådene og tolke det som dere vil. Dere råder jo selvfølgelig over egne penger.

Konsekvensene er i værste fall at dere utløser AHV tiltak (Anti Hvitvasking), som ikke nødvendigvis er like trivelig. Det er egentlig alt.

Husk at det jeg skriver kun gjelder overføring fra eget kredittkort via tredje -fjerdeparts løsninger over til egen konto.

Direkte overføring mellom kort og konto må ikke blandes inn her.

Kun et bransjeråd fra meg. Det nytter verken fortelle eller overbevise meg om hvordan det bør være. Jeg vet hvordan det er, så håper jeg at dere har forståelse for at jeg ikke kan svare like inngående og direkte på alt. :)

Ønsker forøvrig alle en god fredelig kveld videre med eller uten planer for bruk av kredittkort. :)

Ursa, Islending, Fnate and 1 other person like this.
  5. oveovo

oveovo Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Takker for gode råd!

Men sett at jeg lar samboeren betale regningene mine for meg, og bare overfører beløpene som skal betales til henne via Vipps, vil det da komme inn under samme hvitvaskingssjekk?

6. skuddsikker

skuddsikker Bonusjeger

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg får bare "Transaksjon feilet" når jeg prøver legge inn AmEx på Vips. Hvilke kort er det dere bruker??

7. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge du har et legitimt bilag (regning, kvittering, osv) for transaksjonen så er du uansett safe. Slike transaksjoner har vi absolutt ingen interesse av, det er derfor løsningen er laget. Når penger flyttes frem og tilbake mellom to personer kun for flyttingen sin del, da blir gjerne saken litt annerledes.

Fnate and oveovo like this.
  8. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Litt merkelig at du sier det.

Et typisk lån vil jo ha dette betalingsmønsteret. Eller en feilinnbetaling som tilbakebetales.

9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293

Fnate liker dette
  10. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Førte over penger til en kompis med Vipps for et par dager siden, hvor TrumfVisa-kortet er det jeg bruker. Har noen av dere sjekka om det faktisk blir Trumf-poeng av dette? Ikke dukket opp noe hos meg.

11. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, du får trumfpoeng, men tar bare litt tid.

12. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    En liten oppdatering her. Jeg testet å vippse penger fra et bank norwegian-kort. Det ser ikke ut til at jeg har fått cashpoints for denne transaksjonen.

Mottaker tok ikke imot pengene, og pengene ble heller ikke tilbakeført til kredittkortet, men snarere overført til bankkontoen min.

Det kan være at andre kort sin bonusopptjening fungerer med vipps men ser altså ikke ut til at bank norwegian gjør det. Fint hvis andre kan teste og rapportere om hva de finner.

13. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Hva med Amex ?

14. Franco63

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Hva med Amex ?

15. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke Amex så jeg får ikke testet. Hvis du har Amex og ønsker å teste så kan du godt vippse meg penger og jeg sender de rett tilbake til deg, bare send meg en PM. (Regner da ikke med at du sender mer enn minstebeløp som genererer bonuspoeng ;-)

16. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,801
    Bonuspoeng:
    183
    Korleis er det med avgifter? Vart det registrert som varekjøp eller som kredittuttak?

17. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Du klarer ikke legge inn Amex i Vipps...

Ursa and Franco63 like this.
  18. Franco63

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Ok takk for svar:)

19. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Hele summen ble registrert som varekjøp, men nå har DNB endret slik at transaksjoner opptil 5000,- ikke skal koste noe ekstra.

20. jdean23

jdean23 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, hvis noen i Osloområdet ønsker å anvende sitt Amex-kort på terminalen på min bedrift, og få utbetalt hele summen minus det som forsvinner direkte til kortleverandøren kan dette ordnes. Tai så fall kontakt på PM

Del denne siden